- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
- MILC felhasználók szakmai topikja
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Micro Four Thirds
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
2 nm-en készülhet az Exynos 2600
ma A 3 nm-es node kész a tömeggyártásra, a következő fejezetre fókuszál a Samsung.
-
Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
ph A Steel Nomad egy Light verziót is kap az igazi platformfüggetlenség jegyében.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hakuoro
aktív tag
válasz Iron Funeral #497 üzenetére
Vááááá 5000 fps Cool!
De komolyra fordítva a szót. Valaki nagyon unatkozhatott. Vérbeli méregzöld lehet az illető. -
zuchy
őstag
-
rocket
nagyúr
válasz Iron Funeral #915 üzenetére
G210 es a GT220 a VGA-k neve lesz, a GPU-k neve a GT218-GT216-GT215.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Bj Brooklyn
aktív tag
válasz Iron Funeral #944 üzenetére
A fene se tudja, hogy mi lesz, de készítenek valamit nagyon bőszen, mert az Nv csak a marketing rizsát nyomja, meg a ködösítést Remélem lesz majd akkora durranás mint annak idején a G80.
Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #969 üzenetére
Inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan nagyszerű újítás lesz, mint a DX10.1. De a DX10 adta mindkettőhöz az alapot.
Pont a DX9 miatt nincs elsimítás. Az a rendszer nem tud szín és mélység információt szerezni deferred render esetén. A DX10 már tud színt, míg a DX10.1 tud Z-t is, azaz támogatja a Multisample Accesst, amivel tökéletesen működik az élsimítás Deferred Rendering esetén is.
A CUDA az OpenCL és a Compute Shader ellenfele, azaz egy GPGPU interfész. Jelenleg a CUDA a legfejlettebb, de támogatás hiányában a többi hamar utoléri majd.
A PhysX működhet OpenCL-en és CS-en keresztül is, ahogy a Havok is megy OpenCL-en (várhatóan CS-re is megírják). Az NV köti a CUDA-hoz a PhysX-et, ami azt szorgalmazná, hogy legyen értelme az AMD-nek beállni a támogatók közé, de ez is bukott ügy lett.
Az AA-t meg felesleges másik API-val csinálni, amikor a DX10.1-ben ott a Multisample Access. Ezentúl az NV is minimum DX10.1 kártyát fog kiadni, mert nem lehet tovább húzni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zuchy
őstag
válasz Iron Funeral #971 üzenetére
Csak azok a motorok, amikben van DX9 alatt AA, azok nem deffended renderinget használnak.
PC-STYLE.hu
-
válasz Iron Funeral #974 üzenetére
Így a korábbi hsz-eidhez:
FarCry-nál messze nem kellett G80 a HDR+AA kombóhoz, Gef6-al is ment. Én úgy emlékszem, hivatalosan a Gef7 megjelenésekor villantották meg a HDR+AA dolgot, de gyakorlatilag a Gef6-osak is tudták friss driverrel (mert nem sokat változott a GPU felépítése, és tudásra is SM3.0-ás mindkettő, én végignéztem az összes Gef7 techdemót Gef6-on, miután eszközöltem egy friss drivert, ami akkor hivatalosan nem ment még rá a Gef6-okra, csak 7-es beta volt). A Radeonokon viszont nem tudom mikortól vált elérhetővé a dolog, mert ugye x1yyy-tól volt csak SM3, ami alap, a HDR+AA együtt jó kérdés, lehet hogy kezdettől fogva? Ugyan ez érvényes amúgy UT3 motorra is, ahol a forceware driver összeütyköd valami félmegoldást, hogy legyen AA a deferrend rendering mellett is. Állítólag a Catalystnál is működni kéne ilyesminek, ha CCC-ből erőltetsz AA-t UT3 motorra, de előbbit én is láttam üzemelni (egész jól), utóbbit még soha (illetve esetleg benyelte az FPS-t, de tényleg semmit nem simított).
pl. a Source motorból kihozzák a technológiai maximumot - Kukkants bele a Cinematic mod 9.5-be, vagy 10b1-be. Na, ennyit tud a source2007, és ehhez bekajál egy akkora gépet, mint a Crysis Hyghon. Mikor szórakoztam, volt egy jelenet, ahol kivágott valami üzivel, amire a készítő azt mondta "nem elég 1Gb VRAM 1920-hoz", visszavettem a félbontásból, és továbbment.
Az számomra most rejtéj, hogy ha lesz EP3, illetve ha az nem, akkor valami citromsárga box a Portal2-vel és Left4Dead2-vel, az alá mit tesznek, mert nem úgy néz ki, mint ha a csodamoduláris sorurce annyira vágyna most a DX10 kódra, akkor megvillantották volna már vagy az orangeboxnál, de legalább most az L4D-nél, újatírni meg nemigen fognak, míg ezzel is lehet pénzt csinálni.
Persze jó az a source, de már nem egy technikai csoda. Megjelenéskor fasza volt, de akkor sem volt már olyan hanyattvágós, mint a Cryengine 1,2 (csak a játék volt 1000x jobb, amivel debütált). Jobb példa akkor a Cryengine 2, 95%-ban DX9, és egész sokmindent tud, amit a source2007 nem.Hmm. Tetszik ez a tegra2-ből kilegózott GPU.
Ha emulálnak, akkor később friss driverrel még az sem lehetetlen, akkor a következő DX verziót (pl. megint egy ilyen sunyi 11.1, vagy 11.0b) is ismerheti majd, és ehhez hasonló előnyei lehetnek. Ha nyers erő meglesz hozzá, akkor jó lesz az. Hihetőbb, mint hogy kiadnak egy sokadik G80-at, mert ez a vázolt tegramagos elképzelés ugye GPGPU fronton is jól jöhetne.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #971 üzenetére
De a HL2 és a Far Cry nem is volt Deferred Render motor. Ellentétben az újgenerációs motorokkal (UE3, RAGE, Yeti leszármazottak, és még lehetne sorolni.).
Az MSAA sok új dologgal nem kompatibilis. A Crysis esetében csak az Edge Detect volt a probléma, így ez az effekt kikapcsol az MSAA aktiválásakor, ez eredményezi a fák, bokrok túlzott recézettségét.
Nyilván a PhysX jelenlegi formában való támogatásához CUDA támogatás szükséges a gyártóktól.szasanyi (#972): A DX11-et támogató játékok első hulláma alapvetően DX10.1-re van írva. Tehát a DX11-et sebességnövelés szempontjából használják (Compute Shaderes Local Data Share, stb.) Nyilván a Compute Shader programokat sebességvesztéssel tudják futtatni a mostani DX10.1-es karik is. Emellett a HD Radeonokban van tesszellátor is, így az is megoldott.
A DX10-es kariknél sok függ az eljárástól, de átlagosan 35-40%-os sebességhátrány áll majd fent, és a kpminőség sem lesz megfelelő (mérsékelte, vagy teljesen hiányzó AA, AF és gyenge minőségű árnyékolás, illetve SSAO)Bici (#977): Az első CPU-GPU variációk még a jelenlegi architektúrákkal lesznek megoldva. Az Intel nem Larrabee alapot tervez a Sandy Bridge-be, mert egyszerűen ez az elképzelés a DX kötött futószalagjának emulálásával nagyon lassú. Egy célhardver kisebb és gyorsabb. Azt nem tudni, hogy a GPU GMA4xxx, vagy PowerVR GMA5xx leszármazott lesz-e. Az utóbbinak mindenki jobban örülne. Az AMD cucca biztos, hogy R6xx-7xx-8xx buherálás.
HDR+AA kérdéshez: Többféle HDR van - az FP16, az FP32, az int10b és az RGBE az elterjedt formátumok. A HL2 például int10b-t használ, így nem gond az AA. Például a régen bőszen alkalmazott FP16-hoz már FP16-os blending egység kell, az AA támogatásához.
janos666: A Catalyst AI a GeForce meghajtóhoz képest másképp működik. Az AMD az effektet tartja előbbre és az AA kényszerítés csak másodlagos. Az NV pont fordítva csinálja, AA lesz, de effekt nem. Ez esetenként érdekes mintavételezés eredményeket szül ami elcsúszott tükröződéseket és helyenként hibás árnyékolást eredményez. Ezt amúgy csak Deferred Shadowingnál lehet eljátszani, Deferred Shading, vagy Lightning esetén már eleve rá sem kényszeríthető az AA a motorra.
Igazából egyik kényszerítő felfogás sem jó, az AA-ról nem a gyártónak kell gondoskodni, hanem a motor fejlesztőjének, főleg ha van megoldás a problémákra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #980 üzenetére
Ha jól tudom, akkor az Oblivion RGBE HDR-t használ, amit tényleg az X1000 széria támogatott legelőször. Tudás szempontjából erre képes lett volna a GF6-7 is, de az NV tiltotta az RGBE melletti AA, mert drasztikusan tizedelte a sebességet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Med1on
aktív tag
válasz Iron Funeral #995 üzenetére
Jól gondolod így számolnak 2015-re.
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #995 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy 2015-ben ez az "5000 shader" proci a helyes irány. A Larrabee-féle felépítés tűnik a jó elgondolásnak, ilyen távlatban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DeSanto
őstag
válasz Iron Funeral #1387 üzenetére
Akkor legyen Fermi.
Édes mindegy.
Ha nem tudják gyártani akkor sok esélye van a dolognak.
Meg az NV olyanokat nyilatkozik hogy minek Dx11, nincs jövője a GPU-nak (gondolom csak a GPGPU-nak van jövője), és ezekhez hasonló kijelentések.
Savanyú nekik a szőlő?Nekem semmi bajom nem volt eddig ezzel az NV-el de mostmár igazán kivehetnék a biliből a kezüket.
Tőlem lehet szuper jó cuccaik is csak akkor ne nyilatkozzanak baromságokat. -
DemonDani
addikt
válasz Iron Funeral #1426 üzenetére
Hát ahoz képest eléggé hasonlít... Ha ez az NV részéről a teljesen új akkor ez hulladék
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
válasz Iron Funeral #2184 üzenetére
Á, ettől egy kicsit messzebb szárnyalt a fantáziám, része a vörös ledsor, de nem 1:1-ben vettem át a knightridert.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Iron Funeral #2236 üzenetére
A refrekció szót kerested? Igen, vicces. Mikor lőttem párat egy távoli fatörzsre, elmosolyogtam, hogy "Nézd már, balra hord a fegyver, tök realisztikus - lenne, ha nem tudnám akár én magam is beállítani, pedig nem is vagyok stalker...", aztán lőttem párat a földre is (ami porzik, nem sérthetetlen, mint abszolút szilárdságú és rugalmatlan, mint a fatörzs ), és akkor már nem hordott félre, és ebből leesett, hogy nem a lövedék hord félre, hanem a torkolattűzzel kiszabadult parázsló hamu az, ami balról kerülte ki a becélzott fatörzset.
Én sem ezt mondtam, hogy az ex-szoc miatt nem lehet értékelni a látványt. Ez az a faktor, ami nem vesz rá, hogy játsszak vele, illetve másrészről pont ezt akartam én is kifejezni, hogy effektezés ide, vagy oda, ha ők eleve ezt az ocsmány valamit akarták megjeleníteni, akkor hiába DX-akárhány. Persze a látótávolság ettől még viccesen alacsony, és most már tudom, hogy a poligonlimit miatt, tehát az engine is szűkölködik itt-ott. De hiába bármilyen csoda árnyaló, ha az elkent sárga rozsdán úgysem látszik meg, ha tovább maszatolják, és majdnem minden beleolvad mindenbe, egyszínű az egész, a végén csak egy sárgás-szürkés paca a monitoron. És mindezt úgy, hogy ha a részletekre figyelsz, akkor épp ellenkezően, olyan mintha vonalzó mentén rajzoltak volna meg mindent a faágaktól kezdve (jó, tudom, hogy minden sokszögvonal lesz a végén, de attól még van, ami a végén mégis ívnek vagy parabolának, és van, ami csak sokszögvonalnak látszik, és ez az utóbbi).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
zoltanz
nagyúr
válasz Iron Funeral #2208 üzenetére
Igazából a 3DFX Voodoo kártyákon lehetett elöször AA -t használni, aztán megvette az NV.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
válasz Iron Funeral #2242 üzenetére
Én is szerettem a QAA-t, kis (1280-1440-es) felbontásokhoz épp tökéletes volt egy 8x QAA (régi játékhoz esetleg a 16x is mehetett). De 1920-ban már nem bírja el a vas, és amúgy is kezd már felesleges lenni a képminőség szempontjából is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #3096 üzenetére
Csak vittek pár Fermis gépet demózni.
A megjelenésről nincs pontos infó, de az A3 rev-es lapkákat elvileg január elején meg kellett kapnia az NV-nek. Ha minden rendben megy, akkor februárban közepén elkezdődhet a tényleges gyártás, ami egy CeBIT-es startot valószínűsít.
Az A3-ra egyelőre mindenhol 20-30%-os kihozatalt mondanak, így nem lesz sok Fermi a piacon az első hónapban, Valszeg áprilisra növelhető plusz gyártósorokkal a kapacitás. A kihozatal növelését majd az A4-es verziótól lehet várni, illetve a TSMC is dolgozik a problémán. Reálisan kivitelezhetőnek tűnik a kihozatal nyárra való megduplázása, ha minden rendben megy a fejlesztésekkel. Az A4-es verziók esetében a fogyasztás csökkentése is szempont lehet, szóval nyárra új verziók is megjelenhetnek a márciusban kiadott GeForce-okat kiegészítve, vagy leváltva.
Ennyit lehet tudni. Illetve pletyiznek még egy dupla GPU-s Fermiről, ami egyelőre a 300W-os PCI-SIG specifikációkat figyelembe véve kivitelezhetetlennek tűnik. Maximum limitált mennyiségben lehet megcsinálni, minősítés nélkül. Á'la Asus MARS.
A legrosszabb esetben kell egy respin, ami egy B1-es revíziót jelent. Ez kb. +6 hónap. Ez majd attól függ, hogy az A4 mennyire sikerül jól. Szerintem az NV terveiben ez szerepel legutolsó opcióként.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
moha21
addikt
válasz Iron Funeral #3107 üzenetére
úgyis ömlenek a kilowattos tápok legalább lesz értelmük...lehet egyedül vagyok, de nekem nem tetszik ez a nagy fogyasztásemelkedés akármelyik gyártó is legyen. igenis észre kéne már venni fogy az energia. tanuljanak meg optimalizálni és nem 3 billió tranyót ráintegrálni 1 karira amiből sok majd megy NOP-al ( no operation) ami csak időt meg helyet foglal....
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
válasz Iron Funeral #3118 üzenetére
én sem látom az akkora teljesítménynövekedést, mint anno 9800-nál kicsit minen szebb meg jobb lett, de ennyi idő alatt ha csak ugyanazt a karit adják ki kisebb gyártástechnológiával meg ddr5-el dx9-el lehet játszogatni jó mondjuk 1024-be de akkor is...
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
VinoRosso
veterán
válasz Iron Funeral #3118 üzenetére
na jó de mennyivel gyorsabb egy 5870 mint egy 9800 pro ?
-
VinoRosso
veterán
válasz Iron Funeral #3126 üzenetére
Akkor félreértettem, mert én azt hittem a fogyasztásra írtad. Ez csak akkor lehet kisebb, ha gyártástechnolóiából adódó fogyasztáscsökkenés meghaladja a teljesítménynövekedés által megkívánt órajel és tranyó növekedést.
-
Bluegene
addikt
válasz Iron Funeral #3118 üzenetére
és akkor mi van? miért mennyit csökkent? 30-40w wattot terhelés alatt? na bumm! nálunk a teafőző 800Wattos, de a tűzhely megvan 5-6000 is(egy platni kábé 2000W)
nem ezek a mikrochipek fogyasztása fogja megmenteni a bolygót, ez olyan naiv, egyébként is sokkal környezetrombolóbb az elektromos áramnál(amit jó esetben "tiszta" atomerőművekben állítanak elő) a kőolaj, a szén, és a víz is apad
az hogy pár microchip pár wattot ide vagy oda fogyaszt elhanyagolható
[link]évi 4098 KW vagyis 4 millió Wattot fogyaszt egy háztartás, nyílván nem azon múlik hogy a Fermi 200mhz-re vagy 500mhz-re veszi vissza az órajelét idle-ben
[ Szerkesztve ]
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
titán
válasz Iron Funeral #3146 üzenetére
Erre ment a válasz főként:
(#3119) moha21
én sem látom az akkora teljesítménynövekedést, mint anno 9800-nál kicsit minen szebb meg jobb lett, de ennyi idő alatt ha csak ugyanazt a karit adják ki kisebb gyártástechnológiával meg ddr5-el dx9-el lehet játszogatni jó mondjuk 1024-be de akkor is...
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
zoltanz
nagyúr
válasz Iron Funeral #3146 üzenetére
Régi szépidők.
Mondjuk a mikroelektronikáról nekem sem a Fermi ugrik be elsőre a maga 300 W -val... De még a fele sem pici... Inkább az Atom vagy Ion platform közelebb van és a mobil megoldások.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Bluegene
addikt
válasz Iron Funeral #3136 üzenetére
neked is anyu apu fizetheti a villanyt
ellenkező esetben tisztában lennél mennyi is 1 kilowattóra ma Magyarországon
kb. 30-40 Ft(lakhelytől függ) / ezer Watt
most számold ki, ha te lecserélsz egy 9800GTX-et egy 5770-re mert az nem 65nm hanem 40nm, és óránként átlagban nyersz 30 Wattot ezzel, akkor kábé 1000/30=33 órányi gépezeés alatt nyersz 30-40Ft-ot a villanyon, vagyis kb hetente-2hetente ennyit(persze nem megy egyfolytában a gép, hobbi gépező vagy, átlaguser)
ha a videókártya cseréje 14K-dba került, azt a pénzt bebuktad, nem fogja az életbe visszahozni azért mert 40nm és nem 65nm
[ Szerkesztve ]
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Cyberpunk
félisten
válasz Iron Funeral #3136 üzenetére
Aki ilyen kártyákat vesz azt hidegen hagyja a fogyasztás Ha téged zavar akkor nem ez lesz a te kártyád
Azt is vedd számításba hogy a 9800-ban mennyi tranyó volt meg egy GF100-ban mennyi lesz. Ezek a GPU-k sokkal komplexebbek, bonyolultabb felépítés + funkciók. Hiába lett az óta kisebb a gyártás technológia"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
Cyberpunk
félisten
válasz Iron Funeral #3172 üzenetére
Hát igen azért jó lenne ha a fogyasztást is figyelembe vennék. De a csúcs hardverek mindig is kajáltak rendesen az adott kórhoz mérten.
És azért azt is figyelembe kell venni hogy még nem igazán tudni hogy ennyi lesz e a fogyasztása ennek a kártyának. Ha meg ennyi akkor ez amúgy is csak az elméleti max fogyasztás amit legfeljebb csak furmark-ban lehet elérni. Játékokban sosem megy egy VGA 100%-on. Ezért jó pár W-al kevesebb lesz a load fogyi is.
A low end kategóriában meg simán talál az ember alacsony fogyasztású kártyákat is amik szintén támogatják a legújabb technológiákat. Az persze más kérdés hogy játékra nem igazán jók"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
ImpIon
csendes tag
válasz Iron Funeral #3554 üzenetére
Azt értettem a kiélezett alatt, hogy GPGPU feladatokra sokkal kevésbé alkalmas.
Már írta valaki itt a fórumon, és én is így látom, hogy ha az nV meg tudja oldani (majd a tesztekből kiderül), hogy a GPU és GPGPU feladatokat egy chip látja el, mégpedig megfelelő hatékonysággal, akkor megkérdőjelezhető az R600 tovább csiszolgatásának létjogosultsága.
Még, ha nagyobb is lenne így a chip, ennek felára bejöhetne a workstation/HPC eladásokból, feltéve, hogy az AMD tudna megfeleően csápolni a fejlesztőknél, rendszerépítőknél.Persze, lehet, hogy az AMD azért nem erőlteti ezt mostanában, mert sokkal nagyonn durranásra készül GPGPU+x86, és tudja, hogy ez ellen csak az intel fog tudni hatékony versenytársat állítani (Larrabee).
[ Szerkesztve ]
vok=vagyok-agy
-
tzsolesz
nagyúr
válasz Iron Funeral #3949 üzenetére
Ha ilyen lenne az ingame, akkor mindegy mi van a gpu-ra írva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #3955 üzenetére
Igen az a vramra vonatkozik. A textúrázóknak dolga lesz. Persze ettől még lehet jó a rendszer, mert az ALU:Tex arány nő, így a játékokhoz illeszti az NV a dolgot, de csúcskategóriában nem biztos, hogy elég a GF100 kapacitása. Valszeg ezt az NV átgondolta, mert a shader órajel felével mennének a textúrázók, tehát a nagyon régen pletykált 2 GHz-es shader órajellel nem lett volna semmi probléma. Aztán, ebből a 2 GHz-ből lassan 1,7 maradt, de lehet, hogy 1,2-1,4 lesz az új pletykák alapján. Igazából az NV tudja, hogy mekkora órajelet lehet tömeggyártásra állítani, illetve mekkora órajellel nem lépik át a 300 wattos fogyasztási limitet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #3957 üzenetére
A GF100 a stratégia szempontjából nem lenne rossz, sőt maga a tökély. A problémák a gyártásnál kezdődnek. Az NV-nek nem volt megfelelő pipe cleaner chipje, így tisztán ugrottak bele a GF100 gyártásába. Az AMD az RV740-et feláldozta, hogy a tapasztalatok alapján megfelelő legyen a Cypress. Teljesen jó az NV rendszere, csak nem jött időre és a gyártása bajos.
Ha jól tudom, akkor az NV nem tervezi a GlobalFoundries-zel való kapcsolatott, így a TSMC-nél a 28 nm az elérhető alternatíva. Lehet rá játszani. Sőt kell is. A kisebb chipek meg nyilván jönnek, de 40 nm-en. Az eddig szerzett tapasztalatokkal már jobbak lehetnek.Az R600-RV670 váltás során az AMD alapvető stratégiát váltott. Nem hiszem, hogy az NV ezt megtenné, nekik fontos a csúcskategóriás lapka, mert más piacokat is erősen támadnak. Alapvetően nincs itt komoly baj, mert rendbe lehet kapni a termékskálát az év végére, de nyilván az az időtartam problémás, mert az AMD-nek már majdnem teljes a HD5000 palettája, meg ugye az AMD is jön az új rendszerekkel, szóval azok ellen is helyt kell állni. Az architektúra alapján ez nem lesz probléma, ha a gyártás meg lesz oldva.
gbors: Gondolom nem véletlen döntött a textúrázási kapacitás nem túl masszív emelése mellett az NV. Csak tudják, hogy milyen felépítést szeretnek az új játékok. A régiekben a teljesítmény meg úgy sem számít. Azt csípőből kitolja a chip.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #4419 üzenetére
A tesszellálás teljesítménye biztos csorbulni fog, mert a Fermi szétlőtt setupot alkalmaz, és azokat is kurtítják, az SM-ek csökkentésével. Ami a kisebb GPU-ból helyből kimaradhat az az ECC. Illetve az L1 gyorsítótárakat is lehet csökkenteni 48 kB-ra. Ezek amúgy sem fontosak, és sokat hoznak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #4421 üzenetére
A GF100 fogyasztását felesleges nézni. Vélhetőleg ugyanabba a problémába ütközött az NV, mint amibe az AMD az RV740 kapcsán. Erre az AMD a Cypress esetében talált megoldást, így valszeg az NV is megtalálja. A GF100 esetében azért nem lesz ez alkalmazva, mert egy silicon spinnel szeptemberre lenne belőle kártya. Más chipnél lehet a fogyasztáson javítani.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #4423 üzenetére
Idővel biztosan, de az nem mostanában lesz. Ez most az NV legnagyobb problémája. Nem az AMD, hanem az idő az ellenfél, így senki sem szeret versenyezni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HW Junkie
tag
válasz Iron Funeral #4427 üzenetére
rekommenderas nätdelsstyrka 1000 W
Ajánlott tápegység / tápellátás 1000 watt
Ennyivel kivilágítok egy báltermet....
-
caizzz
aktív tag
válasz Iron Funeral #4806 üzenetére
Igen, tudom. Kamionnal is lehet gokartozni. Épp itt a probléma, hogy nem jó szerepben van a chip. Ha nagy, akkor drága. Ha drága (és akármilyen teljesítményű is) nem tudnak úgy árazni, hogy nekünk az fasza legyen és ne legyenek túlárazott kártyáink. Bár az ilyen témájú álmaim már jó ideje szertefoszlottak. Fránya biznic.
Amúgy én leragadtam az 570mm2-es pletykánál, remélem az igaz és nem ez a 620. Azért az 9% plusz költség alaphangon.
[ Szerkesztve ]
marakujás kőbányai
-
MPowerPH
félisten
válasz Iron Funeral #4806 üzenetére
De ez akkor se mentség. Hiába alkalmas, ha közben nem versenyképes, igaz?
Don't Tread On Me
-
keIdor
titán
válasz Iron Funeral #4806 üzenetére
"többi részét meg majd más területeken hasznosítják"
Csak éppen emiatt bukik majd el GPU fronton. Hatalmas ez a méret, egy egyszerű gamernek meg nincs szüksége a sok extrára.[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
nagyúr
válasz Iron Funeral #4806 üzenetére
az itt a gond, hogy kb. 40%-kal több tranzisztor van benne, mint a Cypress-ben, azaz hasonló tranzisztor/mm2 hatékonyság mellett 470mm2 körül kellene legyen a GF100 mérete. ehhez képest mind az 570, mind a 620 nagyon rosszul hangzik...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Corsa1
tag
válasz Iron Funeral #6584 üzenetére
így van. nem változik tőle semmit.marad ugyanolyan szar.
-
subaruwrc
félisten
válasz Iron Funeral #6584 üzenetére
de mind egy, lényeg hogy hömpölyögjön a fikaáradat, mintha változna bármit is tőle GF100
igaz, nem javul tőle.
mod: különben sem értem miért zavar a fikaáradat, az is zöld.
Mi lenne ha a topic megmaradna találgatósnak, és ahogy jelezve van az első hsz.-be az ATI fanclub roadshow megkímélné és a továbbiakban konstruktív hozzászólásokat lehetne csak olvasni?
legyen így, ámen.
Haart
ez talán helytállóbb, bár megnézném 1.0 heaven alatt az erőviszonyokat, amibe még nem kakált bele az nv.
[ Szerkesztve ]
-
fsb1000
nagyúr
válasz Iron Funeral #6584 üzenetére
Szerintem a 3Dmark VANTAGE / GPU score nagyon is korrekt eredményt ad vagy adott a fermiig. Szinte azonos sorrendet mutat a frekik + ROP/TMU +egyéb jellemzőkből levezethető elméleti sorrenddel.
Az egy másik kérdés, hogy játékokban ez az eredménysorrend jelentősen megváltozik, igy hivatkozási alap nem lehet, kivéve ha szintetikus teszteket mérvadónak tekintjük.
Én mindig megnézem, hogy XY kártya mit produkál Vantage / GPU scoreban, és a GTX480-ig egészen jó tájékozódási pont volt. Talán a mostani fura helyzetre is lesz műszaki magyarázat.
(és egy lájtos terhelés teszt is..... stabilitásra, zajra, hőre) -
fsb1000
nagyúr
válasz Iron Funeral #6584 üzenetére
ATI fanclub roadshow .... hehe.
Engem nem nagyon zavar, figyelmen kivül kell hagyni a bármilyen fan véleményt.
Józan kritika meg kell!
Legfeljebb kellemetlen kérdéseket kell feltenni a fanoknak, amire úgysincs értelmes válaszuk.
Persze ez nem rendíti meg a fan hitet, de a kivülálló eldöntheti a hsz-ek hitelességét.
(ha egyáltalán van ilyen) -
gézu
őstag
válasz Iron Funeral #6584 üzenetére
Sajnos hiába rohansz ki hevesen, a pirosszemű butagyerekek továbbra is tele fogják szemetelni a topikot, ráadásul kapod majd az olyan szánalmas válaszokat, mint ami a 6585 alatti.
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
-
Robi BALBOA
őstag
válasz Iron Funeral #6600 üzenetére
A flémet pont, hogy az Nv meg a sok kamus teszt nyomja, az Ati "fanok" tulajok azért szólnak bele, mert a tesztekben feltüntett eredmények általában hamisak, és akinek van Ati karija az hidd el tudja melyik játékban mit megy a karija. Ilyen Metro 0 meg 1fps és Dirt2 40-50fps eredmények mind egytől-egyig KAMUK, na és akkor ki szórja a flémet?!?
Ha hiteles eredményeket akarsz akkor megnézel egy Guru3d tesztet és kész.Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
válasz Iron Funeral #7305 üzenetére
a 108as a legkisebb derivátum, tehát az a legkisebb Fermi alapú chip, amiről mindent kiszórtak de még működik. pl 8400gs, illetve a 210/310.
szerintem ha még működik, akkor lesz az 32/64es is.
más: a 104nek is lassan ideje, a g92es verziók jók, de már két és fél éve vannak a piacon. belépő piac lehet, hogy szűkülni fog az integrált megoldások miatt.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Iron Funeral #7305 üzenetére
Valószínűbb a 64 sp, de nem lehet pontosan tudni. Az a baj, hogy a tape-outról van infó, de a méretről nem.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Iron Funeral #7429 üzenetére
Ezért tettem OFF-ba, és az ápr.1. sem véletlen.
Amúgy nem vagyok nV ellenes, sőt, valszeg nV-t fogok venni, ha kijön egy kiforrottabb széria, mert nekem a render powa számít 3d-ben. Persze, ha nem lehet majd GeForce-ból kihozni sok izmot, vagy a renderprogik AMD-n jobban fognak menni, akkor ez változhat, de kis esélyt látok ezekre.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- World of Warships
- PlayStation 5
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs