Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Whysperer #393 üzenetére

    Külön oka van a kettőnek.

    A Forza Horizon 4 egy új erőforrás-kezelési struktúrát használ, amit egyrészt a NUMA dizájnokra írtak, gondolván arra, hogy a jövőben jönnek a 20-30 magos procik, illetve ez a működési modell relatíve nagy terhet rak a GPU parancsprocesszorára. Xboxon ez nem baj, mert két parancsprocesszora van a gépnek, de a PC-s GPU-k csak egy ilyen egységet használnak, és ezt sem tervezték azért erősre. A Vega 20 és a Navi 10 parancsprocesszora teljesen új, amiből ugyan még mindig egy van, de legalább kétszer gyorsabb minden korábbi GPU parancsprocesszoránál, tehát amíg bizonyos munkafolyamatokban a legtöbb GPU input limites a Forza 4-ben, addig a Vega 20 és a Navi 10 bőven elvan. Ez az előny akkor szűnik meg, ha a hardvernek a többi részegysége kezd limitálóvá válni. A Navi 10 előnye a Vega 20-hoz képest a priority tunnelingből származik, ez hiányzik a Vega 20-ból, dacára annak, hogy a grafikai parancsmotor lényegében megegyezik.

    A Battlefield 5 esetében az a Navi 10 előnye, hogy az RDNA egy cache- és LDS-szörnyeget. Ha egy játék olyan komplex übershadereket használ, amilyeneket a BF5, ott már nem csak a nyers számítási teljesítmény döntő, hanem az is, hogy a statikus erőforrás-allokáció, illetve a hit windowra való optimalizálás mellett van-e elég erőforrás az ALU-k mellett, hogy ezek a trükkök működjenek. Na most a Navi 10 esetében a multiprocesszor tele van cache-sel, sokkal több van benne, mint a korábbi GPU-kba, tehát a hit window is nagyobb, így könnyebb a kódnak elkapni azokat az adatokat a cache-ben, amikre szüksége van. A többi GPU-ban is el akarja ezeket kapni a kód, csak azokban a kisebb hit window miatt jó eséllyel már nincsenek ott, vagyis menni kell értük megint a memóriába, ami addig nem lenne baj, amíg van kellő mennyiségű wave a memória-elérés átlapolására, csak a sok übershader olyan a BF5-ben, hogy lezabálják az LDS-t, és a konkurens wave-ek száma az ideális alá esik. Ez a Navi 10-nek szintén nem baj, a sokkal nagyobb LDS miatt, így az RDNA architketúra tud elég konkurens wave-et használni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák