- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Videós, mozgóképes topik
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Notebook hibák
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Nokia 3210 - felélni az örökséget
ma A HMD ismét elővett egy klasszikust, hogy újra kiadják. De ismét csalódás lesz azoknak, akik az eredeti modellt is használták. És lehet, hogy másoknak is.
-
Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
ph Sokak számára teheti vonzóvá az Apple TV-t, hogy lehet rajta Commodore 64, NES vagy PlayStation 1 játékokat futtatni.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NVIDIA már korábban írta, hogy ők sem értik mi történt, de vizsgálják. Erről nem adnak ki információt, amíg le nem zárják. Két lehetőség van. Az XFX vett egy készletet az OEM-ektől, vagy valaki hamisít. Ami biztos, hogy az XFX állítja, hogy nem forgalmaznak Fermit.
(#8031) TTomax: Azért nehéz elhinni, hogy mindenki hazudik. Az XFX azt mondja, hogy nincs Fermijük. Az NV azt mondja, hogy nincs joga hivatalos forrásból Fermit forgalmazni. Ahhoz persze van joga, hogy vegyen egy készletet az OEM-ektől, mert az OEM gyártó annak adja el a kártyát, akinek akarja. Az NV-nek kifizette, így nekik mindegy, hogy egy gépbe kerül bele, vagy a szürkepiacon tűnik fel. Ami biztos, hogy hivatalosan nincs kapcsolat a két fél között, mert mind a ketten ezt mondják.
Persze a BFG abba ment tönkre, hogy nem bírta elviselni az irdatlanul nagy profitot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leírta Jonny Gerow. Ő a tápos részen dolgozott. A fórumából idézve: apparently, NVIDIA offered FERMI to BFG, although in a slim/low volume (we all know that, yield problem at TSMC).. BFG turned down that offer, because they feel the profit margin of FERMI won't be good enough for them... Gondolom keresték az AMD-vel az üzletet, aztán volt is egy hír a BFG-s Radeonról (ki tudja mennyi igaz belőle). Ezután tudjuk mi történt. Kár értük.
Árulgatni lehet, hivatalosan árulni már más tészta. Az árulgatással az a gond, hogy ki felel a garanciáért. Mert az XFX már nem NV partner, tehát a garanciát onnan kell intézni, ahonnan szerezték a készletet, aztán ugye ott megint az lesz a probléma, hogy lesz-e még egy készlet, illetve mennyire hatékony a garanciális ügyintézés, ha nem az XFX-en keresztül zajlik. Ezért hívják a bulit szürkepiacnak. A megszokott közvetlen garanciát az XFX nem is vállalja ezekre a kártyákra, mert regisztrálni sem tudod őket, hiszen hivatalosan nincs ilyen termékük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DemonDani #8036 üzenetére
[link] - Írtad, hogy 1920 és 1680 + 8AA-ban gyorsabb. Mi a probléma az előzetes teljesítménykalkulációmmal? Én is ugyanezt mondtam. Szerintem nagyobb felbontáson gyorsabbnak kell lennie.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamkaa777 #8053 üzenetére
Az eredeti elképzelést elkaszálták. Az SE-es GTX 460-okkal még lesz teszt, de a kvalifikálási folyamat időigényéből kiindulva kérdéses az idei start.
(#8055) h.adam.92: Biztos nem éri meg csak az órajelekből butítani. Egyrészt nem tudsz rajta alkalmazni hibás (úgy értve hibás, hogy a hibás részt letiltva) lapkákat. Másrészt teljesítményt sem nyernél vele, mert mindegy, hogy az órajel nagyon alacsony, vagy az egységek hiányoznak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez minden DirectCompute felületet támogató GPU-n fut. Ez van az OpenPhysicsben, csak az AMD inkább az OpenCL-es verziót erőlteti. Persze lényegében mindegy a dolog. Az OpenCL az AMD-nek annyival jobb, hogy a Fusion procikban található IGP-t be lehet majd fogni a fizikára. Illetve a másik szempont, hogy a DMM2.0 OpenCL alatt működik együtt a Bullettel. Persze itt nincs DMM2.0.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #8060 üzenetére
A gyorsítás nem, de a feladat ilyen szintű elosztása problémás. A DirectCompute kevésbé kidolgozott felület. Arra jó, hogy a GPU-n lefusson a program, de arra már nem, hogy a feladatot több GPU között megossza. Persze nem akarok a DirectCompute felületet szapulni, mert van olyan hely, ahova jobb mint az OpenCL, de kétségtelen, hogy az utóbbi rugalmasabb. Biztos megoldható a dolog némi programban elhintett workarounddal, de alapvetően nem erre találták ki a DirectCompute-ot. Eközben az OpenCL-nek pont ez az erőssége.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért lenne értelme az NV-nek belemenni az egyezkedésbe bánatpénz nélkül? Az Inteltől nekik nem kell semmi, ellenben a pénzt mindenki elfogadja, és alapvetően az egész per erre megy ki, szóval az csak előny, hogy hamarabb kapnak kártérítést. Az Intel meg licencelheti a GeForce szabadalmait, persze jó pénzért.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mondott le az NV önként. Az Intel nem engedte neki a vezérlő kiadását. Ezt úgy kell érteni, hogy kifejlesztheti, de az Intel rögtön rávágja az elhasalt plecsnit, és innentől kezdve az alaplapgyártók számára tabu lesz a termék.
A DMI licenc részleteiről elég sok adat szivárgott ki, az alapján az NV nagyon nyerő pozícióban van. Az Intel csak egy kifogást keresett, hogy eltakarítsák a PC-s piacról az NV-t. Ez bevállalható volt. Mire lesz eredménye egy esetleges pernek, akkorra már az NV nem lesz sehol. Majd kifizetik a kártérítést, és kész, de az NV ki van rakva. Ez volt a cél mindig is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit érnek el vele, hogy gyártják? A DMI buszt használják, amit az Intelnek kell kvalifikálni. Ha a termék nem kapja meg a minősítést, akkor kifejlesztettek egy mintát, amit senki sem fog megvenni a gyártók közül. Ez nem olyan dolog, hogy szerintem igazam van, és gyártom tovább. Itt minősítési procedúrák vannak, és még ha igazad van, akkor is elkaszálhat a minősítést végző fél. Jelen esetben az Intel.
Egyébként az Intel nem perelte be az NV-t. Pusztán egy meg nem jelent termék kvalifikációja során az Intel egy "elhasalt" pecsétet dobott, ami azt jelenti, hogy nem ment át a DMI busz az ellenőrzésen. Mint ismeretes az Intel indoka a licenc hiánya. Erre az NV azt mondta, hogy meg van a licenc és be is perelték őket szerződésszegésért. Semmiféle ellen perről nincs szó. Az Intel sosem perelte ezért az NV-t, csak a megjelenés előtt álló terméket nem kvalifikálta, vagyis a termék még kiadás előtt eladhatatlanná vált. Ezért perel az NV.Nyilván gyárthatod a chipsetet, de kinek adod el? Nincs minősítésed, vagyis a terméked nem kompatibilis azokhoz a processzorokhoz, amelyekhez szánod.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt mindenképpen érdemes észrevenni, hogy az Intel pere az integrált memóriavezérlőre tér ki. Semmi köze ehhez a chipsethez. A probléma a DMI licencel kapcsolatos. Ez a busz köti össze a CPU-t a vezérlővel. Az a szép ebben, hogy a DMI-t a korábbi CPU-knál használhatta az NV, míg most hirtelen elvesztették a jogot rá. Az Intel azért az IMC-t emeli ki, mert a DMI ott van az NV-nél, hiszen korábban már építettek rá. Az NV pere ebből a szempontból érvel. Az IMC-nek már semmi köze a vezérlőhöz, mert benne van a prociban.
Remélem érthető az alapprobléma. Az Intel a DMI kapcsán nem perelt, mert tudják, hogy ott van az NV-nél a licenc. Nyilván nem véletlenül akar az Intel egyezkedni. Az IMC nem közvetlenül van kapcsolatban a vezérlővel.
Nem nehéz észrevenni, hogy hasonlóan sárosak, mint az AMD-nél a gyártókkal való pacsizásnál. Persze kétségtelen, hogy megérte, mert az NV már nem jelent problémát a PC-ben. Tovább lehet építeni a monopóliumot, a piac pedig elvesztett egy értékes versenyzőt. Marad az AMD, mint egyetlen alternatíva (szerencsére csak a PC-s szinten).[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lényegében az x86-ra írt programok ezen nem futnak, de nincs más út. Muszáj platformot kínálni, mert az Intel és az AMD platformtervei megfojtják őket (a GeForce-ot mindenképpen). Az IBM PC-től az x86 hiánya miatt el kell szakadni.
Lényegében a jővő úgy néz ki, hogy egy gyártó platformját veszed, és a gyártók szolgáltatásokkal harcolnak érted. Valamilyen szinten persze lehet majd mixelni, de lényegesen jobban jársz platformmal.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Újra kell fordítani őket. Valószínűleg némi módosítás is kell, de az API ugyanaz lesz, szóval kezelhető a dolog.
Jó, de a másik lehetőségük, hogy platform hiányában lehúzzák a rolót, és megköszönik az eddigi vásárlásokat. Nyilvánvaló, hogy nem ezt választják. Mennek a platformosodás irányába, ahogy a többiek is. A Windows 8 futni fog ARM-on. Ezt az MS ma jelentette be.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor azon gondolkozz el, hogy lesz egy platformod, amivel küzdhetsz a platform ellen. Ezt jelenti a Tegra, és később az asztali rendszerek. Üzletileg mi annak az értelme, hogy a saját platformod pozícióját gyengítsd a konkurensek javára egy olyan részegységgel, ami olyan szolgáltatásokat tesz lehetővé más alapokra épülő gépeken, amiket csak a te platformod tud. Halandó nyelvre lefordítva, miért választanád a kevesebb haszont, ha többet is tudsz termelni.
(#8126) gbors: Persze. Ez mind kockázati tényező. Nem is hiszem, hogy bárki nekiáll a régi programokat átírni az ARM-hoz. Ez nyilván az NV agyán is átfut, hogy a saját platformjuk csak az új programokat fogja futtatni. Feltételezve azt, hogy a Windows 8 megjelenésével, és az ARM terjedésével a fejlesztők egyre komolyabban veszik az architektúra támogatását, aminek ugye jelen pillanatban igen nagy a valószínűsége. Az x86 kisebb kockázati tényező, de az NV-nek az nincs, viszont pontosan tudják, hogy platform nélkül nem vagy versenyképes, így valahova muszáj elmenni. Az ARM pont kapóra jött.
Lényegében semmi vesztenivalójuk nincs, mert a VGA-piac már most is értéktelen. Vagy nagyot nyernek, vagy nem nyernek, de nem adnak fel semmi olyat, ami komoly hasznot termel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Milyen másik portálon? Én a PH-n kívül a hwsw-re járok, de ott nem emlékszem, hogy lett volna erről szó. Vagy, ha igen, akkor az régebben lehetett, bár arra sem emlékszem, hogy fenn vagy-e ott.
A VGA-kon senki nem keres egy fillért sem. Ne legyenek illúzióid. A gyártók menekülőutat keresnek az alaplappiacra, de például a Palit nemrég írta, hogy ők az SSD iránt érdeklődnek, és jönnek is majd a termékeik. Aki esetleg a Tegra 2-vel akar pénzt keresni, az mehet oda is. Szerintem minden partnernek fel van ajánlva, mint a másik oldalon a Fusion. Aki pedig marad tisztén a VGA-gyártásban az megy a BFG után.
Ez az egész piac egy hatalmas nyűg lesz 2011-től. Ami jól ment az a mobil rész, de annak pont betesz a rendszerszintű integráció. Az NVIDIA azért jelentette be, hogy platformot épít, mert az elemzők tisztában vannak azzal, hogy a VGA-piacnak lőttek, így mutatni kell azt, hogy az NV-nek, hogyan lesz platformja. A jelenlegi VGA-piaccal az a legfőbb probléma, hogy borzalmasan drágán gyárthatók a termékek. A realizálható haszon köszönőviszonyban nincs a CPU és a mobil piaccal. Ráadásul ezt azok a gyártók, akik csak VGA-ból élnek gyorsabban megérzik, mert nincs mögöttük akkora tőke, mint az NV vagy az AMD mögött. Nem is kell, mert nincs is akkora bevételük, de egyértelmű, hogy érzik a gondot. Az XFX gyorsan váltott is, míg a BFG-nek erre nem volt lehetősége. Az XFX persze mindig nincs kisegítve, mert lehet, hogy most nagyobb a haszna, de a VGA-piaccal van probléma, és nem az NV-vel. Az AMD csak ideiglenes megoldás. Azt a több hasznot, amit realizál a Radeonok eladásával, lassan elveszti a piac szűkülésével. A Zotac is most hasonló gondokkal küszködik az infók szerint. Egyelőre kérdéses, hogy hova lépnek, de a média PC-i nem versenyképesek, a VGA-kon alig keresnek, így valamerre lépni kell. Gyanítom a média PC-ibe raknak majd versenyképesebb hardvert vagy az alaplapgyártást terjesztik ki, de erről még nem érkezett semmi. Ez a kettő azért lenne könnyű, mert kis befektetést igényel, és ot van mögöttük az anyacég, ahol lehet gyártatni.Az AMD számára azok a megoldások jók, amik kevés kockázatot rejtenek. Az NV-é sok kockázatot rejt, mert a jó ég tudja, hogy ki hogyan fog reagálni arra, hogy mondjuk nem fut majd az NV-s platformján a Crysis. Persze a lépés érthető, hiszen valamerre el kell menni, és ez az út szabad jelenleg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Abszolút. Az asztali programokat úgyis fejlesztik folyamatosan. Én eleve nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a fejlesztők elmennek az Android irányába. Elég csak abba belegondolni, hogy jövőre a tabletpiac elég nagy lesz. Ez nyilván csak nőni fog, szóval van benne lehetőség, az okostelefonok is egyre okosabbak, már ha lehet így fogalmazni.
Koránt sem biztos, hogy a PC gamingnek akkora jelentősége van. Mi hardcore felhasználók vagyunk, így másképp szemléljük a dolgokat, de a cég a tömegek igényét nézi. A tömeg casual fejlesztésekre vágyik, ebből a szempontból már a Tegra 2 is bőven kielégíti az igényeket. Az NV negyedévente egy AAA címet ígért, de ahogy elnézem a fejlesztéseket ennél sokkal több jön Androidra. Aztán ott a WebGL, amitől szintén sokat vár az NV. Az is egy univerzális platorm, mert az OpenGL ES 2.0-ra épül. Gyakorlatilag minden okostelefon és tablet képes ezeket az igényeket kielégíteni, sőt az AMD kivételével a PC-n senki sem támogatja a platformot. Mondjuk az NV szerintem fogja, de majd meglátjuk. Ha WebGL-re írsz játékot, akkor ahhoz egy megfelelő böngésző a követelmény, így elképesztő tömeg éri el a fejlesztésed. Hatalmas lehetőség ez is.
A hardcore fejlesztéseknek a cloud a lehetőség. Ebbe szintén komoly pénzt invesztál az NV. Persze ennek a jövője még nagyon kétséges, de a felhős modellel pusztán üzleti szempontból a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nah úgy néz ki, hogy a gyártók készek a GTX 560-ra. Az NV a Breach című játékot csináltatta hozzá, ami január végén jön. [link] - egy videó a játékról.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bj Brooklyn #8155 üzenetére
Na majd most.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bj Brooklyn #8157 üzenetére
Nem tudom. Most hallok róla először. Egy közleményben volt. Plusz volt hozzá ez a szöveg.
The Windows PC version will feature support for larger explosions, particle effects and more through NVIDIA PhysX technology.
Valszeg ez lesz az NV év eleji címe.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bj Brooklyn #8159 üzenetére
Hát, ha nincs más ... Most annyira nem jelenik meg semmi. Az AMD is pont ezzel szív. Az összes cím, amit levajaztak március-április-május megjelenésű lett. Februárra a HD 6990-nek csak a Test Drive Unlimited 2 marad, de ott nem zsírozták le a DX11-et, szóval az kevésbé húzócím jellegű. Persze itt nincs mit tenni. A Deux Ex: HR-t tolják, a F.3.A.R. szintén késik, egyedül a Shogun 2: Total War és a Dragon Age 2 tartja magát a tervekhez. De hát ezek is márciusban jönnek, addigra már ki kellene adni az új csúcskártyát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz polonic #8162 üzenetére
Igen. Főleg azért csúszik. Idén egy csomó játék lesz DX11-es. Az AMD a múlt év októberében hatot ígért 2011H1-re. Na most azóta voltak eltolások a megjelenésekben szóval kérdés, hogy ez mennyire változott. Tuti DX11 a Deus EX: HR, a Shogun 2: Total War és a Dragon Age 2. Ez benne volt az AMD listájában. A F3AR-t egy konkurens csapat fejlesztője írta meg. Főleg motorproblémák miatt csúszik. Ezt onnan tudják, hogy az AMD tőlük helyezett át programozókat. Szerintem a DX11 multi-threading funkciójával van gond. Azzal szinte mindenkinek gondja van. Nem véletlen, hogy egyelőre a Civilization 5 az egyetlen játék, ami használja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tuti nem. Itt a reklámon van a hangsúly. Az AMD HD 6000-es címe a Deus Ex: HR. Abban van minden szar ... DX11, Eyefinity, 3D. Az kéne a HD 6990-nek, ha már áll benne az erőforrás, de ha nincs kész, akkor nincs kész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gbors ... erről hallottál már? [link] - Érdekes dolog, ha ez így működik. Kész csoda, hogy egy év után kiderül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gyakorlatban úgy működhet, hogy az egységek négy órajel alatt dolgoznak fel egy háromszöget. Nyilván a GF104-en ez az érték két órajel. Ezt a limitációt nem nehéz driverből beállítani.
Gyanítom, hogy ennek üzletpolitikai szempontjai vannak. A tesszelláció a professzionális piacon szart sem ér, de a gyors setup az már sokat hozhat a konyhára, mert a modellek eléggé sok poligonból állnak. A Quadrokban nincs ez a limitáció. A játékok esetében, meg nem vesztenek 3-7%-nál többet ezzel az akcióval. Mondjuk az is igaz, hogy ez helyenként jól jönne.
A Crysis eredményeket ez amúgy nagyon magyarázná.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Stalker-2572 #8175 üzenetére
Januárban nem is lesz. Majd február közepén.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát valamit elő kell szedni, valszeg a GF106 utóda a legjobb megoldás, a GF106 úgyis alkalmatlan lapka a versenyre. Barts-hoz hasonló a mérete és a legerősebb Junipert sem tudja elkapni. Tesztelni meg jó lenne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egyetlen megoldás, hogy waferenként kiválasztják azt a két-három chipet, ami megfelelő thermikus varianciával bír. A PowerTune ellen máshogy nem lehet menni. Túl hatékony az ötlet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én szeretnék. Nagyon bejön az energiahatékony működés. Végre lehet paraméterezni a fogyasztást. Hamarabb is megléphették volna. Bár csak most vált szükségessé.
A fizika ellen eddig egy meccset sem nyertek meg. Szerintem ez a jövőben sem változik majd meg. A GF114 nem alkalmas a Cayman elleni versenyre. Ezzel a mérnökök nem tudnak mit kezdeni, szerintem nem is akarnak. Eldöntötték, hogy a HPC az első, aztán lesz ami lesz a VGA-piacon. A lényegen nem változtat úgy sem, mostantól platformra van szükség, ha az NV a harmadik helyről feljebb akar lépni a PC-s GPU-piacon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DemonDani #8218 üzenetére
Miért mire támaszkodjanak? Az órajelskálázás a prociknál nagyon bevált, nem volt kérdéses, hogy a GPU-khoz is elér az ötlet. A presztízstermékeknél mindig is az volt a lényeg, hogy a szabványokon belül készítsd el a lehető leggyorsabbat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom mire gondolsz a rángatás alatt. Még senki sem mért ki ilyet.
A HD 6950 egy butított Cayman. A GTX 560 Ti a teljes értékű GF114. Ha a Cayman ellen akar menni, akkor nem nyalogatni kell a butított verziót. Nem mellesleg a HD 6990 esetében a cél a Full HD feletti felbontások kiszolgálása, itt a GF114 már nem életképes, még 2 GB memóriával sem. Szűk lesz a setup motor 4/16 pixeles rasztere a 32 blendingre. A Cayman rasztere 32, pont annyi, mint a blending. Ezért tűri az a rendszert sokkal jobban a felbontás növelését. Tulajdonkéépen bevallottan az Eyefinityre készült a chip.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egyenetlen FPS-t is lehet mérni.
Dehogynem. Amint Full HD fölé mész, nő a különbség. A Caymant nem Full HD-re vagy az alá tervezték. Eyefinity is elérhető a kártyákkal, ott pedig legrosszabb esetben 3x Full HD van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
4-6 ms eltérés elképesztően kicsi intervallum. Még az AFR is legalább buplaakkora eltérésekkel dolgozik, és láthatod, hogy mennyi embert nem zavar, ha a csúcsról van szó.
A mai modern játékokban a post process viszi a számítások jó részét. Nem mindegy, hogy hány pixelre dolgozik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DemonDani #8227 üzenetére
Eyefinity esetében borzalmasan kevés olyan DisplayPortos monitor van, ami Full HD alatt dolgozik. Konkrétan egyről sem tudok.
Különbség van 4-6 ms-os, és 80 ms-os eltérés között. Utóbbi esetben átlag 16-szor nagyobb a kép késése. Ezt azért az ember észreveszi.
(#8228) gbors: Driverből kezelhető, hogy a kiszámított kép mikor kerüljön a frame bufferbe. Erre nagyon hatékony megoldások vannak. Az AFR-nél ez megoldott dolog.
Sajna sokkal jobban eszi a post process az ALU-t. És ez csak rosszabb lesz, vannak már SSDO algoritmusok is, ami ugyanaz, mint az SSAO csak az árnyalás színe függ a környező textúrák színétől. Most hogy van DirectCompute el lehet játszani a számítási kapacitással. Láthatóan oda is vannak érte a fejlesztők.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DemonDani #8230 üzenetére
A HD 6900-on már van három LVDS, a HD 5000-en viszont még ilyen nem volt. A HD 6000 esetében az zárja ki a Full HD-nél kisebb felbontást, hogy alig lehet kapni olyan nagyméretű monitort, ami ennél kisebb felbontást ad. Lassan a Full HD eléggé alap dolog lesz. Az 1440p lesz az új cél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gyorsan utánanéztem. Polonicnak igaza van. Mindenképpen használnod kell egy DisplayPort kimenetet. Akkor az utóbbi két hsz-em tárgytalan.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Függ az alkalmazott rendertől, de kb. 3-7% közé lőném.
Mert a feldolgozás az algoritmusok bonyolultságának növelésével jobb hatással van a teljesítményre post process szinten. Johan Andersson nagyon bizakodó a Compute Shaderes Deferred Renderinggel kapcsolatban. A Frostbite 2 teljesen erre épül. Annyit láttam, hogy marha jól néz ki, de már hallottam, hogy nagyon gyors is. Persze zabálni fogja az ALU powert, de állítólag összességében jobb az eredmény, mert ALU powerből van kihasználatlan kapacitás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TomLion #8239 üzenetére
A Cayman és a GF114 kiterjedése közel azonos. Két GF114-et egyébként drágább gyártani, mint egy GF110-et.
A PowerTune azért kell, hogy a HD 6990 beférjen 300 wattba. E technika nélkül az AMD sem lenne erre képes.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Gyúrósok ide!
- Mesterséges intelligencia topik
- Óvodások homokozója
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Háztartási gépek
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen