- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
Hirdetés
-
Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
ph A korábban bemutatott fejlesztések mellett a 2025-ös és 2026-os tervek kerültek elő.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Marvel's Midnight Suns
gp A jövő hét folyamán ismét két meglepetéssel lesznek gazdagabbak a PC-s felhasználók.
-
Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
it 1 százalékot tud spórolni az Onsemi, de ez is elég lehet ahhoz, hogy 1 millió háztartást 1 évig ellássanak árammal.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roxbury
őstag
Egyetertek. Egy API SN-es, ACEA C3-as (a jobb katalizator vedelem miatt es miegymas) 0W30-as olaj lenne a legjobb a Te motorodnak min. 3.5 HTHS-el (de ugye ez a C3-bol is adodik) az en velemenyem szerint. En ugy gondolom azzal lehetne a leheto leghosszabb elettartamot elerni es ugye azzal gyorsabban is melegszik a motor a gyorsabb olajaramlas miatt, tehat hamarabb kilepunk a nagy kopast jelento bemelegedesi fazisbol. Raadasul az olajszuro is hamarabb kezd el szurni, mert hideginditasnal sajnos eloszor homerseklettol (viszkozitastol) fuggoen a bypass szelepen nyomja at a teknoben levo olajat az olajszuro szuropapirja helyett a nagyobb viszkozitas miatt, hogy ne szakadjon ki a papir (minden olajszuro gyartonal, a gyarinal is). Egy 0W olajjal hamarabb zarodik a szelep es kezd el szűrt olaj keringeni a rendszerben, tehat megint csak hosszabb lesz az elettartam.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 256 GB | Watch5 Pro LTE |
-
Waterminator
csendes tag
Köszönöm amit írtál, de az én agymenésem az, hogy 10.000km-ként lecserélem az olajat, mert viszonylag sok a városi gurulás és a legjobbat szeretném a motornak. A fentebb történt értekezésben pont azt kaptam infóként, hogy ezzel az olajjal nem feltétlenül teszek jót a motornak, ha ilyen sűrűn cserélgetem és nem hagyom legalább 15.000km-t futni.(ha jól értelmeztem)
-
Waterminator
csendes tag
A legutóbbi "pénzpazarlásom" egy 2005 évjáratú 2.0Tdci Ford Mondeo volt, amit az apósom használ tovább, miután én beletettem 522.000km-t. A motor azóta is bontatlan és már 600.000km felett jár. A legelső hozzászólásomban írtam, hogy "pénz emberélet nem számít" csak a motor
-
BlacKSouL
addikt
Plusz a visszafolyás a leállításkor azonnal megkezdődik, üzemmelegen, vagyis amikor mindkét olaj kb. 100 fokos, és a viszkozitásuk 10-15 közötti mindkettőnek. A visszafolyó mennyiség jelentős része tehát még melegen, alacsony, egymáshoz képest kis különbségű viszkozitásnál történik.
És hát tegye fel a kezét aki szedett szét 1 hétig álló motort, és az alkatrészeken nem talált olajfilmet, hanem szárazak voltak. Hiszen nagyjából kétféle kenésről beszélhetünk, hidrodinamikusról és filmkenésről. Előbbi a csapágyak, utóbbi az egyéb, pl. vezérműtengely szelephimba találkozás. A hidrodinamikusnál a forgás leállásakor azonnal megsüllyed a csap, tehát eleve megszűnik a kenési módszer. A filmkenéses helyeken pedig mindig marad egy filmréteg ami igaz elvékonyodik, de sosem szárazra. Ez viszont minden viszkozitásra igaz.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
aktív tag
@Czimby & Qru
Nem értek én a lovakhoz...köszi.
Beszéltem vele tegnap...ugyanezt modnja ő is, t.i. az első 10k km-en minden is lehet.
Jövő héten megy hozzájuk a kocsi, ott hagyom; van még több egyéb apróság is.
Mindenesetre a következő olajcserekor Liqui Moly 10w60-ra váltok...mer' miért ne. Most is csak azért került bele Selenia, mert maradt még a 'zabálós' korszakából. Mindig 5 literes kiszerelésben tartottam a csomagtartóban...
Az olaszautós topikban is fentartom a szálat: [link]
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
nyemi
csendes tag
Nekem 0W semmi bajom nincs csak meleg viszkozitást jelölő 20 számmal . Mert nyáron nálunk bőven meg van "forró égövi alatti használat " ami 30-40 -es olajokat inkább előtérbe helyezi. Az éghajlatukon csak Stop-Start autóba tudok 0W20-as olajat elképzelni, esetleg valami újabb gyártásút, ahol olyanok a csapágyhézagok.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
aktív tag
@Qru
Az Alco Top Oil 20W-50 a leírás szerint ásványi alapolaj.
A laikus következő kérdése: az 'átmosás' A) az egy kanna valami a régi olajba és járatás, majd leeresztés és új olaj; vagy B) pedig régi olaj cseréje valami közbülső budget olajtöltetre és járás/járatás, majd leeresztés és új olaj? Esetleg C) ami A+B?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
BlacKSouL
addikt
Illetve a félszintetikussal is elsőre rövidíteném a csereperiódust. Ha mondjuk 10.000 az előírás, én 7-8-nál már cserélném. Különösen ha az említett rövidtávok lesznek. Sőt akkor már talán az elsőt még rövidebbre venném, és a másodiktól mennék 7-8-ra.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
aktív tag
@Qru
"Alco Top Oil 20W-50 - engine oils are produced with mineral base stocks and selected additives"
Ha jól veszem ki, akkor a fenti szerint ásványi, ami benne van; korrekt?
5w30-ból mit lenne érdemes venni?
4 liter a töltet, szűrővel. Az olajwebshop.hu-ról rendelek, mivel itt vannak 15 percre és beváltak.
Toyota-s Mannol / Total Quartz / Castrol / Shell?
Köszi előre is.
Nevermind...
-
-
gzbotii
veterán
Nem is azért raknám ezt újra, mert nem ette. Hanem középútnak találom a Mannol és a Motul között.
5W40 és az 505.00 szabványt is tudja, szóval rossz nem lehet...Sok pálya miatt meg amúgy is fogyna, magas terhelésen mind...
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
fagylalt
senior tag
Hétköznap inkább rövidtávok, vidéki városban. Hétvégénként viszont (szinte) mindig szoktak lenni hosszabb távok.
2002-es évjárat, legjobban a Polo III-ashoz hasonlít a legjobban, tippre arra lett építve. Mondjuk méretben inkább Golf. AYQ motorkód.
Én ezeket néztem ki most:
Levegőszűrő: MANN FILTER C 37 132
Pollenszűrő: MANN FILTER FP 2882
Gázolajszűrő: MANN FILTER W823
Olajszűrő: MANN FILTER W 940/20 vagy W 940/25
Fékolaj: Motul DOT 5.1
Szervóolaj: VAG olaj[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
VW505.00 mehet bele, nekünk Mogul 5W40-et kap az SDI, de sokkal többet számított a főtengelyszimering csere, mint az olaj (elment ott is pár deci, csere óta nem kell tölteni 10k periódus alatt). Teljesen jó a 10k/12 hónap csere, hosszú utakkal a 15k is rendben lenne.
Hogy a két olajszűrő közt mi a különbség, jó kérdés itt AQM-hez már csak betét kell, nem házas. Esetleg megnézném, mi van rajta most.
Fékfolyadék fölösleges az 5.1, önerőből ez nem tud olyan tempóra gyorsítani, hogy ilyenekre legyen szükség, legolcsóbb DOT4 is overkill, ha két évente cserélik.
Üzemanyagszűrő talán Purflux volt, aminél legjobban illeszkedik a kis T szelep a G4 platformon, a régebbiek esetén nem tudom.
Szervóba mehet ATF, csak ki kell öblíteni alaposan a régit.
Váltóba gyári olaj, márkakerben megmondják a mennyiséget is tutira, máshol sem szokott olcsóbb lenni, egyszerűbb ott intézni.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Köszönöm
Még nem teljes, kelleni fog pár dolog. [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]
Yato fan lettem
Tükrök a mindenem Meg az ilyen teleszkópos mágneses kiszedő szerszám.
AhhhNem aldis
Extol premium nyomatékkulcs, 1/2", 28-210 Nm, Tüv GS 910184 [link]
És teljesen letekert állapotba tárolom.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs