- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Memóriakártya topic
- 3D nyomtatás
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GuB3Ra
aktív tag
Hello
Segítséget szeretnék kérni
golf 4 en egyszerre elromlott mind2 tompitott fényszóró, a reflektor működig.Gondolom nem sok esély van, hogy egyszerre égjen ki mind2
Valakinek ötlet?
kösszDaark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
Helló
Golf 4 tank ajtó nem nyílik Ha valakinek van ötlete szivesen fogadom
KöszDaark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
válasz bitpork #73159 üzenetére
Azért ezzel nem értek teljesen 1et
Igaz nekem golfba van 150es verzió,de azért megyeget legalábbis 1.4 75le után
2 hete kb 150-200km en keresztűl autókáztam 6-os golf gtd-vel...Hát nem igazán tudott elhagyni...sőt amint elértem a 5000 körüli fordulatot azonnal közeledtem hozzá. 130-tól kb 230ig(óra szerint) mentünk szal nem hiszem hogy félgázon ment
Fogyasztás megint más kérdés... 170-180as tempóval kb 10,5l, időnként 200 fölötti sebességgel
Viszont 100-110es tempóval 6,5-8l.
Persze mindenki a saját kocsiját "védi".
Ja és számomra az a v5 hang felbecsülhetetlenDaark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
Hello
Ujra a segítségeteket kérném,bár nem teljesen ide tartozik
Lenne 1 [ilyen] fejegységem [sokpines csatlakozo rca-csatikkal] milyen kábel annak a tipusa/neve??
Ja és ha jó látom van steering wheel remote contrl csati is. Golf4-en megoldható lenne ?
Thaanks[ Szerkesztve ]
Daark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
Üdv
Sajna le lett padkázva a 5 hónapos felnim elég csunyán
A kérdés hogy lehet vele csinálni vmit vagy jobb, ha veszek újat:Skéép
ThanksDaark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
Halli
Sárga féklámpa az szabályos?Daark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
Hello
Lenne egy 4es golf amiben folyamatosan világít az esp és gombnyomásra semmi sem történik.
2000es évjárat 2.3 moci
Elore is kossz[ Szerkesztve ]
Daark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
válasz Mágus2 #125963 üzenetére
Üdv
150 lovas v5 jobban megy kicsivel mint a 170lovas pdtdi vrs octavia ez biztos(autópályán próbáltam...).
2 hétig használtam németben az octaviat, plusz 1 hazaút ami 1200km,szóval próbáltam már mindkettőt
Érzetre természetesen octavia 100x jobban megy...Daark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
Üdv
Sajnos beázik a kocsi,automosásnál nem vettem észre,viszont az esőzésektől... (passat b6)[link]
Ötletek hogy mihez kezdjek?
Előre is kössz[ Szerkesztve ]
Daark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
válasz tresh #132100 üzenetére
Itt a magyarázat... bár ez kicsit benzin vs dizel,de nem trollkodásnak szántam(nem saját írás)
vegyünk két képzeletbeli autót, pl. egy benzinest és egy dízelt, amiknek ugyanakkora a légellenállása, és ugyanakkora a tömegük
- a dízel n1=2400-as fordulaton adja le M1=300 Nm-es max nyomatékát. n1 = 2400/perc = 40/s
- a benzines n2=4800-as fordulaton adja le maximális M2=200 Nm-es nyomatékát. n2 = 4800/perc = 80/s
P = M * [omega], tehát
ekkor a dízelmotor teljesítménye főtengelyen:
P1 = 2 * pí * n1 * 300 = 75360 W = 102,5 LEbenzinmotor teljesítménye pedig főtengelyen:
P2 = 2* pí * n2 * 200 = 100480 W = 136.6 LENézzük tehát az urban legend szerint, az a kocsi gyorsul jobban, amelyik nyomatékosabb, illetve a nyomatékcsúcsról gyorsul legjobban az autó...
Legyen az autókon 16"-os kerék 205/45-ös gumival ez kb 50 cm-es teljes kerékátmérő. Nézzük meg, hogy 108 km/h-nál melyik autónak nagyobb a nyomatéka, illetve erről a sebességről melyik gyorsul jobban. Tegyük fel,hogy a benzines kocsi 4800-as fordulaton 3.-ban pont 108-al megy, és a dízel pedig 4. fokozatban 2400-as fordulaton szintén 108-al halad. (azért 108, hogy kerek számok legyenek)
a kerék tehát D = 0.5 m átmérőjű, ha a kocsi 108 km/h-val megy, akkor a kerék kerületi sebessége is Vk = 108 km/h,ami egyenlő 30m/s. A kerék szögsebessége:
[omega] = Vk / (D/2) = 120 radián/s[omega] = 2 * pí * Nk, tehát a kerék fordulatszáma nk = 19.1/s, tehát legyen durván 20 fordulat másodpercenként hogy kerek számok legyenek...
Tehát:
- a dízel autó kerékre leadott nyomatéka:
M1 * n1 = Mk1 * nk összefüggésből --> Mk1 = (M1 * n1)/nk = (300 * 40)/20 = 600 Nm- a benzines autó kerékre leadott nyomatéka: M2 * n2 = Mk2 * nk --> Mk2 = (M2 * n2)/ nk = (200 * 80)/20 = 800 Nm
(hajtási veszteségektől eltekintünk)Tehát miközben a benzinmotor kisebb nyomatékot ad le a főtengelyen, ugyanez alatt nagyobbat ad le keréken a nagyobb lassítóáttétel miatt, és ugyanakkora kerékfordulatszámot produkál mint a dízel...
Másképpen egy nagyobb fordulatú motornak (pl. egy benzinesnek a dízelhez képest) hiába kisebb a nyomatéka, azt a kisebb nyomatékot jóval magasabb fordulaton tudja, ezért "jobban le lehet áttételezni", ami miatt a keréken
jelentkező nyomatéka már nagyobb lesz.Ezért tehát ez a "nyomatékcsúcsról gyorsul legjobban az autó" állítás csak úgy igaz, ha a nyomatékon a keréken mért nyomatékot értjük, ami pedig a teljesítménytől függ, vagyis minden autó azon a fordulaton adja le kerékre a legnagyobb nyomatékát egy adott váltófokozaton belül, amely fordulaton legnagyobb a teljesítménye
Daark minimalism
-
GuB3Ra
aktív tag
Hello
Segítségre lenne szükségem.
Van 1 Passat B6-om,ami menet közben kiírja, hogy elektromos parkoló fék hiba,majd a fordulatszámmérőnél megjelenik 1 sárga P icon és jön a check engine lámpa. A váltó is vészüzemmódba kapcsol.Autót pihentetve 2-3órát a P sárga ikon eltünik,a check engine megmarad és megy normálisan minden kb 5-10km-ig majd ismét jön a P ikon és váltó megy vészüzemmódba. [hibakod1] [hibakod2] [youtube]
Az autó autohold-os ilyenkor az sem megy,a gombnyomásra semmi nem történik.
Tolatás is akkor van ha leállítom az autót majd ujraindítom,de amint D-be rakom többé nem megy,csak ha újra ujraindítom .Az első képen az autó adatlapja,6gangos dsg van benne.
Köszönöm előre isDaark minimalism
Új hozzászólás Aktív témák
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Memóriakártya topic
- 3D nyomtatás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- További aktív témák...
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen