Főleg játékokkal reagál az AMD az új GeForce-okra

Novemberig biztosan nem történik semmi, addig három ingyen játék jár a Radeonok mellé.

Az új GeForce-ok megjelenése mellett az egyik nagy kérdés, hogy az AMD hogyan reagál majd ezekre, és itt viszonylag sok a kérdés, hiszen hivatalosan a vállalat nem igazán beszél a terveiről. A gyártópartnerek felé szerencsére nem ilyen zárkózott a cég, így van azért némi információ arról, hogy mik a tervek. Rövidebb távon szemlélve a dolgokat, sikerült megtudnunk, hogy novemberig nem igazán fog történni semmi. Az árak amiatt csökkenhetnek, hogy a bányászláz lecsengése az AMD-nél lassabban történik meg, mivel nem reagáltak túltermeléssel, ahogy az NVIDIA, így a partnereknél még mindig vannak olyan régiók, ahol nem optimális a raktárkészlet, de ez heteken belül normalizálódni fog. A világ jelentős részén az árak már visszaálltak a bányászláz előtti szintre.

A hivatalos árcsökkentés nem valószínű, az értéknövelést három ingyen játék biztosítja a Radeon RX 570, 580, Vega 56 és Vega 64 VGA-khoz. Valószínűleg ez a promóció is okkal tart novemberig, mert akkor lesz valami változás, de azt nem tudtuk meg, hogy pontosan mi. Annyi ismert, hogy alapvetően két, végéhez közelítő fejlesztés van az AMD tarsolyában, az egyik a Vega 12, míg a másik a Vega 20, de ezeken kívül olyan sok hivatalos konkrétum nem ismert, főleg az előbbi hardver számít hatalmas rejtélynek.

A szoftveres oldalon annyi biztos, hogy idén is lesz már-már szokásosnak számító nagyobb frissítés, ezzel kapcsolatban annyit tudtunk meg, hogy továbbfejlődik a Radeon Overlay, többek között erősen konfigurálható lesz a kinézete, a virtuális szuperfelbontás kiterjed majd a 21:9-es kijelzőkre is, illetve az általunk is tesztelt Radeon Chill globálisan engedélyezhető lesz. A többi újdonság egyelőre elég nagy titok, az előbbiek pedig mondhatni formalitások.

A szoftveres oldal másik elemét a játékok képezik, és jelenleg kritikus tényezőnek számítanak azok az eljárások, amelyek bizonyos Radeonok nélkül be se kapcsolnak. Itt sajnos konkrétumokat nem húztunk ki a gyártópartnerekből, így nem tudjuk, hogy effektekről van-e szó, vagy specifikus kódokról (shader kiegészítésekről), amelyek mondjuk gyorsítják a feldolgozást, esetleg mindkettőről. Annyit tudtunk meg, hogy ezek a Strange Brigade, a Star Control: Origins, az Assassin's Creed Odyssey, a Resident Evil 2 (remake), a Tom Clancy's The Division 2 és a Doom: Eternal címekbe várhatók. Tényleges adatok nélkül ezt nehéz hova tenni, de több korábbi PC-s címben is volt olyan optimalizálás, amivel az AMD hardverei úgynevezett gyors kódokat kaptak, amelyek gyakorlatilag bizonyos PlayStatiton 4-hez írt PSSL shaderek direkt konvertálásai voltak, átmentve a konzolról az optimalizálás egy részét. Ami furcsa, hogy ez a tényező azért egyáltalán nem volt ritka a PC-piacon, legalábbis az AMD nézőpontjából semmiképpen, elvégre a fejlesztők a videojáték-motorokba integrálták a képességeket, így gyakorlatilag folyamatosan átmentették a speciális kódokat az újabbnál-újabb játékokba. Emiatt nehezen értelmezhető, hogy miért lettek az említett címek kiemelve, hiszen ha csak úgymond gyors kódokról van szó, akkor ez nem számít különlegességnek, de ha más is közrejátszik, akkor nagy kérdés, hogy mi az. Valószínűleg ezek a titkok egyhamar nem derülnek ki.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés