Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Microids bejelentette, hogy készül az Arsene Lupin: Once a Thief
gp A kalandjáték valamikor az év végén érkezik PC-re, PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
realist
őstag
Skoda octavia 2018 1.5 TSI pontos gyár felni méreteit tudja valaki?
17" alufelni és 16" lemez felni mérete érdekelne.
kösz!
-
realist
őstag
Elég valószínű, hogy nekivágok egy új 1.5 tsi octavia vásárlásának, de nagyon nem vagyok képbe a szerviz árakkal.
Van itt valakinek mondjuk 1.4 tsi -vel tapasztalata, hogy mibe kerül az első négy évben az előreláthatólag 4 db éves kötelező szerviz ára alkalmanként?
Esetleg egyéb kopó alkatrészek ára amiket ez idő alatt cseréltek. Mondjuk egy első féktárcsa plusz betét cseréje vagy valami amiből ki lehet indulni?Kösz előre is, hogy képbe hoztok!
-
realist
őstag
válasz 1stVikman #162333 üzenetére
Kösz! Akkor ezek szerint a 2018 1.5 tsi octavia 17" mérete 7Jx17 ET49 (5x112).
Jól látom, hogy az octavia 2 felnik erre már nem jók (az rs 17" felnije pedig tetszene...)?
Bár legjobban a Teron 17" jön be, de ezzel már nem lehet rendelni és most pl használtat sem látok, hogy árulnának
Keréknyomás szenzor kapcsán lenne még kérdésem, ennek kapcsán egyáltalán nem vagyok képben.
Mivel egyik rendelhető 17" sem tetszik. A style 16" kerékkel rendelném, ezt a szettet pedig eladnám. Vennék egy szett 17" alut és egy szett 16" lemez garnitúrát.
Így kellene szereznem 8 db keréknyomás szenzort... Vagy ezt ki lehet kapcsolni a kocsiban, hogy ne kelljen szenzort vennem?Egyáltalán milyen fajta szenzor van az octavia 3-ban és hol lehet ilyet jó áron szerezni (amibe az esetleges garancia szempontjából sem tudnak belekötni) ?
-
realist
őstag
A 2018-as 1.8 TSI is hasonlóan betegágy lehet mint a régebbiek (pl. láncos maradt a vezérlés)?
Látom ezeket nemrég váltotta egy 2.0 TSI ami 190 ló, de csak automata...
-
realist
őstag
Új autó rendelés előtt állok csak egyszerűen nem tudok dönteni, hogy mi is lenne az igazi. Octavia a legszimpatikusabb, kizárólag benzines és kézi váltós jöhet szóba. A terv, hogy kb. 10 évig jó lenne megtartani, ez alatt az idő alatt max valahol 150e km körül kerülne bele,
Így ugye evidens az 1.5 tsi, de egy motor kapcsán vannak olyan dolgok amikről nem szeretek hallani és itt van két ilyen is: henger lekapcsolás és részecskeszűrő.
Az 1.4 tsi ugyan nehezen indult, de a végére megbízható lett. Kérdés, hogy ettől a szíjas 1.5 TSI -től milyen megbízhatóságra lehet számítani???
A másik kérdéskör abszolút szubjektív. Kipróbáltam az autót ezzel a hajtáslánccal, igényes látszatra jól is megy, csak kicsit "túl kényelmes" érzetre. Van esetleg valakinek az autójában extraként "Sport futómű" és/vagy "Vezetői profil-választás"? Ezek valóban "javítanak" a vezetési érzeten vagy csak placebo?
-
realist
őstag
válasz focvis #162603 üzenetére
A mostani autómban is van "sport" gomb. Ez állít a kormányszervón és a gázpedál reakción (nem óriási különbség, de érezhető). Úgy éreztem az Octavia motorja kicsit nehezen pörög fel és a gázpedál is inkább a "spórolásra" hajlamos, ezért gondoltam erre.
1.5 tsi -ről mi a véleményed?
-
realist
őstag
válasz focvis #162605 üzenetére
A konfigurátorban benne van és a kereskedő sem mondta, hogy ne lenne. Na meg ugye van róla vicces videó is: [link]
A szíjas 1.4 TSI szerintem is jó nagyon motor. Én is ültem ilyennel szerelt octaviában, tényleg jók megy. Az 1.5 TSI viszont elég rendesen eltér és van ugye ez a két kis apróbb bonyolítás (hengerlekapcsolás, részecskeszűrő). Ezek pedig komoly hiba lehetőségek lehetnek az autó 4 éves - már nem garis - kora után.
-
realist
őstag
Golf 7.5-be szereltettet utólag tolatókamerát? Érdekelne, hogy csak a gyári hátsó VW logoba beszerezhető jelenthető meg a középkonzol kijelzőjén vagy megjeleníthető ott után gyártott is (pl a rendszámtábla izzó helyére kerülő)?
Ha tudtok ajánlani pesti szervízt esetleg kb árát az is remek lenneKösz!
-
realist
őstag
Golf 7.5 ill. Octavia (elsősorban 2017-19 évjárat kézi váltó s) 1.5 és 2.0 TSI kapcsán szeretnék érdeklődni, hogy milyen típus problémákra lehet számítani? Igazából csak 2.0 esetén olvastam a vízpumpa thermál menedzsment problémát és egyéb infom nincsen. Pedig biztos van motor és bármilyen egyéb probléma forrás is ami törődést igényel vagy egy szerűen csak megszokta adni magát
Kösz!
-
realist
őstag
Azon kedves VAG tulajdonosokhoz szólna kérdésem (az belül is főleg VW) akik az elmúlt 4 évben forgalomba helyezett autót vásároltak.
Úgy tudom már elektronikus a szervizkönyv. Ez mennyire igaz; kézzel fogható pecsétet és km állást tartalmazó jótállás feltételeit igazoló kis füzetet már egyáltalán nem is kaptok amit vezet a szerviz?
A másik kérdésem az EU-n belüli garanciát érinti. Van esetleg vkinek külföldről 4 évesnél fiatalabb behozott autója aminek volt itthon garanciális javítása? Ha igen akkor ez simán ment, milyen papírokat kérték hozzá?
Úgy tudom 4 éves kor után lehet venni már itthon is biztosítás alapú +2 év korlátozott garanciát. Ennek kapcsán esetleg van vkinek tapasztalata?
Kösz!
-
realist
őstag
válasz rob210 #204999 üzenetére
Utolsó szériás Bravonak is volt ilyen terelő lapát problémája (7-9 db környékén van a műszerfal mögött). Szakszervizek az egész műszerfalat kivettek. Viszont van egy srác aki ráállt, kb 5-6 pozícióból kitudta cserélni bontás nélkül. Mint egy jó nőgyógyász úgy vállig el tudott tűnni a munkadarabban
-
realist
őstag
válasz rob210 #205000 üzenetére
Ez mondjuk egy német vásárlás esetén, hogyan kell vizuálizálnom?
Odamegy a magyar vásárló (esetemben megbízott nepper), azt mondja a magánszemély eladónak vagy nem márkakereskedésnek, hogy villantsanak vmit amivel igazolják az érvényes garanciát és az ehhez elengedhetetlen pontos szervizeket, akkor elé tolnak egy mobilappot és olvassa ki belőle?Nekem jelenleg S-cross van ott szerencsére még megy papír alapon is...
[ Szerkesztve ]
-
realist
őstag
2018 körüli facelift Octaviaban utolsó csavarra ugyan az a motor mint Golf GTI-ben ugye? Azaz ott is a Thermál menedzsment/vízhűtő ami alapból problémás lehet?
Kösz!
-
realist
őstag
Megnéztem ma egy 2019 eleji Octavia 3 FL 245 pacis verziót, 7-es DSG-vel, 85e km van benne.
15 ezrenként olaj csere, váltóban/difiben 60e-nél volt olaj cserélve, elvileg vezetett szervizkönyves.
Első DSG élmény, próbáltam nagyon nem kedvelni, de sajnos nem sikerült
Az általam olvasott problémák (vízpumpa, vezérlés, feszítőgörgő) nem gyötörtök.
Trapéz gömbfej és kerékcsapágy ami eddig cserések voltak rajta, ha jól emlékszem.
Annyi érdekes megjegyzés volt talán - az egyébként nyugdíjas orvos közben pap és garázsban tartott - tulajtól, hogy régebben még finomabban váltott. Én nem éreztem semmilyen rántást, tolatás is egyből simán ment.
Átnézetem még szakival, de igazán csak a DSG parám nyomaszt....Szerviztörténetet csak úgy lehet beszerezni, ha bebandukolok a tulajjal egy márkakereskedésbe vagy van vmi felület/mobilapp akármi ahová betud regisztrálni és lekérdezheti magának?
Megjegyzem a kocsinak vagy 10 évig (kb. 120-150 km) kell(ene) szolgálnia a családot, anyagi romlásba vezetés nélkül
[ Szerkesztve ]
-
realist
őstag
Valaki tudja esetleg, hogy mi volt az itthon értékesített Golf 7.5 GTI -nek a gyári széria felszereltsége?
Kerestem, de nem találtam erről semmitIll. "Composition Media" nevű fej egységhez lehetett tolatókamerát rendelni? Esetleg ilyen fejegységhez szereltette be utólag valaki?
Kösz!
-
realist
őstag
Gondolkozom egy 2017-es sedan benzines RS Octavian. Annyira pang a piac, hogy 2019es terv helyett már ez is felmerült.
Második tulaj aki ránézésre nem tud mindent a saját autójáról, ez kicsit zavar. Sérülésmentes, 80e km, utolsó szerviz kb 8 hónapja az előző tulajnál...
Kérdések:
- tető ablakos. Nekem ez inkább hátrány. Itt is van ugyan az a probléma mint az 7es Golf esetében, hogy eldugul az esővízelvezetés és a csomagtartóba folyik?Plusz ahogy nézem drágább a casco, mert ha megsérül qva drága a csere
- elvileg adaptiv a futómű. Erre szintén semmi szükségem. Ha egyszer megadja magát a DCC-s gátló, akkor elég azt egy "simára" cserélni és kinlehet irni a szoftverből? DCC esetében a rugó is eltérő?Kösz!
-
realist
őstag
Golf 7.5 GTI-ben "alapfelszereltség" a vezetési profil választó DCC nélkül is ugye? (eco, normal, sport, individual)
Viszont Skoda felé vRS mode - azaz műhang, remélem - nincs?Kösz!
-
realist
őstag
Át szeretnék nézetni esetleges vétel előtt egy Octavia-t Veszprémben. Úgy látom több szerviz is szóba jöhet. Kicsit gyanús az autó, mert a második tulaj kb 4-5 hónap után tovább adná (2017es RS).
Van valakinek tapasztalata, hogy hol végeznek alapos munkát? Ha még a kocsihoz oda lehet menni közben az külön öröm lenne.Kösz!
-
realist
őstag
2017 Octavia RS TSI sedan-t fogok kipróbálni holnap, viszem szakszervizbe, hogy átnézzék plusz megyek vele egy keveset. Mire érdemes extrán figyelni ami típus gikszer vagy úgy egyébként is?
Víz és olaj nyomok ugye alap,de ezt nézi a szerviz. Kuplung hol fog, váltónak ne legyen hangja, ne torpanjon terhelésen, ne hozzon oldalra a futómű.
Mi még? Sajnos használt autók téren kevés a rutinomKösz!
-
-
realist
őstag
2019 TSI Octavia RS-t 245paci DSG-t nézek, 82 ezer km.
Eladó (kereskedő) szerint a 7es váltó szárazkuplungos és ennek nem kell olajcsere. Én úgy tudom nem száraz kuplungos (különben nem is érdekelne).
Másik kérdésem az olajcsere, úgy tudom az ajánlott 15e ennél a motornál.
Jelen esetben az első csere 27e, 56e, 75e. Ez látszik, minden esetben szakszervizben.
Ez igy vállalhatónak tűnik? -
realist
őstag
Kerékjárati/sárvédő dobbetét kapcsán lenne egy kérdésem.
Adott egy Octavia amin körbemérve a festék vastagság ok. Viszont a hátul mindkét oldalon rücskös a felület, elöl viszont mindkét kerékjárati műanyag betét sima műanyag.
Más autó márka esetén ilyet csak akkor láttam, ha törve volt és cserélték, azaz eredetileg mind a négy egyforma volt.
Mi lehet még az eltérés oka? -
realist
őstag
VAQ differenciálművel van valakinek tapasztalata? Van ezekkel vmilyen probléma/igényel e különösebb odafigyelést vagy időnként egy olajcsere és kimegy ab világból?
2018-19 körüli RS245 Octaviaban már van ill. a hasonló áron mozgó elsőkerekes Cupraban is (AWD nem fér bele a keretbe és az nem kéziváltós)Leon cupra kombi / Octavia RS viszonylatban a fő különbség ennyivel leírható:
Octavia nagyon beltér, simple clever megoldások, kicsit minőségibb anyagok.
Leon kisebb beltér, kicsit gyengébb beltéri anyaghasználat, erősebb, jobb alapfelszereltség, sportosabb vezethetősége
-
realist
őstag
válasz krisz4b70 #206230 üzenetére
Tapasztalatom szerint a legegyszerűbb, ha közösen bementek egy márkaszervízbe és ott megnézitek. Ami nekem meglepetés volt, hogy elektronikus szervizkönyvet lekérni/írni tudó szervizpartner sem lát minden adatot. Pl. nem vezetbrk be egy szűrő cserét vagy váltó olajcserét akkor erről semmi info. Ezért jó ha megvannak a szerviz számlák is.
-
realist
őstag
Nem vagyok tisztában mostanság a szerviz árakkal, ezért lenne egy kérdésem. Egy mk3 dízel Octavia RS esetében egy teljes vezérlés csere (gyári alkatrészek, vízpumpa stb) + hűtő folyadék estében a 200e mennyire reális?
Egy barátomnak volt ennyi nemrég. Bp, nem szakszerviz, de tudják írni a digitális szervizkönyvet.kösz!
-
realist
őstag
Jól tudom 2.0 TSi kapcsán a DLB motorkódok (2018 gyártás) még nem OPF szűrős; a 2019-es DKT motorkód viszont már OPF-s?
Van bármi egyéb értékelhető különbség a kettő között? (Pl a 2019 kapta volna meg a javított thermal menedzsent modult vagy hasonló ) -
realist
őstag
Hosszas nézelődés után megvettem a kiválasztottat: 2018 Octavia RS245
Több mint 20 éve vezetek, de sok mindennel most találkozok elsőként: német, automata (7-es DSG), ACC, DCC. Eeltart egy ideig az ismerkedési szakasz. Cél 5-10 évig megtartani, ezért az első perctől igyekszem így is bánni vele. Szerencsére a korábbi tulaj foglalkozott vele; sérülésmentes, 70e km, végig vezetett szervizkönyv, rendszeres karbantartás.
Elolvastam a kézikönyvét és nagyon hiányolok egy táblázatot, hogy mit mikor kell cserélni/ellenőrizni. Gyak. semmi info nincs erről.
Ami eddig nagyjából leesett, mint csereperiódus:
- fékolaj; 2 évente
- VAQ differenciálzárban olajcsere 3 évente (km-re vonatkozó infót mondjuk nem találok )
- DSG (DQ381) ennek növelt az olajcsere periódusa a korábbi típusokhoz képest, 120e km van elvileg megadva. Terv szerint idén vagy max 80e km-nél cseréni fogom.
- gyertya csere, erről sincs semmi infom, hogy mikor kellene. Az előélete alapján 3 évesen 50e km magasságában cserélték. Kérdés mikor kellene legközelebb
Innentől viszont teljes a tanácstalanság: hűtőfolyadék, vízpumpa, szíjak, vezérlés stb.
Tudtok ehhez valami táblázatot, vagy hol kellene keresnem?Az év elején volt olajcserén (levegő és pollenszűrőt vmiért nem cseréltek, ezekből rendelek MANN-t és kicserélem), nincs az olajban ezer km sem. Viszont, ha után kellene töltenem nem tudom mivel is kellene. Számla alapján ennyit látok 5w-30 (kód: A01101610), ebből ki lehet okoskodni, hogy milyen olaj kell bele?
Budapesten/környékén elszeretném vinni egy olyan szerelőhöz aki ért hozzá és tudja írni a szervizkönyvet is az éves karbantartásnál (lehetőleg azért ne szakszerviz árakon dolgozzon ). Első körben szeretném átnézni, hogy lát-e bármit amivel foglalkozni kell. Tudtok ajánlani szervizt?
-
realist
őstag
válasz focvis #207105 üzenetére
Itt egy remek lehetőség, hogy felvágjak: csak most vettem ea888-at és erről a probléma lehetősségről már tudok
Van egy listám amivel hamarosan befogok szervizbe kocogni, hogy miket nézzenek meg, előkelő helyen vanItt egy remek video a kiszedésről: [link]
RS tulaj haver az SLA autocentrumot ajánlotta szervizeléshez, ha valakinek van tapasztalata (akár privát) ne fogja vissza magát. Kösz!
-
realist
őstag
2018-as magyarországi Octavia-ban Columbus fejegységünk van. 2018-as térképekkel. Rendszerinformáció szerint, hardver: H54 , szoftver: 1382.
VIN alapján lejött innen egy kb 30 gb update [link] Szerzek vmi 32gb kártyát és neki esek a leírás szerint : [link]
Mennyi ideig tart egy ilyen update kb? (gondolom addig min gyújtás kell és a fejegység nem elérhető).Firmware update kapcsán jól értelmezem, hogy ezt nem lehet "házilag"? Hol lehetne kideríteni, hogy mi a legfrissebb verzió? Plusz, hogy lehet megokosítani?
kösz!
-
realist
őstag
válasz imyourfriend #207453 üzenetére
Kösz, jó ötlet, próbálok keresni leírást, hogy egyéb állományon kell-e vmit módosítani.
-
realist
őstag
Lenne egy amatőr DSG-s kérdésem, a váltó egy 7-es "olajos".
Azt tudom, hogy az alábbiakra figyelni kell:
- fék felengedéssel lehetőleg ne nagyon gurulásszak, mielőbb átlépni finoman gázra
- előremenet-hátramenet váltásnál elsőként mindig teljesen megállni és utána váltani
- álló helyzetben a parketta kerülendőAmi viszont nem tiszta, hogy hosszabb pirosnál (sorompónál stb.) mi a célszerű, ha nem akarok folyamatosan a féken taposni (járó motornál start-stop nem játszik). Átrakom N-be és kész (van benne visszagurulás gátló) vagy inkább D kellene?
-
realist
őstag
Auto-hold tudtommal csak elektronikus kézi fékkel van (EPB), ami meg a III-as Octavban - szerencsére - nincs.
Ezek szerint a P/N -be kapcsolás koptatja a mechatronikat Akkor marad a féktaposás, nem lehet minden tökéletesEgyébként a D-ben lévő brutál alacsony fordulaton lévő fel és visszaváltások is nyírják a mechatronikat, VAGY mindössze a motort és kettős-tömegűt?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs