Az NVIDIA szerint a PlayStation 4 hardvere gyenge

Az NVIDIA úgy néz ki, hogy nem hagyja szó nélkül a nemrég bemutatott PlayStation 4-et, mint új generációs konzolt. A cég saját bevallása szerint szándékosan maradt ki az új generációs dizájnokért folyó versenyből, amit a GameSpot számára adott nyilatkozatban azzal magyaráznak, hogy anyagilag és a befektetendő erőforrás tekintetében már nem éri meg. Ez alapvetően nagyon érdekes feltevés, hiszen pont az NVIDIA-nak lenne arra szüksége, hogy a zárt technológiáik bekerüljenek a konzolokba, amivel elkerülhető lenne azok visszaszorulása a PC-s játékok piacán. Megfelelő hardver nélkül gyakorlatilag a fejlesztőknek az egyetlen értékelhető út a gyártótól független platformok felé való menetelés, ami rendkívül kedvezőtlen a zöldeknek a CUDA életben tartása szempontjából, de valószínűleg ezzel az áldozattal számoltak.

Tony Tamasi, a TechRadar számára elmondta a véleményét a PlayStation 4-ről, ami állítása szerint egy belépőszintű processzor és egy középkategóriás GPU kombinációja a PC-s hardvereket alapul véve. Ezzel a Sony konzolja az NVIDIA szerint már ma elavult, hiszen nagyjából feleakkora teljesítményre képes, mint a múlt év tavaszán megjelent GeForce GTX 680-as VGA. Ez Tony Tamasi szerint csak rosszabb lesz, mivel a bővíthetőség hiányában ebből a teljesítményből kell 5-10 éves távlatban megélni, míg a PC teljesítményét egyszerűen lehet növelni.

Az NVIDIA már nem hisz a konzolokban
Az NVIDIA már nem hisz a konzolokban

Tony Tamasi természetesen nem tett említést a konzol, azaz a fix hardver előnyeiről, de nyilván az NVIDIA is tud erről. Már csak azért is, mert Timothy Lottes, a cég rendszerprogramozója és az FXAA technológia megalkotója saját blogjában pont arról beszélt, hogy a PlayStation 4 micsoda lehetőségeket rejthet. Ezt a bejegyzést később eltávolította, de szerencsére nem tűnt el teljesen, így az utókor is láthatja korábban leírt véleményét. Ebben lényegében az áll, hogy ha a PlayStation 4 libGCM stílusú alacsony szintű hozzáféréssel érkezik, akkor a hardver kihasználhatósága évekkel megelőzheti azt a szintet, amire a PC képes, mivel teljes egészében kiaknázható a grafikus processzor tudása.

Saját bevallása szerint is frusztráló azt tudni, hogy mit ki tudna hozni az adott hardverből, de nem tudja megtenni, mert a Microsoft nem kínál alacsony szintű hozzáférést a grafikus processzorokhoz. Állítása szerint a legjobb példa erre a problémára a rajzolási parancsok szempontjából látható, mivel egy PC-s API-n ezek kiadása 10-100x-os többletterhelést jelent egy konzol által használt libGCM stílusú API-hoz képest.

Egyébként megfontolandó Timothy Lottes felvetése arra vonatkozóan, hogy a Microsoft is kínáljon alacsonyabb szintű hozzáférést biztosító API-t. Talán nem lenne annyira hardverhez közeli megoldás, mint amit a konzolok használnak, de mindenképpen előrelépést jelentene. A hogyan viszont komoly kérdés, hiszen ha olyan egyszerűen áthidalható lenne ez a relatíve régóta létező probléma, akkor már született volna rá megoldás. A konzolok fejlődése azonban egyre sürgetőbbé teszi a reformokat, így előbb-utóbb mindenképp szükséges valamilyen megoldás, hiszen a PC-s grafikus API-k képességei minden hardverre kihatnak, így azok számos területen egyre nagyobb hátrányba kerülnek a konzolokhoz képest.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés