- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- TCL LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
Új hozzászólás Aktív témák
-
N_A_S
veterán
válasz Antarctica #6763 üzenetére
megéri, mert az 1156-ot most még árban el tudod adni.
nekem is volt 750@ 4GHz, aztán i7-870
a 870-et 46.000 -ért adtam el, annyiért már kapsz i5-2500K -t és nincs akkor suxx tuningnál, mint 1156-on.
https://tinyurl.com/phnas
-
natë
nagyúr
válasz Antarctica #6876 üzenetére
Van az több is.
-
félisten
válasz Antarctica #6876 üzenetére
Alkalmazásfüggő.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
AirBooms
addikt
válasz Antarctica #7957 üzenetére
Nem, ez nem közgáz, hanem szimplán butaság, de inkább demagógia.
A tuning szó eredeti jelentése hangolás. De leginkább a mi esetünkben és a legtöbb autótuning esetében finomhangolásról van szó. A gyártó futószalagon készíti a termékeit, aminek meghatározza a működési paramétereit. Nos, ebbe mindegyiknek bele kell férnie. Így a legkézenfekvőbb megoldás az, ha (alaposan) alul húzza meg a határokat, vagyis szinte mindegyik példányban ott lakozik még a hangolás tartaléka. Mindez úgy, hogy az eredeti termék még egyáltalán nem fog sérülni, elromlani, az élettartama nem változik. Mivel eredetileg is erre méretezték. Az extrém tuningot most ne soroljuk ide.
Nem vitázni akarok, csak ha már a "közgáz" szavakkal dobálózunk, akkor feltételeznék némi szakmaiságot, hozzáértést. -
MPowerPH
félisten
válasz Antarctica #7957 üzenetére
Eh. Nincs itt semmiféle hazárdírozás. Aki tuningol, az nem kontár. Ez egy normális dolog. Szerinted az Intel miért csinált a sima procik mellé K-s jelűeket? De most komolyan. Tisztában vannak vele, mit lehet, és mit nem. Elég ritka, ha egy proci tönkremegy, valljuk be.
Don't Tread On Me
-
fsb1000
nagyúr
válasz Antarctica #7959 üzenetére
Nézd... 12 éve tuningolgatok (p3 350-es celkával kezdtem), legalább 6 éve olvasom a PH! tuning rovatait.
Nagyon ritka, hogy valakinél CPU tönkrement volna.. A VGA-k viszont hullanak tuning miatt, néha az alaplap is.A másik:
Tuning okozta meghibásodást hogy bizonyítasz egy CPU esetében? -
AirBooms
addikt
válasz Antarctica #7959 üzenetére
Nem, egyáltalán nem látom az ésszel végrehajtott tuning hátrányos következményeit. Csak plusz teljesítményt, jobban összehangolható rendszert, s alaphelyzetben a fogyasztás sem nő, csak, ha szükség van a plusz kraftra. Nekem tuning miatt még soha semmim nem ment tönkre.
Ugyanez vonatkozik az autókra, sőt! (leginkább a turbodízelek esetében) még csökken is alaphelyzetben az átlagfogyasztás, mint ahogy azt sok-sok autó példáján be is bizonyítottuk. Mivel, mint említettem a tuning eredeti célja az optimalizálás, hangolás. Ha egy motorban a valósnál több teljesítmény rejlik, akkor önmagához képest fajlagosan csökken a fogyasztása ugyanakkora teljesítmény leadásakor. Csak a gyártók (a nagy szórás miatt) egy veszettül óvatos határt húznak. Pl. még egyik peugetot vagy Citroen esetében sem sikerült megmérnünk a 110 lovasnak nevezett HDi motornak a 110 lóerejét. Olyan 85 és 100 között mozogtak a mérőpadon. Óvatos tuninggal simán kijön belőlük füstölés és többletfogyasztás nélkül 130-140 lóerő, vagyis nem keletkezik több károsanyag, hanem a befektetett energia hasznosul jobban. Emiatt ugyanolyan terhelésen kimutathatóan csökken a fogyasztás, az élettartam pedig nem változik. Viszont ha a sofőr mondjuk előzni akar, akkor az plusz 30-40 lóerő, s akár 100 newtonméter nyomatéktöbblet nagyon jól jön. Ugyanez a helyzet a prociknál is. Simán bennük van ez a többlet, de a gyártó a gyártási szórás miatt kénytelen lejjebb meghúzni a határokat.
Amúgy ha a tuning annyira veszélyes lenne, akkor miért adnak ki maguk a gyártók néha pl. extrémtuningos VGA-kat, Superclocked, meg miegyéb fantázianévvel? Arra nem vonatkozik a gari? Dehogynem. Csak éppen hozzáértésel végeztek minden húzást. Éppen ezért, ha valaki otthon ugyanilyen óvatossággal hozzáértéssl teszi mindenki ugyanezt, akkor ugyanúgy nem lesz gond. Az viszont jogos, hogy vérpistikék agyelborulására nem fognak garit adni. -
Peace
nagyúr
válasz Antarctica #8006 üzenetére
Ránézek...
-
Peace
nagyúr
válasz Antarctica #8006 üzenetére
Továbbra is 37-42 fokosak a magok. Bios-ban átállítottam autómatára. Ha eléri az 50 fokot, akkor level9-re teszi fordulatot, ez a kiválasztható legnagyobb opció. Jelenleg 2500-on forog everest szerint, ami 46%-ot jelent. Nekem ez nem mond semmit. Azt mondjátok, hogy mennyinek kéne lennie idle-n, mert akkor úgy érzem mégsicsak a felfekvéssel lesz a gond, és szedhetem szét az egészet. Betoltam kíváncsiságból 4,4 GHz-re, egyből felment 57 fokra.
-
Sundesz
őstag
válasz Antarctica #8161 üzenetére
Aki új gépet vesz annak nem kérdés, hogy jobban jár a Sandy-vel. Kevesebbet fogyaszt és gyorsabb, az integrált GPU-ról nem is beszélve.
Hörcsög Powa'
-
SVLaller
senior tag
válasz Antarctica #8161 üzenetére
ha használja a progi az avx-et, akkor az a 25% egyből vagy 100%-ra nő. márpedig fogják használni, mert innentől minden új prociba bekerül. váltani nem biztos, hogy megéri az i5 760-ról, de új gépként mindenképp, mert forintra annyiba kerül az új mint a régi.
mielőtt megvettem ezt a cuccot én a használt 920-930-as konfigokat nézegettem, de nem tudtam megvenni 100 körül, ismeretlen előélettel. ez meg meglett 92-ből újonnan boltból, bontatlan csomagolásban garanciával.
mindenki jó valamire, ha másnak nem elrettentő példának :-)
-
MPowerPH
félisten
válasz Antarctica #8161 üzenetére
Azért clock to clock jó a Sandy, ez tény. Ha azonos órajelen járatnád, akkor olyan 11% teljesítménytöbbletet tudnál kimérni. Senki nem mondta, hogy nagy durranás, az majd az X79 lesz.
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemzés Megateszt: Intel CPU-k Nehalemtől Skylake-ig
- Elemzés Intel Sandy Bridge teszt
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Óvodások homokozója
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Macrodroid
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 országban elérhetetlen lesz
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen