Az Intel a hét elején jelentette be, hogy egy szoftveres úton javíthatatlan hibát talált a 6-os szériába tartozó vezérlőlapkákban. Azóta már kiderült, hogy mi okozza a gondot, de ez csekély vigasz a felhasználók számára. A Santa Clara-i óriáscég partnerei az elmúlt napokat szintén elemzéssel töltötték, hiszen a már értékesített termékek garanciális javítását, vagy cseréjét is meg kell oldani. Az Asus, az MSI, a Toshiba, a Gigabyte és az ASRock már reagált hibára, és részletesen beszámoltak a további teendőkről.
Az Asus leállította a hibás termékek forgalmazását, és a már eladott termékek cseréjét is jóváhagyják. Gyakorlatilag garanciális ügyintézésről lesz szó, melyet a kereskedőknél kell kezdeményezni. A felmerült kérdésekkel kapcsolatban a magyar felhasználók a +36-1/505-4561-es telefonszámot hívhatják hétköznap, reggel 8-tól este 5 óráig. Mivel a hibát az Asus elismerte a cserének tulajdonképpen semmi akadálya, vagyis az érintett kereskedő köteles hibátlan termékre cserélni a leadott eszközt.
Terméktípus | Intel P67 |
Intel H67 |
Intel Q67/C206 |
---|---|---|---|
Alaplap |
P8P67, P8P67 DELUXE P8P67 EVO, P8P67 LE, P8P67 PRO, P8P67-M, P8P67-M PRO, SABERTOOTH P67, MAXIMUS IV EXTREME |
P8H67, P8H67-M, P8H67-M EVO, P8H67-M PRO, P8H67-V, P8H67-I DELUXE, P8H67-M LE, P8H67-M LX |
P8Q67-M DO |
Alaplapok munkaállomásba | P8P67 WS Revolution |
- |
P8B WS |
Asztali számítógépek |
- |
CG8350, CM6650 |
- |
Barebone PC-k | - | V7-P8H67E, V9-P8H67E | - |
Az Asus egy listát is készített a problémás termékekről, amelyeket a fentebb látható táblázat tartalmaz. A vállalat a hibás notebookokat is kicseréli, ennek megfelelően aki G73SW, N43SL, N43SN, N53SN, N53SV és N73SV jelzésű mobil masinával rendelkezik jogosult a garanciális ügyintézésre.
Az MSI is hasonló módon jár el. A vállalat elmondása szerint minden érintett felhasználó jogosult a cserére, melyet a kereskedőknél érdemes kérvényezni. Igény esetén közvetlenül az MSI-vel is el lehet intézni a cserét, de időben valószínűleg jobban jár a felhasználó a kereskedelmi csatornákon keresztüli ügyintézéssel. A vállalat elmondta, hogy minden termék ugyanolyan képességű vagy jobb megoldásra lesz cserélve.
Terméktípus | Intel P67 |
Intel H67 |
---|---|---|
Alaplap |
P67A-GD65, P67A-GD55, P67A-GD53, P67A-C45, P67A-C43, P67S-C43 |
H67MA-ED55, H67MA-E45, H67MS-E43, H67MS-E33 |
A hibás alaplapok listáját a fenti táblázat foglalja össze, a notebookok esetében pedig a GT680R, a CR640 és a CX640 jelzésű masinák esetében lehet kérvényezni a cserét. Az alábbi weboldalon az MSI-nek el lehet küldeni az e-mail címünket, így a vállalat tájékoztathat minket a friss fejleményekről.
A Gigabyte és az ASRock sem zárkózik el a cserétől. Az előbbi vállalatnál a garanciát kereskedőkön keresztül lehet érvényesíteni. Az ASRock tulajdonképpen ugyanígy döntött, vagyis az érintett kereskedőnél kell a hibás terméket leadni. Az utóbbi vállalat nem részletezte, hogy mely termékekre vonatkozik a visszahívás, ami azért alakult így, mert minden eladott alaplap vagy egyéb készülék érintett. A Gigabyte elkészítette a hibás alaplapok listáját, amit az alábbi táblázat részletez:
Terméktípus | Intel P67 |
Intel H67 |
Intel B65 |
---|---|---|---|
Alaplap |
GA-P67A-UD3, GA-P67A-UD3R, GA-P67A-UD3P, GA-P67A-UD4, GA-P67A-UD5, GA-P67A-UD7 |
GA-H67M-D2, GA-H67M-UD2H, GA-H67MA-D2H, GA-H67MA-UD2H, GA-H67A-UD3H, GA-PH67-UD3, GA-PH67A-UD3 |
GA-P65A-UD3 |
A Toshiba szintén visszahívja az érintett Sandy Bridge-es notebookjait. A hibás termékek pontos listája az alábbi felsorolásban található:
- Satellite A660
- Satellite A665 (S5176, S5177, S5182, S5183, S5184, S5185, S5187, S5189, S6100)
- Satellite A665 3D Edition (3DV10, 3DV11, 3DV12)
- Satellite E305 S1990
- Satellite L655 (S5161, S5161BN, S5161RD, S5161WH, S5162, S5166, S5166BN, S5166RD, S5166WH, S5167)
- Satellite M645 (S4116, S4118)
- Portege R835 (P50, P55, P56)
- Qosmio X500 Q930
- Qosmio X505 (Q8100, Q8102, Q8104)
A vállalat megkéri az ügyfeleit, hogy minden fontosnak vélt adatot mentsenek le a termékekről, majd azokat töröljék le az adattárolóról. Fontos megjegyezni, hogy Magyarországra nem kerültek hivatalos forrásból ilyen notebookok.
A gyártók elmondták: áprilisban kezdik szállítani az első hibátlan készleteket, azaz aki aktívan használja a gépet, ne kezdje el a cserét, mert hónapokig nem lesz megfelelő alkatrész. A hibás termékeket lehet használni, de a vállalatok azt javasolják, hogy a 3 Gbps-os portok alkalmazását mellőzzék a felhasználók. Ha a fenti feltételek nem felelnek meg, akkor az érintett ügyfelek felvehetik az adott gyártóval vagy kereskedővel a kapcsolatot, ahol egyeztethetők az álláspontok.