- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen monitort vegyek?
- Nyárköszöntő hardverszemle
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezetékes FEJhallgatók
- Autós kamerák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BUZZLGHTYR #370 üzenetére
Total jó minőséget képvisel, azzal nem nyúlsz mellé. Hogy szűrőből milyen kell bele arra a VAG topikban előbb választ kapsz sztem...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A C2 egy szigorúbb szabvány, mint a A-s, így kárt nem okoz a benzines motorban sem. Bubiba én is C2/C3-as olajat használok. Bár még csak 3 olajcserém volt mióta ezt használom de eddig minden ok.
Mondjuk ha olcsóbb A-s akkor áttérnék rá.
mod:
K Norbi: Nem, noha mind a kettő C3-as olaj de eltérő szabványoknak felelnek meg.
A második (TD) pl nem kapott GM Dexos2-es minősítést az első meg igen, viszont a második (TD) tudja a VW 505 01 az első meg "csak" az 505 00-át.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az nem gáz, melegen akkor a max alatt lesz. Az szokta okozni ezt általában, hogy ha a cserekor nem teljesen hideg a motor és úgy töltik maxra akkor hidegen max fölött lesz. Ugye hidegen visszacsorog a motorból az olaj a karterbe (ennek az olajszintjét nézed a nívóval), így többet mutat mint melegen, amikor már "felvette az olajat" a motor.
Nézd meg melegen mekkora a szint, ha akkor is max felett van akkor le kell szívni belőle kicsit.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kaszaking #462 üzenetére
Itt az adatlapjuk, megtudod nézni:
mod:
Ez lesz a lényeg: A sima tudja a PSA 2296 szabványt is ami HTHS > 3,5 mPa.s közepes hamutartalmat ír elő, így a másik - noha az adatlapon nem szerepel pontos érték- ezt a kitételt nem teljesíti.
Milyen Audiba menne? Benzin vagy dízel?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Az adalékolás rengeteget számít, itt a 5W30/0W30 inkább csak a kiindulási olaj viszkozitását jelöli és igazából inkább a 40/100 fokos sűrűséget érdemes nézni mint sem, hogy melyik osztályba van sorolva. Mikor kerestem olajat akkor pont ezt találtam én is:
Itt is az üzemanyag takarékos 5W30 hígabb mint a "mezei" 0W30...
NekedA motornak az a jó minél hígabb hidegen és melegen minél közelebb van az ideális 10-es sűrűséghez az olaj. Baj csak akkor van ha hígul az olaj (pl benzinnel, ahogy szó volt róla) mert akkor az amúgy ideális 10-es érték könnyen lemegy 10 alá...focvis: Azok jó minőséget adnak. Ha marad 4-5 liter benne a tankolás előtt (benzines lévén) az elég. Akkor még a mutra lent marad az alján. Én is kb akkor megyek tankolni mikor el kezd világítani a szegénységjelző (kivéve Korminál).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Noha nincs tapasztalatom MOL olajjal (sosem használtam) de picit vastagnak találom így az adatlapja alapján... 100 fokon a kinematikai viszkozitása 12 mm2/s miközben az ideális a 10-es érték. Hidegen 70 mm2/s ami szintén magas. Egy jó olajnál ez így néz ki például: 10,1/57,6 mm2/s [link]
Kérdés mennyire kopott a motor, lehet egy ilyen vékonyabb olajat csipegetne (ami nem az olaj hibája). Ezért én bepróbálnék egy ilyen hígabbat, ha csipegeti akkor mehet egy sűrűbb 5W30. Ha azt is csipegeti akkor meg motorgenerál kell majd de ha nem elhanyagolt a motor (és/vagy nem a duplájáról van visszatekerve) akkor az a 150k km ami benne van nem sok, még bőven nem kéne hogy olajfogyás legyen.
A váltóolaj az ok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem muszáj Motult venned, csak példaként írtam. A Motul az elég drága olaj bármi más jó ami hígabb picit (jó azért Hunoil-t mégse ).
A hígabb olajnak sok előnye van (kisebb lesz a motor belső ellenállása (könnyebben felpörög, kevesebbet eszik), jobb lesz a hűtése) egyedüli hátránya, hogy nagy terhelésnél nem ken olyan jól mint egy sűrűbb olaj de mivel nem erős autóról van szó ezért ez nem probléma.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Castrol (ha van tuti forrásod). Fuchs is korrekt de a Shell nekem nem annyira vált be (Jazz-ben ez a gyári olaj de a Castrollal halkabb lett a motor).
Egyéb: Mobil 1 ESP amit Mági javasolt, vagy néznék vmi jóféle Motult.
Kornel: Én nem keverném de a Mannollal sem lősz mellé.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon ritka, hogy gondot okozzon. Mivel miden cserekor marad a régi olajból egy kevés a motorban ezért elképzelhető, hogy az eltérő adalékok kicsapódást eredményeznek.
Mondom kimondottan ritka jelenség de én elkerülném a gyakori olajtípusváltást. Persze lehet csak én vok túl kényes.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Mondjuk igaz, abból kiindulva hogy nálam meg a Shell Helix a gyári... Aztán az se vmi hű de jó olaj.
Morris: Mobil1-el mi bajod? Bögre azt tolja a 1.4T Jettába és minden ok.
Motul nagyon jó olaj nem hype de meg is kérik az árát. Az ilyen polgári normál használatú autókba kb feleslegesen is jó/drága, elég vmi olcsóbb is (pl Castrol). Engem pl az győzött meg, hogy a 3 éves olaj még mindig hozta a referencia értékeket. Néznél meg egy 3 éves Castrolt... Persze időben cseréled így mindegy is, elég bele vmi olcsóbb de minőségi cucc igazad van.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Sebességváltó olajból mi az ami ajánlott? Manuális váltóhoz a gyártó csak azt köti ki, hogy 75W90 legyen.
Első körben a Motul Gear300-at néztem ki...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A C-s olajok (így a C3 is) alapvetően a katalizátoros és a részecskeszűrős benzin / dízel autókhoz lett fejlesztve, nagy hangsúlyt fektetve ezen eszközök tartósságára és hatékonyságára.
A C-s olajok másik nagy előnye a magas HTHS érték ami csökkenti a turbós motoroknál fellépő alacsony fordulat mellett (még nem optimális olajnyomás) jelentkező magas nyomaték által keltett csapágyterhelést. Ezek az olajok általánosságban a magas HTHS érték miatt jobban védik a csapágyakat ezáltal nagyobb motortartósságot biztosítanak. Cserébe mivel nehezebben is pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Itt egy jó kis ábra BlacKSouL fórumtárstól, és hozzá némi magyarázat: [link]
Érdemes átolvasni.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jaj nem válaszoltam neked.
C3 jobban védi a csapágyakat az A5 meg üzemanyag takarékosabb, javul a motor hűtése és elvileg erősebb is lesz (igaz nem érezhető mértékben).
Amelyik szempont fontosabb azt vedd. Én C3-at használok Bubiba de most visszaállok A5-re (mert úgy sincs benne tartalék ).
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest