Nem mindenkinél tart ki sokáig Cortana, Windows 10 szakaszos átállás

Windows, Cortana, Surface, VGA-k és HDD-k

Az igazi kánikula közepette csak néhány cég maradt talpon, köztük a Microsoft, amely a legtöbb hírt szállította a héten. Mindez persze érthető, a redmondi vállalatnál most végképp nem lazsálhatnak, hiszen nyakukon a Windows 10 megjelenési időpontja, emellett régebbi ígéreteket is be kellett tartani, mint például a Surface 3 LTE/4G-s verziójának megjelentetése, illetve ha már hozzányúltak magához a Surface családhoz, akkor már a Surface Pro 3 család bővítése is belefért.

Visszatérve a készülő operációs rendszerhez, azaz a Windows 10-hez, ismét új információk kerültek napvilágra mind a szoftverrel, mind pedig a frissítéssel kapcsolatosan. Utóbbi szempontból kiderült, hogy a vállalat szakaszos átállást tervez, ami azt jelenti, hogy nem minden Windows 7 és 8.1 felhasználó válthat azonnal az új rendszerre hónap végén, közvetlenül a megjelenést követően. Fény derült arra is, hogy az új rendszerben most már mindenki számára elérhető Cortana digitális asszisztens hallgatózása miképpen befolyásolhatja az akkumulátoros üzemidőt egyes notebookok, hibrid gépek esetében.

A gyártók egyébként nagyon várják már az új operációs rendszert, aminek érkezése nyilvánvalóan új termékek piacra dobását vonzza maga után. Sőt vannak olyanok, akik most már inkább kivárják a rajt időpontját, semmint Windows 8.1-gyel küldjék piacra újdonságukat. Erre jó példa Archos, mely vállalat a saját HDMI PC Stickjét már alapból Windows 10-zel kívánja értékesíteni. Ez viszont nem minden a Microsoft részéről. A virtuális valóság kapcsán is megcsillantották tudásukat, és az Oculus Rifthez készítettek olyan lencséket, amelyek a gyárinál jobb képminőséget kínálnak, ezzel is jelezvén, hogy komolyan gondolják ezt a területet is.

Némi mozgolódás volt a merevlemezgyártók között is, ami részben annak is betudható, hogy most tartották az IEEE International Magnetics Conference rendezvényt, ahol a Seagate némi titkolózással vegyítve végre demonstrálta, hogyan áll a HAMR technológiával, ami a merevlemezek történelmében új fejezetet nyithat, ha egyszer végre beindul a tömeggyártás. A Toshiba is bemutatott egy merevlemezt, ez azonban hagyományos módon működik, de 6 TB-os tárkapacitás és 7200-as percenkénti fordulat mellett is tud hatékony energiafelhasználással működni.

Nem múlhat el hét videokártyák nélkül! Elsőként a Gigabyte mutatta be rövidre vágott NVIDIA GeForce GTX 960-as VGA-kat WindForce hűtővel felszerelve, majd az ASUS villantotta meg a Strix családból származó GTX 980 Ti-t, ami mint máskor, most is a tuningra gyúr. Végül pedig a nemrég bemutatott AMD csúcskártya, azaz annak vízhűtője kapcsán bukkant fel egy probléma. Tapasztalatok szerint a szivattyú furcsa és egyben zavaró hangot ad ki, amire időközben a vállalat is reagált, így vélhetően a javított változatokkal már nem lesz probléma.

Végezetül a hetet a szórakoztatóelektronika világából származó hírekkel zárnánk. Úgy tűnik a tévéknél használt kvantumpontos megoldás ízére egyre több gyártó kap rá, így a Sony, Samsung és LG mellé most már felsorakozik a kínai TCL is. A vállalat köztudottan szeret alacsony árcédulát megszabni termékeinek, így akár komolyabb árverseny is kibontakozhat a technológiát alkalmazó készülékek gyártói között.

Persze nem mindig szükséges egy új szereplő felbukkanása ahhoz, hogy hatással legyen az árakra. Az OLED fronton szinte egyeduralkodó LG bejelentette, hogy egy új gyártási eljárásnak köszönhetően növekszik az OLED panelek kihozatali aránya, így az év végére újból nagyobb árcsökkenésnek lehetünk szemtanúi, ha minden a tervek szerint halad.

Heti okosság: SPIR-V, LiquidVR és GameWorksVR

Tudástárunk két darab friss anyaggal bővült, és számos korábbi téma frissült!

SPIR-V (Standard Portable Intermediate Representation)

Khronos Group által fejlesztett SPIR-V, a korábban már specifikált SPIR (Standard Portable Intermediate Representation) modernizált verziója. A koncepció az új szabvány esetében pontosan ugyanaz volt, vagyis egy olyan közbülső fordítási egység létrehozása, ami reprezentálja a programot a forráskód és a lefordított bináris között. Ez azért fontos, mert lefordított állapotban vagy a magas szintű forrással szállítani egy alkalmazást több különböző és folyamatosan fejlődő utasításarchitektúrára nem ideális.

Mivel eredeti SPIR elsődlegesen az OpenCL-hez készült, és az LLVM-re (Low Level Virtual Machine) alapozott, nem volt megfelelő az időközben bejelentett Vulkan API-hoz. A konzorcium viszont az új grafikus API esetében is szeretett volna egy egységes reprezentációs szintet, hiszen számos gyártó hardverét ki kell szolgálni, ami a fejlesztők számára csak megfelelő szabványosítás mellett lehetséges. Emellett ha már változásra adták a fejüket, akkor az előddel kapcsolatos, bár nem túl jelentős, de azért meglévő problémákat is korrigálták. Ezek három kategóriába sorolhatók:

Az "SPIR-V (Standard Portable Intermediate Representation)" bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!

AMD LiquidVR és NVIDIA GameWorks VR

A virtuális valóságnál a headsetekhez kínált fejlesztő- és futtatási környezetek mellett a GPU-kat fejlesztő cégek is kínálnak saját, amolyan kiegészítőcsomagokat, amelyek az eredeti rendszerek képességeit javítják fel. Ez nyilván logikus konstrukció, mivel az Oculus és a Valve ugyan optimalizál az egyes hardverekre, de biztosan nem ismerik azokat annyira jól, mint a gyártók. A jobb élmény elérése érdekében az AMD a LiquidVR, míg az NVIDIA a GameWorks VR csomagot kínálja.

Az "AMD LiquidVR és NVIDIA GameWorks VR" bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!

Frissített tudástár bejegyzések:

Abu85, Daywalker

Előzmények

Hirdetés