Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • manchester85

    addikt

    válasz kaller1 #8753 üzenetére

    Hát, elég sok kifutó is. :) A kifutó alatt a "nem befutót" értem. Szerintem ma a magyar szolgáltatók egyértelműen az alsó-középkategóriás mobilosokat célozzák meg, mind a reklámokkal, mind az akcióikkal. (Ez alól kivétel az iPhone, most abba ne menjünk bele, hogy ebben mennyire van szerepe az apple-nek, a vásárlót ez nem érdekli.) Viszont akárhogy is nézzük, baromi drágák az érintőkijelzős "csodák". Kihozták D kategóriásan 28 ezerrel az 5800-t, és miközben a telefon értéke a felére esett, a szolgáltatói kínálatban a duplájára nőtt. :) Itt most nem akarom a vodát szapulni, de mivel évekig ennél a szolgáltatónál voltam, jobban átlátom a rendszerét, árképzését és annak változásait. Viszont a lényeg az, hogy az érintőmobilos piac egyre jobban terjed.

    Van a gagyi kategória, minden szolgáltatónál megtalálható, akár vitamax-szal is olcsón megvehető mobilok.

    Van a közép-felsőkategória, üzleti, E szériás nokiák, nagyjából hasonló árakkal a szolgáltatóknál. Illetve a kipusztuló félben lévő N szériás nokiák, (már ami a symbiant illeti) amik sztem szolgáltatói kínálatban eleve halálra vannak ítélve (egészen pontosan az N97), amikor már kopogtat a sokkal korszerűbb N900. Blackberry-k, SE-ok nagyjából minden szolgáltatónál hasonló áron mozognak.

    Végül marad a "legkommerszebb" felsőkategória, az iPhone és android alapú telók, főleg HTC-k. Ezek ugyanazon célcsoportot jelölnek. Kérdem én: ha ez a kategória ugyanannak a felhasználó rétegnek szól, akkor hogy tud életben maradni a vodánál a Hero, ha a konkurens mobil sokkal olcsóbban megvehető. Ráadásul a Pulse, mint androidos mobil, szintén baromi olcsón elérhető a konkurenciánál. (Most tekintsünk el attól, hogy a Pulse messze nem ér fel a Heroval, de azért messziről aláz minden csili-vili tapimobilt, amiket a 20k-ért reklámoznak.) Hogy kezdhet el forgalmazni egy szolgáltató úgy egy mobilt, hogy nyilvánvaló, melyik készülék konkurenciája, az árszabása azonban mégse vetekszik vele. A Hero ugyanabba a célcsoportba tartozik, mint az iPhone, és a jelenlegi árkonstrukciók szerint egyértelmű, hogy halálra van ítélve, mert ennyiért mindenki az iPhone-t fogja választani, vagy akinek nem számít, függetlenül veszi meg a Herot. Az a baj, hogy a szolgáltatók jelenleg annyira hülyére veszik a célközönséget (talán joggal) hogy a filléres gagyi érintősmobilokkal vonják el a vásárlók figyelmét az iPhone-ról. Holott itt igazából egyetlen mobil játszhatna ebben a versenyben, és az a Hero lenne. :)

    [ Szerkesztve ]

    i6 Silver

Új hozzászólás Aktív témák