- Notebook hibák
- MILC felhasználók szakmai topikja
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- TCL LCD és LED TV-k
- RAM topik
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SLYM
veterán
Szia! Közben megrendeltem őket, a hétvégén remélem ráér a szerelőm és akkor azokat soron kívül megcsinálja, lengőkarokat meg majd vadászok valamikor a napokban az Ebayről, az meg jövő hét végi történet lesz. Legjobb, elköltök mindenre 200-250k-t és semmi változást nem fogok érezni, nincs ezzel baj
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
Hát igen, a 18000 km-el vásárolt sedan 1.9-es alfára, amiben most van 115000 km kellett eddig 700-at (690) költeni 4.5 év alatt. 2 szett abroncs, 1 aksi, 1 EGR szelep, egy ablakemelő szerkezet és egy vezérlés cserén kívül eddig csak olaj+szűrőcsere kellett.
De ugye ebben az autóban nem sok bugi van, hiába nem kerül sokba a fenntartása, főleg az előző autóinkhoz képest, így hát kellett mellé egy 2.4-es is, az már menni is tud rendesen. Itt a számok úgy néznek ki, hogy 4 év, 1.340.000 forint 75000 km-re vetítve (173-248).
-2 szett abroncs
-ablakemelő szerkezet itt is
-1 aksi
-szűrők+olajcserék
-EGR szelep
-kettőstömegő+kuplung+kinyomócsapágy
-generátor
-kerékagycsapágyak
-meg ami még nem jut eszembe, még az elején csak a költségeket írtam fel, azt nem, hogy mi volt a hiba, volt például valami burkolati elem is alul az ablak környékén, meg ilyenek
-és ugye akkor kell még egy vezérlés csere, lengőkarok, rugók, kormányösszekötőEzzel azért kell foglalkozni na.
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
Én is szalonból vettem a Grandét (1.3 Multijet), 8 évig megvolt, de a rúgókon kívül tényleg csak kisebb hibáim voltak. Kivétel egy garanciális turbócsere, amit szintén típushiba miatt kellett cserélni. (Télen a szívócsőben jég keletkezett, ami a turbóba jutva elhajtotta a lapátokat.)
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
rbalint88
addikt
"Igen, egy használt Alfa költséges játék, és racionális érvek nem nagyon szólnak mellette; ellenben alternatívája nincs, így vagy lemond róla az ember vagy bevállalja, hogy az Élet időnként bemutatja neki a középső ujját..."
Erről tudnék mesélni Szerintem idén meglesz a havi 100k leosztva, csak szervizre...
-
SLYM
veterán
Túl nagyokat általánosítasz. A 159-re (azokból is a dízelekre) már nem igaz ez amit írsz szerintem. BMW, Audi, Lexus, Merci is van ebben a kategóriában, a Lexust leszámítva mindet drágábban, vagy hasonló áron szervizeltetsz. Abban igazad van viszont, hogy ezek között az Alfát tudod megvenni a legolcsóbban, bár nem nagy a különbség. Anno rengeteget olvastam erről, plusz van saját tapasztalat is. Oké egy GT az jó eséllyel lesz pénztemető, meg a régebbi Alfák sem a megbízhatóságukról voltak híresek. Az újakat meg még annyira nem ismerjük ezen a téren, de azokról is jókat hallani.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
aktív tag
Csak egy példa: Audi A3 TSI-ben az 'okoskerék' megadta magát; még időben félre lett téve a kocsi, így járulékos kárt nem okozott. Komplett vezérléscsere + okoskerék + hengerfej vizsgálta + szelepek átnézése + tömítések cseréje (illetve ha már ott volt, akkor fékek kompletten cserélve) kb. 3 nap az alkatrészek érkezése után, próbautakkal, ellenőrzéssel. Ugyanez a szerelő ötödik napja küzd az olajfolyással...
Nevermind...
-
SLYM
veterán
Ebben van valami, nekem is megmondta az ismerős szerelő, hogy elektromos hibának neki se áll az Alfa 159-nél. Plusz az EGR-el kapcsolatos szívásokról is írtam anno, ott sem volt egyszerű rálelni a hibára. Olajcserekor meg nagyon szokta szeretni ott alul azt a műanyag elemet, mondjuk ez már azért jó pár kocsiba van.
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Megnéztem az amorén ajánlott szervizeket; érdekes hogy van olyan (a listában második), akit a névadó nagy öreg halála óta a szájhagyomány kevésbé jónak mond, ellenben nincs ott FB-os alfás csoportban (is) roppant népszerű XX ker Vágóhíd u, vagy a IX. Kén u. szerviz.
Whatever.
-
rbalint88
addikt
elárulom neked, hogy a többi márkához se értenek a szerelők, csak ott egyrészt kevésbé feltűnő, ha nem sikerül valami, csak a populáris vackoddal nem küldenek el, mert az presztízskérdés, hogy a vw-t, fordot, audit bármelyik sarki pék meg tudja javítani.
volt 5 VW-m, beletelt két év szívásba, míg találtam hozzá jó szerelőt. aki nem dolgozik olcsón, de időre és jól megvan, amit megcsinál.
remélem, hogy most már az Alfával is meglesz.ja, vettem bontott olajhűtőt, aztán nekiállok kikísérletezni az utángyártott cuccot, mert szerintem hamarosan komoly probléma lesz a 156-oknál az elrohadó olajcső-könyök és a lukadó hőt. utóbbi a kisebb cumi, mert általában javítható és -bár horror áron- még újat is tudsz venni, viszont olajcső már nincs újban és a bontottak is el vannak rohadva...
egy ilyen megoldáson dolgozom, csak 250 font helyett egy picit barátságosabb áron
csak ugye ehhez meg kell találni a csőgyártót, az esztergályost, a megfelelő méretű hűtőt, stb. -
addikt
Nekem már mindenkiben vannak kétségeim. Elaforg, tipikus Alfás meg olasz autós alkatrészbolt és cikkszám alapján sem találtak nekem egy alkatrészt, amit kellett most rendelnem a kocsiba. Kikerestem az ePer-ben, ott volt. Bementem itt a mezei autósboltba. 2 perc alatt előkeresték a cikkszám alapján, megrendelték és 3 napra rá már nálam volt.
-
rbalint88
addikt
"Vagyis be- illetve elvállalja, inkább mint az Alfát.
...és ebből kifolyólag nagyobb tapasztalatra tesz szert a nem-Alfákkal, ergo még inkább abba az irányba igyekszik elfoglalni magát. Részemről indifferens, hogy presztizsből, altruizmusból vagy önös pénzkereseti érdekből csinálja meg."Igen, de hibat elharitani azon se tud. Alkatreszekettud cserelgetni es akkor majd talan megjavul. Vagy nem. O leszarja, csak legyen kifizetve, meg a tulaj ne menjen hoborogni. Ismerem az ilyet... VW-hez tudok EGY jo szerelot, Volvo/Saabhoz detto, suzukit es opelt markaszervizbe visszuk, mert a szervizvezeto jo ismerosunk es megcsinaljak rendesen a kocsit, evi egyszeri olajcserenel meg nem faj az a +10k a markaszervizes pecsetert...
De erted, VW, minden bokorban van belole husz es megsincs hozza jo szerelo. Sok istenitett szerelorol kiderultek a turpissagok minden markanal, szoval tenyleg baromira lutri.
Nem akarom vedeni az Alfat, meg foleg a szereloit nem, de azert annyira nem szar a helyzet, mint amilyennek tunhet. Plusz ugye senki nem tart piszolyt az ember fejehez, hogy Alfat KELL venni, lehet mast is. Itt ugye csak az a kerdes, hogy kinek mi fontos. En hajlando vagyok a vezetesi elmenyert, meg a joleso ranezesert tobbet szivni, mint egy rnd tucatautoval. Nekem megeri, masnak meg nem. Ha csaladi auto, ha elmenyauto, legyen valamilyen, legyen egyenisege, ne csak a statisztikai miatt lehessen szeretni. Pl csaladibol se vennek avensis vagy mondo kombit, hanem a6 vagy v70, mert azok kenyelemben, biztonsagban adnak pluszt cserebe a nagyobb karbantartasigenyert. -
rbalint88
addikt
Ja alairom, jo ha van melle egy tartalekauto, en se lettem volna nyugodt, ha bkvzni kell.
Szerintem amugy en is ezt irtam, hogy el kell donteni kinek mi fontos elotte ket es fel evig toyotaztam es never ever again, de az is teny, hogy nem autobuzi lelkuletu embernek inkabb ajanlanam azt az alfazas helyett egyertelmuen.Tatai bontovalmeddig nekem nem voltak jo tapasztalataim, lehet nem a megfelelo dolgokat kerestem naluk vagy horrordraga lett volna a cucc toluk vagy nem is volt, de legalabb nem is hivtak vissza. Alfadepoval viszint elegedett vagyok, segitokeszek voltak es az araik is rendben vannak.
-
aktív tag
Alfa GT mizéria 2. fejezet:
Tegnapelőtt felhívott a szerelő, hogy már rakja össze a gépet és viszi próbaútra.Roppant pozitív volt, ami valószínűleg részben a jól végzett munka öröméből, illetve abból a tudatból állt össze, hogy már csak pár óra és a műhelyén kívül tudja a digó átkot.
Pár óra múlva hív, hogy rohadjon meg az összes macskaevő...mivel ugyanúgy folyik. Fentről. Az olajpumpa irányából.
Jelezte, hogy ő ott és akkor bedobja a törölközőt, mivel a pumpához sem alulról, sem felülről nem lehet hozzáférni, csak oldalról, amihez viszont előnyősebb lenne kivenni a motort, mint falbontóval ütemesen leverni a sárvédőt; utóbbihoz még lenne is kedve, de szerinte az eufória gyorsan elmúlna...a motor kiemelésével viszont egyéb elfoglaltság okán nem szeretne foglalkozni.
Egyébként abszolút korrekt volt végig és mondta, hogy munkadíjat nem fogad el, mivel szop@s ide vagy oda, a munkát nem tudta elvégezni; így másnap csak az alkatrészeket és a kellékeket kellett kifizetnem.
Még megegyeztünk, ha tud valakit aki elvállalja, jelzi; egyébként akivel együtt dolgoztak rajta (pár hónapja még a Szamosinál volt, de hosszú évek után profilt váltott és kilépett - igen, az öreg sajnálatos elmenetele óta már nem 'AZ' a hely szerinte sem) csinálta volna egyéb elfoglaltságai mellett, ha valaki kiszereli a motort és elviszi hozzá. Megköszöntem, de inkább preferálnám, ha minden egy helyen történne.
Miután ezeket letisztáztuk, elindultam haza...és mentem vagy 100 métert, mire a műszerfalon a ChkEngine elkezdett villogni, egy valami világon túli visszajelző vijjogni és a motor dadogva remegni...mondom F'Yeah.
Megyek is vissza a szerelőhöz, kocsi az állásba be, olvasót rádugják. Kimegyek cigizni és hallgatom a műhelyból kiszűrődő cifra trillákat. Nem sokkal később kiderül, hogy kiment az egyik trafo. Mert miért ne...de legalább lehet hengerenként cserélni, így csak 30k...
La Meccanica Delle Emozioni...az érzelmek mechanikája...hát mechanikája az volt nekik, baffameg.
Mondta, hogy megrendeli, este menjek vissza érte. A halál f@xára kívántam a foskupacot...aztán még kicsit dumáltunk és közben nézegettem azt a nyomorult xart...azért szép...és tetszik.
Este 'nagy ívben' mentem haza vele; Csillaghegy - Árpád híd - Vörösvári/Bécsi út - Solymáron át Pilisszentiván - majd onnan haza. Feltekertem a zenét...leengedtem az ablakokat...a Bécsin kifele már be volt melegedve a motor...hadd szóljon! A pilisszentiváni csárdánál megálltam a tóparton és egy cigi erejéig nézegettem. Jól néz ki, jó vezetni, jó menni vele...hogy roh@djon meg!
Ha így folytatjuk, akkor szépen, lassan beérjük a 2.2 JTS Brera-k 'induló' árát...és onnan már fajlagosan nem sokkal kerül többe egy értelmes állapotút találni. Nézegettem is őket, anno...na, de azért mégis...meglehetősen ronda egy varangy az, bár a gyári 2x2-es kipufogó bejön. Még a 159 SW volt opció, de mit kezdtem volna egy puttonyossal, mégha ha az a legszebb is a fajtájából; a szedán meg semmilyen; ha az orrától eltekintek, olyan hatása van, mint egy vele egykorú Primera-nak (meh)...és mind a szedán, mind az SW belülről kicsi. Különböző állapotú 166 Superek végig voltak az elmentett kereséseim között, de abba végkép nem mertem beleugrani. Pedig az még 'igazzy' (sic!) Alfa szedánnak tűnik, főleg a 'rovarlámpás'; a ráncfelvarrott egyszerűen bamba.
Szóval most itt állok egy olajos ronccsal, amiben ezen felül még zizeg a a fojtószelep mint a franc és motortéren belül a blokk környékéről valami fordulatszámmal arányosan ad kalapáló/csattogó hangot. Azt már csak 'btw' jelleggel jegyzem meg, hogy a klímavezérlő-konzolon a kijelző elkezdte hieroglifákban kommonikálva jelezni a hőfokot... Hogy is volt előbb az a gondolat az érzelmek mechanikájáról...
Ezekről a szervizekről tud esetleg valaki érdemi infót?
Egy ismerős autóvillanyász/diagnosztikus ajánlotta ma, és én még télen szemeztem velük, de a honlapjuk nem túl informatív, így amíg most mem mondták nem esett le, hogy itt vannak tőlem nem mesze, a Szentendrei út mellett, Békáson.
Ugyan a legsötétebb X. kerület közepén vannak, de ha jól vettem ki, akkor felújításra és lelkes/laikus 'tunerek' kiszolgálására szakosodtak.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
addikt
a szedán meg semmilyen; ha az orrától eltekintek, olyan hatása van, mint egy vele egykorú Primera-nak
Ez után megkérdezném, hogy vakon hogy kaptál jogsit ( ), de a tárgytól nem eltérve, szerintem Szatyiékkal kellett volna kezdened. A topolino-sok otthon vannak abban, hogy bármilyen alkatrészt beszerezzenek, meg ahogy mondtad, tunerkednek. Magáról a szervizükről nincs info-m, de valszeg ahhoz sem hülyék. Egyébként én Csörit ajánlanám még, kicsit messzebb kell menned, de ha végiggondolod, hogy mennyi körutat meg szopást kellett már végigélned vele, akkor sokkal egyszerűbb lett volna kicsit messzebbre vinni, hogy elsőre jól megcsinálják. Mert abban biztos vagyok, hogy Csöri rendbekapná. Én 100 km-ről hordom hozzá a kocsit, de legalább tudom, hogy ott nem gányolnak vele, hanem jó kezekben van.
Esetleg a 20. kerületben D.Z.-ék, ők is nagyon értenek hozzá, de őket azért nem ajánlom, mert marhára be vannak táblázva mindig.[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Hát, addig jó, amíg a szubjektív dolgok valóban szubjektívek és nem mindenkinek ugyanaz tetszik
A Giulietta hátulról oké de elég tucat, elölről bűn ronda. A MiTo hátulról szebb és talán kissé kevésbé tucat, de elölről bűn ronda.
Mintha valami rosszul sikerült Mazdát, Nissant meg Citroent mixelnénk össze, jól berúgva/betépve és random fűszereket beledobálva a kajába.Mindez szerintem, és nem baj, hogy nem értünk egyet, sőt!
Ha a GT-dben 2.0 jts van, akkor őszinte részvétem, es remélem te olcsóbban meg könnyebben megúszod mint én (156fl, jts, selespeed, és még nem abrandultam ki)
Whatever.
-
addikt
Most már 99%, hogy trollkodsz
Világos, hogy nem mindenkinek ugyanolyan az ízlése, de amiket leírsz, az már tényleg azt az érzést kelti, mintha neked mutattak volna képen egy VW-t (először akartam írni típust, de aztán rájöttem ,hogy mindegyik tucat ), rámondták volna, hogy 159 és azóta abban a hitben élsz, hogy az a 159
A 159 túl egyszerű, visszafogott és a markánsság hiánya??? Arról az autóról beszélünk, amit még a laikusok sem tévesztenek össze semmivel (!), olyan egyedi és markáns orra van, hogy még csak hasonlót sem lehet találni! Ez a kocsi úgy készült, hogy Giugiaro-nak megmondták, hogy engedje el a fantáziáját és álmodja meg a legszebb szedánt (azaz berlinát). És még nem hallottam olyat, aki szerint ez nem sikerült volna. Ez a kocsi olyan, mint egy szobor, ki kéne faragni kőből is. Szinte semmit nem öregedett a formavilága. Saját tapasztalatom, hogy akit még full hidegen hagynak a kocsik, az is odajön, hogy na ez igen. Nem is tulajdonítottam neki jelentőséget, de amikor olvastam fórumon, hogy nem csak én jártam így, hanem mások is ezt tapasztalták, akkor vált világossá, hogy ez nem véletlen.
Ez a sehol nincsenek idomok, ívek... Biztos, hogy te még nem láttál élőben 159-est, vagy nagyon rajta vagy a trollvonaton
Ne csak az orrát említsem, mert ott annyira egyértelmű a helyzet, hogy ha azt valakinek magyarázni kell, az tényleg orvosi segítségre szorul. De vegyük az orrától a faráig az oldalán végigfutó ívet (ami az ablak aljától a kilincs felső élén átfutó élig tart), ami kiszélesíti a kocsit, még agresszívebb külsőt kölcsönözve neki. Vagy a motorháztetőn végigfutó V élek, amik a scudetto-tól indulnak. Nem beszélve a széles sárvédő ívekről, amik elöl is, hátul is rendesen kiemelkednek a kasztniból, hogy takarni tudják a kerekeket...
kép1
Vagy nézzük az előbb említett oldalsó ív emelkedését hátrafelé, ami még markánsabb, sportosabb kinézetet kölcsönöz neki.
kép2
kép3
Meg az a széles far... mintha egy felszteroidozott tenyészbika lenne. A csomagtartófedél éle kissé felfelé hajlik a legvégén, miközben a függőleges része kissé kifelé domborodik.... Szintén a sportosság.
kép4
Áh, ezt tényleg magyarázni kell? Nem hiszem el
A hátsó lámpáknál pedig a búra mögött ugyanazok a krómszélű körlámpák vannak, mint elöl.
kép5
Oldalról ránézve is baromi jól néz ki, de mikor mögötte megy az ember és ebből a szép farból ránéz az a négy piros kör szem...
kép6 (bocs, erről csak ilyet találtam)
Na mindegy, értem én, hogy ízlések és pofonok, de amikor a falu legjobb csajára valaki azt mondja, hogy alsó közép kategória, akkor ott valami azért nagyon nem stimmel[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Nezz meg egy regi Alfat es BMW-t, koztudott, hogy anno a BMW igen erosen Alfakra hasonlito formaterveket dobott piacra (kiveve amelyik Lancia volt, lasd 60-as evek kupei), hasznalva az olyan reszleteket, mint a "hokiuto". Az aranyokat adja a hajtas helye, a tobbi egymas melle teve meg csak koszonoviszonyban sincs.
Mondjuk aki egy 159-et Passathoz hasonlit, az tenyleg orvosi eset.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
aktív tag
@HussarF & Integrale
Mivel az ízléssel kapcsolatos vitákban úgyem lehet 'végső szó', így én hűségesen megmaradok a sajátom mellett és igyekszem ugyanerre bátorítani mindenkit a sajátja kapcsán... Különben is, már pár ezer éve elérhető a megfelelő áthidaló elv: De gustibus non est disputandum.
Más:
Most jöttem vissza Szatmáriéktól, egyébként szimpatikus szaki; közölte, hogy 200k magasságában lenne a buli, ha nincs vis maior, de csak május vége felé tudja vállalni. Egyelőre nekem az túl van az ideális időhorizonton, úgyhogy folytatom a kajtatást...
Egyébként még egyszer köszönöm a tippeket amiket mind itt, mind privátban kaptam. Most megyek végig a listán távolság szerint emelkedő sorrendben.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Alfa GT mizéria 3. fejezet *előzetes*
Beírattam a rbalint88 által javasolt, IX. kerületi Alfa Romeo Szerelem szervizbe, szerdán megy hozzájuk.
A szaki roppant készséges volt, és már telefonon felvázolt néhány potenciális hibaforrást, amire én csak hümmögni tudtam, mivel az Otto-motorok alapelvén túl sík hülye vagyok mindenhez, ami a motorház-tető alatt zajlik, kivéve az ablakmosót. Na jó, még meg tudom nézni az olajszintet is...nem mintha valaha is gyakorlati jelentőssége lett volna ennek. EDDIG!
Egyébként a készségesen hozzáértő emberek bennem mindig beindítják a vészcsengőt, de valószínűleg szerencsétlen módon szocializálódtam vagy csak életvitelszerűen veszem magam körbe a nem megfelelő emberekkel.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Alfa GT mizéria 3. fejezet - A katarzis...
Tegnap visszakaptam a GT-t, 362k-ba fájt....DE...
...már nem folyik az olaj és megy is mint a hülye.
Mind a váltó, mind az olajpumpa oldalán jött belőle; lakapták mindkét "végét" a problémának és kicserélték tömítéseket: első-hátsó főtengely szimmering és a szivattyú.
Ha már úgyis ott jártak, akkor kicserélték:
- a kuplungtárcsát kinyomóval együtt,
- a vezérlésmódosítót és ha már le volt bontva, akkor a vez-szíjjat is, illetve egy (?) feszítőt. Érdekes, hogy a vezérműszíjjal kapcsolatban jelezték, hogy ott v'mi nem kóser és mintha az kissé régi lenne, ugyanakkor a vezérlés más elemei láthatóan "frissek" voltak (elvileg decemberben volt komplett csere, ugye...)
- gyertyák; Bosh volt benne, NGK-k vannak most
- vízhőmérséklet jeladó
- tkp. egy friss olacsere + szűrő, plusz egy liter a csomagtartóbaEzen felül "bontottan új" klíma konzol (végre látom is, hogy mi van beállítva, nem csak tudom, hogy valami be van) és kormánykonzol/kapcsoló/agy/bármi, mivel a balra indexem kissé darabosan működött.
Kiderült, hogy a klíma csövezése lyukas, de legalább maga rendszer működik (-dött, amíg el nem szökött a gáz)...
Pozitív meglepetésként ért, hogy van a kocsiban menetstabilizáló rendszer, ami onnan derült ki számomra, hogy a kormánykonzol cseréje óta folyamatos VDC hibával baxtat a gép... Mostanra mondták, ha eddig nem talált magára, akkor val'sz'eg már nem is fog, sz'al az majd nekik egy új kör.
A hazaút pikantériája volt, hogy én naívan elindultam a IX. kerületből világító benzin visszajelzővel, miszerint majd É-Budán tankolok a megszokott OMV kutamon. Ugyanakkor azzal nem számoltam, hogy itt egész más dimenziót képvisel a "húzzá' tankolni" lámpa, mint a GP-ben: mire az Erszébet hídhoz értem a budai alsón, már lefelé függőlegesben állt a mutató, én meg az egyes-majd-vitorlázás koreográfiában igykeztem araszolni a tömeggel. Kétségbeesetten gondolkadtam az opciókon, majd feljöttem a Batthyányi térnél, hogy majd bevitorlázok a Külügy melletti OMV-hez...de fent még nagyobb volt a dugó, mint lent. Aztán bevillant, hogy a Csalogányon felfele van egy "valamilyen" kút a Moszkva (tudom, hogy Széll K.) mellett...mint kiderült az egy Shell kút, ahol sikerült 57.5 litert tankolni az elvileg 56 (63) literes tankba...nem kívánom senkinek.
Mindenestre tegnap este be kellet még mennem a városba, és ha már úgy alakult, akkor hazafelé csaptam egy XIII. kerület - Kerepes - Solymár kört, majd haza.
Jó...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
addikt
Regelj amore-ra, és írd a kocsi blogját, ha ennyire szeretsz írni róla, mert ott jobban visszakereshető és tematikusabb, mint itt a sok random hozzászólás között.
Az üzemanyag szint jelzőre sem számíthatsz, ha már "Limited Cruising Range" van. Én is elindultam a 85 km-re lévő kúthoz, amikor már csak 75 km-es range-et mutatott body comp. 60 km után írta be a az LCR-t, (ami még kb 40-50 km-t jelent), Előtte még kb fél 6 körül állt a szintjelző. Mondom nem gond, ha be is írja az LCR-t, majd hagyatkozok a szintjelzőre. De ahogy beírta, az is lekoppant 0-ra, ki van ez találva. Benne volt a zabszem a seggemben, hogy odaérek-e még a 25 km-re lévő kúthoz. Beértem. Az első és egyetlen alkalom volt, hogy 7-essel kezdődött a beletolt literek kétszámjegyű száma.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Orulok, hogy sikerult megoldani a problemat. Ezek szerint bevalt a szerviz
Nekem is megvolt az elso kijart tank a felujitas ota megszakitas nelkul, 8 literre jott ki az atlag, ami figyelembe veve az abuzus merteket teljesen vallalhato szerintem. De erosen kell mar ra a behangolt szoftver, mert neha fustolget, ami tutira osszefuggesben van a hibrid turbo es a gyari turbohoz irt szoft kombinaciojaval.
-
Termi16
őstag
Köszi még egyszer, nagyon bevált a hely!
Hivtam őket még aznap, tegnapra kaptam időpontot, reggel vittem, este elhoztam a kocsit.
Az idegesitőbb problémát meg is oldották tökéletesen, a kevésbé idegesitő még nem tudtam kitapasztalni.Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
csabi94
őstag
Jelenleg is van autóm, viszont amennyit megyek vele, kb. másfél havonta tankolok egyszer (de akkor 55 litert). Ha ennél többet megyek, az azért van, mert a meló miatt megyek, de azt meg fizetik.
Ez mennyire lehet szopóroller?
Jól gondolom, hogy minden benne van ami rossz lehet? Selespeed, 2.0 TS.Piára nem költök, helyette sportolok, nem füvezek, és 4 éves kapcsolatom van. Tudom, hogy csak viccből írtad, csak azért írtam, hogy tudd, komoly fiatalember vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Ööö, a kanyarodást nem értem.
Szakik, javítsatok ki, de a 147, 156, GT futóműbe kb ugyanaz, ugye?
Túl nagy a fordulókör? Vagy ibstabilnak érzed? Vagy mi a bibi?A 156 kb akkora körön fordul, mint egy busz, de ennek ellenére a kormány elég közvetlen, és kamyarban nekem jobban adja, mint egyenesben. Mondjuk tigrincs avatarom ellenére én viszonylag nyúl vagyok az úton.
A vár a budai várat jelenti, ott mentél fel? Vagy hol?Whatever.
-
rbalint88
addikt
A feknek meg be kell kopnia valoszinu, a lengescsillapitobol a komfortos eleg lagy valoban, de fogja a kanyart azzal is. En ezert vettem konit, nem raz tole veszesen (dehogynem, de ezeken az utakon a repuloszonyeg is raz), viszont kanyarban szepen dolgozik, megerte azt a kis felarat. Asszem 102k vagy 112k volt a negy gatlo. Ami meg sokat dob a kanyartulajdonsagokon, utcan foleg ugyan erzetre, az az eibach anti roll bar kit, aka vastag stabilizatortud, ez hatekonyan csokkenti az oldaldolest, de azert meg en is gyozkodom magam, hogy tokre megeri azt a beszerelve 120-150ezret. De ha te nem erezted agilisnek az autot, akkor ott valami baj lesz. Nyilvan nem egy herelt mx5 szint, de nincs elveszve kanyargoson.
A 7deci olajat en kicsit erosnek erzem, ha bejaratos a motor, akkor "elmegy", de szivo motor nem kene ennyire egye az olajat. (Bar opelem sose volt, a csaladi meg nem ette), nekem meg a szetkopott turboval se ette le minimumra az olajat a jtd 10k alatt.
Esztetika legyen az utolso, amire koltesz, eloszor muszakilag legyen tip-top szerintem. Ha meggondolod magad es eladod, az netto kidobott penz lesz (persze ha szet van szakadva valami, az mas), a muszaki koltesnek legalabb 20%-at tudod ervenyesiteni az arban -
rbalint88
addikt
Elsokerekes aztonal bele kell korrigalni kanyar kozbem tempomal, ez van. Ja es mivel paszziv hatsokerekkormanyzasos, ezert nem elvenni kell kanyar kozben, hanem tolni padlon es akkor kihuzza magat.
Lehet nem varnam meg a felujitassal, amig teljesen leterdel a moci, hacsak az 500ezres felujitasi ajanlat nem tartalmazza a blokkon kivul az osszes motortombon belul levo alkatresz cserejet.(dugattyu, gyuru, esetleg huvely, osszes csapagy, veztengelyek, fotengely.)
-
rbalint88
addikt
japánoknál is nagy kultusza van az Alfáknak
olaj tekintetben két irány van: a Selénia hívők és az ellentábor. én Motult használok, részben szerelői tanácsra (DZ), de O.Zsolték meg a Seléniára esküsznek - szerintem kb ugyanazt tudja a két olaj, csak a selénia másfélszer annyiba kerül
Ha az a nagy átlag, hogy ennyi olajfogyasztás belefér, akkor belefér elég sok vw pdtdi is megeszik 1 liter olajat 1000km-en, attól is kivannak az átlaguserek, a gyár szerint meg belefér annyi. én is kilennék attól, hogy ennyi olajat eszik az autóm, de pingvinezésen kívül nem sok mindent tud az ember csinálni ilyenkor.
Szóval ha nem füstöl kéken és Zsolték is azt mondják, hogy nem kell bántani még, akkor hagyd így. Olajfogyasztásra figyelj, legyen egy lityó mindig a csomagtartóban (motul mintaboltot tudom ajánlani a Battyhány utcában, ha motullal itatod). Az tuti, hogy 10W 60 kell bele.Matricarendszámnál marad a szívás, 3D lesz. A referenciáért meg elmorzsoltam egy könnycseppet, a felni kéne, az még menthető, a többi az eléggé a végét járja.
-
aktív tag
Két dolgot kihagytam:
- a jobb első rugóból valahol 80k és 100k között letört egy darab, így az első párt cseréltettem
Illetve most már harmadik éve van egy olyan szokása, hogy -10C fok alatt nem indul, legfeljebb hidegindítóval. Hibakód nincs...
Gondoltam vizes tankra, gyújtásra, benzinszivattyúra...passz. Betolni sem lehet. Ellenben inditózásra a hűtőventillátor nekiáll 100%-on pörögni a gyújtás elvételéig. Egy biztos: ha kitolom a napra, akkor általában kb. fél-egy óra után pöcc-röff, de néha nem
Szervizben nem jön elő, természetesen.
Van valakinek bármi ötlete?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
zolnagy
őstag
Megnéztem ma az autót a szalonban. Igaz az egy 7. generációs (vagy mi) Punto volt. azt mondták most már a 8-at gyártják.
Mindenesetre belső térben (anygok, elrendezés) nekem etalon a kategóriájában. Összehasonlítva pl a z új Suzuki Swifttel, ennek sokkal minőségibb a beltere. Igaz dinamikában, meg fogyasztásban az a jobb.Hmm nehéz választás lesz.
Ezt most 3,1 M-ért adják. Nincs további kedvezmény, mert ez is 3,9-ről van akcióban, de csak ezzel az 1,4 8V motorral. Cserébe totál felszerelt. Ebből tényleg nem hiányzik semmi.
Nagyon tetszik, de kisebb fogyasztás, dinamikusabb motor miatt hajlok a Swift felé, figyelembe véve a felhasználást is. De még ezt átgondolom. -
csabi94
őstag
Köszönöm a hosszú leírást. Ma megnéztem a dízel kiszemeltet, és sajnos csalódottan tértem haza. A srác korrektül elmondta a hibákat előre, de azért észrevettem pár olyan plusz apró dolgot, ami nem volt szimpi. Az, hogy az autó teljes beltere egy disznóól volt, az nem baj, mert munkába jár vele, használati tárgy, persze. De a vezető oldali ülés csúnyán kopott volt, ami meg zavart, hogy mintha ki lett volna ülve (érdekesség, hogy ez volt a 3. 156-os amiben ültem, és mind ilyen volt ). A váltó olaszosan járt, a teljesítmény félig volt csak meg (bár ez ugye csak 116 ló, de akkor is többet vártam). A nap kiszívta a műanyag alkatrészeket, mert nem garázsban állt korábban. Az ablaktörlő csúnyán megkarcolta az ablakot, és pont szemmagasságban volt egy kavicsfelverődés. Hátsó kerékívek minimálisan rozsdásak, alváz kissé korrodált, info center persze rossz . Ebből a szempontból jobb a FL előtti. Ha nincs benne, nem zavar, hogy nem működik.
Valahogy nem adta a vezetési élmény sem. Igaz, nem sokat kanyarodtam, de az egész autó úgy mozgott, mint egy széthajtott jármű (pedig nem volt széthajtva elvileg, a futómű újszerű volt). A múltkor vezettem egy 16 szelepes FL 156-ost, és pont ilyen volt. 180 lóra volt felhúzva, kormolt mint az állat ( utálom a smoke and charm-ot), meg eszeveszettül húzott, de valahogy egy pillanatig sem éreztem a kormányon, a kuplungon, a féken a pontosságot. A srác meg millióért vette. Nem várom hogy olyan legyen a váltó, mint Anyum Hondájának, de ennél a mai kocsinál többet várok. A selespeed 156 kap még egy esélyt, ha az sem jön be, akkor megcsináltatom a Fiatot, és örülök, hogy mennyi pénzt félre tudok tenni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen