Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Fiery #46 üzenetére

    Pl. #33-asból eléggé ez jött le. Nem tudom, mennyi realitása van, hogy a programozók nekiállnak direktben különféle GPU-khoz low-level kódolni GPGPU-s alkalmazásokat, amikor eleve a CPU-tól is nehezen szakadnak el? Vagy tulajdonképpen az Intel AVX-512 alapú GPU-szerű, x86 alapú chipjeire gondolsz, ami talán véleményed szerint idővel majd kiszorít mindent, így a végén nem kell majd többfelé kódolni? Én meg erre nem fogadnék.

    A HSA-nak csak egy része a HSAIL-es megoldás. A HSA kompliancia adott szintjeihez tudnia kell a hw-nek az ezen a képen látható tulajdonságokat. Ezek könnyítik meg a programozó és a compiler dolgát és teszik gyorsabbá a több szinten a folyamatokat. (Talán nem kell ecsetelnem a közös címtér, pointerek, lapkezelés, koherens memória- és cache-kezelés előnyeit. Aztán jön majd a többi.) A HSA tehát a korábbiaknál nagyobb elvárásokat támaszt a GPU-kkal szemben, hogy mindezzel sokkal jobb alapokat nyújtson GPGPU-s célra.

    A HSAIL-nek lényeges eleme a portolhatóság (ami manapság igen fontos szempont), de nem csak ezt tudja. Nem ront az eddigi OpenCL-es "helyzeten", hanem javít. Gyorsabbá teszi a funkció invokációt, stb.

    Maga az egész HSA nagyban optimalizálja az egész GPGPU-s funkcionalitást. (Nem csak a host <-> device sávszélt.)

    Nem tudom, a HSA hogy viszonyul a dGPU-khoz, nem biztos, hogy parlagon hagyja őket.

    A HSA Finalizer közvetlenül az adott platform CPU-jára is tud natív kódot fordítani, a HSAIL kihagyásával.

    Ha az eDRAM vagy eSRAM cache-ként funkcionál, akkor különösebb szoftveres bűvészkedés nélkül is sokat tud segíteni a sávszélproblémán.

    Egyelőre nem nagyon ismerjük az AMD későbbi terveit. Megtehetik, hogy gondolnak egyet, és a dGPU-ik helyére is (brutális) APU-kat tesznek majd... Az Nvidiának is vannak efféle tervei, csak x86 licencek híján ARM alapon.

Új hozzászólás Aktív témák