A gyártók lassacskán reagálnak az Intel hibabejelentésére

Az Intel a hét elején jelentette be, hogy egy szoftveres úton javíthatatlan hibát talált a 6-os szériába tartozó vezérlőlapkákban. Azóta már kiderült, hogy mi okozza a gondot, de ez csekély vigasz a felhasználók számára. A Santa Clara-i óriáscég partnerei az elmúlt napokat szintén elemzéssel töltötték, hiszen a már értékesített termékek garanciális javítását, vagy cseréjét is meg kell oldani. Az Asus, az MSI, a Toshiba, a Gigabyte és az ASRock már reagált hibára, és részletesen beszámoltak a további teendőkről.

Az Asus leállította a hibás termékek forgalmazását, és a már eladott termékek cseréjét is jóváhagyják. Gyakorlatilag garanciális ügyintézésről lesz szó, melyet a kereskedőknél kell kezdeményezni. A felmerült kérdésekkel kapcsolatban a magyar felhasználók a +36-1/505-4561-es telefonszámot hívhatják hétköznap, reggel 8-tól este 5 óráig. Mivel a hibát az Asus elismerte a cserének tulajdonképpen semmi akadálya, vagyis az érintett kereskedő köteles hibátlan termékre cserélni a leadott eszközt.

Asus
Terméktípus Intel P67
Intel H67
Intel Q67/C206
Alaplap

P8P67,

P8P67 DELUXE

P8P67 EVO,

P8P67 LE,

P8P67 PRO,

P8P67-M,

P8P67-M PRO,

SABERTOOTH P67,

MAXIMUS IV EXTREME

P8H67,

P8H67-M,

P8H67-M EVO,

P8H67-M PRO,

P8H67-V,

P8H67-I DELUXE,

P8H67-M LE,

P8H67-M LX

P8Q67-M DO
Alaplapok munkaállomásba P8P67 WS Revolution

-

P8B WS

Asztali számítógépek
-

CG8350, CM6650

-
Barebone PC-k - V7-P8H67E, V9-P8H67E -

Az Asus egy listát is készített a problémás termékekről, amelyeket a fentebb látható táblázat tartalmaz. A vállalat a hibás notebookokat is kicseréli, ennek megfelelően aki G73SW, N43SL, N43SN, N53SN, N53SV és N73SV jelzésű mobil masinával rendelkezik jogosult a garanciális ügyintézésre.

Az MSI is hasonló módon jár el. A vállalat elmondása szerint minden érintett felhasználó jogosult a cserére, melyet a kereskedőknél érdemes kérvényezni. Igény esetén közvetlenül az MSI-vel is el lehet intézni a cserét, de időben valószínűleg jobban jár a felhasználó a kereskedelmi csatornákon keresztüli ügyintézéssel. A vállalat elmondta, hogy minden termék ugyanolyan képességű vagy jobb megoldásra lesz cserélve.

MSI
Terméktípus Intel P67
Intel H67
Alaplap
P67A-GD65,
P67A-GD55,
P67A-GD53,
P67A-C45,
P67A-C43,
P67S-C43
H67MA-ED55,
H67MA-E45,
H67MS-E43,
H67MS-E33

A hibás alaplapok listáját a fenti táblázat foglalja össze, a notebookok esetében pedig a GT680R, a CR640 és a CX640 jelzésű masinák esetében lehet kérvényezni a cserét. Az alábbi weboldalon az MSI-nek el lehet küldeni az e-mail címünket, így a vállalat tájékoztathat minket a friss fejleményekről.

A Gigabyte és az ASRock sem zárkózik el a cserétől. Az előbbi vállalatnál a garanciát kereskedőkön keresztül lehet érvényesíteni. Az ASRock tulajdonképpen ugyanígy döntött, vagyis az érintett kereskedőnél kell a hibás terméket leadni. Az utóbbi vállalat nem részletezte, hogy mely termékekre vonatkozik a visszahívás, ami azért alakult így, mert minden eladott alaplap vagy egyéb készülék érintett. A Gigabyte elkészítette a hibás alaplapok listáját, amit az alábbi táblázat részletez:

Gigabyte
Terméktípus Intel P67
Intel H67
Intel B65
Alaplap
GA-P67A-UD3,
GA-P67A-UD3R,
GA-P67A-UD3P,
GA-P67A-UD4,
GA-P67A-UD5,
GA-P67A-UD7
GA-H67M-D2,
GA-H67M-UD2H,
GA-H67MA-D2H,
GA-H67MA-UD2H,
GA-H67A-UD3H,
GA-PH67-UD3,
GA-PH67A-UD3
GA-P65A-UD3

A Toshiba szintén visszahívja az érintett Sandy Bridge-es notebookjait. A hibás termékek pontos listája az alábbi felsorolásban található:

  • Satellite A660
  • Satellite A665 (S5176, S5177, S5182, S5183, S5184, S5185, S5187, S5189, S6100)
  • Satellite A665 3D Edition (3DV10, 3DV11, 3DV12)
  • Satellite E305 S1990
  • Satellite L655 (S5161, S5161BN, S5161RD, S5161WH, S5162, S5166, S5166BN, S5166RD, S5166WH, S5167)
  • Satellite M645 (S4116, S4118)
  • Portege R835 (P50, P55, P56)
  • Qosmio X500 Q930
  • Qosmio X505 (Q8100, Q8102, Q8104)

A vállalat megkéri az ügyfeleit, hogy minden fontosnak vélt adatot mentsenek le a termékekről, majd azokat töröljék le az adattárolóról. Fontos megjegyezni, hogy Magyarországra nem kerültek hivatalos forrásból ilyen notebookok.

A gyártók elmondták: áprilisban kezdik szállítani az első hibátlan készleteket, azaz aki aktívan használja a gépet, ne kezdje el a cserét, mert hónapokig nem lesz megfelelő alkatrész. A hibás termékeket lehet használni, de a vállalatok azt javasolják, hogy a 3 Gbps-os portok alkalmazását mellőzzék a felhasználók. Ha a fenti feltételek nem felelnek meg, akkor az érintett ügyfelek felvehetik az adott gyártóval vagy kereskedővel a kapcsolatot, ahol egyeztethetők az álláspontok.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés