Az AMD Radeon Software Adrenalin Edition újításai részletesen

Nevet váltott az AMD Radeon Software, és sok újítás mellett elhozta az Overlay felületet.

Még kisebb késleltetés

Az AMD az elmúlt időszakban minden évben kiadott legalább egy olyan meghajtót, amely számos újítást kínált a felhasználók számára. Ez a stratégia a 2014-es esztendő végén vette kezdetét, amikor megjelent a 14.12-es Catalyst Omega, amit egy esztendővel később követett a 15.11-es Radeon Software Crimson Edition, majd 2016-ban befutott a 16.12.1-es Radeon Software Crimson ReLive Edition is. Idén ráadásul született egy évközi frissítés 17.7.2-es Radeon Software Crimson ReLive Edition jelzéssel, de nem ez számított a nagy projektnek, hanem a Redux kódnevű csomag, amelyet szokás szerint az év végére tartogatott a cég. Ráadásul nemrég le is leplezték, hogy érkezik az új szoftver, ami már nem a Crimson, hanem az Adrenalin Edition jelzést viseli, utalva ezzel a nagyobb változásokra. Az Adrenalin egyébként továbbra is egy színt takar, pont ahogy a Crimson, csak ezúttal az adrenalin rózsa árnyalatáról van szó.

Az AMD a teljesítményre nem tért ki nagyon részletesen, csak bemutatták, hogy a Radeon Software Adrenalin Edition 17.12.1-es csomag mennyit javított általánosságban az egy éve kiadott 16.12.1-es Radeon Software Crimson ReLive Editionhöz képest. A részletesebb felfedezést a felhasználókra bízzák, de azt elmondták, hogy ma már a fő cél a játék megjelenésére biztosítani a gyors futtatást lehetővé tevő profilokat, és leginkább ezeknek a hatásait lehet látni az éves nagyobb frissítések összevetésénél.


[+]

A késleltetés már más tészta, ugyanis az AMD az év közepén bejelentette, hogy ennek alacsony szinten tartása legalább olyan fontos, mint a nagy teljesítmény. A 17.7.2-es Radeon Software Crimson ReLive Edition volt az első olyan meghajtó (nem csak az AMD-nél, hanem az egész PC-s iparágon belül), amely általános optimalizálásokat tartalmazott az alacsony késleltetés biztosítása érdekében. Az új Adrenalin Edition ezen a ponton emeli a tétet. A vállalat saját mérései szerint a Radeon Software Adrenalin Edition 17.12.1-es verziója az egy hónappal korábbi, 17.11.1-es Radeon Software Crimson ReLive Editionhöz képest még tovább javítja a késleltetést a DirectX 11-es játékokban, méghozzá átlagosan úgy 10-15%-kal.


[+]

A késleltetésre való optimalizálás egyébként nem annyira véletlen, ugyanis a virtuális valósághoz ki kellett dolgozni a megfelelő meghajtórutinokat, illetve az AMD szempontjából a LiquidVR megfelelő hozzáférési módjait a Mantle API-n keresztül. A vállalat egyszerűen csak felfedezte, hogy ezek a VR-hoz fejlesztett rutinok részben alkalmazhatók a normál játékokhoz is, mivel a késleltetés érezhető csökkentése nem eredményezett nagymértékű teljesítményesést a GCN architektúrára épülő Radeonokon. A Radeon Software Adrenalin Editionben lényegében a VR játékokhoz való technikák általános bevetését láthatjuk kiteljesedni.


[+]

További apróságnak számít a 2015-ben bemutatott Frame Rate Target Control, vagyis az FRTC szolgáltatás kiterjesztése, ami immáron működik Vulkan API-t használó játékokban is, illetve a több GPU-s mód elérhető a keret nélküli ablakban futtatott programoknál. Utóbbi esetben persze a működéshez szükséges az is, hogy az adott alkalmazás egyáltalán üzemképes legyen több GPU mellett.


[+]

Az AMD a GPU Workload beállítást is újításként mutatta be, de ez igazából nem annyira új, mivel már októberben bekerült a meghajtóba. Valós újítás azonban a FreeSync játékokra lebontott aktiválhatósága, így ez már nem állandóan aktív vagy inaktív, hanem a felhasználó dönti el, hogy mely programokban működhet és melyekben nem. Emellett kisebbfajta extra a témák megjelenése, így választható a Yellow, a Crimson vagy a Blue felület.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés