Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csabi94

    őstag

    Sziasztok!

    Keresgéltem itt a fórumon, nézelődtem, de azért csak felteszem a kérdéseimet. Fiatal vagyok, évi 30 ezer km-t megyek munkából kifolyólag (ennek 95%-a országút, 100-as tempóval), és erre szeretnék egy megbízható, akár 10 évet kibíró autót, viszonylag kevés pénzből (jelenleg 2 millió Ft-ra lőttem be a felső limitet). Mivel 30 km-re ingázok, mindenképpen dízelt szeretnék, illetve van néhány megkötésem: kombi, tempomat, gyári xenon, manuális 6-os váltó, bluetooth kihangosító, ülésfűtés, biztonság (Volvo-ról váltok, 19 éves autó 6 légzsákkal).

    A Laguna formája nagyon tetszik, ezért ezeket nézegettem:
    [link]
    [link]
    [link]
    [link] (ezt tudnám a legjobban elképzelni, és még közel is van)
    [link] (ez már kicsit drágább mint az elképzelés)

    Kérdéseim: ezek a 150 lóerős motorok így 10 évesen is bátran megvehetők?
    Mikortól raktak bele részecskeszűrőt?
    Turbó, kettőstömegűvel mik a tapasztalatok?
    Befecskendező, nagynyomású rendszerrel szoktak gondok lenni?
    Mi az, amire ezeknél a modelleknél különösen figyelni kell?
    Mennyire hajlamosak a rozsdásodásra? Ha 10 évre tervezek, akkor ez fontos szempont nekem!
    Mindegyik xenon kanyarkövető (és ezzel szokott gond lenni)?
    Amelyikben ez az iDrive féle cucc van, az mennyire elavult, ajánlott-e ilyen téren magasabban felszereltet nézni, amiben ez benne van, vagy jobb a sima egyszerű fedélzeti + Waze kombó?
    Nappali menetfény mikortól van ezekben?
    Tudnak-e a blutoothos autók zenét is lejátszani automatikusan telefonról?
    Ülésfűtéssel szokott-e gond lenni (pl. fűtőszál szakadás)?

    Első körben nagyjából ennyi. A topic összefoglalóban láttam, hogy sokatoknak ilyen autója van, ráadásul a 2.0 dízellel, ezért remélem, hogy tudtok tanácsot adni. :)

    Nagyon köszönöm a segítséget előre is! :R :R

    Üdv,
    Csabi.

  • csabi94

    őstag

    válasz mycso #71584 üzenetére

    Neked is, és az előtted válaszoló kollégának is nagyon köszönöm a segítséget! :R

    Zörgést megszoktam, a 20 éves Volvo minden porcikája zörög. A többi meg ezek szerint ki fog derülni mindig a helyszínen. :D

    Nem fogok elhamarkodott döntést hozni, ha megvan a konkrét kiszemelt vagy vettem valamit, jelentkezem. :)

  • csabi94

    őstag

    Sziasztok!

    A tanácsotokat kérném az alábbi problémában: a kiszemelt autó, amit 1-2 hét múlva néznék meg Komárom-Esztergom megyében található. Szakember ismerősöm nem nagyon van, akit szívesen magammal vinnék, viszont van annyira drága, hogy mindenképpen át szeretném vizsgáltatni. Varga Tibor, az autovizsgalat.hu szakembere (vezess.hu-ról ismerős lehet :) ) eljönne megnézni, viszont a kiszállási díjában benne van az utazással "elpazarolt" ideje is. Így nagyjából 40 ezer Ft lenne az átvizsgálás, ami nem mondom, hogy nem lehet kifizetődő, viszont így első megnézendő autónál sok. A keretem koppra annyi, hogy autó+átírás+téli gumi+biztosítás, próbálom az egyéb költségeket minimalizálni (ne menjünk bele, hogy az autó másfélszerese legyen a zsebben, stb.. Dolgozok annyit, hogy utána nem lesz gond a fenntartással, de most pont annyink van, amennyibe ezek kerülnek, és mivel ez a konkrét autó tetszik, nem szeretném megvárni a karácsonyi plusz juttatásokat, hátha addig elviszik :D ). A másik opció, hogy elviszem egy márkaszervizbe, ahol átvizsgálják (fék-futómű-motortér, folyadék folyás-festékvastagság-hibakód olvasás, stb.), viszont élő adatokat nem néznek a motorral kapcsolatban. Ez az, ami nagyon Varga Tibor mellett teszi le a voksot, illetve az, hogy Ő kommunikál a tulajjal, segít abban, amiben én nem vagyok jártas, míg a márkaszervizben egy értékelés kapok max.

    Mi a véleményetek, meg szabad-e venni átvizsgálás nélkül (műszakilag azért nem vagyok hülye, alap dolgokat kiszúrok) egy 2 milliós autót? Milyen opcióim lehetnek még, amikkel nem számolok? Kell ragaszkodni a márkaszervizhez, vagy jó egy jobb nevű márkafüggetlen szerviz is? Mit gondoltok, ki hogyan vett autót? Várok bármilyen tapasztalatot.

    Nogyon köszönöm! :R

  • csabi94

    őstag

    válasz Xantomas #71674 üzenetére

    Köszönöm a segítséget!

    Ő az, tulajjal beszéltem már, jövő héten elmegyek megnézni, ha tetszik akkor foglalom, és jövő utáni héten állapotfelmérés után fizetem is ki a megegyezés szerinti árat.

    [link]

    Nem vagyok elfogult. Nagyon tetszik, de nem fogok beleszeretni egyből, néztem az eredetiség vizsgálatos fotókat, műszakis fotókat. Van ahol ismeretlen anyag van a motortérben (mintha olajsár lenne), szóval ezért szeretném, hogy jól át legyen nézve.

  • csabi94

    őstag

    Köszönöm a segítségeket, és a hozzászólásokat. A takaróval nem lenne baj, és várnék is, csak a jelenlegi autómra égetően kéne rákölteni 150 ezret (vezérlés módosító okos kerék (röviden VVT kerék), szolenoid szelep, meg akkor már vezérlés is ha szétszedik). Egyszerűen nem szeretném. A leendő tulajt is tájékoztatom erről, emiatt ár alatt adom. Így viszont kénytelen vagyok legkésőbb január elején autót venni, de inkább egyből, ahogy elviszik a mostanit. Annyi, hogy ha kivárok január elejéig, akkor 3-400 ezerrel több lesz a keret. Nem tartom akkora kockázatnak, ha most veszek autót, mert ha esetleg gond van, január elején csináltatom meg.

  • csabi94

    őstag

    Srácok, köszönöm a segítséget mindenkinek! Lassan kezdem úgy érezni, hogy kiírhatjuk a nevem alá, hogy "topik bohóca", legalábbis néhányótok szemében. :D

    Éppen ezért reagálnék arra, amit írtatok, és utána le is akadtam a témáról.

    (#71697) LamerGyuri: nem tudom, hogy hány % az esély arra, hogy befürödjek, és egyből valami nagy javítással kelljen kezdeni, de nyilván van rá esély. Szerintem pici. Ahogy olvashattad korábban, éppen azon vagyok, hogy az autó a körülményekhez képest a lehető legjobb átvizsgáláson vehessen részt, ezzel elkerülvén az ilyen esetet. Amennyiben mégis beüt a krach, nincs gáz, átülök a párom Yarisába, és megyek tovább.

    (#71698) rob210: igen, igazad van. A vezérhangya eleve el tud kapni, de itt most elég sok összetevője van a dolognak. Decemberben szinte senki nem vesz autót, én meg pont decemberben fogok nagyon ráérni, jövő év elején meg nagyon nem. Nem szívesen tolnám jövő évre a vásárlást, sokat dolgozok (a miheztartás végett: 15 nap szabim van még idénre, és jövőre is csak 21 lesz, nem hiszem hogy rögtön januárban ki tudnám venni). :)
    Ez a vezérhangya különben egészen addig lesz, míg azt a fehér kis dögöt meg nem nézem (nagyon tetszik). Ha jó, és megveszem akkor oké, ha kiderül valami turpisság, vagy nem tudunk megegyezni, akkor valószínűleg jegelem a témát, és 2,5-el a zsebemben állok neki újra, biztos ami biztos alapon. ;)

    (#71699) Fehér Farkas: tényleg? :) [kép]

    (#71700) forceberg: így van, láncos vezérlése van a motornak. Bár nem hiszem, hogy ne dobnám le róla egyből az olajat, viszont a tulaj pont múlt hétvégén módosította a hirdetést. Míg korábban azt írta, hogy "esedékes lesz az olajcsere, de a csomiban már megvan hozzá minden", most azt írja, hogy megejtette az olajcserét. Bár mondom, le fogom cserélni/cseréltetni az olajat, de ez számomra hihető amúgy így. :)
    Amúgy második tulajos elvileg, csak a lekérdező szerint 6. :D

    (#71701) dj79: hónapok óta nézem a használt piacot, és nem vagyok rest segítséget kérni (pl. Tőletek), ezért mondhatom azt, hogy azért minimális rálátásom van a dologra. Az átvizsgálást mindenképpen szakemberre bízom, így szeretném elkerülni a hideg zuhanyt.

    (#71702) mycso: köszönöm! Én roppant hálás vagyok, hogy egyáltalán ezt kivitelezhetjük párommal így 25 évesen. Autóra hitelt csak ha nagyon muszáj lenne, de szerencsére meg tudjuk venni így a 10 éves franciát, és ha a szervizek is megvannak, akkor végre jöhet a ház projekt. :D

    És végül: nem döntök elhamarkodottan, próbálok józan fejjel gondolkozni. Ezt a fehér autót valószínűleg meg fogom nézni, de ha nem tudunk az árban megegyezni, vagy találok rajta számottevő hibát, akkor jegelem néhány hétig a témát, és közben nyitott szemmel járok.

    Addig is, köszi! :R :R

  • csabi94

    őstag

    válasz molnarpeter #71704 üzenetére

    Igen, tudom. Ami zavar, hogy 2 eredetvizsgán volt. Akárhogy számolok, ha 2. tulaj, akkor egy eredetvizsga kellett volna, hogy legyen.

    Ugyanakkor (állítólag) egy Renault márkaszervíz vezetőjének a kocsija volt, és cégbe volt bejegyezve. Ez a cég többször változtatta a nevét (volt, hogy 2 hét alatt 2x), ezért a 6 tulaj a rendszerben. Ezt a mostani gazdi mondta, én el is hiszem neki, de a 2 eredetvizsga szerintem így sem indokolt. Max akkor, ha az első tulaj a cégből kivásárolta 4 éves korában, 2014-ben, és utána tovább használta.

    Vagy rosszul következtetek?

  • csabi94

    őstag

    válasz MC Pite #71707 üzenetére

    Köszi a tippet! Alapvetően nem Renaultban gondolkoztam, viszont az L3-ról hallottam, hogy elég megbízható, és ez tetszik is kívül-belül. M3-al az a bajom, hogy nincs benne xenon. Nálam az alap lett, mert sokkal jobban lehet vele látni, ha meg esetleg már elhasználódott, tudok helyet ahol nagyon jól megcsinálják. A relatív nagy motor: 2.0 alatt azért nem vennék autót nagyon, mert többet kell a motornak dolgoznia. Ez a 2.0 szerintem pont az arany középút. Elég erős ha kell, de elég takarékos is. Az én felhasználási szokásaimmal egy ilyen dízel autót 5-5,5 között tudok tartani. Ha meg kell, megy. :)

    (#71708) baluka6: köszi a tippet, a hátsó lábtér annyira nem zavar. Motortartó bakokról tudok, egy ismerősöm felkészített az elmúlt 200.000 km-e alapján. :)

    (#71706) diablo1984: miért ne kéne? Maximum ha üzembentartóival "cserél gazdát", vagy rosszul gondolom?

    [ Szerkesztve ]

  • csabi94

    őstag

    válasz harry #71711 üzenetére

    Igen, igazad van. Egyelőre a xenon nálam szempont, akár később egy felújítással / projektor cserével, ha már nem világít túlzottan. Tudom, hogy sokat ki lehet hozni egy mezei lámpából is, a jelenlegi autómban is emelt fényű izzó van, viszont amikor a családi Civic jött mögöttem gyári jól beállított xenonnal (nem vakítva), a saját árnyékomat láttam magam előtt. Nyilván egy mai autónak jobb a foncsor, stb., de soha nem lesznek szerintem egy szinten. Szigorúan az én véleményem.

    (#71712) dj79: akkor jó, ez fontos szempont nálam, mert egész télen sötétben járok haza munkából.

    [ Szerkesztve ]

  • csabi94

    őstag

    válasz mycso #71717 üzenetére

    Ha az 1,3 tonnás V40 (1.8 szívó benzin) hozta alattam a 6,7-et (55k km átlaga), akkor egy dízellel meglesz az 5,5. :) Ha valamihez, ehhez értek. Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy valószínűleg majd magával ragad a nyomaték, és ki fogom használni a lóerőket. Úgy más lesz a helyzet. :D

    (#71719) eTrade: Köszi, utólagos ledet nem szeretnék. :) Pont azért szeretnék gyári xenont, hogy ha esetleg projektorcserére kerül sor (mondjuk gyenge foncsor miatt, mert ezek sem bírnak 10-20 évet), akkor is szabályos legyek.

    [ Szerkesztve ]

  • csabi94

    őstag

    Sziasztok!

    Még mindig Laguna 3 kérdés. Van 2008-tól egészen 2013-ig kiszemelt. Az áruk nagyjából megegyezik (1,8-2,2 között), viszont felszereltségükben kissé különböznek, illetve a legidősebb mellett szól, hogy van hozzá téli-nyári gumi külön felnin (18" mindegyik), teljes bőr belsős, illetve ránézésre az egyik legszebb állapotú.

    A 2010-est ma megnéztem, és azt állapítottam meg, hogy bár szép, és tetszetős a szemnek, annyit kéne még rákölteni az elkövetkező 1 évben (a tökéletesség kedvéért), hogy nem éri meg kifizetni a majd 2 milliós árat. :B

    Tanácsot kérnék Tőletek, hogy mekkora különbségek lehetnek adott típuson belül az évjáratokban? Van-e valami, ami miatt érdemes a fiatalabbat venni, vagy inkább csak az állapotra szükséges figyelni (tudom, hogy nem kor, és km alapján veszünk autót, viszont van, hogy a széria eleje nem sikerül jól, vagy nem tartalmaz valamit? :) )?

    Még egy technikai jellegű kérdés. Bár mindegyik autó 2.0 dci, de van köztük 131, 140, 150, 173 és 175 lóerős. Mégis mi a különbség ezek között? Csak szoftver, vagy turbó? Melyik az ajánlott? Létezik egyáltalán ennyi verzió, vagy inkább csak elírták néhányan? :D
    Mivel nem versenyezni lesz, kissé hajlok a "gyengébbek" felé a rendszeresen felmerülő költségek miatt, illetve amiatt, mert itt olvastam, hogy a gyengébbek is bőven felülteljesítenek.

    Köszönöm a segítségeteket! :R

  • csabi94

    őstag

    Sziasztok!

    Mi a véleményetek az alábbi Lagunáról?

    [link]

    Lekérdeztem Carvertical-on, ennyire jutott: [link]

    A jelenlegi tulaja megvette, megcsinálta rajta a 240 ezres szervizt, és adja is el, mert megy külföldre (az öccsének meg automata kell, ezért cserélné esetleg automatára, hogy az öccse megkapja). Esztétikailag kifogástalan, motorja szépen jár, km valósnak tűnik.

    Próbakörön nem tűnt olyan erősnek, mint gondoltam (korábban a 180 ló körülit próbáltam csak, így nem releváns az, amit én érzek). Húzott szépen, de nem volt kiemelkedő (nem versenyezni kell, csak egészséges autót szeretnék :) ). Kicsit jobban éreztem benne a sebességet, mint a korábban próbált autókban (180 lovas Laguna, 163 lovas C5), igaz, az M0-án mentünk, lehet az út miatt volt zajosabb a menet.

    És ami egy kicsit aggaszt: 2-esben, 3-asban gyorsítva éreztem helyenként egy nagyon-nagyon apró remegést a bódén/kormányon. Ez lehetett az útminőség miatt is, de lehetett féltengely, vagy első kerék probléma miatt is. A másik, hogy az M0-ra felkanyarodva padlózva "porszerű" füst volt mögöttünk, de nem volt számottevő. Dízel, szóval egy bizonyos fokig biztosan normális ez, illetve lehet, hogy városban használták. Ebben várnám a véleményeteket.

    Köszi! :R :R

  • csabi94

    őstag

    válasz diablo1984 #72022 üzenetére

    Ezért félek kicsit tőle. El tudom azt képzelni, hogy megvette a tulaj augusztusban, aztán kiderült hogy kissé véres a torka, és most így szabadul. Ugyanakkor az is lehet, hogy semmi gáz nincs vele, csak én reagálom túl/láttam rosszul. Szakemberre fogom bízni ennek az eldöntését, csak gondoltam megkérdezlek Titeket is. :)

    Az autó nagyon-nagyon szép, és pont ezért tartok tőle. Már-már túl szép, hogy igaz legyen. :D

Új hozzászólás Aktív témák