- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Androidos fejegységek
- Bluetooth hangszórók
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók IV. - AMD Expo
Hirdetés
-
Máris megszületett a Huawei Enjoy 70 utódja
ma Az Enjoy 70s processzorfrissítéssel próbál szerencsét, több változás nincsen rajta.
-
Computex 2024: jönnek a HYTE THICC Q60 utódai
ph A cégnél megkedvelhették a vízhűtéseket, mert egy 360 mm-es és egy olcsóbb 240 mm-es verziót is piacra dobnak.
-
[SoP] Új Astro Bot játék érkezik PlayStation 5-re
gp Néhány nap múlva elindul az előrendelés, a premier szeptember elején várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ba.G
aktív tag
Azt elméletileg végigpróbálták több alkalommal (több szervizben) is, remélhetőleg falsot nem szív. Hogy a légtömegmérőt hogyan lehet kimérni, azt nem tudom, én már úgy vettem az autót, hogy egy gurigázott benn a csomagtartóban, tehát ez már korábbi probléma lehetett. Elsőre vettem egy harmadikat használtan, azt mondta az adott (márkaspecifikus, egyébként jó hírű) szerviz, hogy "az a legjobb a három közül", bár az elhangzottakból következően talán az sem teljesen pontos. (Viszont azzal úgy vettem észre, többet fogyaszt.)
Knight666
Kösz a tippet, de ez úgy látszik, más rendszerű: valami platinaszálas mérőhíd lehet, 3 + 2 húrszerű szál van a kör felezőéig kifeszítve. Köztük ellenállás. Ilyen. A többit is használtan vettem, de statisztikai alapon 5-ből egynek csak hibahatáron belül kellene lennie. Izopropil-alkohollal meg szoktam pucovláni beépítés előtt, alkalmasint egy akkusaru-levétellel a CE-t is tudom törölni, de 100 km múlva előjön. A motoron nem veszek észre változást, megy, ahogy kell.[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
Az autóelektronikában általában előforduló jelek milyen frekvenciatartományig mennek ?
Ha jól gondolom ide nem kell 100M-s szkóp...
Mert egy olyanom amúgy van (bár elég öreg darab már, és elég sok kapcsolója kontaktos). Csak autóban nem túl kényelmes használni egy böhöm, képcsöves szkópot... Na meg mivel analóg, egy "kicsit" körülményes is.
Léteznek "USB-s szkópok", illetve direkt autódiagnosztikára valót is mintha láttam volna már.
Ezek közül árban mi lehet az a kategória, amit már megéri megvenni, mert lehet is használni ? -
atesss
addikt
Ha jól kerestem rá, az Astra G (Z16XEP) már OBD-2-es.
Akkor működnie kellene pl. az általad vett adapterrel is, ugye ?
Mennyi idő alatt jön meg kb. az ebay-es rendelés hozzánk ?Az Android jó ötlet, de mivel nekem is egy Blade-em van, félek hogy nem igazán birkózik meg vele hatékonyan...
Milyen PC-s szoftvert tudsz ajánlani ?
És esetleg Linuxra valami GUI-val is rendelkezőt ? (Ubuntu/Mint) -
Stirlitz
senior tag
Melegen ajánlom az OBD DROID SCAN PRO programot androidra. 2 éve használom ZTE Blade telefonomon, sokkal jobban használható a mindennapokban, mint a Torqe Scan a kisebb erőforrásigénye miatt. Minden OBD II protokolt támogató autó lekérdezhető. Akinek euro 3/4 minősítésű az autója, az nyugodtan próbálkozhat ezekkel a cuccokkal, de felhívom a figyelmet, a nagyon olcsó klón adapterek veszélyeire. Találkoztam már olyan autóval aminek az ECU-ja megdöglött a hibás adapter miatt. És tartsátok szem előtt azt is, nem letettek autószerelők, megérteni is tudni kell, amit láttok.
(Még valami a klón adapterekről, FIAT Ecu Scan okos kis program, csak van egy kis gond az olcsó adapterekkel. Itt végül is a jelszintek illesztése nem megfelelő, ezért can bus rendszereket nem tudd a program kezelni. Az olcsó adapterek kvázi kijavítása után, már működik megfelelően ez a program is a klón adapterekkel.)
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Picoscope ha oszcilloszkóp, hohó árban? Alsó hangon olyan 100e
Autocom ez azért okosabb szoft mint a torque de csakis a hozzá való interfésszel megy
De a ScanXL professional sem rossz választás, szoftvereknél azért az ELM 327 kompatibilitást is figyelembe kell venni. De ott a moDiag is.
Linuxban sajnos nem tudok segíteni..
Ebay rendelés: nekem standard shipping volt 7 nap... a feladástól számolva. Összességében olyan 10 nap
Ha OBD 2 akkor nyugodtan viszi a multi interfész is.
(#55) Stirlitz : azért az már valami über brutál gagyi cucc, bár user error is esélyes
Egyébként a cikkben is leírtam meg kell nézni mit vesz az ember..
[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
Már a csatlakozó maga is gagyi ezeken, azért egy 16 pines obd csatlakozót nem olyan bonyolult elviekben gyártani, ezeken mégsem sikerül valahogy pontosan legyártani. Próbáld meg a gagyi elm interface-t pl egy Octavia I.-es obd csatijába bedugni, hogy az normálisan érintkezzen is. Elébb esik be a csatlakozó, mint ez sikerül. Én vettem is csatlakozót külön, és átforrasztottam.
-
ESP
senior tag
Végigfutottam a cikket. De annyi ilyen BT-s cucc van említve hogy fogalmam sincs melyik kéne nekem.
2007-es Octavia 1.9pdtdi 105le
Elvileg ez megfelelne nekem igaz?
[ Szerkesztve ]
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
-
atesss
addikt
Az erőforrás igényben igazad van. A csili-vili felületek nem biztos hogy mindig előnyösek...
És tartsátok szem előtt azt is, nem letettek autószerelők, megérteni is tudni kell, amit láttok.
Na igen...
Részemről elektronikai szempontból még talán ok lenne pár dolog, de hiába az elektronizálás, a főbb mechanika és kémiai törvényszerűségek, és az ez alapján működő eszközök nem fognak csak úgy megváltozni. Illetve az autó mechanikai működése sem "alakul át" elektronikaivá...
Márpedig abban aztán nem kis tudásának kell lennie egy autószerelőnek, amit nagyon becsülök is.Itt végül is a jelszintek illesztése nem megfelelő, ezért can bus rendszereket nem tudd a program kezelni.
Pedig manapság nem lenne egy költséges feladat egy rendes szintillesztést összerakni.
De amikor arról beszélünk, hogy a BT modullal, csatlakozóval, dobozolással, szállítással együtt kerül valami 10 dollárba, akkor pl. egy normális tűrésű alkatrész tized centjén, vagy egy pár tized dolláros IC árán is spórolnak...
Na meg a nem kókányolt tervezői munka gondolom Kínában sincs ingyen... -
Doze
aktív tag
nézd át ezt is elméletileg bármelyik adapter jó lesz. 2003-tól minden dieselt OBD-2-vel gyártottak... ezért nézz utána
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Vgate nekem ilyen van... de még az elején kis fólia is volt. Csatijai is elég jó...
Szerintem te beleválasztottál és 24.4$ volt szállítással..
(#61) ESP: igen ami a szabványban foglaltatik, de szervizkönyvben (ha van) az is le van írva mit látsz és mit nem.
[ Szerkesztve ]
-
Knight666
aktív tag
Megnéztem mennyi hely van a borítás alatt, hát szinte semmi. Kénytelen leszek kiszerelni a helyéről a csatlakozót szerintem, hogy vissza tudjam pattintani majd a takarólemez. Viszont egyből mellette van a biztosítéktábla, szóval gyújtásra kapcsoló 12V szálat nem lesz nehéz találni .
-
Raucher
tag
2009-es Ford Focushoz akarok egyet venni. Elég sok fajta kapható. Kérdés melyik a tartósabb és megbízhatóbb.
GUMP Mini Bluetooth ELM327
ATC OBD 2 Auto Diagnose Interface V1.5 (Ez miben más mint a V1.4?)
Tinxi Bluetooth EOBD OBD 2 (Az EOBD többet tud vagy csak vakítás?)
Diagnose Interface Wireless Bluetooth V1.5 VAG CAN BUS OBD2 inkl. Software 2011,
Supper-Mini Bluetooth EOBD OBD 2 Auto Interface Diagnose Version 1.5
De van még SainSpeed, Yamozon, GumpTrade, csak kapkodom a fejem.
Csábító lenne még a Elandpower G-EZTB-OBDDROID-1, bár nem derül ki, hogy a szoftver free vagy a teljes.Ezek között van megbízhatóbb fajta?
Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
-
ThunderBoy
tag
Én egy ilyet vettem 2002.08-havi TDCI Mondeohoz, de sajnos nem kommunikál a kocsival. A torq felismeri, van kapcsolat a telóval, viszont az ECU felé már nincs kommunikáció.
Ötlet hogy milyet vegyek? BT-s jó lenne..''és ide jönne valami szenvedős, szerelmes, költői, vagy suicide idézet'' (jelen esetben gépkonfig?) :)
-
Doze
aktív tag
válasz ThunderBoy #65 üzenetére
2003-tól jó csak sajnos.. írták itt fentebb a FoCom-ot szerintem olyan kell neked..
[ Szerkesztve ]
-
tpmportal
tag
válasz ThunderBoy #65 üzenetére
2003 előtti TDCi-k, amikben külön van az ICM és a PCM nem mindig szeretnek kommunikálni ilyen cuccokkal. De az is lehet, hogy maga az ELM gagyi, és nem tudja a J1850 protokollt. F-Superrel több szerencséd lenne (de ahhoz laptop kell).
-
ThunderBoy
tag
válasz tpmportal #67 üzenetére
Azon bátorodva vettem meg, hogy egy 2001-es TDDI-s fórumos vett ilyet, és neki kommunikált.
Elvileg SAE J1850 PWM(41.6Kbaud), és SAE J1850 VPW(10.4Kbaud) protokollokon kellene működjön. Gyakorlatilag nem.''és ide jönne valami szenvedős, szerelmes, költői, vagy suicide idézet'' (jelen esetben gépkonfig?) :)
-
bogibrain
csendes tag
Sziasztok!
Gondolkozom én is egy ilyen beszerzésén FIAT Grande Punto-mhoz, csak WIFI-set szeretnék, mert egy WAYTEQ XTAB-50-es android navival akarom kijeleztetni az adatokat, azon meg nincs BT .
Valakinek van esetleg tapasztalat WIFI-s működéssel kapcsolatban?
Továbbá a cikkírót kérdezném, hogy ez a Vgate Icar iV350 (van ugye Wifi-s is) ez hogy értve nem szívja az akksit álló helyzetben? Ki kell kapcsolni álló helyzetben, vagy ténylegesen nem kell hozzányúlni, tehát folyamatosan lehet bedugva?Az lényeg lenne számomra, hogy ne kelljen folyton ki be dugdosni
Előre is köszönöm a segítséget
-
-
bogibrain
csendes tag
Köszi a választ!
Frankó...az a baj, hogy én is félek, hogy úgyhagynám
Akkor végülis az a megoldás lehetséges, hogy valahogy szétbarmolom az adapter csati részét és 12V-ot valahonnan a biztosítékdoboz környékéről keresek neki, ami csak akkor ad áramot, ha gyújtáson van a kocsi.
Ahogy nézem a 12V pont a csati egyik szélén helyezkedik el, szóval ott kellene az adapterbe belebarmolniAzért nem akarok 100$-ért venni adaptert, hogy legyen benne sleep mode
-
Rádugtam az usb kábeles változatot egy citroen jumpy-ra, a másik végét meg a telefonra, de csipogott, és kiírta, hogy a töltés megszakadt, túl nagy feszültség.
Inkább széthúztam, mert nem tudom, hogy ez normális e?
-
aicon
senior tag
Én egy ilyet használok több mint két éve,igaz USB-s.
A progi is más, scan xl pro GM-hez notebookon.======== Sim kártyás routerek olcsón ======== https://hardverapro.hu/tag/aicon#aprohirdetesei
-
Doze
aktív tag
válasz antikomcsi #73 üzenetére
Szerintem az USB-s töltést tiltsd le. Lehet hogy az adapter fesz leadása kicsit bajos
Ha ellenőrizted a dolgot? adapter beállítások--->USB, majd ugyan itt kiválasztani a kívánt usb-s eszközt. Ha megvan akkor Torque restart.. onnantól megy. Még max annyit hogy a protokoll felismerésnél hagyd automatán.
Még annyit ha kiválasztottad az USB-t, majd az USB-s eszközt a beállításokban.. Van egy olyan lehetőség hogy az USB átviteli sebesség: hagyd automatikuson...
-
lacam
aktív tag
Sziasztok,
Nekem van egy Fiat Punto 2 -m (2000 októberében született "Fiat Eper" szerint -alvázszám alapján) de ezidáig még egyetlen kinai ELM kütyüvel SEM tudtam kommunikációra bírni...próbáltam már USB-ssel, Bluetooth-ossal (v1.3, v1.5) de semmi, nem találta a protokolt.
Bevittem szakszervízben seperc alatt rajta volt, ki is olvasták, hogy az óra és a valós kilóméter állás között van kb 30.000km...sajnos (természetesen) felfelé.
Régóta próbálok már találni valamit, amivel olvashatóvá teszem az ECU-t otthon, és ami nem százezres szerkezet, még nincs eredmény.
Tudtok esetleg tippet adni, hogy melyikkel kéne próbálkoznom? (ebay nem akadály! )
Szép napot!
-
lacam
aktív tag
Huh.....köszönöm szépen!
Ahogy nézem, van amelyik kezeli az "erbeg" hibakódokat is?!
(ezidáig már háromszor voltam légzsák hibakód törlésen.....valamiért kontakthibás a cucc, de kód alapján nem hiba, így a kódtörlés után - merem remélni - vész esetén rendesen fog funkcionálni.)
No, akkor jövőhavi fizum egy részét már gondolatban el is költöttem!
Köszönöm szépen!
-
Outlander
őstag
Fiatosoknak üzenném, h olvasgassák a fórumot
Mert itt úgy látom nagy a katyvasz a fejekben, és iszonyat lusta vagyok 4-5 oldalt írni...
Nagyképűség OFFÉn kb 5 éve foglalkozom velük, alapból az elm327 csak a motorhoz fér hozzá, és nem csak a lábkiosztás miatt, minden máshoz kell kiegészítő kábel, ami itt a legolcsóbb...
Az blutútós és wifi-s cumokat nem ajánlom, mert folyamatos mérésre megbízhatatlanok, ráadásul a torque, alapból inkább játék, mintsem szoftver... tehát ha már mégis ilyet venne valaki, akkor is inkább pc-vel akarja használni...
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Outlander
őstag
Te miről beszélsz, én csak a bluetooth/wifi és az android párosításról beszéltem, amit a torque-vel bolondítottatok meg... ha már bluetoot vagy wifi akkor legalább pc-vel használjátok.
Vagy 1-2000 ft-al többért, vagy jobb helyről ugyanannyiért, tud venni kábelest is, ami biztos h jó. senki nem beszélt itt 1-2000 dolláros dolgokról, csupán csak a felesleges mérgelődéstől akartam megóvni a kollégákat, de nekem teljesen mindegy..
Végülis magyarok vagyunk, mindig a legolcsóbb és/vagy a lopott kell mindenből akkor is ha nem jó..
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Doze
aktív tag
válasz Outlander #83 üzenetére
Nem sarkaltam én sem olyan dologra, hogy vegyen gagyi cuccot... nézegetve a weboldalt (amit linkeltél én is leírtam a válaszomban fentebb). Weboldalon is le van írva, módosított elm 327 interfészt használnak, cikkben is leírtam az über olcsó elm 327 felejtős.
Gyakorlatilag azért kellett leírnod, mert 5 éve foglalkozol ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
Outlander
őstag
Csupán a kiegészítő kábelt mondtam h ott kell megvenni, mert egyrészt olcsóbb mint az ebay-en, ráadásul raktáron is van...
(#85) Pharaoh
Én magányban notival használom, cégesként meg ixplore-ral... mind kettő elfér ölben, ráadásul mivel nem egy programot használok, mind kéznél van... míg androidnál ez az egy van, ami rengeteg autóval nem is kommunikál...
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Knight666
aktív tag
Nekem még olyan beteg dolog is eszembe jutott, hogy saját építésű műszert rakok a kocsiba PIC vezérléssel, de ennyire most nincs kedvem belemélyedni a dologba . Ez a tabletes/mobilos virtuális "műszerkedés" szerintem sem az igazi. Lehet, hogy az lenne a legegyszerűbb, hogy azt a pár hiányzó mutatót, amit még elnézegetnék a kocsiban megpróbálnám fixen beépíteni, hiszen ha jól tudom, lehet ilyesmit kapni és gondolom bekötni sem nagy művészet egy canbus-os kocsiba. Kérdés, hogy mennyire baráti az ára és találni-e a műszerfalhoz illő megjelenésűt.
Viszont a diagnosztika része tényleg hasznos tud lenni a cikkben is bemutatott eszközöknek. -
Balsac
csendes tag
Remek írás! Igencsak elgondolkodtam egy ilyen beszerzésén
-
Doze
aktív tag
válasz Knight666 #87 üzenetére
Amit mutatókat/órákat lehet venni abból én csak analógot láttam...
Viszont hobbielektronikán láttam megoldást a PIC-es megoldásra kis LCD beépítve a műszerfalba elég szép volt ...Bár ehhez tudás kell, házi cuccokkal én személy szerint nem mennék közelébe egy X millás autónak
-
Knight666
aktív tag
Nekem tökéletesen megfelel az analóg műszer. Szerintem még jobb is, mert látod rajta a dinamizmust és jobban is mutat a legtöbb autóban. A digitálissal sincs bajom, annak is megvannak az előnyei. Építeni anyagilag nem hiszem, hogy megéri (kivéve ha nagyon sok a szabadidőd ), viszont akkor kapsz egy egyedi testre szabott megoldást, amire büszke lehetsz mert te csináltad .
-
footy
addikt
Letezik olyan univerzalis intreface amit tudok hasznalni a kovetkezo autokhoz? :
Fiat punto 2002 1.2 benzin
Mazda 6 2003 2.0 benzinKoszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- iPhone topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Assetto Corsa Competizione
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nintendo Switch
- YouTube
- További aktív témák...
- AMD Radeon RX 7600-tól - RX 7900 XTX-ig
- AMD AM5 Alaplapok
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- HP ProBook 4740S, 17,3" HD+Kijelző, I5-3210M, 8GB DDR3, 500GB HDD, AMD VGA, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 4730S, 17,3" HD+Kijelző, I3-2330M, 8GB DDR3, 320GB HDD, AMD VGA, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen