A Futuremark is rástartol az OpenGL ES 3.0-ra

Az idei MWC-n gyakorlatilag már senki sem jelentett be olyan lapkát, mely nem új generációs ultramobil grafikus vezérlőt integrál. Ennek hozománya, hogy az OpenGL ES 2.0-t lényegében felváltja az OpenGL ES 3.0, amit már minden új SoC támogat, és már szállingóznak is az utóbbi API-t igénylő játékok.


Jön a 3DMark Cloud Gate tesztsor mobil szintre is (forrás: PC Perspective)

A modern tesztprogramok szempontjából azonban egyelőre csak a GFXBench 3.0 áll rendelkezésre, ami egyrészt nagyszerűen ellátja feladatát, másrészt viszont lehetne kihívója is. Az MWC-n kiderült, hogy a Futuremark is felszáll erre a vonatra, így hamarosan frissítik a 3DMark aktuális verzióját. Az iOS-re és Androidra szánt opció lényegében megkapja a PC-n elérhető Cloud Gate tesztsor módosított változatát, mely az előbbi operációs rendszereken nem a DirectX 11-es felület D3D_FEATURE_LEVEL_10_0 szintjén, hanem az OpenGL ES 3.0-s API-n fut. Persze megmarad a PC-vel való összemérhetőség is.

Az előzetes verzió egyébként az Imagination standján futott pár PowerVR G6000-es IGP-t használó tableten. Egyelőre eredményeket nem adott a rendszer, mivel még fejlesztés alatt áll, de láthatóan működött. A Futuremark szintén jelen volt és egy Apple iPad Air terméken prezentálta a tesztet szintén számok nélkül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés