Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz ldave #3 üzenetére

    PS4:
    176 GB/s GDDR5

    "Xbox720":
    68 GB/s DDR3 + 102 GB/s ESRAM = 170 GB/s

    (#18) FlekkeN: Figyelmedbe:

    "GDDR5 operates with two different clock types. A differential command clock (CK) as a reference for address and command inputs, and a forwarded differential write clock (WCK) as a reference for data reads and writes. Being more precise, the GDDR5 SGRAM uses two write clocks, each of them assigned to two bytes. The WCK runs at twice the CK frequency. Taking a GDDR5 with 5 Gbit/s data rate per pin as an example, the CK clock runs with 1.25 GHz and WCK with 2.5 GHz. The CK and WCK clocks will be aligned during the initialization and training sequence. This alignment allows read and write access with minimum latency." [link]

    (#34) .mf: A GDDR5 jóval fejlettebb a GDDR3-nál. Mindenesetre pl. az összetettebb, sok adatot olvasó shader kódok is jóval gyorsabbak GDDR5-ön, mint DDR3-on. A szuperszámítógépekbe, GPGPU-s alkalmazásokra szánt cumpute kártyákon is GDDR5 van.

    (DDR3-1600-2133-nál CL8-14 van.)

    (#51) Kopi31415: Ha ez valóban így lenne, végig egyértemű lett volna a 8GB és valószínű a MS is GDDR5-öt alkalmazna. Egyébként mire alapozod ezt a 10 EUR/gépet?

    (#82) Bull1: API ide vagy oda, az újabb kódoknál egyre többet számíthat, hogy külön CPU és GPU van-e egy gépben, köztük a nagy késleltetésű PCIe-vel, vagy APU. Mégpedig leginkább AMD APU, mert az Intel chipjei nem túl acélosak GPU-ban.

    Jaguar: igen, lásd Kabini.

    (#90) zsigus: Az Intelnek a PC biznisz csak a teljes portfolio egy része. Számos egyéb befektetésük van, amikből dőlnek a milliárdok.

  • dezz

    nagyúr

    válasz cipofuzo87 #110 üzenetére

    "A másik, ami nem tetszett, hogy nagyon jól hangzik, hogy 8 magos CPU-t kap, de ezek nagyon gyenge magok egy ilyen felhasználásra."

    Hiába nem tetszik neked, ez a trend. Nem csak úgy divatból, hanem egyszerűen adott fogyasztási keretből nagyobb teljesítmény hozható ki több gyengébb maggal, mint kevés nagyteljesítményűvel.

    "Abutól azt olvastam, hogy egy 4 magos jaguár felel meg egy 2GHz-es Core 2 Duo-nak (ha minden mag maxon van hajtva), akkor egy 8 magos megfelel egy Core 2 Quad-nak nagyjából."

    Ez véletlenül nem a Temash-szal kapcsolatban hangzott el? Az egy tablet APU. Inkább a Kabinit kellene alapul venni - ha már lennének vele tesztek.

  • dezz

    nagyúr

    válasz cipofuzo87 #123 üzenetére

    Miért pont 400? 400 sor az csak néhány képernyőnyi. Más szóval nem valami sok.

  • dezz

    nagyúr

    válasz narumon #151 üzenetére

    Van PS3-ad?

    "Ráadásul a Sony beleölt egy csomó pénzt a Ps3 fejlesztésébe - garantáltan sokszorosát mint az MS"

    A Cell kifejlesztésébe az igazán sok pénzt az IBM fektette bele (valószínűleg vissza is jött nekik a szuperszámítógépépítésekből és katonai alkalmazásokból). A "garantáltan sokszorosát" feltételezés.

    "a hardver miatt többet bukott az eladásokon is"

    Eleinte valószínűleg, bár ez is csak feltételezés, mert jóval drágábban is adta, mint a MS az Xbox360-at. Jó ideje pedig már nem.

    "ezzel szemben xbox360-ból többet adtak el"

    Jelenleg világviszonylatban kb. 1,3 millióval van előrrébb az Xbox360 (ez kevesebb, mint 2% különbség). Ugyanakkor, az egy éves előnyből származó kb. 7 milliós többlet lett ide ledolgozva. Ez azt jelenti, hogy a PS3-ból megjelenése óta több fogyott. (Az utóbbi években szinte folyamatosan.)

    "Xbox360 játékból többet adtak el"

    ~750 millió vs. ~650 millió. Ez kb. 13% többlet.

    "tehát ha így nézed az MS valószínűleg szarrá kereste magát a generáción a sony meg jó ha nem buktával jött ki."

    Ez egy feltételezéseken alapuló túlzás.

    "Ha az Xbox csak picit lesz gyengébb"

    Vagy ha mégsem...

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz SylverR #163 üzenetére

    Az akkor még nagyon korai volt, sem a technika, sem az emberek nem voltak rá fölkészülve.

    (#164) BiP: Komolyabb játékra egyértelműen a Move a jobb. Gyorsabb és pontosabb.

    Eléggé veszik a 3D-s tévéket, mármint sokan kimondottan a 3D miatt. Nézik is. Nem mindegy, hogy mekkora az a szemüveg. Most már az aktívak is elég kicsik, nem beszélve a passzívról.

    A PC-s shutteres 3D-hez annó elég jó monitor kellett (min. 120Hz nagyfelbontáson), aztán sokáig a fiókban volt a 60Hz-es LCD-k miatt. A 120Hz-esek most sem olcsók, ráadásul TN-esek.

    VFX1-nek és társainak horror ára volt, és csak 320x200/240-es felbontása.

    "Ezek a szemüvegek úgy működnek, hogy nem éles képet vetítenek, hanem kvázi emulálják a távoli fókuszpontot."

    Ez így egy kissé furi megfogalmazás. :) Éles képet vetítenek, távolabbi fókusztávolsággal, egy lencserendszer segítségével.

    "Most ugye a Google próbálkozik ilyesmivel (Looking Glass)"

    Akkor már inkább a Sony VR sisakját említhetnénk, ami használható a PS3-hoz és PS4-hez is. Head tracking is van benne, így azt látod, amerre valóban nézel. Eléggé tetszik a tesztelőknek.

  • dezz

    nagyúr

    válasz narumon #167 üzenetére

    Egyszer azért tán próbáld ki a VR-t, headtrackinges formában...

    (#168) orion1025: "Idegesítő és teljesen felesleges"

    Pontosítva: egyesek számára idegesítő, ezért számukra felesleges...

    (#169) unrealnoise: "mert még nem kifejlett a technológia, nincsenek normális szabványok, nincs egy féle, TUTI 3D-s élmény."

    1. Kb. 150 év alatt szerintem volt ideje kifejlődni a stereo-3D-nek... Ez egyszerűen ilyen. Majd a valódi holografikus jobb lesz - majd pár évtized múlva...
    2. Teljesen normális szabványok vannak.
    3. Minden kommersz megoldás a stereo-3D-n alapul, ez eléggé megadja az alaphangot. Csak abban van különbség, hogyan érik el, hogy az egyik nézetet csak az egyik, másikat a másik szem lássa. Bár ez sem teljesen mindegy. Nekem speciel jobban bejön a passzív, ami alig sötétít, nem tompítja a színeket, nem rontja a kontrasztot és nem villog. Illetve ott van a VR, ahol külön megjelenítő van szemenként.

    "és ami a legfontosabb, nincsen igazi tartalom."

    Jópár 3D-s film van már és számos játék fel van készítve a 3D-re.

    "én a két kezem összetenném, ha mondjuk nagyaon frankó és éles 3D-ben tudnék unchartedezni, vagy úgy tudnék GT-zni, hogy valami sisak van rajtam, és amerre nézek, azt is látom a szemem előtt. real helmet view."

    Szerintem ezt már most is megteheted... PS3+Sony 3D OLED Headset (HMZ-T1). [link]

    (#170) BiP: "A 3D-ről lépten nyomon azt olvasom, hogy az emberek többet vártak tőle, még mindig kényelmetlen, stb."

    Nem olvasgatni kell róla, hanem kipróbálni. :) Az elégedetlenségnek általában két oka van: 1. Mozifilmes tartalom tévén szemlélése, parallaxis korrekció nélkül (nincs a térhatás mélysége a kisebb megjelenítőhöz igazíva). 2. Gyakorlatlanság. Kell néhány nap, amíg megszokja a szem. (És persze vannak, akiknek ez alapból nem megy, ők szídják a legjobban. :) )

    (#171) narumon: A MS a Kinecttel nem a tudatos, vérbeli gamereket célozza meg. Jó reklámmal a laikusok tömegeinek fogja eladni az új Xboxot, különösebb olcsósítás nélkül is...

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz unrealnoise #175 üzenetére

    2. Az alapszabványok, amik a stereo-3D tartalmak kezelésére vonatkoznak, jó ideje le vannak fektetve. Az már egyéni preferencia kérdése, hogy valaki az aktívat vagy a passzívat részesíti előnyben (vagy egyiket se). A szemüvegnélküli megoldással az a baj, hogy ha csak felezi a felbontást, akkor mozdulatlanságra kötelez (különben elmegy/kifordul a 3D). Ha többnézetes, azaz enged némi elmodulást, akkor pedig töredékére esik a felbontás. Szóval, akkor lesz belőle valami, ha min. 8K-sak lesznek a tévék, de még az is kevés. Szóval, még odébb van a jól használható szemüvegnélküli 3D. (És ugye most nem is a valós holografikusra gondolok.) Szerintem 1-1 film ereéig vagy napi 1-2 óra játékhoz teljesen jó a szemüveg. Aki persze egész nap nyomja, annak nem az igazi.

    3. Nem tudom, mikor nézted utoljára, de elég sok 3D-s film van már. Na ja, nem jut minden napra...

    4. HMZ-knél nincs kiemelve (vagy én nem találkoztam vele), hogy lenne bennük head-tracking, de több videós teszben úgy néz ki, mintha ide-oda néznének benne, és nem csak azért, hogy megmozgassák a nyakukat. Szóval, mintha lenne benne, de nem biztos.

    (#177) orion1025: Milyen tévének? Ma már nem is nagyon lehet középkategóriától fölfelé 3D nélküli tévét kapni. Itthon persze általában az olcsóbbakat veszik, de elég sokan megfizetik a felárat a komolyabbért, de nem hinném, hogy pusztán a némileg jobb képminőségért, mert az átlagnéző azzal nem sokat törődik...

    Ha mindig arra várnánk, hogy az utolsó faluba is eljusson, ami a nagyvárosokban már alap, akkor sosem lenne semmi...

Új hozzászólás Aktív témák