- Milyen videókártyát?
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen processzort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple notebookok
- MILC felhasználók szakmai topikja
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
M_o_g_y_i
őstag
Mondjuk ez a kép nem SKF-ről készült szerintem, csak egy általános fotó az azonos motorokhoz való pumpákról.
Ha jól láttam eddig, akkor az SKF kék lapátos, ez mondjuk lényegtelen.
Azt a papíros dolgot mondjuk nem tudtam hová tenni, csak egy olyan dolog, ami így laikusként elriasztott, de a vélemények SKF-ről meg szintén jók voltak, ezért lett volna az a másik.
HEPU-ról is hallottam rosszat, azt meg szintén nem értem, hogy az egyik vezető pumpagyártó termékéről hogy mondhatja azt az a boltos (akitől lett volna az alkatrész első körben), hogy "10-ből 9 sz@r volt.
Egy HEPU??? Na ne má...[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Petyyyyy
addikt
Valószínű saját ügyetlenség miatt nem találtam semmi használható infót a szerviz 4+ programról személyre szabottan. Beregeltem, láttam mi a gyári felszereltségem megy, hogy éjfeketének hívják a fényezésem, de ennyi. Pár részlet - pl. szerviztörténet - csak személyes látogatás után lesz látható.
Lehet egyik nap el is látogatok majd valamelyik szalonba.F_Gergely - Mindenképp megvárlak vele, addig úgysem zuhannak be a forintok a kintlévőségekből. Gondolom akkor a hidrotőke szerviznél is inkább a munkadíj az, ami megtolja a ceruzát.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
diablo1984
veterán
ha csak kocsikázni kell, nem versenyezni, akkor akár az is megfelelő lehet kis fogyasztása van, egyszerű mint egy faék! a 60 lovas f astrához képest ergonómiailag előre lépés csak, de akkor is! szerintem a többi motor(1,4 és 1,6) szíjasok, legalábbis ez rémlik....
amúgy ha az 1.0-ás 3 hengeres suzukit el lehetett adni abban az időben, akkor ott a g astra 1,2-es istencsászár volt ahhoz képest(persze a suzukihoz képest esztétikailag is más kategória volt....)
-
Petyyyyy
addikt
Azért ezek sem olyan összegek, amit ne tudna elverni másra az ember fia.
F_Gergely - Leginkább csak optikai "tuning" célzattal. Ahogy írtam korábban, még a 17" papucsokkal is néha úgy tűnik, hogy a hátsó tengelyen virslik vannak, mert akkora a kerékjárat, hogy szinte elveszik alatta a felni. De ha ez ilyen befektetésekkel jár, akkor lehet leteszek az ötletről.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
BigBlackDog
veterán
De, akkor beírom ide is. Szóval a jelenlegi helyzet, elváráshalmaz az alábbi lenne.
- Biztonságos legyen a jószág.
- Kiszámítható legyen a fenntartása, jöhet dízel is akár. Oké, igényli a szerelőt, szervizt, megértem, de évi szinten örülnék, ha az elromló dolgok miatti javítási költségek ~200-250e Huf alatt maradnának. Ez mennyire irreális elvárás?
- Csendes utastér, 130-as tempónál ne 4000-es fordulaton üvöltsön a motor a rövid váltó miatt.
- Két személy részére lenne, szóval nem szükséges nagy dög, biztonság miatt nézegetek a nagyobb méretkategóriákban is
- Keret legyen ~1,5 milla Huf + kezdeti szerelések, átírás
- 8-10 éves kor legfeljebb.
- Klíma mindenképpen kellene.
(- nem számottevő, de néhány apróságnak örülnék, pl. tempomat, sötétített-hővédő üvegek, középső kartámasz, elektromos ablak)Szóval ezekből kiindulva egyelőre a H Astránál tartok.
-
diablo1984
veterán
jah, fehér! de még mindig f@szántos állapotú! a motorvezérlő javítás óta minden rendben?
nekem meg kiderült, hogy azért indult szarul a dízelem, mert az önindító indítózás közben zárlatot csinált(tengelye tengely irányban 4mm-ert lógott), ezért ugrált a fordulatszám mérő is. azóta pöcc-röff, besz@rás, hogy mennyivel jobb, ha tizedmásodperc alatt indul a vas, még az indítómotornak is pörgősebb hangja van!
-
Petyyyyy
addikt
Ó, hát köszi.
Mondjuk igen, tökéletesen más karakterisztikával bír a két motor. Az egyhét mindig is fürgébben keményebben járt, míg a két littyós lomhább, öblösebb kicsit. De azért kíváncsi voltam a véleményedre no.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
diablo1984
veterán
igen pontosan ezt mondom. fateromnak van egy amit 12évvel ezelőtt hollandból hoztak be, akkor már 192ezer km volt benne 6 évesen, azóta mivel 2. autónak van használva ment bele 50 ezer km. ez biztos, de kivülről a kutya/macska rommá karmolta, belül fater kissé lelakta, múlt évben hívtam fel rá a figyelmét, hogy behozatal óta nem volt a vezérlés cserélve és olajat sem 4-5 évente kell..... erre az volt a válasza, hogy még nem jött el a km-e....
persze megvolt a vezérlés csere, olaj+szűrők cseréja, az adagolóból is szivárgott a gázolaj, összvissz 120ba fájt, egy szerelő megcsinálta neki(egy vagyonért).motorikusan príma, de lomha(anyám 1200-nál vált, már rángat a kocsi sem rakja vissza...besítok), a bal első ablak beesik(arra is azt mondják, hogy 2 éve volt a szerkezet cserélve, nem b@szódhatott el), a digitklíma kattog, (valszeg egyik bowdenje megszorult, és a műanyag fogaskereket bedarálta), szíjfeszítő sír mint állat(ehhez már megvették a görgőt, a csomagtartóban pihen). ami még cuki, hogy üléshuzat van az üléseken(első-hátsó szett), azon meg trikó huzat, hátul meg pléd, valamint a gyári méretpontos szövet szőnyegen a gumiszőnyeg a kocsiban..... komolyan behalok rajtuk! de ilyen a még eredeti passat!
-
AMD Power
titán
Tesóméban is már bőven 500e + van.
Megkaptam az aktuális kedvezményes kis listámat. Jelenleg ezekből tudok választani.
első féktárcsa/db
QWP 6200-40%
TRW 8380-40%
delphi 8550-40%
bosch 8217-40%
brembo 8295-40%
starline 5047-40%
roadhouse 5066-40%
ferodo 6478-40%
textar 9653-40%
hans pries 5914-38%
zimmermann 8245-40%első fékbetét/garn.
TRW 11306-40%
bosch 9767-40%
delphi 10013-40%
brembo 12281-40%
roadhouse 16091-40%
LPR 8887-40%
meyle 9350-40%
zimmermann 13748-40%
fakt 6980-40%- Hátsó lengéscsillapító /db
sachs 17983-40%
monroe 11575-40%
kayaba 10530-40%
mapco 15850-40%A lengéscsillapitó szerintem nem kérdéses. Monroe. De a többivel bajban vagyok.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
Persze. De egy jó nem gyári is sokat elmehet probléma nélkül.
sasa58 Milyen H is ez pontosan? Ha szabad tudni ,természetesen!
Milyen tárcsa és betét került bele?
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Petyyyyy
addikt
-
Markizmark
addikt
Azért egy ilyennek vannak figyelmeztető jelei doszta. Ha annyira kopott a hajtókarcsapágy akkor elengedi az olajnyomást, alapjáraton pislákolhat a lámpás, plusz kopog mint a rossebb és a kopogás a fordulattal erősödik.
Kell azért menni ilyen zajos motorral elég sokat, hogy ez így kikandikáljon.Csak úgy egyik pillanatról a másikra nem történik ilyen.
(#56838) AMD Power Márpedig én ezután is vinni fogom a cuccot, ha valami miatt mégis szerelőhöz kell fordulnom. De ilyen 1000-ből 1-szer van.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Olyan sincs, hogy a jo allapotu szij csak ugy elszakad.
Nem is azt írtam... KÜLSŐRE jó állapotút írtam. Ugyanis az nem látszik, ha belül a szálak szakadtak.
De továbbra is hirdesd azt a hülyeséget, -csak hogy a saját stílusodban írjak neked- hogy láncot kell cserélni. Minden szaki és minden gyártó hangsúlyozza, hogy nem kell cserélgetni, de te csak erőlködsz valami szíjas berögződés miatt. Elárulom neked, hogy a szíj is tud szakadni idő előtt, ha hibás, csak annyira mint a lánc.
Igen, tudunk olyan esetről amikor szakadt a lánc, gari időn belül, nem a 200ezredik km után. Ha a lánc hibás, az kiütközik jóval előbb. Sokkal drágább egy lánc csere, mint egy szíj csere és pont azért mert nem számít előírt szerviznek.
De nekem aztán tökmindegy ki mire költ súlyos pénzeket, egy lánc nem 18ezer forint, mint egy jobb szíj. Plusz akkor már lánccal együtt cserélni kell lánckerekeket és feszítőket, hogy újként összejáródjanak. Ott tartunk, hogy 100ezer.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
A lancnak pont az a lenyege hogy gondozasmentes es nem kell cserelni. Neki van az autoban 317 ezer km. Ha gyarilag rossz lenne a lanc mar reg elszakadt volna.
Persze ettol meg igazad van abban cserelni lehet. Mindent lehet, de akkor mindenki cserelje a lancot a kocsin hisz mivan ha elszakad. En pont azert veszek lancos autot mert nem kell hozzanyulni. -
diablo1984
veterán
Előfordul, de nincs csereperiódusa előírva ha csörög akkor cserès. Mindegy milyen az előèlete, èn láncos motoron nem cserèlnèk vezèrlèst, ha nem csörög. Ha időben megkapja a bele való jó minősègű olajat, akkor a lánc kitart örök èletig. A yarisom is láncos, 275ezer km van benne, mèg eredeti lánccal, kutya baja...
-
Markizmark
addikt
Gyakorlatilag soha nem lehetsz biztos egy használt autó előéletében, még akkor sem ha addig a kilométerig van vezetve a gyári szervizkönyv. Ismerünk olyan eseteket amikor csak beírták a cserélt alkatrészt de valójában hozzá sem nyúltak. Olvastam ilyet, hallottam is és közeli körömben is előfordult.
Szóval ilyen alapon mindig cserélni kéne a láncos vezérlést. Egyedül a nem megfelelő viszkozitású olaj vagy a későn cserélt olaj tehet kárt a láncban, főleg amiatt, mert nem megfelelően működik olyankor a feszítő.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
Ertsd mar meg lancot nem cserelunk
A szijjasnal van hogy vasarlas utan vezerlescsere. Nade azta mugy is 60 vagy nem tudom hany ezer km utan cserelni kell. Lancosnal nem, amig nincs hangja (ha hangja van megnyult a lanc, vagy kopott a fogaskerek) nem kell hozzanyulni, pont ezert talaltak ki a lancos motorokat
Lancos motorok karbantartasmentesek, nem kell a vezerleshez hozzanyulni. Persze van gyarto es azon belul szeria hiba ahol a lanc gyorsabban elkopik, de nagyon jellegzetes semmihez nem hasonlo hangja van a megnyult/kopott lancos vezerlesnek, es ez allando hang, nem csak neha neha. -
Markizmark
addikt
Bizony ám, saját típusra rákerestem (15 éves típus), 132000 a csere anyagára, plusz munka. Ismerős szétvert motorja (törött vezérműtengely, 2 szelep, szétvert csapágy) szereléssel együtt 150 volt.
Szóval ez a fogyasztói társadalmas elméleted, hogy az illuminati azt akarja elhitetni veled, hogy a lánc csere nem szükséges, mert kell nekik a pénzed, az hülyeség.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
gban
Közösségépítő
Lényegében igazad van, ő (a "doktorúr") csak szabálytalan volt, de a balesetért közvetlen módon nem vonható felelősségre.
És annak sincs sok értelme hogy belevonják, mert csak egy huzavonát kezdenének vele, a biztosító egyből hárítana, rendőrségi határozat ellenére is (aki hallott már biztosítós ügykezelést, az tudja miről beszélek).Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Vagy átfutott egy macska, bármi.
És azt is letagadhatja hogy nem indexelt.
Még kamera felvétel ellenében is - pont tönkrement a hátsó izzó...
Egy nem tagadható: a károkozó nem tudott megállni.
Nekem is nagy az igazságérzetem, de inkább a tutira mennék, és nem kevernék bele semmit.
Ilyen alapon ha a doki mindent tagad, még én fékeztem indokolatlanul (bár ilyen ismét nincs a kreszben, egy időre visszakerült mint szabálysértés de rájöttek, fölösleges,kidumálja mindenki).Postázást nem vállalok.
-
Fkris
őstag
Igazából nem most lenne a vásárlás, csak ugye az ára jött be.
Jövő tavasszal venném a tütüt, 6 kilo körül, plusz átírás meg a többi, összeségében kb 750k.
Itthon egy '06 twinport gastra van, ismerem az autót, jó vezetni.
Ezért egy 2000 körüli, 3 ajtós 1.4 et nézek, vagy a másik befutó egy -bár halkan merem mondani- 6gen civic.
Elég ritka viszont a 3 ajtós az 5 höz képest, ezért nehezebb, de 5ajtosat nem igazán vennék, max ha nagyon patika.
Összeségében kb ennyi, köszönöm a segítséget!
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
trassher
addikt
Beszéltem kasztnissal, azt mondta 80-100 között nyugodtan mondhatok a fazonnak. Én sem szívesen mennék bele ilyesmibe de ha nem akar betétlapot tölteni és a pénzt is sokallja akkor van tanú, irány a rendőrség. Felemeltem a csomagtér szőnyeget, ott a lemez ép mindkét oldalon. A lökhárítóba nem ért bele az autó orra csak a csomagtérajtóba.
Redmi Note 7
-
F_Gergely
őstag
Ez a feszszabalyzo dolga... most arra nem terek ki hogy van intelligens toltes is mert a vectraban meg nincs.
Nem.14,4et felkapcsolt fogyasztokkal sem eshet a fesz 14v ala. Ezt hivatott szabalyozni a feszultsegszabalyzo (mivel a generator tobbet termel mint 14v) ami folyamatosan 14v feszultseget tart terhelestol fuggetlenul.
(#57285) vebbful:
Az ugy kemeny De nyilvan te sem full fogyasztokkal kozlekedsz, meg elvileg benzinesnel ugy van hogy ha porgeted a motort ugy no a fesz 1500-2000es fordulaton elvileg ami neked 12,8v az is feljebb kene hogy menjen.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
A generator folyamatosan tolt, a toltesi fesz pedig 14 volt, ez a tartomany 14,0 es 14,4 kozott van. Terheletlenul 14,4 voltot tolt a generator terheles alatt pedig nem eshet a fesz 14 volt ala. A generator tobbet termel mint 14 volt ezt szabalyozza le a feszultsegszabalyzo (ha tonkremegy a feszszabalyzo akkor szokott tolteni 15-16 voltot mivel nincs ami leszabalyozza).
Nem keverek semmit, maximum te vagy tisztaban a generator es az auto elektromos rendszerenek a mulodesevel. -
F_Gergely
őstag
Ezek tenyek, kicsit ugy erzem.olyanon vitatkozunk te azt kerdezed tolem honnan tudom hogy a viz forraspontja 100 celsius fok...
Nezd te gondolj amit szeretnel, a tenyeket es a valosagot meg hagyjuk ram. De nyugodtan kezdj el olvasni a temaban, vagy kerdezz meg autovillamossagist. -
F_Gergely
őstag
Nezd mas velemenyen vagyunk, te cserelned a hibatlan vezermulancot mert mi van ha elszakad (amugy is egy osregi es szar megoldas a lancos motor - ugye). Szerinted hulyeseg a motorfek,telen nem allsz meg vele elobb mint a gyoker abs-el.
En elfogadom hogy neked mi a velemenyed, te meg fogadd el nekem mi a velemenyem.
Az en reszemrol nem.elfogadhato ha a toltes fesz 14,4rol leugrik 13,7re mert ekkorat nem eshet. En tudom.milyen volt, es tudom milyennek kene lennie.
Inkabb orulj hogy a tied hobatlan. -
F_Gergely
őstag
Telefonról kicsit nehézkes másolni de csak egy példa:
"...Töltésünknek terhelt vagy terheletlen állapotban 13,8-14.4V között kell maradnia. Ha kevesebbet mérünk, akkor az aksi lassú, de biztos elöregedésére (szulfátosodás) számíthatunk."
de itt egy videó is [link]
Egy benzines autónak nem kell nagy indítóáram, ellenben egy dizelnek igen. De mondom nem vitatkozom, te igy gondolom én meg úgy. Ennyi. Pont. Tényleg hagyjuk egymást.
Motorfékkel meg gyorsabban megállsz havon, tudom mert tapasztaltam, ugyanis ha elkezdesz a fékre lépni dolgozik az abs és csúszol tovább. Ellenben ha fékezel és mellé használsz motorféket hamarébb megállsz. De ha lesz hó nagyon szivesen csinálok veled féktesztet hozod a saját kocsid, és felgyorsulunk mondjuk 30-ram és megnézzük ki áll meg elöbb. Motorfék+fék a leghatásosabb, ABS-el csúszól tovább a fenébe. Lehet hogy szerinted nem igy van de kb 10 emberből 8 szerint igen, 1 nem tudja nem is érdekli 1 meg azt mondja mint te. Bár rajtad kivül nem tudok olyat aki télen ne használna motorféket.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Az nem mindegy hogy 14.2-14.4-et tölt vagy pedig 13.4-et mert egy 10V különbség, érted? nekem ez a bajom!
Ha totál leterheled akkor sem mehet 13,8 alá."max kicsit lassabban tolti vissza a generator az elhasznalt energiat" Na pontosan erről van szó, hogy lassabban tölti vissza, mivel dízel és városban használom nem 100 km-t megyek egy huzamba. És az elektromos cuccok fogyasztanak, és ezeket minél előbb kell visszatöltse. Ha autópályáznék nem érdekelne mert visszatölti.
felújítani nem fogom, mert nem látom értelmét, a vezetékezést átnézem, max kicserélem a sarukat de ha úgyse változik kap egy új generátort, nem felújítottat, hanem zsír újat. Németországból szállítással 120A-es megvan 40-ből.
Zárószóként:
az hogy egy normál generátornál a töltés mondjuk 13,8-14,0 semmi bajom nem lenne, HA az nem egy vadi új felújított lenne. De az amin mindent (elvileg) kicseréltek, annak igenis 14,4-et kell töltenie. Mert új.
Nem egy öreg használt cuccról van szó hanem egy újról, ami nem tölthet 13,8 alatt mert az nekem nem elfogadható.Ha minden új akkor töltsön 14,4-et, terhelten meg nem eshet a fesz 13,8 alá, főleg nem egy olyan autónál ami tele van elektromos fogyasztókkal.(#57324) Declare:
ha fékezel és mellé motorféket használsz gyorsabban megállsz, szerintem... Én havon hiába fékeztem bekapcoslt az abs és csúszott tovább az autó. Motorfék mellé fékezve nem csúszott az autó nem dolgozott az abs és jóval rövidebb féktávon megtudtam állni.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
tessék, parancsolj.
[link]34 ezer + 6 ezer a szállítás.
(#57336) Declare:
Motorfékkel belassulsz, utána már állóra tudod fékezni az autót.
Nyilván 90-nél nem rakom 1-esbe, de mondjuk 90-nél fék, kuplung vissza 4 kuplung vissza 3, közben pedig folyamatosan fékezek. Távolságtól függ ha hirtelen ugrik elém valami, vagy valaki akkor persze satu, nincsen idő váltogatni, csak kuplungra lépek hogy ne fulladjon le másik lábbal meg fék telibe.
De pl munkahelyemnél van egy rész ahol a villamossínen mész, na az ha havas ott is könnyű csúszni, motorfékkel szépen be lehet lassítani az autót csúszás nélkül.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen