Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FunPro

    senior tag

    válasz #46372352 #47868 üzenetére

    Én egyszer olvastam egy tuti módszert, azóta úgy tesztelem a tápokat. :D
    A gyakorlatban nem tudom ez mennyire hatásos módszer, mert én ugyan már néhány tápot diagnosztizáltam vele (sikeresen), de hogy a valóságban ez mennyire tuti módszer, azt most remélem valaki megmondja.

    Szóval:

    Nem kell mást tenni, mint egy drót (én gémkapcsot szoktam használni) egyik végét bele kell dugni a 24 pines csati zöld kábelének végébe, a másik végét pedig a 24 pines csati bármelyik fekete kábelének végébe. Elméletileg ha felpörög a venti, akkor a táp működik.

    FONTOS MEGJEGYEZNI, HOGY A DRÓTBAN (GÉMKAPOCSBAN) ÉRTELEMSZERŰEN ÁRAM FOG FOLYNI, ÍGY AZ ÖSSZEKÖTÉS ELŐTT/KÖZBEN NEM SZABAD A TÁPOT SEMMILYEN ÁRAMFORRÁSBA DUGNI!

    Aki multiméterrel méreget, annak gondolom ezt nem kell ecsetelnem, de ez nagyon lényeges. Én mindig úgy csinálom, hogy a tápon lenyomom a kapcsolót, ha nincs rajta kapcsoló, akkor kapcsolós hosszabbítót használok. Amint a zöld és a tetszőleges kábel össze van kötve, csak utána dugom be a kikapcsolt állapotban levő kapcsolós hosszabbítóba a tápot, majd nagy odafigyelés közepette bekapcsolom úgy, hogy még véletlenül se érjek hozzá a kötéshez. Jó esetben a táp felpörög, ezzel konstatálom, hogy a táp működik. A kötés eltávolítása előtt értelemszerűen a tápot ki kell húzni!

    Elméletileg nincs erős áram a drótunkban/kapcsunkban, de jobb félni, mint megijedni. :K

    U.I.:

    Lehet, ha a multimétert ebbe a két kábelbe dugod, akkor is felpörög a venti, ezt még nem próbáltam.

    [ Szerkesztve ]

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

Új hozzászólás Aktív témák