- Samsung LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Androidos tablet topic
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Acer notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
ma Valóban egy másik Realme átirata érkezhet június 20-án geek power tuninggal.
-
Computex 2024: Íme a Project NeonStorm
ph Alaposan összetömörítette a PCIe 5.0 x4 SSD hűtését szolgáló vizes rendszert az ADATA.
Új hozzászólás Aktív témák
-
flashpointer
őstag
AMD Radeon RX 7900 XTX Failure Rates Reportedly At 11%, RMA’s Piling Up But Users Not Receiving Cards
majd jon ra driver! vagy ezen mar tullendult a szerzo? nem kovetem a topikot miutan par szaz hozzaszolason keresztul sikerult bizonygatni hogy nincs itt semmi latnivalo minden a terv szerint halad. -
Ermac
tag
Szép szép meg minden nade stabil lesz e a drivere ?
We are Many You are but One
-
Vincent_
senior tag
Jó lesz!
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Petykemano
veterán
válasz flashpointer #759 üzenetére
> vagy ezen mar tullendult a szerzo?
Csak kiváncsiságból kérdezem, neked mi lenne az elvárásod, szerinted mit kéne tenni?
- Szerinted egy teszt cikket az tesztalannyal összefüggésbe hozható híranyagokkal újra és újra ki kéne egészíteni?
- Vagy a teszt cikk szerzőjének kommentben kellene ezekről az új híranyagokról beszámolni - mielőtt még egy lelkes felhasználó bedobja?
- vagy új cikkben kellene beszámolni mint pl ez?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Pikari
addikt
Nem olvastam végig a teljes topikot, de egy dolgot szeretnék hozzáfűzni, kicsit elrugaszkodva a konkrét termékek értékelésétől. Ha visszaugrunk kb 15-16 évet az időben (core2quad, phenom, 8800gt / radeon3850), akkor azt látjuk, hogy az akkori játékok közül egynéhány kb ugyanúgy néz ki, mint a mostaniak, és kb ugyanazt az élményt nyújtják, mint a mai játékok. Illetve 5-6 éves játékok (és amik megintcsak ugyanúgy néznek ki, mint a mostaniak) többségében még vígan elfutkoznak a fent említett két kártyán. (amit onnan tudok, hogy tavaly ezek is jártak a gépemben jobb híján. ) Engem nem nyűgöz le a vulkan és a dx12 sem, semmi plusz élményt nem adnak, a fejlesztők dolgát se könnyítik meg (sőt!!). Az emberi érzékelés nem lineáris, amikor a felbontás 640x480ról 800x600 lett egy adott képernyőméretben, az sokkal nagyobb élmény volt, mint amikor 1280x720 helyett lett 1080p. Aki az efölötti kijelzőket is képes megkülönböztetni a fotelből huszonegykét colos monitor előtt kényelmesen ülve, az előtt meg megemelem a kalapom. A textúrákra ugyanez vonatkozik, meg a polygonszámra is. Amikor egy karakter volt 50 polygon, és hirtelen 500 polygon lett, az rohadt nagy élmény volt. Amikor 500 polygonból lett 5000, és már a lábujjai is külön polygonokból állnak, az is nagyon látványos volt, de már nem ütött akkorát. Most, hogy 5000 polygonból lesz 50000 polygon, senkit se érdekel, hiszen emiatt pont ugyanúgy néz ki, mint a másfél évtizedes grafika, főleg úgy nem igazán szimpatikus ez az embereknek, ha 1 milliós videókártyát kell hozzá venni. De ez valahol a fejlesztők sara is, hogy asszisztálnak ehhez a hülyeséghez.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
nagyúr
Nem értek egyet. Hol voltak a hajdani open-world RPG-k (Elder Scrolls, Fallout sorozat) egy CP2077-hez képest? Hol volt a 15 évvel ezelőtti Microsoft Flight Szimulátor a mai iterációjához képest? Hol volt az Operation Flashpoint az Armed Assault 3-hoz képest.
Ne akarjuk már azt mondani, hogy nem fejlődött a játékfejlesztés, mert nagyon nem igaz...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Pikari
addikt
Én a hozzászólásomban a grafikáról beszéltem, nem a játékfejlesztés folyamatának egészéről.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Hogy jól ismert címeket mondjak, pl Crysis (2008) vs Crysis 2 (2011) vs Crysis 3 (2013) vs Crysis remastered (2021-es változat). De kb bármilyen játékot felsorolhatnék ide autószimulátoroktól elkezdve stratégiai játékokon át.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Mivel nem azt adtad nekem feladatnak, hogy a 15 éves grafikát hasonlítsam össze a 15 évessel, értelemszerűen ezért hasonlítottam a 15 éves részt a ki a 2-3 évente megjelenő újabb részekkel össze
De fordítsuk meg a kérdést, 100-ból szerinted hány átlagfogyasztó lesz képes megkülönböztetni ránézésre a 15 éves crysist (vagy bármilyen játékot) a mostanitól? Amikor a crysist írtam ide példának, beírtam googleba, és a crysis részek screenshotojait randomra adta ki (1, 2, 3, remastered). Ránézésre nem tudtam megmondani, hogy melyik-melyik. (És nem arra gondolok, hogy valahol a képen egy pixel az árnyékból kibújva szebben csillog valami szögből, ha ráfókuszálsz...)
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Raymond
félisten
"Mivel nem azt adtad nekem feladatnak, hogy a 15 éves grafikát hasonlítsam össze a 15 évessel, értelemszerűen ezért hasonlítottam a 15 éves részt a ki a 2-3 évente megjelenő újabb részekkel össze"
Nem tudom honnan szeded hogy 15 evest kene 15 eveshez hasonlitani. Innen indultunk:
"Ha visszaugrunk kb 15-16 évet az időben (core2quad, phenom, 8800gt / radeon3850), akkor azt látjuk, hogy az akkori játékok közül egynéhány kb ugyanúgy néz ki, mint a mostaniak, és kb ugyanazt az élményt nyújtják, mint a mai játékok."
Erre irta a kollega hogy ez nem igaz amire te azt irtad hogy a grafikara gondoltal es en azt irtam hogy arra se igaz.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Pikari
addikt
Akkor szerencsére pont jól tettem, hogy a 15 éves crysist hasonlítottam a össze a 12, 10, és 2 éves crysissel.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Piszmaty76
aktív tag
A Youtube-on találsz bőven összehasonlító videókat a grafika fejlődéséről évenkénti bontásban is akár. Vagy pl. a Tomb Raider csajszi részenkénti kikupálódásáról. Ha tényleg nem látod bennük a grafikai fejlődést, szerintem a lézeres szemműtét topik is hasznos lehet számodra.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
nagyúr
Én is a grafikáról beszéltem.
A Cyberpunk 2077 alapból is iszonyatosan szép játék, és sehol nincsenek hozzá képest a 15 évvel ezelőtti open world játékok.
A Microsoft Flight Simulator 2004-et sem lehet összehasonlítani az MFS 2020-al, akár a tájat, akár a gépmodelleket nézzük egymás mellett.
A 2000-es OFP pedig egy vicc már az alap Armed Assault 3-hoz képest is.
Szóval nem, sikerült felhoznod EGY példát (a Crysis), mert valamiért a Crysis-ra vagy rácuppanva, de közben bőven fejlődött a grafika az elmúlt években is, nemhogy az elmúlt évtizedben, csak esetleg el kéne szakadni a Crysis-tól, amely amúgy mai szemmel már egyáltalán nem szép...
Más szóval zöldségeket, tévedéseket állítasz, mindenféle megalapozottság nélkül...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Pikari
addikt
A világért se akarlak a zöldségtermesztés közben megzavarni, de 2004 az már 19 éve volt, 2000 meg már 23 Ha már megalapozottság: 15-16 évvel ezelőtt 2007-2008 volt, ami már az unified shaderek időszaka, pontosan az a korszak, amiben most is vagyunk. Ekkor már egy éves volt a 8800 sorozat, kijött a 8800gt, kijött a radeon 2xxx és radeon 3xxx.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
nagyúr
A zöldségeket Te termeled, mert 15 évvel ezelőtti játékok sem hozzák azt a grafikai szintet, mint a Cyberpunk 2077, Flight Simulator 2020, stb... Amelyek mindezt Open World hozzák, tehát nem zárt terekről, kötött pályán való mozgásról beszélünk...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
vrob
aktív tag
Általánosságban egyet értek veled. A legtöbb esetben valóban megragadt a fejlődés sok évre.
De vannak kivételek.
Az említett CP2077-ben azért vannak jelenetek RT-vel, amik elképzelhetetlenek lettek volna akár 5 évvel ezelőtt is.
Csak a legtöbb játékba sajna erőltetetten implementálják. Persze mondhatjuk, hogy még kevés a HW-ek teljesítménye az RT-re, ettől függetlenül, általában csak lejáratják a technológiát annyira bénán, rossz helyen használják, megtapasztalható különbség nélkül.Illetve egy címet tudok, aminek a grafikai megjelenítésében csodát tettek, ráadásul még RT nélkül. Ez a Half Life Alyx, 2020-ból.
Nem tudom hogyan, de hihetetlen realisztikus fényviszonyokat teremtettek a VR-ban.
Nem lehet betelni vele. Minden szobát be kell járni. A szőnyeg, a kanapé, a mosatlan ruhák, a csap, a döglött patkány a sarokban, a számítógép alkatrészek, CRT monitorok a játékon belül. A csatornarendszerben, a láncon, fejjel lefelé lógó, zseblámpás zombi olyan fényorgiát kreál VR-ban ... aki azt nem látta, az nem tudja - el sem tudja képzelni - milyen realtime grafikára képes ma egy számítógép.
Ez pl. fényévekre van a 15 évvel ezelőtti grafikától.[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
Tulajdonképpen egyetértek veled abban, hogy a nagyon openworld típusú játékok profitálnak a mostani kártyák számítási kapacitásából - hiszen sokkal könnyebb a nagyon nagy tereket betölteni tartalommal, ha kevésbé kell a fények, a polygonszám és a vram miatt aggódni - de szerintem tévedsz abban, ha ezt annyira jelentősnek tartod, hogy egy átlagos játékos számára döntő faktor legyen. Az ilyen típusú játékok is elérték már régen azt a szintet, hogy az élményt a grafika segítségével nem lehet tovább érdemben növelni.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
Igen, értem a meglátásodat, viszont ezeknek a nagy része nem grafikai értelemben vett fejlesztés. A csöpögő csap, a lámpás zombi, ez sokkal inkább az ügyes és kreatív level dizájn számlájára írható, épp ez jutott az alkotók eszébe, és nagy hatást tett rád. Pl az xboxos resident evilek is hasonló dolgokkal operálnak, 5től felfele mindegyik nagyon hatásosan komponálja a pályákat, de inkább dizájn tekintetében fejlődött, semmint technológiai értelemben. Ott inkább a resident evil 6 volt az utolsó, ami grafikailag fejlődést mutatott fel. A legújabbak meg már csak annyit tudnak a dologhoz hozzáadni, hogy a pályák egy kicsit kevésbé gumi feeling, hanem beleélősebb - és ez inkább csak a jobb textúrázásnak és a szerencsésebb színválasztásnak köszönhető.
[ Szerkesztve ]
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
PuMbA
titán
Rainy Night Walk from Charter Hill to Japantown A legszebb játékok között van, pedig több, mint 2 éves....
[ Szerkesztve ]
-
vrob
aktív tag
Nem, nem a hatásról van szó.
A grafikáról, a képi tartalomról írtam - feltételezem még nem láttad, azért gondolod csak jól sikerült, kreatív hatásfokozásnak.
Ami érdekes, hogy youtube-on semmi, de tényleg semmi értelme megnézni. Egyáltalán nem jön át a képi világ, csak VR-ban."A legújabbak meg már csak annyit tudnak a dologhoz hozzáadni, hogy a pályák egy kicsit kevésbé gumi feeling, hanem beleélősebb - és ez inkább csak a jobb textúrázásnak és a szerencsésebb színválasztásnak köszönhető."
Ehhez annyit, hogy ez nem ilyen egyszerű. Sokkal többről van szó mint texturák és színválaszték.
Itt van egy GTA V photorealism mod.
Érdemes végignézni, mi kell ahhoz hogy valami tényleg életszerű legyen.
Ebben van/lesz fejlődés. Az Alyx-ban is valami hasonló a különbség a kommersz fps-ekhez képest.[ Szerkesztve ]
-
pengwin
addikt
Szervusztok!
Egy alapbeállításokon hajtott referencia 7900XT szerintetek képes egy 650W-os Gold táp OCP-jét vagy OPP-jét működésbe hozni a fogyasztási tüskékkel? A gépben még egy Ryzen 7600X, 32GB DDR5 és egy 1TB PCIe 4.0 SSD van.Ez a kártya elvileg legfeljebb 375W-ot képes felvenni a csatlakozóin keresyztül, de pl. TPU tesztben valami 410-420W-os tüskéket mértek. Elég lehet ez, hogy lekapcsoljon a táp?
Üdv, pengwin
-
Alogonomus
őstag
Szerintem a tipikus tüskéket áthidalja az onboard VRM kialakítása, ezért is nem volt gond a bő 10%-os pillanatnyi túlfogyasztás. Amennyiben legalább pár naponta előfordul a jelenség, akkor szerintem a tápkábelt próbáld meg kicserélni.
Egy időben nekem is látszólag minden ok nélkül lekapcsolt a táp, aztán észrevettem, hogy ilyenkor mintha szikrázott volna valami a csatlakozónál, és a tápkábel nagyjából egy éve megejtett cseréje meg is oldotta a gondot. Gondolom a csatlakozó "szorítása" lazult meg az esetemben. -
Alogonomus
őstag
Hát nem a levegőbe beszélt Abu, amikor azt mondta, hogy az UE 5 motor jobban fekszik az RDNA 2/3-nak.
TPU teszt alapján még a SAM segítsége nélkül is nagyon jól muzsikáltak a komolyabb AMD kártyák a konkurenciával szemben. SAM esetén talán a 7900 XTX 3-6%-os hátránya is "elolvadt" volna a 4090-hez képest, és a 7900 XT is beérte volna a 4080-at, valamint a 4070 Ti is a 6950 XT mögé szorult volna, de így is szép eredmény született.
Új hozzászólás Aktív témák
- 2025.11.04. Garancia! MSI RTX 3080 12GB GDDR6X TRIO PLUS Videokártya! BeszámítOK
- EVGA RTX 3070 8GB GDDR6 FTW3 ULTRA GAMING Eladó! 125.000.-
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
- KFA2 GeForce RTX 3070 EX LHR OC 8GB GDDR6 256bit
- AIO Vízhűtéses NVIDIA RTX 2080 SUPER ?? Igen!! Igazi kuriózum eladó csak itt!! - Beszámítás: OK
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen