Új Radeon Boost verzión dolgozik az AMD

Leghamarabb tavasszal jöhet a Radeon Software 2020-ban elmaradt megafrissítése.

Az AMD sok-sok éve ad ki évente legalább egy nagyobb szoftverfrissítést a grafikus meghajtót tekintve, de a 2020-as esztendőben ez elmaradt. Persze jó indoka volt rá a cégnek, inkább az új generációs hardverek bemutatására fókuszáltak, így a szoftveres oldalra vonatkozó fejlesztéseket az idei évre halasztották.

A várható újításokról már nagyjából fél évvel korábban írtunk, de azóta egy kicsit pontosabb adatok is vannak, hiszen a jelenlegi tervek szerint valamikor tavasszal kiadásra kerül a csomag. Sok szolgáltatás már eleve nagyon hatékonyan működik, így azokon már nem lehet igazán javítani, többek között a Chill és az Anti-Lag csak kisebb fejlesztéseket kap, ugyanakkor a legutóbbi nagyobb frissítésben bemutatott Radeon Boost komolyabb átdolgozás elé néz.

A rendszer működéséről az alábbi oldalon írtunk részletesebben, és a tesztek alapján azt teszi, amit várni lehet tőle. Mozgás közben például tényleg nehéz észrevenni a felbontás csökkenését, így tényleg van haszna a fejlesztésnek, de az aktuális verzió a teljes képkockára levetítve csökkenti a részletességet, ami olyankor nem szerencsés, ha a képernyőnek vannak statikus, vagy alig mozgó részei. Ilyenek például az FPS stílusú játékokban a kézben látható fegyverek, amelyeken meglátszódik a felbontás, mozgás hatására aktiválódó csökkenése. A Radeon Boost tehát nagyon jó munkát végez ott, ahol aktív mozgás tapasztalható, de nem túl kedvező a képkocka közel statikus részein. Ezzel együtt a felkínált sebességelőny lehet olyan nagy, hogy esetlegesen a szóban forgó kompromisszum megéri, de úgy néz ki, hogy van jobb megoldás.

Az új Radeon Boost egy alternatív módszert vezet be a DirectX 12-es címekre. A sebességelőny tulajdonképpen az eredeti implementációhoz hasonlóan fog jönni, csak megszűnnek a fentebb említett hátrányok. Ezt a vállalat úgy éri el, hogy az RDNA 2 architektúrájú Radeonokba épített ROP blokkok esetében kihasználja a variálható árnyalási rátát. Az új Boost mostantól ebből szerzi a gyorsulást, és a támogatott, DirectX 12-es játékokra alkalmazva lesz egy olyan specifikus minta, amely a képkocka közepét, illetve annak egyéb, közel statikus részeit még mozgás mellett is teljes felbontással képezi le. A változások hatására gyakorlatilag megszűnnek az előző bekezdésben taglalt képminőségbeli kompromisszumok.

A sokak által várt, AI felskálázást alkalmazó FidelityFX Super Resolution eljárás kapcsán is kérdezősködtünk, de ez a konkurens DLSS-sel ellentétben az AMD-nél nem lesz a grafikus meghajtó része, hanem egy különállóan, játékokba implementálható effektként fog működni. Az egyetlen követelménye a grafikus eszközillesztő oldalán a DirectML API támogatása, ami már eleve megoldott a PC-piacon.

A vállalat egyébként az összes elérhető FidelityFX eljárás közül az új Super Resolution implementálását erőlteti a legjobban. Ennek a fő oka az Infinity Cache, ami kifejezetten előnyös az alacsonyabb felbontáson végrehajtott képszámítás során. Ez a mi tesztünkben is látható: a Radeon RX 6800 és 6800 XT egyértelműen Full HD-s beállításokon érzi magát a legjobban, az AI felskálázás által teremtett speciális számítási környezet pedig pont arra épít, hogy a natívan kijelöltnél alacsonyabb felbontáson történik a kalkuláció. Ezen túlmenően az Infinity Cache a gépi tanulással kapcsolatos feldolgozás hatékonyságát is javítja.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés