A Vulkan API-n futva térhet vissza a Mantle

A GRVK projekt az AMD, mára letiltott grafikus API-ját implementálná a Vulkan API-n.

Az AMD még a 2013-as esztendő végén mutatta be részletesen a Mantle API-t, amelynek a használatát 2015-ben tiltotta meg a publikumnak a cég, helyette a DirectX 12 vagy a Vulkan API-t javasolták. Számos játék azonban csak a Mantle-t támogatja az explicit API-k közül, így ezeket már a frissebb AMD meghajtókkal is lehetetlen futtatni. Bár a Radeon Software-ben még mindig megtalálható a Mantle, de ehhez csak fejlesztői módban lehet hozzáférni, vagyis a játékosok elől el vannak zárva a funkciók.

A fentiek miatt született meg a GRVK, ami lényegében azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a Mantle API-t Implementálja a Vulkan API-ra. Most vált elérhetővé a fejlesztés 0.3-as verziója, ami abból a szempontból áttörés, hogy a Star Swarm című technikai demonstráció 118 shaderét képes lefordítani. Ennek azért van jelentősége, mert a Mantle és a Vulkan ugyan nagyon sok szempontból hasonlít egymásra, de a shader fordítás tekintetében azért vannak erőteljesebb különbségek. A Mantle API-t használó játékok AMDIL-ben szállítják a shader kódokat, és ezeket át kell konvertálni SPIR-V-be, ami egyáltalán nem triviális feladat, de a fejlődés egyértelműen látszik a projekten.

Természetesen még nincs implementálva az összes Mantle funkció, így sok munka van még hátra, viszont azzal, hogy egy komplexebb program összes shaderét sikerült SPIR-V-re lefordítani, igen nagy lépést tett a projekt a célja felé. És később realitás lehet a Mantle leképezővel rendelkező címeket egy szabványos Vulkan 1.2-es implementációval rendelkező hardveren futtatni, függetlenül a gyártótól.

A GRVK projekt az alábbi GitHub oldalon érhető el.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés