Működik az NVIDIA Logan SoC

Az NVIDIA a SIGGRAPH alkalmával bemutatta a következő évben érkező Logan SoC első termékmintáját. Az új rendszer látszólag igen nagy alaplappal dolgozik, de ez annak tudható be, hogy egy tesztelői platformról van szó, tehát végső dizájn jóval kisebb lesz.

Ennél fontosabb, hogy mit tud a hardver. Ma még nem működik úgy a termék, ahogy a megjelenés pillanatában fog, hiszen az órajelek nincsenek véglegesítve, illetve a fogyasztásra is csak elképzelések vannak. Ezeket a lényeges szempontokat később értékeli ki az NVIDIA, addig pedig a Logan tudása kerül előtérbe.

Az új generációs Tegrával az NVIDIA teljesen más utat jár, mint az aktuális Tegra 4-gyel. A vállalat egy alapvető szemléletváltáson esett át, így amennyire nem számított az OpenGL ES 3.0 támogatása az aktuális termékeknél, annyira fontos lesz a Tegra 5 esetében. Sőt, a Logan SoC nem csak az előbbi API-t támogatja, hanem az OpenGL 4.4-et, a DirectX 11-et és a legújabb CUDA-t is, mely alól kihasználhatók majd a Hyper-Q és Dynamic Parallelism szolgáltatások. Az OpenCL támogatása is megoldható, de az NVIDIA ezt a felületet a CUDA konkurenciájának tekinti, a fejlesztők folyamatos átpártolását elnézve jó okkal, így egyelőre nincs hivatalos adat arról, hogy lesz-e a Tegra 5-re OpenCL driver. A felhasználók érdeke nyilván azt kívánja, hogy legyen.

Az NVIDIA a Logan első publikus tesztjére egy alaposan átdolgozott Androidot használt, amivel a vállalat OpenGL-t és CUDA-t használó alkalmazásokat futtatott. Az IGP-ről már tudható, hogy a Kepler architektúrára épül, így nem meglepetés, hogy a videókban látható grafikára képes. Arról még nincs adat, hogy a rendszerbe mennyi teljesítmény szorult. Egy SMX-nél több biztos nem lesz benne, hiszen túl nagy lenne a grafikus vezérlő fizikai mérete. A 192 darab CUDA mag azonban reális kompromisszum a mobil vonalon, és a rendszer teljesítménye is elég jó lenne.

Fontos változás, hogy az új Tegra IGP-je már unified shader felépítést használ, a feldolgozók pedig egységesen 32 bites precizitással számolnak. A Tegra 4 kapcsán az NVIDIA elmondta, hogy ilyen minőségre nincs szükség a mobil termékekben, így a 20 bites precizitást tartják megfelelőnek, de a cég úgy néz ki, hogy ezen a nézetén is változtatott, így a Tegra 5 megjelenésének napjától kezdve a hardver tudása és a feldolgozás minősége is fontos lesz.

A Logan SoC abból a szempontból érdekes, hogy ez lesz az első olyan ARM-os rendszerchip, mely jóval többet tud annál, amennyit az aktuális Androidon belül ki lehet használni. A Windows RT esetében ez nem probléma, hiszen a Microsoft operációs rendszere fényévekkel modernebb a Google által kínált szoftvernél, de az NVIDIA számára kellemetlen helyzetet teremt, hogy a hardverben ott állnak majd a tranzisztorok, melyek biztosítják az extra tudást, amit szoftveres oldalról nem biztos, hogy ki lehet használni, hiszen a Google számára a teljes értékű OpenGL, a CUDA és az OpenCL beépítése igen komplex procedúra, így az új Android nem biztos, hogy támogatja majd mindet.

Az NVIDIA nem véletlenül hisz még a Windows RT sikerében, hiszen ez a rendszer a Tegra 5 szempontjából már most megfelelő, míg az Android fejlődése egyelőre kérdéses.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés