Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • totron

    addikt

    válasz Pikari #19 üzenetére

    Mi a viccdisztró és környezet? Szerintem az LXDE pont vicc. Sok, ötletes kis sarj van, ami adott esetben szimpatikusabb lehet valakinek összhangulatában, mint a nagy, mainstream környezetek, és talán amiatt szeret bele a felületbe, a linux használatába. Átlagfelhasználáskor nap végén szinte mindegy mi berreg a motorháztető alatt és az átlagjúzer bizony ezt vallja, attól átlagjúzer. Mindegy neki a disztrók közötti filozófia, másra gerjed, a gép csak egy eszköz számára - vagyis a humorfaktor is máshol van számára vagy teljesen hiányzik inkább. A vizualitással, cukifaktorral viszont megfogható.

    A linuxot nem Windowsként használnival nagyon egyetértek, de aki részére ezt magyarázni kell, az nem fogja megugrani a dolgot, nem akarja vagy a képesség hiányzik belőle ehhez, szóval van itt egy kis szakadék, van itt egy kis paradoxon, Windózként fog rá tekinteni, de legalábbis nem linuxként. A ufós filmek is legyenek mások, de ne nagyon mások, tudod. Rádiójellel vagy amőbával nem lehet eladni a blokkbásztert, 2láb-2kéz (esetleg csáp) űrlények kellenek. Ha rá is vehető a másra, ne legyen nagyon más, legalább hozzáállásban tartsuk meg az előző közelségét, így biztonságát. Szihiológia.

    Meg aztán miért használjon valaki valamit ami nem menő, vagy csak mások (IT-s) számára az, akik a társadalom nem megbecsült tagjai - tehát választásában mindentől elhatárolódik inkább, ami rájuk jellemző. Valami oldalági meggyőződésesek/gépházi szolgák bizonygatnak róla valamit visszatérően, de távoli mormogás csak a hangjuk, biztos nem is objektív a dumájuk erről az éljenzett linuxról. Vagyis a zavarosban kell halászni érte, még odalehet a jól felépített renoméja is akár! Így aztán az alapjárati kimenet az, hogy nem megy át egyszerűen a javaslat. De talán nem is kell neki átmennie.

    Érdekes amúgy, hogy aki az ódon gépek miatt nem érzi lemaradva magát, az is képes ezerrel ágálni a linux ellen. Van, hogy az újratanulás látszólag az ellenérv egymaga, de sokszor én azt látom, hogy az identitás, az egó kapálózik a háttérben inkább. Egy alapból is antiszámítógépista torkán lenyomni ilyet olyan, mint egy hívő habtestére sikerrel ráapplikálni halálfejes ruhadarabot.

    Mindez nem baj, ha mindemiatt olcsóbb lesz a portéka a használtpiacon, jöhet, legyen. XP mondjuk kemény.

    Ha rendszerré is lenne a hardveres kötöttség, mindig ott lesz majd használtan az olcsóbb, kifutott opció. Még ha hülye érzés eleve elavult rendszer-képes gépre váltani. Akinél meg jelenleg is modernitás és teljesítménytartalék, az ellesz egy darabig, ahogy t72killer is írta, illetve a vélhetően a jövőben is áldoz a gépre, gépekre, szorosabban követve le velük a jelent.

    (#6) t72killer, kellett egy hangzatos buzzwordstring (mondat), szerintem senki nem vette komolyan. Mármint menet közben annyi brénsztorming vanik, meg piaci környezet, meg úgy az élet folyása és alakulása, hogy ilyet kijelenteni vagy dőreség vagy ócska marketing.

    (#9) Dr. Akula, Ennyi ideig azért elég kevés helyen húzza egy gép + de nincs pénze továbblépni, az meg valószínűleg annyira kevés ember
    Ha tudnád... Geek szemszögből tűnhet úgy, többségében bőséges tartalékok, bőven megfelelő sebességek vannak az otthonokban, de lásd Pikari beszámolóját, mint #magyarvalóság.

    (#13) Vladi, 720p és 1080p között én nem látom a különbséget.
    Na ne már! Lásd! Van mit, bőven. Rossz szem? :(

    Cikkhez: Értékelem a cikk megírását, kicsit kötözködnék.
    Az AMD támogatását csak úgy berakták, nehogy kiderüljön. - ?

    1. hiába nem igaz, a minél jobban való topon levés kergetése a mozgatórugó sok fejben, az, hogy ezt a tényt betakarhatja ez az adott szituáció történetesen, az egy dolog. Vállalati környezetet nem ide értve természetesen.
    De ennek az ellenkezője is ugyanúgy megvan, s van arra egy tippem, hogy igazából hazánkban ők vannak többen. Ők nem holmi Windows-változások miatt nem dobják ki, a cucct hanem mert - és emiatt nehéz őket hibáztatni, ha átvett eljárás, ha saját kútfőből jövő, józan paraszti ész - szóval hogy nem dobják ki, mert működik. Nem a támogatottság a sorvezető, hanem hogy nincs elhasználódva: nem élhetetlenül karcos vagy lelakott, nem bassza szét a szemét kijelző, megszokta a billentyűzetet (laptop) így marad a bevált modellnél. Megértem, ki a túró akar magának önként egy következő Canossa-járást, ami még újabb kiadás is, főleg ha ingoványos talajként éli meg egyébként is ezt az egészet. Cserébe 480-on hasít a YT.

    Rossz példa az Office, nem átjárható az alternatívákkal a gyakorlatban. Lehet ismételgetni, hogy de, de valójában nem. Aki érdemben került már szembe platformok közötti inkompatibilitással irodai dokumentumok kapcsán annál nem merül fel ez a dogma többé, hidd el. Pársoros jegyzetelésnél, otthon persze nem buknak ki ezek.

    ami bármely Linuxon működik - Bátor állítás & kellemes hegesztést.
    mivel a rendszertől elkülönítve futtatja - hogyan jön létre ez a nagyobb biztonság? A machinációk idejére értendő a szeparáció vagy a Flatpackkel felrakott szoftver "külön" fut aztán a későbbiekben is?

    Játékokkal kapcsolatban.. elszállt az állításod. Ne keverjük a kívánalmat a valósággal.

  • totron

    addikt

    válasz t72killer #25 üzenetére

    Nincs célzás. Kevesebb bosszanatuk van a nem casual usereknek. Hogy ki a boldogabb - a koca gépes vagy aki sikerrel feltárta & finomhangolta géptársa kvalitásait - azt nem tudom.

    (#23) mefistofeles, azt hiszem erre mondják, hogy soha ne találkozz a hőseiddel. Hogyan alakulnának a projektek ha hiányozna az emberekből a hype?

  • totron

    addikt

    válasz bambano #37 üzenetére

    10, illetve pécézzünk ki programnyelveket dilettantizmusunk okán, feltörekvővé tett, újra fókuszálva, ami elfedi a nemtudásunk. De ami pont annyival tunyít el minket vagyis meg sem tanít normálisan kódolni, hogy ugyanott legyünk, mint a boszorkányüldözés megkezdése előtt. Így teremtve körön egy belüli rabló-pandúr helyzetet, mindig 1 lépéssel önmagunk előtt vagyunk, és nem a jó értelemben.

  • totron

    addikt

    válasz Krugszvele #45 üzenetére

    Össze tud, 150-200-250 sem ritka itt ma. Már nem küzdök ellene. Szörnyű volt a tabtalan IE-korszak, még ha Netscape volt is a preferált.

  • totron

    addikt

    válasz Vladi #54 üzenetére

    Ki voltam akadva, hogy Win95-öt vettek egy haveromék, de DOS-t azt nem. Hát milyen megalapozatlanság ez kérem...? Tudja valaki mi zajlik ma infó órákon?

  • totron

    addikt

    válasz nuke7 #62 üzenetére

    Vagy eleve használtan vett és nem a 0. évtől indult a ketyegése.

    (#80) Hieronymus, a védelem szót ki is cserélheted a kiszolgáltatottság szóval.

  • totron

    addikt

    válasz Busterftw #88 üzenetére

    Lezajlottak, tény, de volt hardveresen való kizárás is? Nem emlékszem, de nem ködlik (rémlik).

  • totron

    addikt

    válasz 8th #98 üzenetére

    De mi a baj a felsoroltakkal? Kell az eredő, az más kérdés, hogy számukra száraz lesz, mert adathordozót max. 1x, az órai körbeadáskor tapiznak fizikailag. Funkciót és elnevezést sem ildomos összekeverni, stb. Nem látok vészt a listában.

    Nálunk egyébként a monitor elsőbbségét nem annak induló áramfelvételével magyarázták, hanem hogy ne menjen a semmibe a képanyag, már-már filozófiai vetülete keletkezett a dolognak. Mindenképp vicces volt látni, ahogy a csajok is bele voltak kényszerítve addigi, én vagyok a jócsaj és a boldoguláshoz ennyi pont elég is szerepkörüktől eltérően egy képernyővédő-programozásba. :D Persze egy függvény elvégezte az oroszlánrészt, szóval csalás volt az egész, nem is kellett érdemben szenvedni.

  • totron

    addikt

    válasz Ghoosty #103 üzenetére

    Fontosnak tartom különválasztani a mennyiségében elégtelen oktatást és a rossz oktatást. Vagyis amikor az átadó dilettáns és nem érti mit tanít vagy érti, de nem tudja átadni. Régebben azt hittem, hogy akiben ott a szaktudás, a tapasztalat, az azért legrosszabb esetben is egy esetlenebb formában, de érdemben át tudja azért adni a benn lévőket, hát ez nagyon nincs így, a többség ebben bizony vastagon lávakő (tufa). Van, aki történetesen még tanár is közülük, az valóban nem szerencsés. Szóval össze is függhet a kettő, hiszen ha a keretterv csak pár elemről szól, azok szinte törvényszerűen összefüggéstelenek lesznek, pontok összekötögetése elmarad; "ezt még nem kell tudnotok". Mindezek ellenére nem feltétlenül kell egy bevezetésnek katyvasznak lennie. Tehát ha ez előzményeket, alapokat szeretnénk megismertetni, akkor amit leírtál az nem egy rossz szemelvény. Sőt, előremutatást is tartalmaz, hiszen például tényleg nem való összekeverni funkciót és elnevezést - vagy szerinted de?
    Soha nem baj az, ha egy jó csillagállást (jó tanár + átgondolt és hasznos átadandó) fog ki a gyerek, de ugye nem hivatkozhatunk teljes élethosszon át arra sem, hogy hiányoztunk a b betűnél.

    Az informatika meg egy autodidakta beütéssel nagyban átitatott terület egyébként is, nem tudom, ebben egyetérthetünk-e. Mintha azt látnám, hogy több fejben még mindig az iskola mindenhatósága játszik, bár volt említve különóra. Nem kell ezen kétségbe esni, ha megcsapja a táp füstje úgyis tovább halad az úton (és feljár mondjuk a ph-ra is), ha meg nem, a hallottak, a kiköveteltek 90%-a úgyis megy a feledés örök homályába szépen. De felmerült pénzügyi tudatosság is és társai, azokból még ennyit sem kapnak. Van akinek jut filozófia is még szakiskolában is, másokat meg a gimiben/egész életében elkerüli nagy ívben. Vagy ha nem is kerüli, nem biztos, hogy abban a korszakában beépül, megérinti, lehet, hogy később talál rá és gyarapítja a személyiségét - vagy épp később sem.
    Némi hektikusság van, igen. Ahogy otthonról vagy a gyereket körbevevő környezet egésze is mindig valamilyen, ahogy a szülő is valahogyan mindig "elrontja" vagy elrontja, ki tudja mi bizonyul később idézőjelesnek és mi nem. Nincs abszolútum és nincs az az elitiskola, és infóösszetétel ami garantálja a későbbi boldogságot. Valószínűségeket lehet növelni egy irányultság felé, illetve a mindenhez is hasznos kritikus gondolkodás képességét nyilván kapja meg, folyamatában, de felesleges démonizálni egy iskolába beszorult vagy épp álmát ott töltő pedagógust és a leadandó anyagot.

    A korosztályt nem tudom, abban élünk amiben, nem mindenkinek van odahaza gép vagy inkább háttérinfó hozzá, nem tartom haszontalannak, ha atmoszféra is társul a teszkólaptophoz háttérinfók formájában. Vannak később és vannak hamarabb érők, szóval nehéz ezt az egyén szintjére hajszálpontosan belőni, de hát ezért vannak a szülők.
    A dolgozat, mint visszakérdezés az információ elmélyítését szolgálja vagy szolgálná. Mondom, aki nem techbuzi már kicsinek, annak hidd el, hogy a bemutatás tovaszáll 1.5 másodpercen belül. Van helye természetesen a vizuális-fizikai demonstrációnak, a dolgozat vélt haszontalansága mellé írtam ezt most.

    Egy pendrive-méretet tényleg lehetne ápdételve átadni, de hát istenem. Szerintem nem sok olyan, statisztikailag kimutatható tanuló van, aki tökéletesen naprakész infókkal jön ki egy infóóráról. Talán inkább az egészhez szükséges gondolkodás és az alapok átadása a fontosabb küldetés itt, nem? Mit ér vele, ha 2 hónap múlva megint más lesz a max kapacitás? Iterációs- és asszociációs képesség kell, meg rendszerátlátás, nem bemagolandó adat!

    Standby: legyen, bár nem mindnekinél, nálam pl. 5 óra után lekapcsolja magát. Annyiban van értelme, hogy a "jajj, nem működik" faktor redukálható ezzel valamennyire. Ne feledd, a többség nem azzal a logikával ül le a gép elé mint egy kockaember. Nem szerencsés az, ha a korszakot nem lekövető begyöpösödöttség is benne marad a tanítandók közt, de azt sem állítom, hogy értelme nem maradt ennek most konkrétan. Nem a szokásra kell apellálni, hogy úgyis mindenhol standby van. Arra kell apellálni, hogy ne fagyjon le a gyerek (későbbi felnőtt), ha egyszer úgy hozza az élet, hogy kikapcsolt monitorral kerül szembe. A szakmában aktív dolgozókról szóló, agyolvasztó történeteket tudom ajánlani az ingyen kellene, de tegnapra címzetű topikból - és akkor az csak egy pöti, halovány kis lenyomata az egész jelenségnek. Szóval lehet, hogy mégsem akkora hülyeség az a sorrend.
    Kérdés az, hogy a tanár elmondta-e, hogy mi az a monitor (ha már így alakult, hogy meg kellett kérdezni). Miután túl van pár képleten már, az sem kizárt, hogy kitalálja magától. Mindig kell hagyni teret a hídképzésnek a fiatal elmében, későbbi visszaellenőrzéssel persze. Nem tudom hány fős a csoport, de már csak a számok miatt sem lehet makulátlan minden pillanatában és elemében az egész folyamat. A hibának sem kell kötelezően hibának maradnia. A nagybetűsben is folytonos korrekciókkal kell élnünk, rögtönzésekkel kell élnünk, ki kell találni a másik kínját, stb.

    Nem biztos, hogy szar az a tananyag, mi van, ha pont ezzel a Paintes fogással nevelnek zsenit az utódból? :) De értem amit mondasz, tényleg ez korai. Az elvárás amúgy nem egy rossz dolog, mert sokszor mind a szülő, a gyerek meg aztán végképp hajlamos (ön)buksisimibe burkolózni, vagyis éljünk le egy életet 5 éves ízléssel (cukorka power) és teljesen jó az a tudásszint is amivel születtünk, minden más nyűg. Szóval ezt azért talán ne.
    Az elvártakból teljesül valamennyi és megmarad valamennyi. Nem csak statikusan, egy az egyben kell nézni ezt, a háttérben, részleteiben is tanít, mint otthon a passzív nevelés. A rossz pedagógus persze igazi átok, ha nincs a gyakorlattal összefésülve az anyag, ha ordibál, ha emberségében vagy mint tanerő fos, akkor azt megsínyli a gyerek. Számos ponton lehet hibát találni, de szülőin ezeket el lehet mondani és akkor majd jól nem történik semmi.
    Válasszuk külön az aktív és passzív csúfságokat. Ha ordibál az istenadta és idegbeteg az egy aktív rossz, ha nem megy a felmásolás, az egy passzív. Korrekcióra szorul? Igen. Erre a szkillre lesz legnagyobb szüksége az életben majd? Nem biztos. Később is meg tudja majd tanulni? Jó eséllyel. Van számos más tantárgy is még, amivel számolnia kell? Bizony van. Azokban is lehet hibát találni? Lehet hát.

    Mindenki: hogyan festene egy megfelelő oktatás, mi volna egy szemet gyönyörködtető, elmét simogató, hasznos tanterv a témában?

    (#104) Pikari, vagyis nem fontos a nyelvhelyesség? Milyen mértékig nem fontos? Olyanig, ahol igen erősen kell már silabizálni fogadóoldalon, felpörgetni a fejben lévő procikat, hogy megértődjön a kenyeret kérő? Ez bőven egybe is tud ám esni azzal, amit te írsz.

  • totron

    addikt

    válasz bambano #110 üzenetére

    A kötelezőket is lehet rosszul és jól / a rossz alapot is el lehet tolni mégjobban. Az egy külön, sajnálatos tény, hogy a kéz meg van kötve. A tolerancia meg javarészt vezetésfüggő, hogy milyen és mennyi kiegészítéssel élhet a tanítómester. Nálunk mindig volt egy kis sejtközi infóáramoltatás, keletkezett koherenciája a dolgoknak, nem lógott semmi a levegőben, mint egy rossz forgatókönyvben. Ma is tudok ilyenről.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák