Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Loha #49 üzenetére

    Alapvető tévedéseket olvasok tőled, talán azért nem érted, amit írok. Sajnos általános, hogy az emberek tudatába bele van égve, hogy a konzol az DX9, így ma már el sem próbálom magyarázni, hogy a konzolokon nem PC-s API, és PC-s szoftverkörnyezet fut. De ettől még ez így van. Az Xbox 360 API-ja sok szempontból még a DX 11-enél is többet tud, de ez normális. Ezért nem szabad a PC-t a konzollal hasonlítani, mert az API-t teljesen más szempontok szerint tervezik. A konzolon csak egy hardver van, szóval jóval egyszerűbb a rajzolási parancsokat kezelni. Ezért van, hogy a konzolokon 60 fps-t is el tudsz érni 20000 rajzolási paranccsal. PC-n ilyen sebesség mellett 5000-hez is vért kell izzadni Ez hatalmas szakadék és nem a PC javára. Ezért lenne jó, ha a processzor oldaláról nem nőne az új generációs konzolok teljesítménye, mert 40000 rajzolási paranccsal teljesen felborulna a piac. A PC-n ezt nem lehet hozni, mivel az API-val rengeteg hardvert kell általánosan lekezelni.

    A PC malmára nem sok dolog hajtja a vizet. Se üzleti, se technikai oldalon nincs lényeges előnye. Az egyetlen dolog, amiben a PC jobb az a GPU-k nyers throughput sebessége fill-rate mellett, vagy számítási teljesítményben. Ezzel lehetségesek az olyan effektek, mint a VPL-GI, ami például konzolon sosem lesz egy elterjedt dolog olyan minőségben, mint PC-n, lásd Dirt Showdown. Ezek adják a PC-k előnyét, de más szempontok szerint inkább hátrányok kerülnek elő. Persze ha maradnak a procisebességgel a jelenlegi szinten, akkor a szakadék nem fog nőni, és az API különbségeit ma is kezelni tudjuk. Az APU-kkal persze kiemelt szerepet kapnak az IGP-k, mivel a konzolok erre át fogják rakni a rendezést és a kivágást. Esetleg a fizika, AI és hang számítását is, vagy a tartalomkikódolást. Ez majd a PC-re is hatással lesz, de mivel PC-n is vannak APU-k, így ez megoldható dolog a teljesítmény oldaláról.

    A konzolon sokkal nagyobb előnyöket is ki tudnak hozni. Nem véletlen, hogy a God of War 3 jobban néz ki, mint a legtöbb PC-s játék. Sokat számít, hogy mennyire vékony az API, és fix a hardver. Ez a multiplatform címeknél annyira nem látszik meg, de az exkluzívoknál nagyon érződik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák