- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Megkezdődött a DFR technológiás OLED monitorpanelek gyártása
- Szamurájbarát az új GeForce driver
- Megjelent az EasySMX okostelefonok mellé szánt, multiplatformos kontrollere
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HP notebook topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
ma Pár feladatot lokálisan végez majd el az Apple telefonja, de a legtöbbet a cég szerverein, M2 Ultra chipeken.
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
Új hozzászólás Aktív témák
-
O_L_I
őstag
Ez így végig olvasva tök jó meg minden, de PC-n használ még bárki openGL-t?
Emlékszem még a régi szép időkben rengeteg openGL-el(re?) fejlesztett játék volt, sőt sokszor ki is lehetett választani hogy openGL-t vagy DirectX-et akarok-e használni és jellemzően (a DX gyerekkorában) gyorsabbak is voltak a játékok OGL alatt.[ Szerkesztve ]
-
salaud
aktív tag
Kb az összes professzionális tervezőprogram, kép és videofeldolgozó szoftver OpenGL-t használ. Ezenkívül ha egy játékgyártó könnyen portolható, ténylegesen multiplatform játékot akar készíteni arra az OpenGL a megfelelő. Merthogy OpenGL van Windows-on, OSX-en, Linux-on. OpenGL-t használ az id Soft is ugyebár...
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt. Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A legtöbb motornak eleve van OpenGL portja a DX mellett. Ezt már az elején megoldják, viszont az extra effekteket csak a DX-hez adják hozzá. A játékoknál egyedül az id maradt az OpenGL mellett. Egyébként a SIGGRAPH-on pont tart egy előadást az AMD, hogy hogyan lehet könnyen portolni a játékokat OpenGL-re.
Igazából a legnagyobb probléma a fejlesztőeszközök és az OpenGL gyártói támogatottsága. Az NV és az AMD támogatja az új dolgokat, de már az AMD is lassabb beépítés mellett. Az Intel viszont még csak az OpenGL 4.0-nál jár, ami compute shader nélküli, márpedig a fejlesztőknek erre szükségük van, ha a mai hardverek képességeit ki akarják használni.
Ahhoz, hogy az OpenGL újra előnyben legyen legalább olyan fejlesztőeszközök kellenek rá, mint a DX-re, legalább olyan gyártói támogatás mellett.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok a többletterhelést azért kerülik el, mert egyetlen hardverre dolgoznak a fejlesztők, így a teljes driver pipeline ki van vágva a rendszerből. Amíg ezt a PC-n ki nem vágják vagy át nem dolgozzák, addig nem lehet még csak megközelíteni sem a konzolokat ebből a szempontból. Szóval tök mindegy, hogy OpenGL vagy DX.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#06658560
törölt tag
Autodeskék elég érdekesen gondolkodnak akkor, hisz ArchiCAd van OSX-re, ahol meg nincs DX. Valamint nem szokott gondot jelenteni a normál kártya sem OpenGL-lel, tapasztalatból mondom, szóval inkább azt mondanám nincs év DX mellett pro területen.
#6 O_L_I: az megvan. Volt valami pletyka a W7 idején, hogy az OpenGL-t eggyel magasabb szinten futtatja, emulálja a Dx-hez mérten, ezáltal mesterségesen rontva annak teljesítményét.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
O_L_I
őstag
válasz Dr. Romano #12 üzenetére
Hát igen ez a MeTaL elég tiszavirág életű volt. Tán csak az S3TC maradt fenn belőle (bár nem vagyok szakértő a témában lehet hogy egy csomó minden )
-
mzso
veterán
Az AMD mit fog csinálni ha kijönnek a HSA-s APU-k, hogy ki lehessen használni az előnyeit grafika terén is? Nem csak a fizika meg egyéb háttér számítások terén, mert ahhoz ugye már hozzáigazították az OpenCL 2.0-t.
Kiad egy kiterjesztés csomagot az OpenGL-hez? -
marcell991
tag
Az ARB_buffer_storage éppen a HSA-hoz van igazítva, mivel szabályozni lehet vele, hogy használt pufferek hol legyenek a memóriában, meg így a GPU közvetlen hozzáférhet a rendszermemóriában lévő pufferekhez.
Developers, developers, developers, developers! http://youtu.be/KMU0tzLwhbE
-
pakriksz
őstag
autodesk azóta is képtelen normális renderelést írni, még directx-re is. Sebaj, az autodesk is olyan "jókor volt jó helyen" típusú cég, így ezért beragadt a helyére, de nem azért mert jó cuccokat csinálnak.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Az Unigine heavenés Valey alatt méricskéltem ilyet, Windows alatt is lassabb volt az OpenGL-es teszt mint a DirectX-es, de maga az OpenGL teszt egyforma eredményeket hozott Linuxon (zárt AMD driverrel nézve) és Windowson is. [link]
A Windows rovására csak annyit lehetne itt írni, hogy a Windows Update fel tud tenni olyan VGA drivert az Inteles laptopomra, amiben egyáltalán nincs OpenGL támogatás. Leszedve a gyárit meg minden okés.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy lassabb, mert a DX-re jobban ki van gyúrva a Unigine motor, de ez nem az MS-től van, hanem attól, hogy a fejlesztők nem figyelnek annyira az OpenGL-re, mint a DX-re.
Az örömteli, hogy Linuxon ugyanolyan gyors. Sajna a játékoknál nem ez a trend.
Az MS nem hitelesít OpenGL drivert, de akkor engedik az update támogatást, ha azt az adott cég külön kifizeti. De például az Intelnek olcsóbb megspórolni azt a pénzt, és saját driverben kiadni. Azért nem kell az MS-nek fizetni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Oké, ennyire nem ismerem az Unigine motort, meg nem is tudok másik modern, cross platform tesztet, de legalább az OpenGL-t házon belül 2 rendszer alatt tesztelni jó volt, nem gondoltam volna, hogy azonos eredményeket fog hozni.
Amúgy ez az MS hitelesítést dolog ez nagyon gáz. A drága Intel meg nem fizet, a felhasználót meg majd a Minecraft tájékoztatja, hogy nincs OpenGL...
Amúgy nem akartok cikket írni a 3.11-es kernel hozta AMD-s újításokkal, mint pl. a kiadott UVD kódok? Már említettem egyik kollégának pár hete, de azóta is csak az Ubunturól cikkeztek.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
pakriksz
őstag
válasz #06658560 #21 üzenetére
Én is így gondolom, nem csak a megjelenítés résznél. 3ds max egy csomó pluginnél kizárólagos, felülete, kezelése gyak 20 év alatt alig változott olyan apróságokkal kell benne küzdeni mint egy kör vagy bármilyen alapú lyuk felületbe vágása (mert a boolean ugye szétcseszi a geometriát), vagy egy szögmérés, vagy párhuzamosság, egyikre sincs gyors kényelmes jó megoldás, emellett egy memóriazabáló lassú batár.
Blenderben hasonló problémák vannak a modellezésnél, plugin support gyenge, de legalább gyors és kicsi, és viszonylag sokat tud.Aztán ott van a sketchup, ami szerintem a jövőt jelentené. Felhasználóbarát, "tudja mit akarsz" fejlettebb a felülete, egyszerű a kezelése, snapek csodálatosak, olyan dolgokat lehet vele játszva pár másodperc alatt megcsinálni, amivel max-ban percekig kell szenvedni. Olyan mintha assembly után egy magas szintű objektumorientált nyelv használnék, vagy mintha egy szekérből egy autóba ülnék. De még is hiányoznak belőle egészen apró és egyszer, de nagyon fontos dolgok, pl modifierek, ezen belül a symmetry, vagy az hogy a komponenseket ne csak egérrel, hanem beírós koordinátás módszerrel is lehessen mozgatni, olyan dolgok, aminek ha a fejlesztők nekiállnának néhány nap alatt összehozhatnák, és tarolhatna, de úgy néz ki nem akarják hogy továbblépjen a google earth gyorsmodellező szintről...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Fecniii
tag
Évek óta azt mondogatom hogy össze kéne gyúrni az ArchiCAD vektoros rajzeszközeit a max 3D-s modellezési eszközeivel, maga lenne a tökéletes 3d-s program, legalábbis modellezés szemszögből. Ahogy az előttem szóló is mondta az Autodesk jókor volt jó helyen, mára annyira elkényelmesedett, hogy értelmes fejlesztés 5 évente van kb bármelyik programjára. a maxnak az a rohadt nagy előnye a többi 3d-s programhoz képest hogy iszonyat elterjedt és az emberek nem akarnak váltani és új programot tanulni, aki meg most tanulja az meg kb bármihez talál tutorialt hozzá.
Kísérletezgettem a modo-val gyors és iszonyat jó eszközök vannak benne, de elég sok idő kellett mire megszoktam a kezelőfelületét, viszont olyan mértékű fejlesztés van benne verzióról verzióra amit a maxba 10 év alatt nem toltak bele. Persze átállni nem fogok, sem időm sem kedvem a kismillió objektumot és textúrát átimportálni, pedig a max-tól néha a falra mászom.
-
mzso
veterán
válasz marcell991 #15 üzenetére
És ez az egy árva kiegészítés elég is?
Új hozzászólás Aktív témák
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Lightyear - befektetési app
- World of Tanks - MMO
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- nVidia RTX 3080 Ti 12GB Founders Edition + GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Zotac RTX 3060 12GB GDDR6 GAMING Twin Edge Eladó! 83.000.-
- Intel ARC A380 6GB (Asrock)
- BESZÁMÍTÁS! MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB LP GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen