- Samsung LCD és LED TV-k
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen processzort vegyek?
- Gaming notebook topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- ASUS notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akkor elmondom hogy készült ez a három kép.
A BD-n lévő anyagból született egy RGB képkocka, amit beszúrtam egy üres PhotoShop dokumentumba, aminek Rec709-es inverz kamera gamma profilt adtam (Adobe féle beépített színprofil), majd elmentettem háromszor beágyazott profil nélkül (hogy a képnézegető software ne piszkálja eltérően) úgy, hogy:
1: eredetiben hagytam, ahogy a video renderer kidobta
2: konvertáltam 2.2-es gammához, változatlanul Rec709 színtérhez Adobe ACE-el
3: konvertáltam 2.2-es gammához, változatlanul Rec709 színtérhez Microsoft ICM-elAzért 2.2-höz, mert a legtöbb PC monitor és TV is azt célozza alapbeállításban.
És ugye az is érdekes, hogy a 2-esnek és 3-asnak elvileg azonosnak kéne lennie.
A chromaticitás tehát nem változott, csak a gamma, vagyis az árnyalatok közti relatív fényerő.I. Jelenlegi legjobb tudásunk szerint a Rec709-re masterelt filmeket 2.2 és 2.4 gamma közti karakterisztikával rendelkező megjelenítőn kellene nézni (környezeti fénytől függően alacsonyabb vagy magasabb gammával), hogy elfedjük a sötét részekben látható szenzorzajt. Elvileg ezt feltételezik a Hollywood-i mérnökök is, akik szintén ilyen kijelzőket használnak a BD mastereléshez.
II. A szabvány másik lehetséges értelmezése szerint invertált kamera gammát kéne használnunk, így visszaállítva a lineárisnak feltételezett szenzorviselkedés szerinti eredeti képet. Vagyis, hogy úgy lássuk a fényerőt, mint a szenzor, zajos sötét részekkel együtt.
A legtöbb filmnél jól működik az, amit az I.-es pontban írtam. Itt kevésbé, mert láthatóan másként kezelték a nyersanyagot, mint a legtöbb filmnél, illetve példás a képminőség. Ha itt kiemeljük a sötét részleteket, akkor még mindig értelmes dolgokat látunk, nem csak zajt, mint sok filmnél.
Ezen kívül még egy példám van arra, mikor nem működik a 2.4-es gamma: Az eXistenZ Blu-Ray kiadása. Az sem pure-power 2.4-es pure-power gammához lett masterelve. És mivel eleve egyedi a képi világa (egy "művészfilm" féleség egy "álomvilágban", tehát nem szabad dokumentumfilmként kell vizsgálgatni), így nem is nagyon tudom eldönteni, hogy azt is inverz kamera gammához, vagy esetleg Apple féle 1.8-as pure-power gammához igazították. (Ott már tényleg csak Cronenberg tudná megmondani, hogy mennyire akarta sötétnek a filmjét.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest