- Androidos fejegységek
- Bluetooth hangszórók
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- ZIDOO médialejátszók
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen notebookot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
Hirdetés
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolthee
senior tag
válasz Lomha 8V #26426 üzenetére
Nem csak szaktudásban, de kiszolgálásban is páratlanok.
OK, nincs több s#ggny@lás
Illetve továbbra is keresek Bp-en vagy környékén hasonló referenciákkal rendelkező karosszéria/fényező párost. Tudtok ilyet ajánlani? Akárkit kérdeztem eddig, nem volt eredménye.
Legutóbb cserélték a jobb hátsó sárvédő ívet, illetve kértem, hogy akkor az üzemanyag betöltő körül is legyen kijavítva a táskásodás. Ez volt nyáron. Nov-dec. körül már láttam, hogy részben csak felszíni munkát végzett az illető. Arról nem is beszélve, hogy a beltérre is jutott a festékből 1-2 helyen. -
zolikaDB
veterán
válasz Lomha 8V #26478 üzenetére
Gyari futomuvu G Astrat csuszos uton/kanyarban fel lehet boritani? Menet kozben persze.
Bambano: ha uj autot vennek, nem fapad, de nem is premium kategoriaban, es lenne ra keret, akkor Corolla diesel, vag Auris Hybrid (netan Prius, csak az cseppet tularazott sztem)[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz Lomha 8V #26514 üzenetére
Max turbóból fogyaszt többet mint egy szívó
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
válasz Lomha 8V #26514 üzenetére
a turbós nem erőlködik annyit? mikor már levegőből is túl van töltve?
ez a dowsizing meg turbó egy egy ócska mítosz, amit a hülye eu bürokraták kényszerítenek rá az emberekre a gagyi környezetvédelmi normáikkal.szerk: kihozzák ezeket a remek hamisított norma szerinti fogyasztási adatokat, utána a totálkárosok elviszik tesztelni életszerű körülmények között, és kiderül, hogy nemritkán kettes szorzó van a valóság meg a hazugság között. 1.2-es turbó, annyit eszik egy egérkamionban, mint az enyém. rotfl.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Lomha 8V #26517 üzenetére
A 86-os uno turbo teljesen más karakter, mint amikről én beszéltem. egy relatíve könnyű, kicsi bódéban van egy nem annyira kicsi motor és egy kisnyomású turbó. az egész évtizedekkel a downsizing előtt született.
amiről én beszéltem, az az 1.0-s meg 1.2-es mondeo és hasonlók, fűnyíró motorral, böszme nagy turbóval, amik az utóbbi 1-2 évben születtek.
a gyári fogyasztási adatok meg úgy jönnek ide, hogy a régi szívóknál rátettél 10-20%-ot, és valódi adatokat kaptál, most meg ráteszel 100-200%-ot, és akkor se lesz igaz.
de nem muszáj nekem hinni, lehet totalcar-t olvasni, ott ezek a dolgok le vannak írva.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Lomha 8V #26528 üzenetére
[link]: "A mindennapi priusozáson edződött kötélidegeimmel 7,7 literes átlaggal nyomtam le a teszthetet, nagyobbrészt városban. Végig eco fokozatban, bekapcsolt automatikus motorleállító rendszerrel, ami egyébként hibátlan. Ez majdnem a másfélszerese az ígért fogyasztásnak (5,7),"
tehát az a Karotta, aki rendesen benne van az autóversenyzésben, vagyis tud vezetni, és beleszoktatta a lábát a priusos pedálkezelésbe, járt vele 5.7 helyett 7.7-tel. ha ugyanezt az autót odaadod valakinek, akinek nincs ilyen jó érzéke a forgalomhoz, vezetéshez, az nem fog 7.7-ből megállni vele, ez biztos.
egyértelműen mindenhol azt írják, hogy a downsizinggel nem lesz benzinmegtakarítás.
az insigniába 1.4-es turbó az az én szememben a downsizing egyik tipikus példája (a literes mondeó a másik). Szerintem egy ekkora autóba a 2 literes turbó se az igazi, de mindenki a maga szerencséjének a pogácsa.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
deicide
veterán
válasz Lomha 8V #26528 üzenetére
1.4-es szívó G 8-9 liter?
7.7-es fogyasztást mértem mai tankolásnál a gtc-vel (46 liter/596km), kb 450km pálya (110km/h), kb 150km város és ez ugye 2 liter benzines turbós. Mondjuk ebben az etapban nem sok állatkodás volt, mert amúgy 8.5-8.8 közé szokott kijönni az átlag, ha sokat lámpázok.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
zolikaDB
veterán
válasz Lomha 8V #26616 üzenetére
Miert, neked is ilyen van?
Amiket en hallottam rola, az az, h a DTI-k mivel oregebb technikak, nem olyan bonyolultak es nem akkora nyomason dolgoznak, mint az ujabbak.
Illetve egy 15 eves dizelhez altalaban mar nem annyi az alaktresz, mint egy 2 eves CR-es Passathoz.
A masik dolog meg az, ennel a kasztninal egy V6-os benzin k.rva sokat benyom, LPG-siteni meg megint nagy koltseg.
2.2 benzin, 2.0/2.2 DTI meg keves mozgatni a bodet.
Vagy rosszul gondolom?
2000€ koruli arert meg ekkora es igy felszerelt verda nem tul sok van... -
Impressa
őstag
válasz Lomha 8V #26700 üzenetére
Köszönöm, hogy említetted, ez már benne lenne az átírási költségben. Ezen az oldalon számoltam ki.
Kávégépek szervizelése. :) Jura, Melitta, Saeco stb. 705077032
-
WP14
őstag
válasz Lomha 8V #26698 üzenetére
Nem tudom merre van az a "felétek", de felénk nem csapják be egymást barátok, akik meg becsapják egymást, azok nem barátok
(#26701) Impressa: Igen, az átírási költségben van, nélküle nem írják át az autót és nem csak kinti, hanem itthon vásárolt autónál is van ez a díj (pénz lehúzás)
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
-
Impressa
őstag
válasz Lomha 8V #26706 üzenetére
Köszönöm a tanácsodat, elég hasznos infók, ezekre oda fogok figyelni, mert már rég feledésbe merültek ezek az aprónak tűnő, de annál fontosabb részletek. Tudod az az érdekes, hogy az autón a CDX felírat van, ennek utána néztem, igaz a használtautó.hu-n, és több ilyen felszereltségű (feliratú) 1.7 TD vasparipát találtam.
Régen már volt Opelem (Ascona C '82) azt már bánom, hogy anno eladtam. Ami még érdekes, hogy van még egy B Vectrája: 2000-es évjárat 200 ezer km van benne, 2.0 TD a legmagasabb felszereltségű, és még is 250K-ért adná oda, erre nemet mondtam, mert esztétikailag sem az igazi, és check engine lámpa is fel-fel villan időnként. Utána meg megtalálni, hogy pontosan mi okozza a hibát, elég időigényes munka, és nem túl bizalomgerjesztő.(#26703) bambano Teljesen jogos, amit írsz. Nálunk, ugye csak keveset futott, nemdohányzó, garázsban tartott, megkímélt, és második autókét használt női tulajdonostól való autók vannak. De ugyanakkor, hiszem is meg nem is, hogy létezik ilyen. Pl. keresztmamáméknak (76 évesek) van egy Daihatsujuk, ami már 22 éves, és 150 ezer km van benne (újonnan vették). Sógorom szüleinek volt egy Suzukijuk, amiben 12 évesen mindösszesen 15 ezer km volt (erről az eladásról lemaradtam).
(#26705) WP14 Igen, ez sajnos erről szól. Az Unio is bírálta már a regisztrációs adó létjogosultságát, ezért is vezették be a vagyonszerzési illetéket.
Kávégépek szervizelése. :) Jura, Melitta, Saeco stb. 705077032
-
amargo
addikt
válasz Lomha 8V #26684 üzenetére
Igen, ugyan az volt. Mennyi indítás után múlik el, ha nem áll fent a hiba, mert most is elmúlt? Azóta kicsit ki is húzattam az autót. A gyertyákat megrendeltem és cserélem, mert kitudja mikor voltak..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Impressa
őstag
-
bambano
titán
válasz Lomha 8V #26723 üzenetére
"Nem motorféken gurulok a kereszteződésekhez, hanem az utolsó 50 méteren kiveszem üresbe": ez a szokás egyébként két okból is majdnem helyes:
1. alacsonyabb tőle a fogyasztás (még akkor is, ha nem tudod pontosan kimérni a távolságot és a végén kell egy nagyobb fék, mert az a motorféknél is kellene)
2. leszoktat arról a régen helyes, de mára életveszélyessé vált szokásról, hogy anno vészfékezésnél is motorfékeztettek az oktatók.a helyes egyébként sebességben, kinyomott kuplunggal hosszú gurulás.
"Vagy Te mondjuk 2500-as fordulatnál váltasz mindig, más pedig 3200-nál. Ilyenek.": ami szintén helyes, a rövidebb, de intenzívebb gyorsítás spórolósabb, mint a tatás, hosszú.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Lomha 8V #26725 üzenetére
nemcsak neked:
adott ponton meg akarsz állni, akkor két fő metódus van:
- kinyomod a kuplungot, gurulsz, végén fékezel egy kisebbet
- felengeded a gázt és motorfékkel lassítasz, visszakapcsolásokkal, a végén alig kell fékezni.
az kétségtelen tény, hogy amíg motorfékkel mész, kevesebbet fogyaszt a kocsi, mint kinyomott kuplunggal.
csak rövidebb szakaszon.például most az előbb direkt megnéztem, 100-nál 1 kilométerre a kereszteződéstől kuplung, 70-ig lassult, mire odaértem. tehát simán gurultam 1 kilométert (még többet is gurult volna, ha jobban találom el a távolságokat. motorfékkel vagy 150 métert gurult volna, utána megáll.
tehát egyik esetben megyek 1.2-1.3 l/h-val másfél kilométert, másik esetben megyek 1300 métert rendes gázon, majd akkor teszem motorfékre az autót.
további kérdések:
miért volt helyes régen a motorfékezés gyakorlata?
1. nem volt ellenérv mellette (lásd később)
2. a motort egyfajta blokkolásgátlónak használták a hátsó kerékre
3. még így is adott valamennyi plusz fékerőtmiért nem helyes ma?
leáll a motor, leáll az összes szervó, elektromos hárombetűsök tömkelege, stb. az autó egy kis tündibündi cuki kocsikából egy nagydarab tohonya vas lesz tizedmásodpercek alatt, amire a sofőrök egy jelentős része nincs felkészülve. Sem arra, hogy egy szervótlan kormányt kicsit nehezebb tekerni, mint megemelni a cosmopolitan aktuális számát, de arra meg pláne nincs, hogy hirtelen változik az erőigény. Tudom, nektek, akik ezt olvassátok, nem számít, elhiszem, nekem sem. Én is szokva vagyok a ladakocsihoz, meg a tz-4k-14b-hez. De nemrég megerősített egy corsás ismerősöm, hogy bizony szervótlanul kormányozni ijesztő.plusz fékerő meg nemigen kell, mikor az üzemi fékkel is blokkolóra fékezhetnéd a kerekeket, ha nem lenne abs.
miért nem tesszük üresbe az autót?
mert bármikor adódhat menekülési helyzet, és olyankor nem szerencsés azzal kavarni, hogy hol a váltó, beveszi-e a fokozatot, stb. hanem kuplungról le, padló. ez megint egy olyan beidegződés, amit muszáj megtanulni és akkor sem térni el tőle, ha egyébként az adott helyzetben indokolatlan. egyszer jön feléd egy nagy kék vasaló, rájössz, hogy tényleg számít az a pár tized másodperc.azt az állítást elfogadom (nem így hangzott el itt, de ez volt az értelme), hogy ezzel gyilkolod a kuplungot. csak ez nálam a ki nem sz.ja le kategória, 250 ezrenként egy kuplungszet csere befigyel, ezen túl sokat már nem ront az, ha a kuplung szempontjából nézve helytelen szokást veszel fel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
amargo
addikt
válasz Lomha 8V #26723 üzenetére
Többet felsoroltatok itt, szokásokból, nálam egy fontos elv, hogy nem nyomom, amikor tudom/látom, hogy úgy is meg kell állni. Inkább lendületesen próbálok vezetni. Autója és embere válogatja a praktikákat, de 3e felé városban ritkán ugrik a mutató
Damage401: Ha jó állapotú 1.6-t találsz inkább az, ha igazak az adatok, akkor kevesebbet is eszik. Az olajfogyást én nem 3cm-hez kötném, de nem tudom.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
DopeBob
addikt
válasz Lomha 8V #26765 üzenetére
Köszönöm, tegnap ki lett sikálva párszos kis domesztosos vízzel, aztán este beszereltem, nem lett büdös reggelre, úgyhogy jónak tekintem. Jól is jött, szar volt azért közlekedeni, vizes útón, ráadásul amerre járok reggel, majdnem végig szembe süt a nap.
Már csak pár apróság kell, és gyári lesz a kicsikém , de elég nehezen tudtam napellenzőt is szerezni... hétvégén jön a középkonzolban az izzócsere, szerencsére az egész műszerfalat le kell bontani hozzá. Ja tényleg, erre mindenhol úgy hivatkoznak, hogy rizsszem izzó. Ha így kérem a boltba megértik? Foglalat nélküli 12W/1.2W.
Ha valakinek van esetleg F Astra Caravan jobb hatsó sárfogó (opel emblémás), vagy légzsák nélküli, 3 küllös nem kopott kormánykereke, az keressen, megegyezünk
MZ/X
-
F_Gergely
őstag
válasz Lomha 8V #26805 üzenetére
áram megy, mert nem mindig produkálja a hibajelenséget, és bekapcsolni mindig be tudom, de néha gondol egyet és nem hiába kapcsolom ki, töröl tovább. Én szakaszosan szoktam használni, de ilyenkor átvált folyamatos törlésbe, és már a relé sem kattan. Az okosok most azt mondják ablaktörlő kart cseréljek mert az van kikopva. Gyújtáskapcsoló betét már lett cserélve. Az ablaktörlő kar még eredeti, nem volt cserélve, az index kar is rommá volt kopva azt már cseréltem. Csak kísérletezni nem szeretnék, hogy cserélgetem a cuccokat aztán vagy jó lesz vagy nem. A hiba lehet a kikopott ablaktörlő kartól?
-
F_Gergely
őstag
válasz Lomha 8V #26810 üzenetére
Á sorry, csak már nekem is péntek van
A műszerfalnál mint kiderült, a ikonok izzóit nem cserélték csak a háttérvilágítást, igy még lehet hogy tényleg kiégett csak az izzó. (ha beszereztem a MID-es BC-t akkor viszem ujra a kocsit és akkor megnézetem velük az izzitás ikonját is)Ablaktörlőmet néha nem tudom kikapcsolni, szakaszos törlést szoktam használni, aztán egyszer csak gondol egyet átvált folyamatos törlésre és addig töröl mig meg nem állok az autóval. Relé lett cserélve, kattan is mikor normálisan töröl, aztán ha önállósítja magát ott már nem hallani a relé működését. Eddig azt a tippet kaptam, hogy ki van kopva az ablaktörlő kapcsolóm. (bár azt nem értem, ha megállok miért tud kikapcsolni, menet közben meg miért nem). De nem rendszeresen csinálja hanem össze vissza, van amikor működik rendesen,
-
F_Gergely
őstag
válasz Lomha 8V #26812 üzenetére
Megyek kocsival ablaktörlőt bekapcsolom, majd kikapcsolom, de töröl tovább, relé már nem kattan. Megállok a pirosnál (a kar ugye kikapcsolt állapotban van) és az ablaktörlő kikapcsol. De volt már olyan is hogy álltam egy helyben a kocsival, járó motornál, és csak egyet akartam töröltetni vele, és törölt folyamatosan. Ott le kellett állítanom a motort, hogy kikapcsoljon.
-
DopeBob
addikt
válasz Lomha 8V #26854 üzenetére
Pár helyen odaragasztanám, hogy ne lógjon ilyen idétlenül mi a baj vele? A tűbe nem fog belekötni, hogy a pillanatragasztó se köt bele a dobozába
Közben keresgettem neten is, ajánlják még a gombostűt de a legjobb kiszedni a tetőkárpitot, régit levakarni, felragasztani egy újat aztán mehet vissza...
MZ/X
-
Spancer RE
aktív tag
válasz Lomha 8V #26862 üzenetére
Gyanítom, hogy nem a tűvel, hanem a fecskendővel szívná fel.
Munkahelyemen ragasztanak ilyen módszerrel (nagy tubus, vékonyka + rövid tű), csak ott a tű fogyóeszköz, simán beleköt a Loctite. Egyébként érdekes, hogy a tubusba annyira könnyen már nem köt bele (gondolom mert nem igazán találkozik levegővel amivel reakcióba lépne vagy nem tudom ).[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz Lomha 8V #26880 üzenetére
Megszenvedtem vele én is. Először még minden jónak tűnt, télen kicsit nehezen indult. Viszont ha lehúztam az akksit egy időre, akkor pöccre. Ez így ment két télen keresztül, közben szereltem be visszacsapót, külön nyomógombot az AC-nak, hogy indítózás előtt kicsit "felpumpáljam" a rendszert, de az akksis trükk miatt nagyon nem gyanakodtam az AC-ra. Nyomásmérőt persze sehonnan nem tudtam leakasztani. Persze eleinte még nem sokat tudtam az autók lelkivilágáról, menet közben műveltem ki magam.
Aztán tavaly nyáron kezdtek felgyorsulni az események. Menet közben, váltás után mindig gondolkodott kicsit, és csak után kezdett el gyorsulni, majd az elindulás lett egyre problémásabb, különösen emelkedőn. Kellett a kövér gáz, különben fulladozott. 2500 fölött ment rendesen. Aztán fokozódott, nagy gázt is csak óvatosan volt szabad nyomni, mert fulladt. Valahogy így. A végén a melóhelyen mentem még pár kört(miután nagy nehezen otthonról beértem), de már másodikban nem tudott gyorsulni. Végül épp hogy csak beindult, majd lefulladt. Az AC ment szépen, pisilt is messzire, viszont könnyedén lefojtottam ujjal. Csere óta minden korábbi jelenség megszűnt, télen is pöccre indul, igaz most a nyomástartó szeleppel nincs minden rendben, mondjuk bontottat raktam bele. Az új AC működik, viszont baromi hangos, és üres tanknál kegyetlen csapágyhangja van. Majd keresek valami jobbat, ami nem Bosch. -
gzbotii
veterán
válasz Lomha 8V #26880 üzenetére
Akar ez Starlet is megfontolando lenne, csak epp az alkatreszek. Havernek Mitsubishi Spacerunner-e van, decemberben volt egy kissebb koccanasa (sarvedo, lokharito es az jobboldali fenyszorokt kell cserelni). Javitas amelett, hogy koltseges, alkatreszt is eleg nehezen kap
Nem vagyok epp egy autobuzi, de azert nagyjabol temaba vagyok, de en errol a modelrol speci mostanig nem is hallotam. Szoval valoszinu, hogy nem tul sok rohangal belolle az erdelyi utakon.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
DopeBob
addikt
válasz Lomha 8V #27441 üzenetére
Uh, én ezzel mekkorát szívtam... G Astra klíma résznél cserltem ki mind a kettőt... valahol azt olvastam, hogy ide is foglalat nélküli kell, akkor lett először gyanús, amikor sehogy sem tudtam kihúzni az izzót
Szerencsére sikerült kibányászni plusz a foglalat nélkülit átalakítani foglalatossá
MZ/X
-
Directors
senior tag
válasz Lomha 8V #27441 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet.Amúgy szeretném ledesre lecserélni őket.Igen, a kapcsolóknál is leszeretném cserélni.
A kapcsolóknál hány van összesen?Van valami jó tanácsod még esetleg hogy szép legyen majd a fényük?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
JanR
addikt
válasz Lomha 8V #27594 üzenetére
Honnan tudjam, egyelőre nem a gyári fejegység van benne, mert a srác azt mondta, hogy van vele valami gond. Pont aznap kaptuk vissza a szervizből, hogy a fejegység hibátlan. Szombaton nézi meg a szerelőm a hifit. Szóval elképzelhető.
szerk: Ami most van benne fejegység az meg-meg szakad, szóval elképzelhető. Bár egyelőre a kocsi hangját hallgatom Addig meg úgy sem fontos a zene.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Formula-1
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Politika
- Suzuki topik
- Dragon Age: Origins
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen