Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
i-sti
senior tag
Megvolt az első önálló olajcserém.
Olaj ami belekerült Mobil1 Advanced Fuel Economy Dexos 2 gen 2 0W-20 | IlSAC-GF5 | API SN mindent IS tud
Mann olajszűrő, ahogy a képen is látszik ebből nem tudom milyen elgondolásból kettőt számláztak ki. Nem nagy baj, pár hónap múlva jól fog majd.
Levegő szűrő most Bosch ment bele, mert ez volt olcsón de többet nem ezt rakom. Képen látszik mennyire ritkán vannak a "tűrések" rajta a nonamehez képest.
Pollenszűrő is Bosch ment, szintén mivel ez volt jó áron.
Új leeresztő csavar és új alátét is került (ez utóbbi Febi gyártmány)Olajszűrő könyv szerint 12Nm húzva, csavar 39-re.
Járattam 5 percet alapjáraton, nem volt folyás.
Amíg összeszedtem minden szerszámot és takarítottam ~15 perc, újra megnéztem és még mindig nem volt folyás, remélem ez így is marad.Képeken szintén létszika szűrő és a csavar helye, próbáltam a "lyukba" fényképezni, minden szép fémtiszta.
Betöltő nyíláson sem volt sár/hab, ott is amennyire beláttam minden IS fémtiszta.Q: Olajnyomás jelző piros piktogram milyen gyorsan kell eltűnjön indításnál.
Beindítom, az alapjárat felszökik majdnem 2000-re, a piros aladdin lámpa pedig kicsivel 1500 fölött alszik el. Nem telik el 1 másodperc kulcs tekerés és a piktogram eltűnése között. Ez így jó vagy ennél jóval gyorsabb kellene legyen? (Holnap készítek videót is.)Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Bocs, elírtam az olajat. Nem Dexos 2 csak dexos 1.
Link: [Mobil 1™ 0W-20]
Előző cserénél ESP X2 ment bele, az 2.6 HTHS-sel bírt, most mivel nyár van szintet léptem és az olcsó 0W-20 került bele ez már óriási 2.7 HTHS-sel bír. Reméljük ezzel sem fog MÉG szétkopni a motor.
API SN/SM | ILSAC GF-5 | API CF | GM dexos 1 gen 2[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz molnarpeter #3676 üzenetére
"Mercedes bevizsgálja az olajat"
Ezt én is így tudom.
Lényeg:
"which are distinctly marked with the label indicating the approval of Mercedes-Benz, e.g. “MB-Approval 229.51”. Labels referring e.g. to “MB 229.51” don't have an approval of Mercedes-Benz."Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Ti melyik olajszűrőt választanátok?
purflux L418
Mann Filter HU 7008 z
Purflux szemre komolyabb.
Rendes műanyag takarólemez 2 oldalon.
Cikk-cakkos papír => elméletileg nagyobb felületen szűrne !?Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Olajkérdés is legyen:
RAVENOL VMP SAE 5W-30 (PAO olaj)
RAVENOL WIV III SAE 5W-30
RAVENOL SMP SAE 5W-30Melyik lenne a jobb választás egy sok hideg indításos CAYD-be?
Sok hidegindítás van, viszont hidegen is van küldve neki.
2-esben is van küldve 1000 fordulaton emelkedőn túlsúllyal, szóval ezt is jó lenne ha bírná.Én a VMP-re szavazok, a nagyobb HTHS és TBN érték miatt.
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Ugyan az a szerelő cserélte a Jazzben is az olajat mint a Caddy-ben.
Jazzben az olajleeresztő csavar az összes Nm meg volt húzva. Hosszú hosszabbítónak rendesen neki kellett feszüljek, hogy jöjjön le. Mintha kerék csavart akarnék leszedni.Ezért akarom ezt én csinálni, időmből kitelik, nyomatékkulcsaim vannak.
Köszi a segítséget. Akkor először húzom 32-re, majd hagyom járni pár percet ha ereszt akkor emelem 35 - 38 - 40.
Más: nyomatékkulccsal lehet csavart megengedni? Arra lennék kíváncsi mennyire van meghúzva.
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Mi a vélemény a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 olajról? [Techinal PDF]
Papír alapján tudja az:
ACEA C2/3
API SN
VW 504/507
MB-Approval 229.52, 229.51, 229.31
Porsche C30Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
#csakametabond
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz K Norbi #3921 üzenetére
Caddy olajcsere:
[GPhotos album]Castrol IS, EDGE IS, Professiona IS, Titanium IS, VW Recomended IS
Ez az olaj mindent IS tud[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #3997 üzenetére
Ennyire azért nem vágom a témát
Boldi én is ugy hiszem, hogy a PurePlus jelenti a gázos technológiát. amit a 0W-20-as linkelt olaj teljesít, papíron.
This is why Shell came up with an entirely new way to produce synthetic base oils, made from natural gas with our patented Shell PurePlus Technology.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
YACCO olajat ismeri valaki?
Ma reggel halottam először erről.
Jó olaj? Kb milyen minőséget képvisel?[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #4083 üzenetére
Most látom, hogy amit használok jelenleg Mobil1 AFE nem valami fényes olaj.
28. bekezdés.
"7. 0W20 Mobil 1 Advance Fuel Economy, API SN, dexos 1 approved, synthetic = 79,612 psi"
Ez a 79 ezer psi nem valami fényes érték:
"* 75,000 to 90,000 psi = GOOD wear protection"Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz Dluinet #4206 üzenetére
Nekem (SpritMonitor szerint)
04.07.2019 83.953 Change oilMost, november elsején vagyok 90.3xx
Vagyis 4 hónap alatt 7 ezer km.
Sajnos van falusi (poros környezetben való) közlekedés de azon kívül kevés a városozás. Csúcsforgalom előtt megyek dolgozni, csúcsforgalom után jövök el.
Így tudom a legjobban védeni az idegsejtjeimetNovum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Elértem a 7000km, itt az ideje az olajcserének.
L13Z2 az alany1) Maradjon a Mobil AFE 0W-20 (bár azon a linken amit BlackSoul adott, ahol kb minden olajat összehasonlított a srác elég gyenge eredmény kapott)
2) Próbáljam ki a Shell új Gas-to-Liquid olaját?
3) Próbáljak ki egy Ravenol UVSO olajat? 0W-20-ban relatív magas HTHS számmalNovum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
Fene tudja milyen olaj kell.
Most akkor a magasabb TBN szám a jó, hogy meggátolja a savasodást, vagy kisebb érték amivel lehet hogy lesz lerakodás, de a nagyon alacsony érték sem jó.
Lásd:
Mobil1 AFE D2896 - 8,8
Ravenol ECS D2896 - 9,9Viszont itt 2 különböző szabvány szerint mérik a HTHS-t.
Mobil1 AFE D4683 - 2,7
Ravenol ECS D5481 - 2,64Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
"A Shell PurePlus technológia termékeinek viszkozitási, súrlódási és illékonysági jellemzői kedvezőbbek, mint a hagyományos II. és III. csoportú alapolajoké. ... Ezen olajokkal olyan motortisztaság érhető el, ami az alacsonyabb minőségi szintű alapolajokkal nem lehetséges. ... A Shell ezzel az áttörést jelentő technológiával olyan kristálytiszta alapolajat állít elő földgázból, amely mentes az ásványi alapolajok szennyeződéseitől."
Ez érdekesen hangzik.
Ugye itt a level 2 és 3 ásványi/fél-szintetikus olajokkal méri össze magát a Shell.
Holott a Ravenol alapból level 4-es PAO alapolajat használ. Ami teljes mértékben szintetikus így abban sincsenek benne a, Shell szavaival élve: "mentes az ásványi alapolajok szennyeződéseitől."Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Olaj táblázatok: [link] lengyel az oldal, de a sok GoogleTáblázat az angol.
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz molnarpeter #4332 üzenetére
Igen, jól le is van zárva.
Mágus, ez a kérdés
Novum Forum Siculorum
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Politika
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs