- Hősködik és száguldozik az új Arc meghajtó
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- 3D nyomtatás
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Hobby elektronika
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
ph A Series 7 Pro termékcsalád 24:10-es képarányú képviselője ugyan 60 Hz-es, de rendkívül jó felszereltséggel büszkélkedhet.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Golota
aktív tag
Nekem egy 250-es Xciting van. Összesen annyi módosítás van a robogón, hogy a gyári variátor ki van cserélve egy Dr Pulley-ra, de a görgők benne már a szabvány görgők. Ezzel nekem nagyon dinamikusan megy az Xciting. A barátom 200-as Scarabeoját simán legyorsulja. Emellett az egyik legstabilabb, legkényelmesebb robogó a kategóriában, remek fékekkel. Mindenki azzal jön, hogy gyenge a 250, pedig nem az. Valószínűleg nem a legsportosabb, de nagyon messze van attól, amit alulmotorizáltnak tekintenék. 2 személlyel, városi-elővárosi közelkedéshez tökéletes.
-
Golota
aktív tag
Ezt írtad: "Xcitingból 250-est nem vennék, a kasztni kicsit nagy és nehéz neki."
Ez úgy hangzik, mint ha egy lomha, alulmotorizált robogó lenne. Aki ezt elolvassa, nem sok kedve marad kipróbálni, pedig nagyon rosszul teszi, mert ez egy remek vétel. Nyilvánvalóan alapból(!) nem megy úgy, mint egy Grand Dink, mivel nehezebb. Ha meg egy pehelysúlyú robogó alá teszel egy 250-es blokkot, az meg repülni fog.
A nagyobb súlyért cserébe az Xciting ad egy masszív kasztnit, dual fékrendszert elöl dupla tárcsával (ez mondjuk egy 650-es Silverwingen sem evidens), kényelmes ülést és (robogós mércével nézve) masszív futóművet. Mivel a 250-es lényegében ugyanaz, mint az 500-as, csak kisebb blokkal és módosított hajtással, minden túlméretezett rajta, így olyan, mint egy tank: agyonüthetetlen. Nekem ez sokkal fontosabb, mint hogy valamivel jobban menjen. Talán azért, mert ezt az érzést megkapom nagyobb motoroktól, nem kell hozzá egy kihegyezett robogó. Tapasztalatom szerint a városban nemigen van ellenfele, mikor a lámpánál ki kell lőni és igencsak kapaszkodnia kell pár nagyobb motornak is...
Mellesleg jegyzem meg, hogy az olaszból behozott Xcitingeknél több alkalommal is kiderül (az enyémnél is), hogy valamiért beleraktak 2 számmal kisebb fúvókát és a fogyasztásra ugyan jótékoy hatást gyakorolt, de a menettulajdonságoknak lőttek. Nem tudom, a kollégádé milyen állapotban van, de szerintem az enyémet próbálva, igencsak meglepődnél, hogy mennyire dinamikus. Ehhez egy rendesen beállított karbi, egy patent állapotú blokk és egy módosított variátorfedél kellett összesen.
Nehezen tudnék olyan 250-est, ami ár/érték arányban megverné az Xcitinget. Mutass egy megbízható, fillérekből fenntartható 250-est, ami alatt rendes fékek vannak, nem úgy ülsz rajta mint egy hokedlin, 2 személlyel is kényelmes, van tisztességes időjárásvédelme, normális méretű (minimum 14 colos) kerekek vannak és az ülés alatt normális méretű tárolórekesz van... Nincs túl nagy választék, pedig ezek elég fontos szempontok. Ja, és ne kerüljön 2-3x annyiba, mint az Xciting.
-
Golota
aktív tag
Fék: nem tudom, hogy milyen robogókat próbáltál, de tapasztalatom szerint az Xciting fékjei bőven az élvonalban vannak. A nyúlósság oka meg sok minden lehet, ez motorfüggő.
Hokedli póz: az Xcitingen tudsz hokedli pózban ülni, de ki is tudod nyújtani a lábad, ha úgy akarod. Egy "csak hokedli" robogón nem. Ez elég lényeges különbség, mert pont attól fájdul meg az ember háta, ha bele van kényszerítve egy bizonyos pózba.
Nem pörögtem be, maximum kicsit többet írtam, mint szokásos. Régen túl vagyok már azon, hogy bármilyen motorból vallási kérdést csináljak. Szerintem az Xciting 250 egy igen jól eltalált robogó, amit nem kellene elintézni azzal hogy alulmotorizált, mikor pont nem az. Egyébként 1-2 kivétellel tényleg nem nagyon tudok olyan motort, ami megfelelne a korábbi hsz-ben leírt kritériumoknak. Ha van ilyen, írd meg, kérlek, mert tényleg érdekelne.
-
Golota
aktív tag
"Az pedig hogy valami olcsó, számomra nem egy darab mindent vivő érv, hanem csak egy darab (de fontos) aspektusa a járműválasztásnak - pont ahogy nem veszünk Motowellt mer olcsó, ugyanígy nem szabad hogy csak a vételárbeli kérdések döntsenek, még akkor se, ha a mai valóság ezt kényszeríti ki az emberből. "
Teljesen egyetértek, de én ár/érték arányt írtam, az pedig nem ugyanaz.
Elhiszem, hogy próbáltad a 250-es Xcitingot. A nagy kérdés számomra inkább az, hogy vajon milyen állapotban van az a motor, mert az enyémen azzal kellett indítani, hogy: karbi tisztítás, fúvóka csere és görgőcsere. Pont azért, mert én is gyengének éreztem (ebben nagyrészt a rossz fúvóka volt a ludas) Nem kicsit lett fürgébb a motor, most már nyugodtan odarakhatod szinte bármelyik 250-es mellé, nem fognak utcahosszal elmenni. Lehet, hogy valamelyik ráver 1-2 métert monduk egy 0-80 gyorsulásban, de nekem nem drag racingre kell a robogó, szóval számomra ez teljesen jelentéktelen.
Egyáltalán nem érzem kompromisszumnak az Xcitinget, legalábbis nem jobban, mint bármelyik másik 250-est (és szerintem erről szól itt a vita elsősorban). Most adtam el a 2. nagymotoromat, mióta meg van (4 éve), de soha, egyetlen pillanatban sem fordult meg a fejemben, hogy a Kymcot is el kellene adni.
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #6279 üzenetére
Ezt írtam: "Ez úgy hangzik, mint ha egy lomha, alulmotorizált robogó lenne. Aki ezt elolvassa, nem sok kedve marad kipróbálni, pedig nagyon rosszul teszi, mert ez egy remek vétel. Nyilvánvalóan alapból(!) nem megy úgy, mint egy Grand Dink, mivel nehezebb. Ha meg egy pehelysúlyú robogó alá teszel egy 250-es blokkot, az meg repülni fog."
Csak azért, mert a Grand Dink fürgébb, az Xciting még nem alulmotoroizált. Szerinted ebben mi az ellentmondás...?
-
Golota
aktív tag
Az ismerősöd nézesse meg, hogy milyen fúvóka van benne. Nekem a hivatalos Kymco szervízben letették anno a nagy esküt, hogy ezek ennyit tudnak teljesítményben... Mikor elvittem egy olyan szerelőhöz, aki tényleg ért is hozzá, azonnal tudta, hogy hová kell benézni. Egy kis karbi-állítás, új fúvóka és azonnal megérkezett az érzésre hiányzó 100 cm3.
Fogyasztás: én kb 300-400 km-t megyek egy hónapban robogóval, az év 10 hónapjában. Mondjuk, hogy 400 Ft egy liter benzin és -legyünk szigorúak- tegyük fel, hogy az Xciting átlagosan 1 literrel eszik többet egy hasonló gépnél százon. Ez havonta maximum 1200-1600 Ft plusz kiadás, évente pedig 12-16K. Ez semmi. Cserébe viszont olajat egyáltalán nem eszik.
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #6288 üzenetére
Nem, te most másról beszélsz. Azt írtad, hogy magamat cáfolom, noha erről szó sem volt.
Csak mellesleg jegyzem meg, hogy a Dr Pulley variora nem azért volt szükség, mert gyenge volt a motor, hanem mert a gyári variot a szakszervízben rosszul tették vissza és a légkulcsos ráhúzásnál elnyírta a "kapaszkodó körmeit". Mivel a gyári drágább volt, mint az utángyártott Pulley, inkább utóbbira esett a választásom.
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #6292 üzenetére
Ez megint új téma...
"Erre csak annyit,hogy nem véletlenül jött ki 300cm3 (270, 24Le) majd 300cm3 30-33Le-vel."
Yamaha Tmax 500 - 530. Gyenge volt a régi?
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #6296 üzenetére
Ja, meg az összes robogó és motor, amelyeknek folyamatosan jönnek ki a nagyobb, erősebb blokkjai, azok is mind gyengék voltak, ugye?
Véletlenül sem arról van szó, hogy ez a trend, mert ezt kívánja a piac...
-
Golota
aktív tag
válasz joesalty #6298 üzenetére
Sajnálom, ha ilyen gáz a helyzet. Felteszem, hogy használtan vetted. Elképesztő, hogy mi megy ma Magyarországon a használtiacon. Motorok között sem valami rózsás a helyzet, de robogók között meg katasztrofális. Én kb egy tucat robogt néztem meg, mikor ezt megvettem, de egyszerűen förtelmes, hogy mennyi lepukkant roncsot hirdetnek azzal, hogy "megkímélt", meg "műszakilag tökéletes állapotban". Szerencsére nekem van egy barátom, aki ért hozzá és elkísért, mert én akkor még csak a motorokat vágtam. Az én Xcitingem blokkja makulátlan állapotban van, ezt a szerelőm mondta, aki most cserélt szimeringet. A járása tükörsima. Láttam pár eladó példányt, ami úgy szólt, mint ha egy marék szeget dobtak volna a blokkba...
-
Golota
aktív tag
válasz Bogyó bá' #6313 üzenetére
Én nem így látom. Először is, nem tudhatod, hogy mennyiért vesznek mások motort/robogót, de nem is annyira az ár itt a lényeges. Az eladót senki nem kényszeríti arra, hogy egy bizonyos árszinten hirdessen, de a korrektség -szerintem- alapfeltétel lenne.
Az én esetemben pl szabadságot vettem ki, összesen 500 km-t utaztam, hogy megnézzek 5 különböző robogót. Minősíthetetlen, összetákolt romhalmaz volt mindegyik. Direkt kértem a telefonban minden potenciális eladót, hogy ha nem olyan, mint a leírásban és a fotón (amik valszeg évekkel korábban készültek), akkor tiszteljen meg azzal, hogy nem rángat oda, mert nem fogom megvenni. Félreértés ne essék, nem szalonállapotra készültem egy 5-6 éves robogó esetében, de azt elvárom, hogy ne egy leszakadt kipufogós, olajmocskos, füstölő romot kelljen nézegetnem. Sajnos azóta kiderült, hogy általános jelenség.
Én is adtam már el kéz alatt több motort. Mindegyik rendesen volt szervizelve és korrekt leírást adtam róla. Az megint alap, hogy nem koszosan mutatom meg a potenciális vevőnek. Nem is volt még soha utólagos reklamáció, mert mindegyik olyan volt, amivel én is nyugodtan jártam.
Szóval nekem senki ne jöjjön azzal, hogy "ennyi pénzért mit vársz", mert pontosan azt várom, ami le van írva és igenis lehet normális áron, korrekt állapotú motort venni. Eleve nem is értem, hogy egy 5-6 éves motronak miért kell ennyire leharcoltnak lennie. Csak mert a prosztó tulaj nem akarja évente egyszer kifizetni a szervíz díjat? Nevetséges.
-
Golota
aktív tag
Én a 250-es xcitinggel könnyedén manőverezek városban. Arra figyelj, hogy érdemes a 2006-os változatot venni, mert ott már a kormányon van a tükör, nem az idomba integrálva. Utóbbi teljesen használhatatlan és olyan széles tőle a motor, hogy nem férsz el a kocsik között. Mondjuk orvosolható, ha leveszed és a kormányra veszel egy bilincset, meg új tökröket. Nekem 2 db Yamaha tükör van felszerelve (asszem XT660) és tökéletes. A legszélesebb rész, az a vállam. Ahol elvfér, a motor is elmegy. A súlya miatt ne aggódj, ahogy Kcsa is írta: jó a súlyelosztás, alacsony a súlypont.
-
Golota
aktív tag
válasz huszi.gyb #11272 üzenetére
Én hasonló bontást eszközöltem az Xcitingen. Egy ideje szarakodott az akksi, mikor felkapcsoltam a fényszórót, elkezdte levenni a tölttést és jelzett a műszerfal, hogy merül az akksi. El is határoztam, hogy veszek egy új akksit. Múlt héten pénteken jövök haza munkából, beállok az udvarra. Ahogy levettem a sisakomat, égett műanyag szag csapta meg az orromat. Gondoltam is, hogy ki ez a barom, aki kábelt éget... Másnap reggel kiderült, hogy én voltam az a barom, csak nem szándékosan. Ahogy indítanám a Kymcot, se kép, se hang. Nagy káromkodás, biciklizés munkába. Akkor már tudtam, hogy valami nagy gáz van, mert az egész motor bűzlött az égett műanyagtól.
Szombat: hibafeltárás. Némi szétszerelés és rádöbbenés, hogy a fesszabályzó belseje szépen kifolyt és kellemes, éget bakelit szagot áraszt. A kiszereléshez le kellett szedni egy csomó idomot, így is alig fértem hozzá, mert az oldalsó egyszerűen nem jött le, tovább bontani meg nem akartam, mert nem vagyok időmilliomos. Inkább kitekeredve valahogy, de leszedtem.
Hétfő ebédszünet: netezés, alkatrész vadászás. Volt is két webshopban utángyártott fesszabályzó, de taivani, sztem az is Kymco lehet. 16 ezer HUF. OK, ennyi. Felhívom az egyik webshopot, hogy van-e raktáron. Nincs. Felhívom a másikat. Van, tudják is küldeni, 1500 ft a postaköltség, de rendeljem meg a webshopban, az a process. OK. visszaülök a gép elé és látom, hogy az ára mémileg módosult, most már 19,000 HUF + posta. Na, ezen felhúztam magam kicsit. Nem az ár, inkább az eljárás fájt. Felhívtam a debreceni robogóalkatrészest, nekik elég jó hírük van (Kassai út). Mondja a srác, hogy mindenképpen menjek be, mert nem akar látatlanba rendelni valamit, ami nem kompatibilis.
Kedd: robogó bolt. Az eladó megnézi a kiszedett alkatrészt, majd kis keresés után megtalálja ugyanazt az alkatrészt, amit én is rendelni akartam. Közli, hogy 6 ezer HUF és csütörtökre itt van, nincs szállítási díj. Nos, ez "némileg" kedvezőbb konstrukció....
Csütörtök: az alkatrészt elhoztam, tényleg megjött, ahogy ígérte. Hatalmas pirospont a korrekt árazásért és a gyorsaságért!
Szombat reggel. Minden biztosítékot kicseréltem a dobozban, akksi csuriog töltve, kimérve, bekötve. Fesszabályzó ráügyeskedés, csavar elejtéssel kombinálva, némi anyázás, kábel hozzászorítása a vázhoz, kiszerelés, újratervezés... Nagy nehezen felment. Ráadom a gyújtást és.... se kép, se hang! Mindent ellenőriztem, csatlakozók épek, rendesen össza vannak dugva, kábelek rendben. Semmi.
Csalódottan felmentem a lakásba és elkezdtem gondolokodni, honnan szerzek utánfutót, hogy egy elektromos szerelőhöz elvigyem. Azért még átnéztem a javítási útmutatót és látom a sematikus ábrán, hogy van egy 30 amperes biztosíték a rendszerben. Hmmm, nem emlékszem, hogy 30 amperest cseréltem volna. Garázsba levágtatok és megtaláltam, az indítómotor reléjének a fészkébe integrálva. Kivétel után azonnal látszott, hogy az örök vadászmezőkre költözött. Hm, nincs itthon 30 amperes, de tesztre jó lesz a 25-ös. Berakom, gyújtás be és kigyulladnak a fények. Pöcc-röff! Halleluja! Járó motorral stabil 14,8 V feszültséget mérek, felkapcsolt fényszórókkal. Ez jónak tűnik. Már nem volt időm összerakni, azt majd vasárnap.
Lehet, hogy láma vagyok és rémlik, hogy egyszer már láttam ezt a biztosítékot, de nagy megkönnyebbülés és elégtétel, hogy megérte molyolni vele.
Ma reggel: 30 Amperes biztosíték vadászás. A 3. benzinkúton volt. Hihetetlen, hogy bólogató kutya, meg ledes diszkólámpa az van, de egy nyomorult biztosítékot azt nem lehet venni. Pedig ezek nagy kutak, hatalmas shoppal...
2 óra tökölés, csavarozás, panelek visszapattintása, de a motor egyben van. Egyben le is takarítottam a sok koszt belül. Az összerakás után is indult szépen.
Bocs a sok szövegért, hátha más is tanul ebből. Meglátom jövő héten, hogyan muzsikál a rendszer. Gyanítom, hogy az akksi a telet már nem bírja ki, tavaly is sokat kellett tölteni.
Apropó, valaki nem tudja, honnan lehetne sebesség-jeladót venni? Sehol nem találok, a boltban sem tudtak segíteni.
-
Golota
aktív tag
Jól emlékszem, hogy neked is Xcitingod van? Érdekelne, hogy milyen feszültséget mérsz töltés alatt. Nekem amíg elvileg működött a fesszabályzó, addig is főleg 15V felett adott le, egyszer mértem rajta 15,5-öt is. A szerelőm szerint 15 fölé már nem nagyon kellene mennie, de 14-15 között OK. Elvileg Kymcoék már csak rendelkeznek akkora tapasztalattal, hogy nem írnak hülyeséget (remélem).
Mindenesetre ezt most figyelni fogom, mert szeretem, ha megbízható a technika és ezt a robogót nagyon megszerettem, ráadásul napi szinten használom, gyűlölök kocsival a városban araszolni, parkolni, stb. Ha nincs jég, vagy hó, én fagypont körül is járok vele.
-
Golota
aktív tag
válasz csongi #11291 üzenetére
Világítással és nélküle is. Nem láttam különbséget. Felkpcsoltam a refit is, de ugyannnyi. Az akksi egy YTX-12BS (10 AH) Varta funstart, 3 éves. Gondolkodtam egy AGM Vartán, nagyobb indítóárammal, de míg nem volt egyben az elektromos rendszer, addig nem akartam beruházni.
-
Golota
aktív tag
válasz lehella #11293 üzenetére
Értem, köszi mindkettőtöknek,
Majd figyelem, hogy mit lép a rendszer. Ma reggel robogóval jöttem munkába, de nem gyulladt ki az akksi problémát jelző lámpa, ami korábban kb 1 km fényszóró működés után mindig. Direkt hagytam alapjáraton felkapcsolva. Egyébként eddig még egyetlen izzó sem égett ki a motorban, minden a gyári benne.
Én főleg rövidebb utakra megyek vele, jellemzően napi 10-15 km-t fut a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Golota
aktív tag
Nekem a Contival mindig jó tapasztalatom volt kocsin és motoron is. Most is az van az Xcitingen, egészen pontosan a Conti Twist. Más robogókon dícsérték, de nekem ez az első Conti, ami nem jön be. A mintázata kb terepgumi szerű, sokkal szélesebbek és mélyebbek a barázdái, mint a tényleg adventure guminak szánt Conti Trail attacknak (volt ilyenem nagy motoron). A mintázata nagyjából megegyezik az attack vonallal (road és trail). A problémám az, hogy rettenetesen ráz vele a motor, olyan, mint ha macskakövön mennék. Mikor felszerelték, vissza is vittem, hogy rosszul egyensúlyozták ki a kerekeket. Sajnos nem, ez ilyen gumi. Vékonyabb méretben nem jelentkezik , két ismerősöm robogóján is ilyenek vannak. Nem egyszerű megszabadulni tőle, mert alig kopik. 3 szezonja van fent és hamarabb fog elöregedni a gumi, mint a futófelület elfogyna. A tapadásával sem vagyok kibékülve.
-
Golota
aktív tag
Én ebben a szép időben is robogtam. Jobb, mint kocsiban ülve araszolni. Az Xciting időjárásvédelme egyébként jeles, mert a sisakom lett csak vizes a 15 perces reggeli túra alatt, meg a combom, de az csak akkor, mikor álltam a pirosnál...
Lekopogom: a feszültségszabályozó szépen teszi a dolgát eddig. Az akksi rendesen fel van töltve, minden állás után pöccre indul, minden fogyasztóval szépen megy, sosem jelez alacsony feszültséget. Remélem nem kiabálom el...
-
Golota
aktív tag
Bár tény, hogy a Twist nem egy jól sikerült gumi, azért annyira nem gáz, hogy életveszélyesnek nyilvánítsuk. Nekem a legfőbb bajom vele, hogy a kialakítása miatt rázza a motort. Egyébként a Continental mint márka egyáltalán nem rossz, sőt! 2 motoromon és 2 autómon is volt már Conti és maximálisan elégedett voltam velük (Pl Wintercontact, ami évek óta minden téligumi tesztet megnyer és nem véletlenül.). A Trail Attack simán kiszolgálta a Triumph Tigert, lábtartóig lehetett vele döntögetni és rengeteget motoroztam vele esőben, hidegben szerpentineken is. Soha nem volt gond, jogosan népszerű a túraendurósok között. A Twist-ben már messze nincs ilyen bizodalmam, de a nyári időszakban teljesen eltűnt a majrécsík róla (ez nem volt cél, csak így alalkult). Hideg időben és esőben már nem érzem jónak, szerintem túl kemény, alig kopik.
Félreértés ne essék: soha többet nem veszek ilyet, mert összességben csalódás (elsősorban a rázkódás miatt) és mindenkit lebeszélnék róla, mert klasszisokkal jobb gumik is elérhetőek ebben a kategóriában. Egy jó márka, gyengére sikerült gumija, de nem életveszélyes: 3 éve van fent és soha nem volt balesetveszély a gumi miatt.
-
Golota
aktív tag
Nem vitatom, a Twist tényleg egy rakás szar, főleg egy jó gumival összehasonlítva, de nem életveszélyes kategória. Látok olyan gumikat motorokon (nagy, erős gépeken is), amiken futófelület már csak dekorációs jelleggel van , be van repedezve, meg csingcsung márkájú. Na az az életveszélyes. A Conti Twist, amíg jó állapotban van, csak simán szar.
A Wintercontactot volt szerencsém más, szintén nagyon jónak tartott téligumival összehasonlítani, pl Michlein Alpin 4. Nincs különbség, a Conti legalább olyan jó, mint a 30%-kal drágább Alpin.
-
-
Golota
aktív tag
Egy időben én is nézegettem, de az Xciting után nehéz olyan robogót találni, ami igazi előrelépésnek számít minden szempontból. Az Xcitingben pont az a nagyszerű, hogy szinte mindent 'jól csinál": masszív felépítmény, stabil, jó futóművel. A kerekek talán a legjobb méretűek: nagyok, de elég szélesek, nem a "szekérkerék-virsligumi" kombó, mint sajnos a nagykerekes robogóknál olyan gyakran látni. Jó fékek, jó szélvédelem, jó világítás, kényelmes ülés, nyújtott lábbal is lehet rajta ülni, mert annyira nem nagyok a kerekek és egy tisztességes méretű csomagtartó is került alá. Sajnos a legtöbb esetben a görkori-kerék/nagy csomagtartó, vagy a szekérkerék-virslivel/nincs csomagtartó játszik- Utóbbiaknál még a lábadat sem tudod kinyújtani. Hihetetlen, de a választék egyáltalán nem nagy. Nálam az Xciting után a Burgman 400 jöhetne szóba, esetleg a T-max, de annak sem az ára, sem a fenntartási költsége nem egy kategória már ezekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Golota
aktív tag
Nem a Downtown 300 blokkját kapták meg az új Xcitingek? Azt gondoltam, de nem vagyok képben. Arról a blokkról sok jó olvastam már.
Egyébként nem tudom mit keresel, de én ha egy városi-elővárosi, filigrán rakétát keresnék, akkor egy 250-es Derby GP1-et komolyan megfontolnék. Volt szerencsém menni egy 50 cm-es változattal és nyugodt szívvel állítom, hogy valószínűleg a "legmotorszerűbb" robogó a piacon (T-max még nem volt a praxisomban). A futóműve mentes a "motorizált-hokedli" feelingtől, ami szinte minden robogó sajátja. Nagyon rendben van a váz, gondolom ez erősen hozzátesz. Úgy viselkedik, úgy kanyarodik, mint egy rendes nagymotor.
Egy időben úgy volt, hogy olyan helyre költözünk, ahol nagy dugóban is sokat kell mennem és időre. Ez volt a befutó, de aztán az élet közbeszólt. Kicsi, stabil, könnyű, gondolom a 250-es blokkal vadállat módon megy az a kis kasztni. Nem a legkényelmesebb, de a forgalmat széthasítani és közben valamennyi motorozás-élményt lapni, ideális lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Golota
aktív tag
válasz csongi #11653 üzenetére
Szerintem sem kell lecsukni őket emiatt, de a jogsiját elvenném minimum 1 évre. A múltkor is szembe jött velem egy csapat hülygyerek egykeréken, elég húzós tempóban, míg én kocsit vezettem és mögöttem ott ült a két kicsi gyerek. Ha egy ilyen barom bejön a szélvédőn, esélyem sem lett volna.
Én is nagyon régen motorozok/robogózok, de eszembe sem jutott volna másokat veszélyeztetni. Ha ezt kint csinálják a tök üres 33-as, úton, a kutyát nem érdekli, de miért a városba kell??? Ha valamit elkottáz, akkor 250 kg csapódik be mondjuk egy buszmegállóba...
Ami egyébként legalább ennyire, vagy még jobban zavar, az a panelproli hülyegyerek réteg, amelyik a 3000 decibeles kipufogójával fast and furioust játszik éjszaka a körforgalomban az István úton (meg máshol is). Elég sok van belőlük. Érdekes módon, ezeket soha nem szedik össze, pedig csak ki kellene állni egy rendőrkocsival mondjuk péntek éjfélkor és várni. A fél város felébred tőlük, de rendszeresen megy a műsor.
-
Golota
aktív tag
válasz Golota #11656 üzenetére
Ja és ez mér régen kikívánkozott belőlem: a fast & furious filmeknél kártékonyabb alkotás mostanában nem nagyon került ki Hollywoodból. Igaz, hogy kb 10 percet bírtam velőle, de ennél giccsesebb szemetet ritkán látni, de még nagyobb baj, hogy idealizálja a suttyó, mindentleszarokfaszacsávóvagyok mentalitást, ami nálunk amúgy is megy ezeknél a fordított baseball sapkás, kapucniban vezető boyracereknél. Paul Walker halála miatt meg ikonikus darab lett ez a rakés fos.
-
Golota
aktív tag
válasz Pete55555 #11659 üzenetére
Kikapcsolt az irónia-detektorod? A cikk pont védi őket. Attól, hogy mások is elmebetegek, még nincs rendben, amit ezek csináltak.
Én sem értek egyet azzal, hogy halálra kellene vegzálni őket emiatt. Kapjanak 100 ezres csekket, meg jogsi elvételt egy időre, aztán csókolom.
Egyébként ha neked is lenne gyereked, akik mellett egy ilyen faszacsávó egykeréken elrongyol, hirtelen nagyon átértékelnéd a dolgot. Ez presze minden idiótára vonatkozik, beleértve az autóval janizó f.szfejeket, akik közül kettő pont előttem törte totálkárosra a kocsiját, felszaladva a padkán, kb 1 éve. Szerencsére nem járt ott senki, mert akkor végük. Kb hasonló kis pöcsök voltak azok is, egymást előzgettve, index nélkül, pont ezen az úton, ahol a video készült.
Remélem, hogy létezik egy arany középút a felnégyelést követelő és a rákacsintó hozzáállás között, még motoros berkekben is.
-
Golota
aktív tag
válasz Rikseven #11679 üzenetére
Hol ingázol és milyen túrára szánnád? Városban egy 250-es szinte mindenre elég, 2 személlyel is. A 400-as előnyei inkább országúton jönnek ki, főleg 2 személlyel. Egy 250-es már nem egy rakéta, ha 90 fölött kell előzni. Nincsenek tartalékok és ez probléma lehet, főleg, ha ketten ültök rajta. Mindenképpen kompromisszumot fogsz kötni, csak döntsd el, melyik fáj kevésbé: egy nagyobb gépet terelni városban, vagy centizni az előzéseknél túrán?
A konkrét típusokról jobb közeli infot fogsz kapni másoktól, akik napi szinten használják ezeket a gépeket.
-
Golota
aktív tag
válasz Rikseven #11685 üzenetére
Ez esetben én inkább a 400-ast venném, tekintve, hogy nem az elsődleges szempont, hogy a dugóban fickándozz vele. Így több előnyét fogod élvezni egy nagyobb blokknak.
Nem akarlak elkeseríteni, de a robogó vásárlás kis túlzással a fekete mágia kategóriába esik. Ennek ez az oka, hogy a nagyrobogó állományunk általában konténerben érkezik, Olaszországbl, lenyomozhatatlan előélettel. Ezeket többé-kevésbé kiglancolják, az órát visszatekerik és megpróbálják jó áron eladni. Rengeteg a lelakott, karambolos roncs. Mondjuk igénytelen tulajokért nekünk sem kell a szomszédba menni, tudnék horror történeteket mesélni, hogy milyen szemetet próbálnak meg rásózni az emberekre.
Ennyi pénzért ebben a kategóriában nehezen fogsz teljesen ellenőrizhető előéletű példányt venni. A legjobban akkor jársz, ha valami ismerőstől veszed. Ha erre nincs lehetőség, akkor mindenképpen vigyél valakit magaddal, akinek van robogó-ügyben gyakorlata.
Én ezeket szoktam megnézni:
- futómű: kormánycspágy ellenőrzés, rugóstagok, egyenesefutás
- blokk: milyen hangja van, hidegen füstöl, fordulaton mit művel
- hajtás: rendesen indul, vagy nagy a holtjátéka, a kuplung nem visít, alacsony fordulaton is rángás nélkül megy
- gumik állapota: ha kevés a km miért nem a gyári gumi van rajta (nem mint ha egy elkopott gyári olyan frankó lenne, csak beszédes lehet, egy kevés km-vel hirdetett gépnél
- fékek működése, féktárcsák
- elektromos fogyasztók: minden működik (nem elhinni a mesét a gyenge akksiról az állás miatt) érdemes lehet egy multiméterrel rámérni a töltésre is rengeteg szopástól kímélheted meg magad
- Motor esztétikai állapota: egy két karc, horzsolás nem a világ vége, mint a napszítta műanyagok sem, de egy repedezett, lógó, több darabból összerakott idomszett keserű sorsról árulkodik. Nézz be az idomok alá: általában csak kívülről mossák le és nagyon árulkodó, hogy milyen állapotok (sár, rozsda, olaj) az eldugottabb helyeken.Ezzek együtt is lutri, sajnos. Érdemes többet fizetni egy jobb állapotú gépért, mint kockáztatni egy lelakottal, ami éppen megy. Sokszorosan meg fogod fizetni a spórolást a későbbiekben.
Még valami: én az eladót legalább annyira megnézem, mint a motort. Ha házhoz mégy a gépért, akkor meg a környzetet. Egy rendezett garázsban. normális, a hibákat nem elhallgató eladó kopottabb gépe általában jobb vétel, mint egy fényesre pasztázott, szilikontól bűlző "full hibátlan" gép, egy suttyótól, a porlepte, szemetes garázsban.
-
-
Golota
aktív tag
válasz Burt1793 #11690 üzenetére
Mások a prioritások. Én azt szeretem a robogóban, hogy csak felülök, mint egy székre, húzom a gázt és nem kell gépészkedni, meg beöltözni. Én simán felülök öltönyben is, mert nincs lánc, ami összecsapna olajjal. SZerintem 10-15 km oda, meg ugyanennyi vissza, az semmi. Ha 50 km körül mennék, már én is inkább motort választanék.
-
Golota
aktív tag
válasz Rikseven #11692 üzenetére
Próbálj keresni valakit, aki ismeri az adott típust és segít a választásban. Én leginkább a futómű-blokk-elektronika trió miatt szoktam aggódni. Görgőt, szíjat, kuplungot, féktárcsát, gumit, stb cserélni sem egy nagy élmény, de ezekkel amúgy is számolni kell. A múltkor egy ismerős egy egyébként elég bizalomgerjesztő Atlanticot akart venni egy használt kereskedésből, de állandóan égett az akksi alacsony töltését jelző lámpa. Az eladó váltig állította, hogy csak az akksi gyenge, a sok állástól. Az ismerősöm a tanácsomra megegyezett vele, hogy tesz bele egy új akksit. Már a próbakör után vesztett a töltésből. Ekkor a kereskedő vállalta, hogy tesz bele új fesszabályzót. A történet vége: kiderült, hogy a generátor kuka. A kereskedő szerint ez "egy használt gépnél belefér". Nem vette meg, Ha elhiszi neki a mesét a gyenge akksiról, már ráköltött volna vagy 50-60 ezret csak alkatrészben...
-
Golota
aktív tag
Hááát.... szerintem komoly visszalépés lesz az Xcitinghez képest. Hokeldi ülés, virsligumi. Miért nem próbálsz ki egy 250-es Xcitinget Dr Pulley variátorral? Nekem a sima görgők vannak benne, de úgy megy a gyárihoz képest, mint a mérgezett egér... Egyáltalán nem lomha és a fogyasztása is igen mérsékelt ezzel a kombóval. Én el nem adnám semmi pénzért. Pláne nem egy ilyen motorizált sámliért. Bocsi.
-
Golota
aktív tag
Tegnap ismét megfogadtam, hogy ha törik, ha szakad, én előre megyek lámpánál. Robogóval voltam, itt nálunk nagyon szemét, ködös, nyálkás, csípős idő volt (tegnap is). Éppen előttem lett piros a lámpa és egy Ignis még beragadt elém. Mivel csak ő volt előttem, nem eröltettem az előregurulást. Egyébként csúcsforgalom volt, tömött sorok mindenhol. Ahogy zöldet kaptunk, mindketten ugyanabba a sávba fordultunk: balra a belsőbe. Én pár máter után kitettem az indexet, hogy kisoroljak a külsőbe és már félig meg is előztem, mikor szép lassan, de biztosan kirakta az Ignis sofőrje az indexet és elkezdte rám húzni a kocsit. Sikerült szépen lelassítanom, elengedtem. A következő pillanatban satufékkel állt meg előttem. Nem mentem gyorsan, de mivel eleve közel voltam, még progresszív fékezés mellett is elkezdett csúszni a motor. Blokkolt az első és a hátsó is. Már néztem, hogy hogyan fogok leugrani, de szerencsére sikerült visszanyerni a tapadást és megállni. A vészfékezés oka: a sávban kb 100 méterre előre állt egy rendőrautó, villogóval és a sofőr úgy gondolta, hogy akkor ő most megáll és majd visszasorol a belsőbe (csak közben zárt a sor mellettünk). Mellégurultam, benéztem az ablakon: egy szőke, középkorú nő vezette. A tekintete mereven előre, a rendőrautóra szegeződött, még azt sem vette észre, hogy mellette elmegyek....
Nem elég, hogy csúszós, nyálkás az út, karácsonyi dugó van, ilyen elmebetegekkel is meg kell küzdeni. A "jó kis" Conti Twist megint megúszta, hogy asszisztáljon a robesz lapra fektetéséhez.
Tanulság: nem érdekel hányan vannak előttem én bizony mindig előre megyek a lámpánál. Eddig is így cselekedtem, ezt követően meg pláne. Ha én vagyok az első, ez a hülye liba nem kényszerít ilyen mutatványokra.
[ Szerkesztve ]
-
Golota
aktív tag
+1. Olvassatok utána: idegi halláskárosodás. Vesszőparipám, mindenhol hintem az igét. Olyan nincs, hogy csendes sisak, csak nagyon zajos és brutálisan zajos. Mindig használjatok füldugót, ha városon kívül mentek. Szélzajt zenével elmaszkolni nagy butaság, garantált a halláskárosodás.
Egyébként szélzaj: nincs 2 egyforma ember és a motoron annyi tényező befolyásolja a szélzajt, hogy ugyanazon a motoron, ugyanazzal a sisakkal két hasonló alkatú ember között is komoly eltérések lehetnek. Minél kevésbé turbulens a légáramlat, annál kevésbé van szélzaj, így gyakra a naked motorok tényleg csedesebbek. Persze a fej fölé érő, goldwing szerű plexi más kategória.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Legszebb nők!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Okos Otthon / Smart Home
- Futás, futópályák
- Synology NAS
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs