- Mini-ITX
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Gigabyte alaplap topik
- Asztrofotózás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
Ha a szemed a látott dolgok közül a fényes részekre irányul (arra fókuszálod), akár kényszerűen (mint például a vallatólámpa) és az elég nagy felületet tölt ki a látótérből, akkor a többi dolog a periférikus látásodba kerül, és az utóbbiak részleteit valóban kevésbé pontosan látod, illetve dolgozza fel agyad. Ha viszont a sötétben vagy árnyékban lévő dolgokra tudod vagy akarod irányítani a szemed, akkor hiába van egy nagy fényességű valami a látótered szélén, attól vidáman fogod látni a sötétebb árnyalati részleteket. Mivel képernyőn egyelőre még lehetetlen reprodukálni a látott világ képdinamikáját (a HDR is csak igyekszik majd megközelíteni azt)
Gondolj bele. Kimész egy focimeccsre ahol a pálya egyik felére teljes árnyékot vet a lelátó, a másik fele napfényben fürdik. A szemeddel gond nélkül látsz mindent a pályán zajló dolgokból, akár annak árnyékos, akár fényben fürdő oldalán zajlik. Na ugyanerre a mai (még nem HDR) TV közvetítések képtelenek. Ott szerencsétlen operatőrnek állandóan játszania kell a blendével, attól függően, hogy éppen a pálya fényes vagy árnyékos felén zajlik a játék. Ha az árnyékban van valami játékesemény, akkor nyitja a blendét, hogy az ottani dolgok legyenek láthatóak, de akkor a túlvilágított fényes játéktéren zajló dolgok alig láthatóak, ha viszont a fényes részen zajlik meccs, akkor szűkítheti a rekesznyílást, hogy az ottani dolgok legyenek láthatóak, ekkor meg az árnyékos pályarész sötétül el annyira, hogy semmi nem látszik rajta. Ja és tök mindegy, hogy ezt most egy OLED vagy egy LCD TV-n nézed.
Adott dinamikatartományú képtartalomnál, ha az OLED TV fényerejét elkezded növelni, akkor ugyanúgy egyre nő az abszolút fekete jelszinthez (IRE 0) tartozó fekete szint fényessége, vagyis az ugyanúgy egyre világosabb szürke lesz és nem marad teljesen fekete.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest