Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Czo

    őstag

    válasz DarthSun #71805 üzenetére

    Az a baj, hogy technikailag nem tud jo lenni, ha nincs double buffering. Ilyenkor 2 db kepernyo van, minden frame utan "kepernyovaltas" tortenik es az eddig nem lathato kepernyo lesz megjelenitve a kimeneten. A rendereles/rajzolas mindig arra a kepernyore tortenik, ami eppen nem latszik. Ekkor 640*480*2*3 byte lesz hasznalva a Voodoo 2 MB Frame Buffer memoriajabol (az elso *2 azert, mert 16 bites minden pixel, a *3 pedig azert, mert 2x kell elfernie a kepnek es 1x a Z-Buffernek). 800x600 eseten a
    800*600*2*3 nem fer el 2 MByte memoriaban, ezert kell kikapcsolni a Z-Buffert, mert
    800*600*2*2 az elfer. Viszont, vannak olyan Voodoo Chipsetet hasznalo kartyak, amiknel 4 MB Frame Bufferhez fer hozza a PixelFX (pl ilyen a Voodoo Rush), ezert ennel van lehetoseg 800x600 + Z-Buffer hasznalatra is, ezert tudsz a legtobb jatekban atvaltani 800x600-ra annal a kartyanal.

    Ha pedig nincs 2 framebuffered, akkor abba a framebuffer memoriaba tortenik a rendereles, ami eppen latszik, emiatt villogni fog a kep, mert egyszerre lehet rajta lathato a regi es az uj tartalom is, esetlegesen ha kozben volt keptorles, akkor az is. Szoval, ezert villog ez TNT-tol kezdve, Riva 128-on at mindenen. Az ujabb kartyak nagy reszenel, opcio sincs kikapcsolni legalabb a double bufferinget, hiaba allitod at, a driver mar ezt nem fogja figyelembevenni.

Új hozzászólás Aktív témák