- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- iPad topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Minimalista dizájnt kapott a Lian Li legfrissebb háza
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt mindenképpen vedd számításba, hogy a nextgen konzoloknál alapvető fejlesztői elvárás, hogy egy memóriatárba dolgozzon minden, illetve az összeköttetés is sokkal gyorsabb legyen. Lehetőleg integrálva, hogy ns-os késleltetéssel lehessen a feladatokat dobálni a CPU és a GPU között. Itt jön a VGA problémája. A PCI Express 300-400 ns-mal dolgozik (függően a vezérlők távolságától) és elég gyenge adatátvitellel. Nulla esélyed van egynél több adatátadásra. Sőt még ez is sok, de ennyit muszáj csinálni.
Az AMD még akar VGA-kat, de ők sem úgy gondolnak már erre, mint egy általános termék, hanem mint az APU-k kiegészítő koprocesszorai. [link] - valahogy így. Ezzel lesz gyors kommunikáció a CPU és az IGP között, amit kiegészít a GPU, ami végtére is a rendszermemóriát használja.
Szerintem ez nem feltétlen előnyös. Abból a szempontból igen, hogy lesz egy csomó SIMD még, ami gyorsítótárként használja a VRAM-ot, és logikailag hozzákapcsolódik az IGP-hez, de ez csak platformmal működik. Valszeg egy-két évig fenn lehet tartani, de vége a full integráció ennek is. Ahogy bonyolódnak a feladatok úgy válik egyre nagyobb korláttá, hogy egy külső buszon kommunikál a CPU és a GPU.Várhatjuk az új konzolokat, hogy majd felpörög a VGA-piac, de a fejlesztői igények alapján pont ezek lesznek problémásak a PC-s CPU->VGA modellre. Annyi trükk kell majd itt, hogy a portok elkészítése hosszadalmas és drága lesz. Persze több opció is van ezenkívül. Az egyik, hogy lebutítják a játékokat PC-re. Ami szvsz senkinek sem az érdeke, de egyelőre sokan vakarják a fejüket még a cégeknél is.
Pont ezért komoly téma az API-k eldobása. Ezt a szoftveres korlátot legalább ki lehet ütni. Erre lehet opció egy virtuális ISA. Az a nagy probléma, hogy minél hardver közelibb réteget csinál valaki, annál kevesebb fejlesztő követi a céget. Én úgy gondolom, hogy a lehetőségre szükség van, de a fejlesztők többsége az egyszerűbb utat választja majd. Úgy kell a fejlesztést egyszerűvé tenni, hogy kiüsd a szoftveres korlátokat, és még ne is kelljen többféle architektúrára dolgozni. Ilyen alapon tényleg egy Java bytecode-hoz hasonló virtuális ISA a legjobb, csak kellően a hardverhez igazítva.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
"a mostaniakat igen, de a 2-3 év múlva megjelenő cucuckhoz tutira kevés lesz az APU"
Ez egy érdekes kérdés, mert nyilván fejlődni fognak, csakhogy ugye már a Trinitynél is elég szűkös lehet a memsávszél, és nem nagyon várható kettőnél több alaplapi memória-csatorna később sem a megcélzott szegmensekben (drága).
Viszont éppen a következő években tervezik bevezetni (ekkorra válhatnak kellően gazdaságossá) a stacking megoldások, amikor is a "sima" MCM-hez képest jóval szélesebb buszon ülő memóriachipek kerülhetnek a tokba az APU mellé...
De egyébként egy olyan dolog elképzelhető, hogy a frame-generálási előkészítő munkálatokat (pl. az eddigieknél komolyabb fizika, geometria, stb.) együtt végzi a CPU és IGP, aztán a nagyobb sávszélt igénylő képgenerálást vagy ugyancsak az IGP (ha nincs diszkrét), vagy egy diszkrét GPU.
(#204) Abu85: Elképzelhető itt valamilyen új, a PCIe-nél közvetlenebb összeköttetés bevezetése?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elvileg lehetséges, de egy külső busz, akkor is büntetés a késleltetésben. Ez csak integrálással tűnik el. Szerintem az AMD is csak próbálkozik valamit alkotni, de nem hiszem, hogy túl nagy reményeket fűznek ehhez. Az NV-hez hasonlóan ők sem számolnak hosszútávon a VGA-kkal. Próbálják életben tartani az egészet, amíg lehet, de előbb-utóbb vége lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
dezz
nagyúr
válasz kleinguru #207 üzenetére
MCM = Multi Chip Module, ahol a proci spéci mini-nyákjára több chipet is feltesznek. Hátránya, hogy így messze nem lehet annyi adatvonal a chipek között, mint a stacking megoldásoknál.
(#208) Abu85: Persze, de azért a PCIe-nél "minden" csak jobb lehet, mivel hogy ez csatornánként 1 bit széles soros kapcsolat. És talán az sem mindegy, hogy a megalkotója, azaz az Intel annak idején igen csak ellenérdekelt volt a GPU és a CPU közötti "könnyed", kétirányú adatcserében.
Amúgy te milyen úton-módon látod megvalósulni a diszkrét kártyák megszűntetését?
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Hardcore café
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Energiaital topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen