Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Urak, van értelme erre a LM 4210 0w30-ra váltani LM 4200 5w30-ról?
(Az ára nem érdekes, kb. ugyanannyi.)Benzines VW 2.0 TSI-be lesz, az üzemi olajhőmérséklet a téli 99 és a nyári 107 C között van, autópályán jellemzően 102-104 C. Autópályán időnként tolom neki, városban ésszel.
Autópálya 60%, város 30%, a maradék országút.A leginkább az érdekel, autópályán nem vékonyodik el?
Hideg indításkor jól jön persze a 0w, láncos motor. -
veterán
válasz Motion_Blur #8671 üzenetére
Amazon.de, 40€ az 5 literes 5w30. (A szállításért viszont fizetni kell, vagy német / osztrák címre kérni, oda ingyenesen kiviszik.)
A 0w30 olcsóbb volt... de még nem postázták ki [kép], szal' majd meglátjuk valójában mennyibe kerül. (ha drága, lemondom)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz 2ozzmexy #8713 üzenetére
Ez nem legenda, valóban a flottaüzemeltetők (lízingcégek) igényére álltak át a longlife-re.
Az Opel a 2000-es évek elején, kb. a Vectra C megjelenésekor max. 50 000 km-es rugalmas olajcsereciklust vezetett be (kollégám hosszabb utakon használt 1.9 CDTI-je 45 ezernél kérte a cserét, én 30 ezernél kértem, hogy cseréljék le).Szintén a flottaüzemeltetők nyomására tért vissza az Opel az Astra K-nál a "szabvány" 205/55R16 / 225/45R17 gumiméretekre, az Astra J-n használt ritkább és drágább 205/60R16 / 225/50R17 méretekről.
-
veterán
Csak találgatni tudok:
- nagyobb autók -> nagyobb kerékjárati ív -> nagyobb kerék tölti ki esztétikusan
- nehezebb autók -> nagyobb terhelési index igény?
Viszont ez utóbbit nem érzem jogosnak, annyival nem lettek nehezebbek az akkori autók, hogy nagyobb terhelési indexű abroncsot követeljen meg, azaz a 205/55R16 ne szolgálja ki.Szerk.
Esetleg a gyári beszállító gumigyárak lobbija? "Olcsón adom neked a gyári szerelést, de ezt később a gumicserénél megfizettetem a vevővel" hozzáállás?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Motion_Blur #8767 üzenetére
Azóta is várom, hogy postázza az Amazon a LM 4210-et. Közben a 4200 ára felment 40-ről 45 euróra. (elvi kérdést csinálok belőle)
Adok nekik még 2 hetet, ha addig se küldik ki, visszamondom.Ha lemegy a 4200 ára 40 €-ra akkor OK. Amúgy megy majd az enyémbe a Castrol Edge, talán van már API SP belőle 504.00 mellett. Az SP-hez már ragaszkodni fogok.
-
veterán
válasz Motion_Blur #8771 üzenetére
Az Amazonon folyton változik az ára fel-le.
-
veterán
válasz DeadMeat #8787 üzenetére
Picit félreérthető, inkább rákérdezek, mert én is pont Suzuki K12C (Ignis 2018) motorhoz szedem össze az anyagokat.
Végül a Mann vagy a Blueprint szimpatikusabb? (A Mann prémium kategóriás, de a Blueprint se gagyi.)
Eredeti Suzuki olajszűrőben nem gondolkodtál? Árban a Mann alatt van.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DeadMeat #8796 üzenetére
Köszönöm!
Nekem a K12C-hez Mann W 6026 kell, nem W67/2. Pollenszűrő, levegőszűrő Blue Print megy majd bele. Az olajszűrőn még törpölök.
Nincs nagy választék minőségi utángyártottból ehhez az Ignishez. Inkább ilyen Jakoparts, Japanparts, Ashika és egyéb beazonosíthatatlan származású szűrőket találok. Az Ashika cuccok gyanúsan olcsók, annyit kiderítettem, hogy megegyezik a Japanparts-szal és csak csomagolnak.
-
veterán
Már nem tudom, ki ragasztotta rám a hüjeségét (Norbi / Boldi) , mindenesetre megérkeztek a gyári szűrők a hónapok múlva esedékes olajcseréhez.
VW 06L115562B gyári olajszűrő (06L115562B) 4 000 Ft
VW 5Q0129620B gyári levegőszűrő (5Q0129620B) 5 690 FtPollenből maradtam a Mann FP-nél, az jobb mint bármelyik gyári, főleg hogy azok max. aktívszenesek. (Ezt már tavaly megvettem mikor Norbi linkelt egy igen akciós árat.)
-
-
veterán
válasz K Norbi #8811 üzenetére
Ki nem szedem most.
Majd ha itt lesz az ideje, akkor csinálok fotót a helyéről, tavaly tiszta volt. A Mann tökéletesen becuppan a helyére.De ha fokozni akarom a hangulatot , akkor ne is cseréljetek pollenszűrőt, ha azzal egyidejűleg nem csináltok saját magatok egy ózongenerátoros fertőtlenítést kiszerelt pollenszűrő mellett! Mert én minden alkalommal így csinálom. Kivéve a saját autómat, ott elég a bomba, mert nem hagyom berohadni a klímát.
A Volvóba nekem is úgy kellett betoszogatni a pollenszűrőt, az tervezési hiba.
Szerk: a V60-ban a középkonzol mögött van a helye, le kell bontani pár elemet és ívben betuszkolni a szűrőt. Amikor másodszorra csináltam, már megvoltam kb. 30-40 perc alatt, sűrű káromkodások és enyhe hámsérülések mellett.
A Golfban kb. 5 perc, mert alapos vagyok, 2x ellenőrzök mindent, hányaveti módon kb. 2 perc lehet (kesztyűtartó füle kiakaszt, fedél lenyit, szűrő kihúz, majd vissza).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Motion_Blur #8825 üzenetére
G7-be 3800 volt a Mann FP (igaz akciósan).
Gyertya, váltóolaj honnét jött?
-
veterán
válasz Motion_Blur #8836 üzenetére
Jó áron volt a váltóolaj.
Enyémbe - sok guglizás után úgy tűnik - ez kell: G052171A2, 2,2 liter.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz grizlisandor #8913 üzenetére
Az Ate DOT4 SL6 bőven jó lesz, 0,5 liter elég. Biztos jó a Bosch is, meg az összes többi neves gyártmány.
-
veterán
válasz Motion_Blur #8978 üzenetére
Én meg aszondom', hogy motorgenerál egy 18 éves Polón nem éri meg. Töltögetni kell bele az olajat*, és elhasználni az autót a családban.
*Menjen bele 10 000 km/év, az 5 liter rátöltés évente, közepes olajból 10 000 Ft/év. Az autónak van még 10 éve, előbb-utóbb úgyis megkezdi a rozsda.
Csak tippelni tudom a motorgenerál árát, legyen 500 000 Ft, ami közel jár a 18 éves Polo értékéhez.
-
veterán
válasz Dißnäëß #9025 üzenetére
Szia!
Xado 1 Stage-et tettem ez előző és a mostani autómba. Az előző egy 5 hengeres Volvo dízel (D6 PHEV, D5 motorral) 202 ezer km-nél kapta a Xadot és 224 ezerrel adtam el. A mostani egy 3. generációs VAG 2.0 TSI, ez 70 000 km-nél kapta, most 92 ezer van benne. Szóval mindkettővel 22 ezret mentem eddig a kezelés óta, káros hatással egyelőre nem találkoztam.
Mintha picit kevesebbet fogyasztana utána, de eltelt egy év, kopnak a friss érzések. Talán nem placebo. Preventív jelleggel alkalmazom. Az olajhőmérséklet is mintha csökkent volna pár Celsius fokot.
Visszaolvasok...Visszaolvastam:
- A Volvoban semmi változás. [link]
- A Golf "mintha" finomabban járna. [link] Fene se tudja. Az olajat ugyanúgy csipegeti.
- A Golfban hűvösebb az olaj. [link][ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dißnäëß #9036 üzenetére
Jó írás, köszönöm!
én meg közben hülyére túrtam a netet, hogy ennek a motornak szokása-e az olajat elhagyni, emiatt aztán hajtókar csapágyas lenni, semmi komoly ilyenre utaló, max egyetlen dolog, hogy olajlámpa nincs ezekben a műszerfalon, mert a Ford (?) úgy döntött, jóazúgy. Szóval a gazdin múlik, nézi-e.
Ez alatt mit kell érteni, megeszi az olajat, vagy elmegy az olajnyomás?
-
veterán
válasz 1stVikman #9045 üzenetére
504.00 egyértelműen. Mivel tippre nem hajtják, így az 5w40-es 502.00-nek - bár mehetne bele fix 15 ezres intervallunra - nincs értelme.
Az olcsó Mannol 2000 Ft/l, a drágák ~3000 Ft-ok, a közepes Total 2400 Ft. [link]
(Saját részre vagy apámnak nem tenném bele a Mannolt. )[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz 1stVikman #9045 üzenetére
Ill. ha a munkahelyedre rendeled, az 5 literes LM 45 € (3200 Ft/l), annak a diszkont verziója az 5 literes Megiun 35 € (2500 Ft/l).
-
veterán
válasz 1stVikman #9056 üzenetére
Mannol - részemről 400 Ft/liter árért nem kockáztatnék. Veszek Mannol cuccokat, de csak ártalmatlanokat: féktisztító, epoxy gyurma (azzal ragasztottam meg a bitpork csomagtartójából örökölt, repedt kijelzőjű telefont - működik), motormosó, egyéb sprék. Ha ezek nem működnek, az egyből kiderül; a motorba viszont nem látok bele.
Igen, az a belevaló Total.
Ami nem longlife és belevaló, az a VW 502.00 szabvány.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dißnäëß #9059 üzenetére
Tudják, teljesítik az adott - jóváhagyást kiadó - márka longlife olajcsere-periódusát, ami lehet fix vagy rugalmas.
Pl.
- VW 502.00 - benzines fix 15 ezer km / 1 év
- VW 504.00 - benzines fix 30 ezer km (merész!) / 1 vagy 2 év, vagy rugalmas, de legfeljebb 30 e. km / 1 vagy 2 év, amit az autó számítógépe kalkulál.
VW 504 esetén az adott motortól függ, hogy fix vagy rugalmas. Továbbá az adott autótól függ, hogy használható-e benne az 502 vagy az 504, stb. A leges legújabb VW-k már 508.00-t kérnek (0w20 vagy 0w16?).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Motion_Blur #9063 üzenetére
OFF, mert egyéni fejlövés.
Az zavar a VW 504-ben, amit különben mindig használok, hogy kéz a kézben jár a VW 507-tel, ami viszont dízelekbe való. Engem nem érdekel, hogy kíméli a DPF-et, mert nincs DPF a benzines autómban. Inkább lenne benne foszfor és kén, az is ken.
-
veterán
Csináltass egy "Bold Motors" vagy "Bold Automotive" , stb. de ütős bélyegzőt; aztán jövőre viszem Móvárra olajcserére fater Ignisét.
Pár hete az Autoklubhoz vitte a 4. éves szervizre (olajcsere, fékfolyadék). A pollen- és levegőszűrőt kicseréltem én, ahhoz nem kell szerszám, akna, hozzáértés.
-
veterán
válasz molnarpeter #9097 üzenetére
Nem kell rá a cégforma (jobb nem kamuzni), ezért írtam, hogy Bold Motors, valami hangzatos... alá meg egy valamilyen cím, a preferált márkák felsorolva (Suzuki - Honda - Lancia....), a tetejébe egy szép logó, vagy a Bold Motorsport valami frankó tipográfiával.
Profibb lesz mint a sarki Végh Béla autószerelő e.v. pecsétje.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MasterMark #9184 üzenetére
VW 504, ha pedig ódzkodik a sok DPF-re hivatkozástól, akkor VW 502.
Szerk: Utóbbi nem jó dízelbe - az 504 se dízel szabvány, viszont kéz a kézben jár az 507-tel, ami dízelbe való - ugyanakkor az 502 nem longlife olaj.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz grizlisandor #9220 üzenetére
Csavarból én is Febit veszek vagy gyárit (műanyag kell bele, Febi 1000 Ft, gyári 1800), illetve a cimborám autójába én veszem a hagyományos acél Febit (500), nincs gond vele.
tboldi: VAG-ban a csavart szokás cserélni, az okát nem tudom. (Talán fixen a csavaron marad az alátét, úgy kell lehajtani róla? Ez a tipikus VAG csavar: [link])
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gyenesmartin #9323 üzenetére
A képről ugrott be, hogy Doki16 írta és rémlik, olvastam máshol is, a GTE-ben 15 000 km-enként cserés a motorolaj, oda pedig jó a VW502.00 szabvány is.
(A többi VAG TSI rugalmas, max. 30 ezer km-es cikluson működik VW504-00-val. Ez a QI6, de GTE-nél nem engedélyezett.)
Kérdezz rá Doki16-nál, percíz ember.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A Golfban ma cseréltünk olajat, LM TopTec 4200 ismét. (Csere után 20 km-rel barna volt, a TSI ilyen.)
Kérdés: Fiat 1.4 Multiair turbóba (170 lovas) Selenia Quadrifoglio / Abarth 5W40-et [link] tennétek, vagy jó lesz az előírt Fiat 955535-GH2 szabványt teljesítő Motul X-Clean? Topupra a Motult vettem [kép].
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A kérdés eldőlt, a Selenia Quadrifoglio 5w40 nem azonos a Selenia Abarth 5w40-nel. (???? biztos más csinálta rá a woodoot.)
Úgy érzem, 90%-ban mókusvakítás van a dolog mögött. 2 (kettő) liter Selenia Abarth olaj 28 006 Ft, azaz literje 14 003 Ft. No-go.
Motul lesz. Abból az 5 literes 13 927 Ft.
Mindhárom olaj teljesíti a Fiat 9.55535-GH2 szabványt ami kell nekem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
De igen, ott van Selenia Quadrifoglio, 23 e / 5 liter. Felhívtam őket, azt mondták, az az 1.8-as és 2.9 turbóba való. (Ők ajánlották a másik helyet.) Őszintén nem tudom, hogy 2 olaj aminek betűről betűre azonos a speckója, miért ne lenne ugyanaz.
Ezen a ponton megrendeltem a Motult, az is tudja az előírást. -
veterán
válasz gyenesmartin #9348 üzenetére
Nem tudom a specifikációját, de jó márka a Motul.
A lényeg, hogy tudja vagy a VW504-et vagy a VW502-t. (Ha a sajátom lenne a GTE, és utánaolvasva is mindkettő szabvány ajánlott bele a felhasználók szerint, akkor én magamnak az 504-et tenném bele.)
Kérdezd meg Dokit, biztosan utánajárt a kérdésnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen