Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .Szaki.

    addikt

    Én akkor ezt csak úgy ideteszem.

    Javaslom a "Greenest list" 12 soros listának átnyálazását, és innentől szerintem bárminemű vita ezzel az egésszel kapcsolatban zárható.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Donki Hóte #102 üzenetére

    "A lista annyiban valóban lezárja a vitát, hogy lista szerint nem egy tisztán elektromos, hanem egy hibrid jármű a leggazdaságosabb (és így valószínűleg a legkisebb károsanyag kibocsátású) jármű a vizsgált időszakban az USA-ban kapható autók közül."

    Az hagyján, de ebbe a listába belefért három öntöltő hybrid is, köztük az ominózus Corolla is, amit saját tapasztalatok alapján abszolút meg is tudok érteni, bár tény, hogy a listában való szereplése meglepett.

    Egyébként meg igen, a legkörnyezetkímélőbb közlekedésieszköz minden esetben a lábbusz. Na de ott pedig már egy másik téma jön be: A Fastfashion. (Cipő pl) :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz morcosharcos #120 üzenetére

    "Skacok, meddig fogtok még elvitázgatni a vellanyautók létjogosultságán? Már megtörtént az átállás eldöntése, az iparág ebbe az irányba tart, senkit nem érdekel már, hogy a belsőégésű/hibrid/fiszemfaszom egyéb technológiák meddig húzzák még, nincs már egy ideje miről beszélni."

    Azért egyelőre ez még erős túlzás. Az Uniónak nem érdeke, hogy tönkre tegye az európai autóipart, márpedig a teljes átállás egyelőre egyértelműen ezt eredményezné és nem is biztos, hogy be tudják hozni a lemaradásukat. 8th linkje pedig szintén elgondolkodtató atekintetben, hogy mikor is lesz realitás a 100%-os átállás.

    Sem az európai autóipar, sem pedig az infrastruktúra nem tart még ott, hogy az átállás ideje rövidtávon belül belátható legyen. Sokáig fognak még köztünk élni a belsőégésű és hybrid autók, így szerintem a vitának is helye van.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz 8th #133 üzenetére

    "De mi csak szórjuk továbbra is a közpénzt az ablakon milliós villany támogatásra. Gazdag ország vagyunk fussa' rá."

    Ez a pénz az Európai Uniótól lehívható "REPowerEU" támogatásból származik. Ha minden igaz egyedül M.o. nem hívta le ezt az összeget egészen mostanáig. Ha megnézzük, hogy ez a projekt miről szól, aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át.

    Számomra inkább az a furcsa, hogy ha már van ez az e-autó támogatás, akkor miért csak cégek pályázhatnak rá.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz <Adamsky> #138 üzenetére

    "...vagy mégiscsak igazan van azon "konteó-gyárosoknak", akik szerint Kína megvette őket kilóra."

    Pénz beszél, kutya ugat, karaván halad. Európán belül a Pénz az autóipar, nem pedig Kína.
    Nem véletlen, hogy a teljes átállás eredeti 2030-as tervét már 2035-re tolták, mint ahogyan az sem, hogy több gyártó ismételten elkezd belsőégésű és hybrid technológiájú motorokat fejleszteni. Ezt teszi a Stellantis is, például a nem túl jóhírű 1.2-es PureTech motort fejlesztették tovább, hogy ne legyen vele gond és 48V-os hybridként fog szerepelni többek közt az Opel Corsában és Grandlandben is. Nemrég láttam, hogy a VAG már azzal hirdeti a most megjelent faceliftes Skoda Octaviát, hogy az alapmotor immáron egy négy hengeres 1.5 TSI benzinmotor. Kiemelték a négy hengert, ami szerintem azért fontos, mert a közvélemény - és nem utolsó sorban a szakemberek - szerint azért jóval tartósabb egy négy hengeres nagyobb köbcentis motor, mint egy felfújt három hengeres egy literes. Apropó VAG. ... Hol is van a már régóta ígérgetett ID.2? Néma csend honol ezen a téren.

    Szóval se infrastruktúra (elegendő energia az e-autók töltésére; megfelelő mennyiségű és minőségű töltőhálózat), sem a gyártók által versenyképes technológia, sem pedig a vásárlóközönség igénye nincs meg az elektromos autókra. Ez utóbbi persze lehet az előbb felsoroltak következménye is. Addig, amíg az ipar kinyitja a száját és az Unió ennek megfelelően könnyít, addig szerintem attól nem kell tartani, hogy ellentétes érdekeket szolgálnának. Én ezt mindenképp szeretném kizárni. Szimplán van egy jóravaló törekvés (környezetvédelem), feltehetőleg hibás megoldási javaslatokkal és az autóipar és az Unió közti vita segíthet ennek a megoldásában. Én ezt így gondolom.

    Kína:

    Kína olyan szinteken tud a Pénz lenni az Ázsián kívüli kontinenseken, mint például amikor a BYD kivágja a VAG-t a foci EB egyik fő partneri pozíciójából, meg amikor az NFL időszakban megjelenik a Temu.

    Ezen kívül akkor fog még nagyobb hatalommal bírni Kína Európában, ha az EU mégis hoz egy olyan döntést, ami egy olyan technológiát hoz előnybe, amiben a Kínaiak sokkal előrébb járnak és a saját iparágunk pedig olyan lemaradásban van, ami végzetes lehet. Ne dugjuk homokba a fejünket, a BYD akkumulátor technológiája és a kis motorjaik, amik egy kispolákban is elférnek olyan szinten előrehaladottak, hogy ennek lepipálásához bizony nagyon komoly teljesítményre lesz szükség. Tehát ha bevezetik a kötelező átállást, akkor nagyon komoly érveket kéne felsorakoztatni amellett, hogy egy európai állampolgár miért a VAG, vagy a Stellantis, esetleg a Renault valamelyik elektromos autóját válassza a kínaiakéhoz képest elmaradt technikával, jóval magasabb áron, egy kedvező árú és jó minőségű kínai helyett. És persze tudom, baromi furcsa ilyet olvasni, hogy "jó minőségű kínai termék", de egy dolgot ne felejtsünk el. Sokkal veszélyesebb homokba dugni a fejünket és 0 pontokat osztogatni pl a BYD Sealnek az év autója választáson, mint azt mondani, hogy gyerekek, ez bizony Leistung, itt az ideje leülni és elkezdeni dolgozni. Előbbi bizony végzetes lehet.

    Szóval szummázva ezt a kisebb regényt, a konteókkal azért nem érdemes foglalkozni, mert a való életben mindenre megvan a magyarázat. Nem kell senkit sem megvenni kilóra ahhoz, hogy a fentebb leírtak közül bármelyik opció megtörténhessen.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz csendes #188 üzenetére

    Nem nagyon van mit összehasonlítani a kettő közt.

    A koreai HEV-k vannak DCT-vel szerelve, annyi az előnyük, hogy nagyobb gázadásnál nem bőg fel a motor (pl. az e-CVT autópályán simán felmegy 5.000-re és amíg el nem éri a kívánt sebességet tartja), hanem szépen váltogat felfelé. Ellenben ami az előnyük, az lehet a hátrányuk is, hiszen jóval több alkatrész kell hozzá, ami több hibalehetőség.

    Gyorsulni egy HEV DCT és e-CVT is tud egyébként, sose értettem, hogy mihez hasonlítják ezeket az autókat azok, akik szerint nem acélosak ebben. Városban kifejezetten jól gyorsul, autópályán is hamar eléri a megengedett sebességhatár értékét. Annak aki N.o-ban él és gyakran megy a Deutsche Autobahn sebességkorlátozás nélküli szakaszán, valóban nem ajánlható a típus, arra ott a BMW M5, de Európa többi országában untig elég akár az 1.8-as is, hiszen mind városi, mind pedig autópályás körülmények között tökéletesen helyt tud állni, mivel a legtöbb országban maximum úgy is 130km/h-val lehet haladni, de nem ritka a 110km/h sem.

    Innentől pedig már csak az a kérdés, hogy kinek melyik megoldás szimpatikus. Szerintem nem lehet ráfaragni sem a DCT-s sem pedig az e-CVT-s modellekkel sem.

Új hozzászólás Aktív témák