Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Akkor elmondom hogy készült ez a három kép.

    A BD-n lévő anyagból született egy RGB képkocka, amit beszúrtam egy üres PhotoShop dokumentumba, aminek Rec709-es inverz kamera gamma profilt adtam (Adobe féle beépített színprofil), majd elmentettem háromszor beágyazott profil nélkül (hogy a képnézegető software ne piszkálja eltérően) úgy, hogy:

    1: eredetiben hagytam, ahogy a video renderer kidobta
    2: konvertáltam 2.2-es gammához, változatlanul Rec709 színtérhez Adobe ACE-el
    3: konvertáltam 2.2-es gammához, változatlanul Rec709 színtérhez Microsoft ICM-el

    Azért 2.2-höz, mert a legtöbb PC monitor és TV is azt célozza alapbeállításban.
    És ugye az is érdekes, hogy a 2-esnek és 3-asnak elvileg azonosnak kéne lennie.
    A chromaticitás tehát nem változott, csak a gamma, vagyis az árnyalatok közti relatív fényerő.

    I. Jelenlegi legjobb tudásunk szerint a Rec709-re masterelt filmeket 2.2 és 2.4 gamma közti karakterisztikával rendelkező megjelenítőn kellene nézni (környezeti fénytől függően alacsonyabb vagy magasabb gammával), hogy elfedjük a sötét részekben látható szenzorzajt. Elvileg ezt feltételezik a Hollywood-i mérnökök is, akik szintén ilyen kijelzőket használnak a BD mastereléshez.

    II. A szabvány másik lehetséges értelmezése szerint invertált kamera gammát kéne használnunk, így visszaállítva a lineárisnak feltételezett szenzorviselkedés szerinti eredeti képet. Vagyis, hogy úgy lássuk a fényerőt, mint a szenzor, zajos sötét részekkel együtt.

    A legtöbb filmnél jól működik az, amit az I.-es pontban írtam. Itt kevésbé, mert láthatóan másként kezelték a nyersanyagot, mint a legtöbb filmnél, illetve példás a képminőség. Ha itt kiemeljük a sötét részleteket, akkor még mindig értelmes dolgokat látunk, nem csak zajt, mint sok filmnél.

    Ezen kívül még egy példám van arra, mikor nem működik a 2.4-es gamma: Az eXistenZ Blu-Ray kiadása. Az sem pure-power 2.4-es pure-power gammához lett masterelve. És mivel eleve egyedi a képi világa (egy "művészfilm" féleség egy "álomvilágban", tehát nem szabad dokumentumfilmként kell vizsgálgatni), így nem is nagyon tudom eldönteni, hogy azt is inverz kamera gammához, vagy esetleg Apple féle 1.8-as pure-power gammához igazították. (Ott már tényleg csak Cronenberg tudná megmondani, hogy mennyire akarta sötétnek a filmjét.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák