Közös aktív 3D szemüvegen dolgozik a Panasonic, Samsung, Sony és az XPAND 3D

Az új megállapodás értelmében a vállalatok együtt kívánnak dolgozni a rádiófrekvenciás (RF) rendszerű aktív 3D szemüveg technológiájának kifejlesztésén és engedélyeztetésén, a fogyasztói aktív 3D szemüvegek és az olyan háromdimenziós kijelzők, mint például a tévékészülékek, számítógép-monitorok, projektorok vagy az XPAND aktív rekeszes szemüveggel használható 3D házimozik közötti RF-rendszerű protokollokat is beleértve.

A tervek szerint a szabványosítási folyamat több, az aktív 3D szemüvegek és a 3D kijelzők közötti infravörös (IR) rendszerű protokollra is kiterjed majd, felölelve a Panasonic és az XPAND 3D által közösen kifejlesztett változatokat, valamint a Samsung és  Sony saját megoldásait. A ma bejelentett Full HD 3D szemüveg kezdeményezés engedélyezésének várható időpontja 2011.  szeptembere, ez után megkezdődhet az új szabvány szerinti 3D szemüvegek kifejlesztése. Az új, univerzális IR/RF-protokollal készülő szemüveg 2012-ben kerül majd a boltokba, s a tervek szerint visszafelé kompatibilis lesz a 2011-es aktív rekeszes szemüveget használó 3D televíziókkal. A megállapodás kapcsán a vállalatok szóvivői is megszólaltak:

“A Panasonic már jó ideje dolgozik a háromdimenziós szemüveg-technológiák standardizálásán, és márciusban sikerült az XPAND-del közösen engedélyeztetnünk az IR-rendszerű protokollokat, amelyek elkészítésében több vállalat is részt vett. Nagyon örülünk annak, hogy ez a legújabb együttműködés a korábbi koncepcióinkat is felhasználja majd az új szabványkészítési folyamat során – nyilatkozta Masayuki Kozuka, a Panasonic Corporation vállalati kutatási és fejlesztési részlege, a Média- ésTartalomszövetségi Hivatalának főigazgatója. – Reméljük, hogy ez a bővített kooperáció jelentősen hozzájárul majd a 3D termékek fejlődésének felgyorsításához„.

“A mai napon bejelentett együttműködés segít a Samsungnak abban, hogy az otthoni szórakozás és a fogyasztói elektronikai technológia folyamatos változásai közepette is betartsa a fogyasztói igények kielégítésére tett ígéretét – mondta Jurack Chae, a Samsung Electronics Vizuális Kijelzők üzletágának kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. – A 3D televíziózás piacán jelenleg az aktív 3D technológia a legnépszerűbb megoldás a fogyasztók körében, amely az NPD Csoport szerint az idei év első felében az Egyesült Államokban 96%-os részesedést ért el 3D televíziók piacán. A mostani Full HD 3D szemüveg kezdeményezés révén a fogyasztók még jobban megismerhetik és könnyebben elfogadják majd azt a 3D technológiát, amely a rendelkezésre álló legtisztább és legnagyobb térélményt nyújtó látványt kínálja: az aktív 3D-t„.

“Azt várjuk ettől a kezdeményezéstől, hogy bizonyos alapvető iparági kérdések megoldása révén minden termékkategóriában jobb fogyasztói élményt eredményez majd. Meggyőződésünk szerint a teljes felbontású, 1080p-s képminőség mindkét szemhez történő eljuttatásának legjobb módja az aktív 3D technológia„ – fejtette ki véleményét Jun Yonemitsu, a Sony Corporation Home Entertainment Development részlegének helyettes vezérigazgatója.

Maria Costeira, az XPAND 3D vezérigazgatója a következőket mondta: “Örülünk annak, hogy erőfeszítéseinkkel és technológiáinkkal mind az RF-, mind az IR-technológia területén hozzájárulhatunk a Panasonickal, a Sonyval és a Samsunggal a mai napon bejelentett Full HD 3D szemüveg kezdeményezéshez. Ez az együttműködés megerősíti a fogyasztói elektronikai ipar elkötelezettségét a legkiválóbb minőségű 3D iránt, és egyszerű, de hatékony megoldást nyújt a fogyasztóknak, illetve a mozirajongóknak az eszközök összekapcsolt használatára„.A Bluetooth SIG szintén támogatja az iparág elmozdulását a Bluetooth technológia 3D szemüvegben történő standard alkalmazása terén.

“Ezek a piacvezető vállalatok azért fogtak össze, hogy jobb 3D élmény biztosíthassanak a felhasználóknak. Így magától értetődő, hogy a Bluetooth technológia is fontos szerepet tölt be a megoldásban, nemcsak azért, mert használata általánosan elterjedt, hanem azért is, mert nagyobb szabadságot és kényelmet kínál – magyarázta Michael Foley, Ph.D., a Bluetooth SIG ügyvezető igazgatója. – Ráadásul, bár a mai bejelentés önmagában is várakozást keltő, ez még csak a kezdet: a Bluetooth technológia alkalmazása a 3D szemüvegen kívül a sztereó térhangrendszer, a távvezérlő, és végül a nappali mindent összefogó médiaközpontja, a televízió esetében is ígéretes„.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés