Hirdetés

Furcsa generációváltás AMD-módra

STALKER, AvP, Metro 2033, Battleforge

A STALKER extreme módban maximális beállítások mellett szépen megdolgoztatta videokártyákat. A GTX 580 és a HD 6970 ezúttal azonos teljesítményt nyújtottak, és ez lényegében elmondható a GTX 570 és a HD 6950 eredményeiről is. AvP alatt a Radeon tört az élre, az előnye 7%-os volt, amit a játék hevében aligha veszünk észre. A GTX 570 viszont ezúttal jobban lemaradt riválisától, bár a különbség itt is inkább csak 2560x1600-as felbontásban érzékelhető a játék közben, itt már nem mindegy, hogy 30 vagy 19 a minimum fps. A Metro 2033 már a kezdetektől fogva egy NVIDIA játéknak lett kikiáltva, de a sebességek láttán az AMD-nek sem kell szégyenkeznie, a Radeonok csak minimális mértékben maradtak le. Azt azért tegyük hozzá, hogy ezt a játékot 2560x1600 helyett 1680x1050-es felbontásban teszteltük, és ehhez képest a 20-30-as átlagfps eredmények elég nevetségesek. És itt van a Battleforge, az egyetlen játék, ami alatt "problémás" eredményeket mértünk, a HD 6900-asok a HD 5870-nél is lassabbak voltak. Már régóta tudjuk, hogy ez a játék az SSAO számolásánál erősen támaszkodik a compute shaderekre, és az a véleményünk, hogy a Radeonok gyenge szereplésének a driver lehet az oka, ugyanis a VLIW5-ös architektúrára íródott meghajtóprogramot jó néhány esetben felül kell vizsgálni a most megjelent VLIW4-es videokártyák miatt. Egyszerűen fogalmazva szerintünk pár hónap múlva (remélhetőleg minél hamarabb) kijön egy olyan Catalyst, amivel a HD 6900-asok teljesítménye az elvárható szintet fogja hozni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés