Jó párost alkothat a PlayStation 4 és a Vita

Friss adatok érkeztek a Sony PlayStation 4 és a legerősebb kézikonzolnak számító PlayStation Vita kapcsolatáról. A vállalat megerősítette, hogy az új generációs asztali konzol is támogatni fogja a Remote Playt, vagyis a PlayStation 4-es játékok játszhatók lesznek a Vitán, de természetesen az adatokat a nagyvas számolja, és a kézikonzol csupán megjeleníti a kész képet, illetve elküldi a beviteli információkat a következő képkockák számításához. A funkció tehát ugyanúgy fog működni mint a PlayStation 3 esetében, de az élmény sokkal jobb lesz.

Utóbbi annak köszönhető majd, hogy a PlayStation 4-ben található lapkának megvan ahhoz az erőforrása, hogy a kiszámolt képkockát 960x544-es felbontására leskálázza, majd h.264-es formátumba kódolja. Konkrétan ezért a funkcióért az AMD VCE egység felel, mely a PC-n is teszi a dolgát, így nincs okunk kételkedni, hogy a Sony konzoljában gond lenne vele. Ez számottevő előrelépés a PlayStation 3 működéséhez képest, ugyanis az aktuális konzol egy Cell vektormagot használ erre a célra, ami csökkenti a játékok futtatási sebességét, és a kódolás is sok időbe telik, vagyis igen komoly késleltetéssel szembesül a felhasználó, amíg a PlayStation 3-on futtatott program képkockái eljutnak a kézikonzolra. A PlayStation 4 esetében a Wi-Fin Vitára küldött kép csak pár ezredmásodperccel jelenik meg később, mint a tévén, ami rendkívül pozitív hatással lesz a játékélményre.

Némi korlátozás, hogy a PlayStation Eye kamerát használó játékokkal a Remote Play funkció nem kompatibilis. Ez nyilván logikus, hiszen van esély rá, hogy a felhasználó a PlayStation Vitán játszva igen távol kerülhet az asztali konzoltól. A Sony igen jól keveri a kártyákat a különböző termékek társításával, így a PlayStation 4 és a Vita jó páros lehet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés