Hirdetés
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clemi
veterán
Közben agyaltam az obin, és street fotózásra amennyiért kapok egy 24-es obit, már kapok egy kis diszkrét kinézetű Fujifilm Finepis X30-at vagy egy Canon Powershoot G16-ot.
Szerintetek? Vagy van valakinek tippje más megoldásra? Sokat nem akarok rá költeni, viszont tetszik a street fotózás, már próbálgattam, de a DSLR-el az arcomnál mindíg olyan gyanúsan néztek rám -
Clemi
veterán
Szvsz már a váz mérete miatt is feltűnő leszek Amúgy csak az a bajom a palacsintával, hogy olyan idétlenül néz ki a vázon
Gondolkodom még egy régebbi stabi nélküli 24/2,8-ban is de nem tudom annak milyen a rajzolata. Mint írtam, volt nemrégen (eladtam) egy régi még nem stabis verziós EF 28/2,8-as obim, de azzal pont az volt a bajom, hogy vagy minden messze volt, vagy nem volt elég nagy a látószöge.
-
Clemi
veterán
Bocsi, egy lényeges dolgot kihagytam! Az LCD kijelzőn sajna nem megy a komponálás, mivel olvasó szemüveges vagyok (a kereső dioptria korrekciója +2 állásban pont jó a szememhez) de utcán nem hordom, így csak olyan gép jöhet szóba, amin kereső van korrekciós lencsével. (Az EOS-M kiesik sajna)
-
Clemi
veterán
válasz Alx.Mercer #22231 üzenetére
Nekem is volt egy 50 1,8 II obim, amiről csak azt tudom elmondani, hogy gyakorlatilag oda tette a fókusz síkot, ahová épp úgy gondolta, hogy ott is jó lesz az. f3,5 alatt mondhatni pont ezért használhatatlan volt, pedig 2x volt kalibráláson a szervízben.
-
Clemi
veterán
válasz Alx.Mercer #22382 üzenetére
Csak hogy tisztázzuk a félreértéseket, a 15-85 valóban ki/be csúszik a 24-70mm közötti állásban, de nem függ össze annyira a sok használattól, ugyanis az összes ezt csinálja már zsír új állapotban.
Sajna nagyon meredek a zoom pálya és a valóban üvegből lévő lencsék túl nehezek. -
Clemi
veterán
válasz Alx.Mercer #22393 üzenetére
Ezek szerint van némi gyártási szórás, de nekem vadonatúj korától van ilyen obim, és első pillanattól fogva csúszkál. Direkt bementem kértem kézbe másik példányt, az is csúszkált
-
Clemi
veterán
válasz Alx.Mercer #22443 üzenetére
Csak hogy ne legyen utána brühühü a 70-300-as obi sokmindenre jó, de madarat fotózni felejtős. Tudom, nekem ilyen van. Erre a célra 500mm körüli gyutáv ami kiindulásnak jó lehet, vagy les sátor és sok sok türelem
-
Clemi
veterán
válasz Alx.Mercer #22445 üzenetére
Mint azt írtam 500mm a kiindulás ha jó madár fotót akar valaki fotózni. Nem a vége, a kiindulás. Azt természetesen tudom, hogy a 300 x 1,6 = 480 de attól még a 70-300-as obi 300-as vége a minimum gyutáv marad, ráadásul ha volt ilyen obija valakinek, az pontosan tudja, hogy a Tami 200-300mm közötti része már csak arra jó, hogy meglegyen az a kép.
Amivel egyetértek, az az, hogy egy 200-250mm végű tele alapfelszerelés, és valóban lehet vele a városban az embereket már megszokott madarakról egy-egy elkapott pillanatot elkapni, de olyan igazi jó madár fotókhoz édeskevés. De mivel én nem vagyok madár fotós, még csak természet fotós sem, ebben majd nyilatkoznak azok, akik művelik ezt a műfajt
-
Clemi
veterán
Sziasztok, ez a Sigma 70-200/2.8 EX DG OS obi mennyire gázos rajzolatilag? Szeretnék egy nagy fényerejű szép háttérmosású telét, de nem igazán tudok dönteni. Mivel hobbi célra használom az ár lényeges szempont. Persze az alap versenyző a Canon 70-200 f4 IS USM, de annál meg az f4-et érzem úgy, hogy talán kevés lesz, főleg a most meglévő Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Di SP USD VC obim után, amit cserélni akarok.
-
Clemi
veterán
Ha 100mm körüli fix, akkor szerintetek,
- Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro,
- Canon EF 100mm f/2 USM,
- Canon EF 100mm f/2.8 Macro USMa három közül melyik a nyerő? A Sigma képminőségéről jókat olvastam.
-
Clemi
veterán
Kérdés: Egy Sigma 70-200mm f2.8 APO EX DG Macro HSM II mennyire ér meg 210e-t? A hirdető azt írja, hogy stabis, viszont a nevében nem igazán jelenik meg az OS.
-
Clemi
veterán
Segítsetek dönteni, mert egyszerűen nem tudom egyértelműen elkötelezni magam.
A mostani Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Di SP USD VC objektívem akarom egy komolyabb darabra lecserélni na persze nem túl nagy ugrással.
Amik között nem tudok dönteni, az a Sigma 70-200 mm F2.8 EX DG OS HSM és a Canon 70-200 f4 L IS USM . Használtan egy árban vannak. Ami miatt pörgök, hogy a tesztek szerint a Sigma f4-től már karcol rendesen, viszont ha mégis kell ott van lefelé nyitás lehetősége. Azt tudom, hogy a Canon jelöltje, mondhatni etalon ebben a kategóriában, viszont olyanok véleményére lennék kíváncsi, akik gyakorlatban is ismerik esetleg mindkét darabot. Az a gáz, hogy nem igazán találok olyan oldalt, ahol mindkét obi croppos vázon készült képeit lehetne összehasonlítani.
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz Alx.Mercer #22731 üzenetére
Köszi az eddigi válaszokat! A 2,8-al az a baj, hogy eddig kerültem az olyan helyzeteket, hogy kelljen a 2,8 így nem tudom mennyire használnám ki, a súly pedig ami tudom, hogy kétszerese a Canon obinak, valóban elrettent egy kicsit. A másik alternatíva, hogy veszek a Canon mellé egy 100/2,8-as obit, (60/2,8-am van) csak úgy egy kicsit többe került. Az igazi kérdés az, hogy képminőségben ha mindkettőt ugyanazon a rekeszen használjuk, mennyire vannak párban. Azt tudom, hogy a Sigma 2,8-on lágy, de például f5,6-on vajon milyenek lehetnek egymás mellett? A berántós elmászós stabi dolgot ismerem, mert a mostani Tamron is olyan.
-
Clemi
veterán
A meccs eldőlt a Canon 70-200 f4 L IS USM lett a befutó. Sikerült összeakadnom, egy 2011-es gyártású darabbal.
Ami érdekes nekem, hogy a fókusz sebessége mintha lassú lenne, az egyik végétől a másikig szinte vánszorogva megy át és a kézi fókusz is furcsa egy kicsit, olyan szempontból, hogy ha nem lassan tekerem a fókusz gyűrűt, akkor szinte nem viszi magával a skálát. Van más USM objektívem, de azok közül egyik se ilyen.
Kérdésem csupán annyi, hogy ez így természetes? -
Clemi
veterán
Igen, pont úgy viselkedik, AF módban mint amit linkeltél, MF módban pedig ezt csinálja. Persze ma már sötét van nem tudom rendesen próbálgatni, de valószínű tényleg ki van valami kopva. Ebben csak az az érdekes, hogy 2012 januári vásárlás, és sehol semmilyen használati nyom nincs az objektíven, mintha nem is használta volna még senki.
Amit linkeltem videó, ott kommentekben olyan is van, akinek új korától ezt csinálja.
Ezt vajon ha szervizelik, akkor mennyire lehet "fájdalmas"?[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz forceberg #22753 üzenetére
Egy a lényeg, az obit visszavette az eladó korrekten és elismerte, hogy valóban hibás, de mivel egy külföldön dolgozó barátjáé, ő nem próbálta ki, én meg mivel eddig ilyen üvegem nem volt, nem tudtam hogy hogyan kell viselkednie, mennyire gyors a fókusz motorja. Ennél egyértelműen jelentkezett, a feljebb linkelt videón látható jelenség és ahogy a videó alatti hozzászólásokban olvasható, elég sok érintett lehet, sőt volt olyan, akinek pár hét használat után jelentkezett ugyanez a hiba. A lényeg, a téma sikeresen lezárva, holnap megnézek egy másikat, ami 10e-el drágább viszont még fél év garancia van rajta.
-
Clemi
veterán
válasz Alx.Mercer #22762 üzenetére
Ahogy mondod Mindenféle dologra figyeltem, (próbakép, stabi működés, AF pontosság, karc mentesség, belső, tisztaság) de hogy ilyen hiba lenne egy L-es optikánál ami majdnem új, fel se merült bennem, főleg az nem, hogy úgy kell ellenőrizni, hogy az ég felé kell fordítani az objektívet és úgy fókuszálni vele. Vízszintesen ez is működött, igaz gyanús volt, hogy kicsit lassabbnak tűnik, csak a manual fókuszálás megcsúszásakor kezdett a dolog számomra érdekessé válni. Mindezek mellett, ha megkérdezek pár embert, nem biztos, hogy ez a hibalehetőség bárkinek is az eszébe jutott volna, hogy erre is figyelni kell.
-
Clemi
veterán
Sziasztok,
Csak hogy beszámoljak, sikeresen visszavette a gazdája azt a bizonyos csúszó fókuszú 70-200 f4/L IS objektívet, amiről korábban szó volt, és 5%-al drágábban de találtam egy szintén UZ dátumkódos, de még szeptemberig garanciális darabot. Ez hibátlanul működik nagy megelégedésemre.
Az újabb kérdésem, hogy fix obit keresek EKV 50mm körül, aminek az én Canon gépem esetében a 30mm felel meg leginkább. 28/2,8-as Canon volt a tulajdonomban, szerettem a képét, szépen rajzolt, de valahogy se nagylátónak se normál objektívnek nem passzolt.
Ahogy nézegetem az objektív kínálatot a Sigma 30 1.4 DC HSM (ART) objektíven akadt meg a szemem, különösen mivel ART széria és most 48%-al levitte az árát a Sigma. Ismeri valaki, használja valaki ezt az üveget? Mennyire vált be? Igazából "street" fotózásra "point and shoot" módban használnám és erre keresek egy jó objektívet. -
Clemi
veterán
válasz bbkmachine #22804 üzenetére
Köszi, ezt a fikázást erről az obiról nem tudtam, de így már tiszta, hogy miért ilyen olcsó a 35-ös ART-hoz képest.
Annyit elfelejtettem leírni, hogy most az a bizonyos Canon 15-85 az alap úgynevezett kitobim. Ez mellé akarok egy fix üveget street fotózásra, így egy másik zoom nem hinném hogy közelebb vinne a megoldáshoz.
-
Clemi
veterán
válasz bbkmachine #22806 üzenetére
Igazából úgy gondolom az ekv 50mm körüli ami azt adja vissza, amit látok, legalábbis látószögben. Ezért jött szóba a 35/f2 Canon vagy a 30/1,4 Sigma. A Sigma mivel az ART-ról jókat hallottam és megláttam a 48%-os akciót, a Canon 35/f2 bejövős viszont most nem találok használtan.
-
Clemi
veterán
válasz bbkmachine #22812 üzenetére
Igazából még csak nem is a háttérmosás a lényeg, hanem hogy fix gyutáv, állítok egy f11-et és csak kattintok.
-
Clemi
veterán
válasz bbkmachine #22819 üzenetére
Igen, valóban a 15-85 egy nem akármilyen objektív, viszont ami streetnél ellene szól, az egyrészt a mérete, másrészt a tipus hibája, vagyis elmászik a gyutáv, így össze-vissza látószögű képek készülnek egy sétán.
-
Clemi
veterán
válasz bbkmachine #22827 üzenetére
Nos nézem persze, de azért sokkal barátibb, archoz emelni és kattintani, mint még az objektíven babrálni előbb Az alap kérdés persze a Sigma 30/1,4 ART minősége volt de ahogy belegondolok, egy 35/f2 lenne az igazi, viszont amibe újonnan kerül, annyit tényleg nem adnék érte csak azért, hogy street kattintgatásra használjam. Pont ezért necces beújítani nekem egy 10-22-es objektívet is, mert a 15-85 eleje azért igen barátságos nagylátószög ráadásul f3,5-ön Ez a 15-85 tényleg durván mindenre jó üveg!
A 70-200 f4 tényleg nagyon baba obi portréra is, de mellé ott van nekem a 60/2,8 ami arc portréra büntet olyat karcol, úgyhogy egész alakosra már csak egy 100/2,8 hiányzik, és itt jön be megint a képbe, hogy ebből a sorból a 35/f2 ami szinte teljessé tenné a képet
Na mindegy, vadászok tovább a 35/f2-re, mert jelenleg sehol nincs használt eladó. De amint lesz, lecsapok egyre az tuti![ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Hali, kérdés A tele objektívekhez, vannak ezek az 1,4 és 2,0x extenderek. Mennyire érdemes velük számolni? Csak mert elgondolkodtam, hogy a 70-200 f4 alá ha felcsavarnék egyet, vajon mit művelne a képminőséggel. Igaz legalább a 2x-nek lenne értelme, hogy a croppos vázon a 200mm-ből 600mm legyen
-
Clemi
veterán
Sziasztok,
Kérdés: Adott egy 70-200 f4/L IS obi. Gyanús volt nekem kicsit az élessége, így állványra tettem és egy fókusz ellenőrző "szerkezettel" megnéztem alaposabban. Amit most észrevettem, hogy időnként hol front, hol back fókuszt prudukál. Alap beállításon a 70D vázon jól láthatóan front fókuszos, így tettem rá egy kis eltolást, de így meg csinálja ezt a hol mögé kicsit, hol elé kicsit. Ezt vajon mi okozhatja?
Egyébként először a stabira gyanakodtam, hogy elrántja a képet, azt is ellenőriztem úgy, hogy ugyanoda fókuszálva csináltam képet ki és bekapcsolt stabival és lett olyan képpár amin a stabi nélküli élesebb, de látványosan. -
Clemi
veterán
Igen, állványon, kikapcsolt stabival, a 200mm-en kb 3,5-4 méteres távolságból, vízszintesre belőve minden és a szenzor sík párhuzamos az ellenőrző lappal. ISO400 tükör felcsapás és távkioldó, f4 és 1/250 záridő.
A stabi nélkül élesebb képet kézből lőttem.
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Egy rakás tesztfotó és a micro adjustment állítgatása után arra a megállapításra jutottam, hogy a gyutáv két végén szinte pontos (70mm-en talán +2 van benne) viszont a 100-135 állásokban egyértelműen front fókuszos az objektív.
Azt gondolom ez az a helyzet, amit a vázon nem tudok sehogy korrigálni, de legalábbis teljesen tanácstalan vagyok. Ezt a szervízben vajon tudják korrigálni?Jelenleg, egy W+3 és T+1 beállítással eddig jutottam.
(#22934) *Ropi* Mikor állványra tettem, a stabit kikapcsoltam teljesen.
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz JohnyBlue #22939 üzenetére
Persze hogy érthető Ezért állítottam most a W+3 T+1 értéket, amivel a fentebb linkelt látható eredményt értem el, a szinte már zavaró front fókusz után.
A kérdés már csak az, hogy szinte csak a középső tartományban lévő fókusz eltérést szervízben vajon tudják-e állítani (ha már egyszer garis még az üveg) vagy csak konstans tudják eltolni a fókuszt minden gyújtótávolságon.
Amit megfigyeltem viszont minden beállításnál, hogy szinte csak 200mm-en, de ott állandóan mászkál a fókuszpont. Hol front, hol back, de nincs két egyforma. Ezzel vajon lehet mit kezdeni? Persze igaz, nagyon kicsit mászik el, és egy f6,3-f8 blendével ez elfedhető, de ha már f4-es objektívem van, néha szeretném f4-en használni 200mm-en is és azért egy portrénál igencsak számít az a pár centi is. -
Clemi
veterán
A képeken a döntött skála számpárjait nézd. Azokon, illetve a különbözőségükön jól látható mikor merre mozdul a fókuszpont. Ez előtt a nem tűélesség előtt egyébként én is értetlenül állok. Azt hittem azért ennél élesebb képet ad ez az objektív.
Csak érdekességnek, itt egymással összehasonlítható a 60/2,8 és a 70-200 as élessége. Persze letöltve és kinagyítva látszik igazán a különbség, amit nem tudom így a természetes, vagy a telében kalibrálásra szorul valami.
-
Clemi
veterán
válasz bbkmachine #22946 üzenetére
Akkor nem marad más hátra, mint a szerviz. Azt viszont nem tudom eldönteni, hogy 1 napos szervizre kérjek időpontot, vagy egyszerűen adjam le és majd jelentkeznek ha kész van. Valahogy olyan megérzésem van ezzel kapcsolatban, hogy az otthagyott cuccal komolyabban foglalkoznak. Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Tudja valaki, van valakinek tapasztalata, hogy mennyibe fájhat egy frontlencse csere? A nagy elveknek meghajolva levettem a védő üveget a frontlencse elől, és ráálltam, hogy csak a napellenzőt használom. Fogalmam nincs mikor, fogalmam nincs mivel, és fogalmam nincs hol, de lett egy körömmel is érezhető karcolás a 15-85-ös obim frontlencséjének a közepén.
Ami biztos, hogy vagy kézben, vagy a táskában külön rekeszben van a gép rajta az obival, vagy elcsomagolva szintén külön rekeszben. Az egyetlen dolog amivel érintkezhetett az üveg, az az objektív sapka, mert néha előfordult, hogy nem volt a helyén, hanem a rekesz aljában. Semmi más nem karcolhatta meg, de hogy egy műanyag vacak ilyen karcot csináljon, az nagyon gáz.Tudom, hogy a képalkotást nem befolyásolja, csak akkor okozhat ronda becsillanást, ha ellenfényben fotózok, de nem ártana tudni mennyibe fájhat a csere, mert ha valamikor mégis eladnám az objektívet így tuti nem venné meg senki.
Az viszont biztos, hogy levegő nekem ettől kezdve csak akkor fogja érni az objektívjeim front lencséjét, amíg másik szűrőt teszek rá. -
Clemi
veterán
válasz bbkmachine #23049 üzenetére
Azt, hogy hogyan sikerült és mikor, én se tudom, de akkor is nagyon gáz, hogy így meg tud karcolódni az a "kemény" üveg. Azt ne, hinném, hogy az eltevéskor hozzáérő zippzár így megkarcolná, viszont azt többször észrevettem, hogy a táskában amikor jellemzően fejjel lefelé, mondhatni az objektíven támaszkodva van a gép, akkor nem volt rajta a sapka, mikor kivettem. Ebből gondolom, hogy a sapka karcolta meg így. Na de egy szaros műanyag? Akkor mégis milyen anyagból van egy több mint 200e forintos objektív frontlencséje?
Nos ami történt megtörtént, nekem már a második objektívem frontlencséje lett karcos. Az, hogy ki mit prédikál többé nem érdekel, az én objektívjeimen rajta lesz a plusz védő üveg az tuti. Ha leesik pofára úgyis mindegy, ha nekivágódik valaminek szintén, azt se a napellenző se semmi más nem tudja meg nem történtté tenni, de a karcoktól legalább megvédem az objektíveket.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs