- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA® driverek topikja
- iPad topik
- 3D nyomtatás
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Home server / házi szerver építése
Hirdetés
-
T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
ma Mit ér két év tapasztalta? Nagyon is sokat, remek lett az új magentás belépőtelefon.
-
Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
ph A 7 hüvelykes kijelzővel rendelkező modell valamikor a harmadik negyedévben futhat be a boltokba.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
PROHARDVER!
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz CsigaGyilkos #230 üzenetére
Az AMD-nek fogalma sincs, hogy honnan került elő október 15. Valaki lehozta és tényként átvette mindenki. Egyébként már tényleg nem kell sokat aludni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #325 üzenetére
Nincs fix ventifordulat az új kártyán.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #328 üzenetére
Ez nem úgy működik ahogy eddig. Mindent, amit eddig láttál a VGA-któl teljesen felejtsd el.
Tök mindegy, hogy 3rd party tool kezeli-e. Nem tud többet kínálni, mint a Catalyst Overdrive.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #35434496 #368 üzenetére
A Furmarkot nem érdemes nézni. Elmondom miért. Az R9 290X az egyetlen kártya ami már semmilyen szoftveres fojtást nem kap. A többi termékre a driver fordítója szándékos üres ciklusokat fordít be, mert a gyártók érdektelennek tekintik a Furmark sebességét, és nem szeretnék, ha a hardver teljes erőből küldené a számításokat. Erre már egy ideje nem reagál a program fejlesztője, mert a cégek fojtásait csak úgy tudná megkerülni, ha minden egyes termékre külön gépi kódot írna, amire se ideje sem pedig ereje. A Furmark fejlesztését ebből a szempontból befejezte. A Furmark teljesítményben az új Radeonon hozzávetőleg kétszer gyorsabban fut mint minden másik kártyán. Pontosan azért mert nincs szoftveresen korlátozva.
(#371) players111: Nem én készítek tesztet. Valszeg csak az egyik mód lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel a teljesítmény az egyes nem OC-s termékeknél nem különbözhet, így akármilyen hűtő kerül rá, akkor is ugyanazt a hőmérsékletet kell beállítani alapból, mint a refkártyán. Maximum alig pörögnek majd a ventilátorok. A többit meg a felhasználónak kell változtatnia az Overdrive menüben, ha ez nem tetszik. A refkártya is olyan, hogy ha 60°C-ot akarsz, akkor annyi lesz a hőmérséklete. Csak vissza kell húznod egy csuszkát és kész.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #1142 üzenetére
Igen. Feleslegesen dolgozna Windows alatt, így a fogyasztása lecsökken 3 watt alá. Ennek a következménye, hogy a szenzorok is kikapcsolnak, vagyis a Catalyst nem kap adatokat a kártyáról.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz westlake #1332 üzenetére
Azért, mert így is nagyon jó volt az ár/teljesítmény arány, azaz szinte mindenhol kiváló eredményeket kapott, továbbá tudták, hogy az NV készül majd egy válasszal, amire elég csak egy szoftverfrissítés viszontválasznak, és akkor az NV-t megint árcsökkentésbe kényszerítik, mert csak arra tudtak válaszolni, amit láttak az R9 290X-ből. Egy jobb válasz beletelik további két-három hónapba.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz westlake #1335 üzenetére
Az NV jóval hamarabb rögzítette azt. Ha csak akkor rögzítették volna a 780 Ti speckókat, amikor megtudták a konkurens tempóját, akkor nagyjából januárban hozhatták volna ki a terméket.
Az NV nagyjából azt tudta, hogy 3DMarkban és pár játékban nagyjából mit megy a termék az early sample-ek alapján. Azt felszorozták egy picit, mert általában ezek teljesítménye javul, de olyan nincs, hogy hirtelen megváltoznak egy termék specifikációi. A 780 Ti speckói már október elején véglegesítve voltak. Ha ezt nem teszik meg, akkor nem tudják a terméket novemberre szállítani. Nagyon minimális változások engedhetők meg innen. Esetleg pár MHz extra órajel még belefér, de azt is rögzíteni kellett a 290X első tesztjei előtt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #1339 üzenetére
És még csak az EA-ről tudtok.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #1342 üzenetére
Beszúrnák egy pislogó smájlit, de félek, hogy az jelentene valamit.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mcwolf79 #1347 üzenetére
Ez így van. Az NFS: Rivals például nem fogja támogatni. A cégen belül a DICE eredményei alapján döntenek arról, hogy mire terjed még ki a támogatás. Egyelőre a DICE-ra és a Bioware-re támogatása biztos. Ezzel kapcsolatban Repi már járt is a Bioware montreali stúdiójában. A legfőbb kérdés az, hogy a nem AAA játékoknál megéri-e az erőforrást a Mantle támogatása. Például a PopCap Games új játékai kapcsán ez lényeges, mert maga a csapat nem annyira nagy és technikailag nem annyira képzett mint egy DICE vagy egy Bioware.
Ugyanezeken a kérdéseken át fogja rágni magát például a Square Enix is. Egy Eidos Montreal vagy egy Crystal Dynamics elég képzett, nagy stúdió, de a többiek nem biztos, hogy azok.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz radi8tor #2878 üzenetére
Ez szimplán gyantázás kérdése. Egyes tekercsekben kevés a gyanta és túlságosan rezonálnak, ami miatt idővel megrepednek. Ez lehet bekapcsoláskor, vagy akár egy év használat után is. Ez adja ki a ciripelést, de addig működik, amíg a helyén marad.
Sajnos ez teljesen általános jelenség a termékek között, mert a gyártás után nem ellenőrzik, hogy melyik tekercs nem sikerült tökéletesre. Ez csak akkor derül ki, ha eladták a terméket. Alaplapok, VGA-k, gyártóktól függetlenül mind érintettek lehetnek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SzlobiG #2918 üzenetére
Vissza kell vennie, mert az AMD nem tűri meg a nagy varianciát az alapórajeles termékeknél. Tehát a custom hűtős termékek sem lesznek mások. Amiknél lehet egyénileg állítani a hűtést, azok az OC-s termékek. Ott rá van írva, hogy gyorsabb, mint a gyári, így extra sebességet várhatsz.
Nagyon egyszerű ez. Van a referencia, és azt a sebességet kell hoznia a nem-refeknek is más hűtővel.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #2922 üzenetére
Ez nem biztos. A non-ref termékek közel sem kapnak olyan csúcsminőségű alkatrészeket mint a referencia. Ezt is bele kell számolni a megfelelő paraméterezésbe.
(#2924) N.Ferry: Húzni mindegyiket csak annyira lehet, amennyi az adott egyedi kártyában van. Szóval itt nincs általánosítás. Sosem volt és sosem lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #2935 üzenetére
Hagyományos tuningra ez a rendszer már nem fogható. Bármit állítasz be az nem az adott paraméter, hanem egy olyan maximális érték, amit a hardver beállíthat, ha megfelelőnek ítéli a terhelést hozzá. Ezen a működésen semmi sem változtat, mert ennek muszáj olyannak lennie, hogy az egyes paramétereket igény szerint felülbírálhatja a hardver. Tehát ha felhúzod 1200 MHz-re, akkor csak egy target órajelet adsz meg. Ha úgy gondolja a hardver, hogy nem lesz stabil, akkor azt kérdés nélkül lecsökkenti egy stabil órajelre.
Ezt egyébként a Mantle miatt készítették ilyenre, mert ott a hardverek nem olyan terhelést kapnak, mint DirectX alatt, hanem 20-60%-kal is nőhet a hardver kihasználása, ami nyilván nem fog menni a maximális órajellel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az MSI AB csinálhat bármit. Ez a működés a hardverbe van beleépítve. Ezt próbálják igen extrém egyéni PowerTune profilozással kiütni, de ennek jelenleg az az eredménye, hogy már akkor is instabil lesz a rendszer, ha az AB fut, miközben az órajelekhez még nem nyúltál.
Majd az AB fejlesztője is rájön, hogy a hardverrel csak szélmalomharcot vív.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Majd várd meg a Mantle játékokat. Már most mennek a levelek a gyártóknak, hogy minden regisztrált vásárlót figyelmeztessenek arra, hogy 3rd party tuningprogramokat lőjék le, mert az a tuning, ami DX alatt stabil, messze nem lesz az Mantle alatt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #2942 üzenetére
Nagyon egyszerű mechanika alapján dolgozik. A hardver terhelését nézi. Ki van tesztelve, hogy hol válik instabillá, így kicsivel az elé van húzva egy képzeletbeli vonal. Ha azt túllépi, akkor a hardver beavatkozik, és csökkenti az órajelet. Ezután van egy képzeletbeli vonal alulra is húzva, hogy ne legyen a termék gyengén kihasználva. Ha azt eléri, akkor növeli az órajelet. E között a két véglet között lavíroz.
A feszültségállítás is automatikus. Te maximum egy olyan értéket adhatsz meg, ameddig elmehet a hardver, de csak akkor állítja be, ha jónak látja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #2944 üzenetére
A Hawaii esetében édesmindegy, hogy a CCC-t vagy a 3rd party programokat használod. Utóbbival sem kapsz több funkciót, maximum szebb felhasználói felületet.
(#2945) MastR: Raktál rá egy jobb hűtést meg kitoltad a PowerTune limitet. Ilyenkor a kártya folyamatosan arra törekszik, hogy elérje a 95°C-ot. Nyilván ez nem biztos, hogy sikerül neki, de az a működésének alapja, hogy azt el kell érni, vagy bele nem ütközik egy másik limitbe. Majd a Mantle alatt neked is be fog esni a tuningolt órajel alá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem akarom ezt bemagyarázni. Felőlem mindenki olyan hűtéssel használja, amilyennel akarja. Itt a gyártóknak kell arra ügyelni, hogy a referenciakártya sebességéhez kell igazodni. Csak ezt kell megérteni. Aztán azt úgy állítod, ahogy akarod, vagy az OC-s kártyákat is úgy használják, ahogy akarják.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyi történik, hogy ha a TDP limitbe ütközöl, mert azt nem tudod megakadályozni, akkor a hardver nem biztos, hogy 1 wattra paraméterezi magát a limittől, mint 95°C-on, hanem 4-5 wattra is kerülhet tőle. Ezzel a hardver úgymond hatásfoka csökken, de mivel hamarabb ütközik hőlimitbe, így igazából sebességben nem lesz hátrányod.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #2953 üzenetére
Nem lesz lassabb, csak alacsonyabb hatásfokkal fog működni. Messzebb kerül TDP limittől, mint magas hőmérsékleten.
Minden DVFS célja, hogy a termék állandóan -1 wattra legyen a limittől, amivel gyakorlatilag a legjobb a hatásfok. Ezt a jelenlegi paraméterezéssel 95°C-on éri el a 290 sorozat, ha csökken a hőmérséklet, attól a paraméterezés nem változik, így -4-5 wattra is kerülhet ettől a limittől.
Az egész oka csupán az, hogy sok különböző munkamenet van, tehát a fix órajel már nem jó, mert akkor a legnagyobb terhelést kell figyelembe venni. Ilyen valszeg sosem lesz, de fő a stabilitás, így a 290X órajele 600 MHz körül lenne 300 wattos limit mellett. A PowerTune szabályzás lehetővé teszi, hogy 1 GHz-en is menjen, ha a munkafolyamat nem olyan terhelő, mint a tesztnek használt peak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #3300 üzenetére
Mielőtt még elkezdődne a szar a Windows hsz-ek tömkelege, azért leírom, hogy ez egy nagyon hasznos sajátosság, mert a Windows 7 előtt minden kártyához szükséges volt display driver, miközben lehet, hogy nem is töltött be olyan funkciót. Például bármilyen OpenCL számítás mehet enélkül. A Windows 7 óta a rendszer nem tölt be több display drivert a szükségesnél, mert a WDDM nincs virtualizálva, így ha az egyik display driver összeömlik, akkor a másik is, mert ugyanazt a WDDM-et használják. Egyszerűen csak védi magát a rendszer, hogy a szükségesnél több hibalehetőséget ne kreáljon.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Motion_Blur #3327 üzenetére
Használ inkább SMAA-t, az sokkal jobb az MSAA-nál, mert azt elbaszták a fejlesztők. Meg a fénypászmákat ki lehet igazából kapcsolni, mert az még nincs kész, csak belekerült a pre-apha kód alapján. Éppen ezért ez ma úgy működik, hogy többször számolja ki ugyanazt és egymásra tolja. Majd úgy egy év múlva befejezik a fejlesztését és akkor lehet, hogy rápatch-elnek, vagy elfelejtik és hagyják így. Esetleg megjön az eszük és megoldják ray-marchinggal, vagy esetleg slicing rendszerrel, ahogy azt teszik a két új konzolon. Sokkal gyorsabban jobb eredményt ad ez a megoldás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #3350 üzenetére
Átkerült a fáradt gőzbe.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudják. A kártya állítja be magának. Neked nincs kontrollod felette. Maximum a legmagasabb értéket állíthatják át, de attól még nem állít be a kártya magának nagyobb feszültséget.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Felesleges ezt úgy tuningolni. Be kell állítani a CCC-ben amit bír és ennyi. Többet a Mantle miatt sem érdemes erőltetni, mert ami stabil DX-ben az nem lesz az Mantle-ben. Ott szinte kizárt, hogy 800 MHz-nél nagyobb órajelen menjen ez a kártya, de lehet, hogy 700 MHz körülire is csökken az órajel. Azért nem mindegy, hogy az áramkörök 40%-a NOP-ot futtat vagy nem.
A tuningnak igazából a Mantle-lel vége. Mert ez egy olyan API, ami képes a rendelkezősére álló erőforrásokat párhuzamosan hasznosítani, tehát még az alapórajelet sem bírják majd a VGA-k. A PowerTune majd leszabályozza. Ezért nem mond semmit Repi a sebességelőnyről, mert azt tudja, hogy az API mit ad, de azt nem, hogy ebből majd a kártyák órajelcsökkenése mennyit vesz el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD összes GCN--es hardvere PowerTune-t használ, tehát automatikusan képesek az órajelet szabályozni a terhelés függvényében. Nyilván a PowerTune 3 nem annyira hatékony, mint a Bonaire PowerTune 4-je, vagy a Hawaii PowerTune 5-je, de ettől még ugyanazt a célt szolgálja.
Ha más is akarja a Mantle-t támogatni és nincs hatékony DVFS az adott hardverben, akkor szoftverben be lehet vezetni egy alacsony órajelszintet, amivel megelőzhető a túlterhelés. De egyelőre nagyon messze vagyunk attól, hogy más támogassa a Mantle-t.(#3361) daveoff: A HD 7990 default BIOS-ával nem kell semmit csinálni. A kártya majd paraméterezi magát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Meg lehet próbálni, de a Mantle mellett mindenképp a 0%-os beállítás a javasolt, mert arra van paraméterezve mindegyik hardver. Ha 0%-tól eltérsz, akkor lehet, hogy instabil lesz a gép. Nyilván a Powertune limit nem véletlenül van az Overdrive menüben, mert a változtatása tuningnak számít, még akkor is, ha az aktuális alkalmazásokban nincs hatása a stabilitásra.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #3365 üzenetére
Tekintve, hogy ma a DX alatt a GPU-k erőforrásainak fele általánosan kihasználatlan, így nyilván az órajelcsökkentés mellett is növekvő teljesítményre lehet számítani. A mennyi az kérdéses, mert a Mantle-t sokféleképpen lehet használni. Repi még csak a felszínt kapargatja, tehát a BF4 csak a kezdet lesz, de oda is egy acélosabb gyorsulást várnak.
Ahogy az Oxide használja, na az már kemény. Erre lesz is egy példaprogram jövőre, és a mostani alpha kód 3x gyorsabb a DX verziónál.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért van benne tartalék, mert a DX nem használja ki a lapkában az összes erőforrást azonos időben. A Mantle asszinkron API, vagyis a futtatott feladatokat teljesen át lehet lapolni. A dolgot bonyolítja a PowerTune, ami miatt a tuning a Mantle-re nagyon nehéz lesz. A legjobb teljesítményt sokszor az alapbeállítás adja majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #3371 üzenetére
A Furmark OGL alatt is elég jó, de JeGX azt már nem fejleszti a Radeonokra. Egyszerűen azért, mert a PowerTune egy olyan hardveres megoldás, ami úgyis leszabályozza a hardvert a terhelési határ alá. Ezzel semmilyen szoftver nem tud mit tenni. Már az AMD sem alkalmaz a driverben rá fojtást, mert a hardver megvédi magát.
Az NV még használ driveres fojtást, de csak azért, mert a Fermi és a Kepler szoftveres túlterhelés elleni védelme manuálisan kikapcsolható. Amúgy nekik is elég lenne a szoftveres túlterhelés elleni védelem.Benchmark nem lesz, csak egy StarSwarm nevű technikai demó, amivel lehet benchmarkolni is, illetve open source, hogy mindenki láthassa a működést, és akár módosíthassák is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt úgy a legegyszerűbb megközelíteni, hogy mire van szükséges. Ha a GPU PhysX számít, akkor GeForce-ot vegyél, de ha a Mantle és a TrueAudio érdekel, akkor Radeont. Tekintve, hogy ezek eléggé exkluzív funkciók maradnak, így ma már a pár százalékos sebességkülönbségnél sokkal többet jelenthetnek egy hardver kiválasztásában.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SzlobiG #3375 üzenetére
A saját preferenciáimat azért nem vetítem másra. Én azért vettem GCN-es Radeont, mert olcsóbban kínálja ugyanazt a teljesítményt, többet tud a hardver, illetve lényegesen jobb az OpenCL támogatása és a compute hatékonysága, ami Bitcoin mellett azért nem mindegy. Illetve számomra fontos szempont az auto-LOD SSAA, mert szeretek régi játékokkal játszani. Ez a funkció GeForce-on nincs. De ezek a saját igényeim.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #3388 üzenetére
Mert nem csak egyszerű negatív LOD-ról van szó, hanem egy nagyon speciális mintavételezésről, ami az adott AA szinthez igazodik speciális szűrési rutinokkal is. Ezért nem elégedettek az NV-nél a normál SSAA-val és a külső programokkal, mert ezekkel az a minőség nem érhető el, amit az AMD használ a driverben. Van is erre egy petíció, hogy legyen olyan beállítás a GeForce driverben, mint az AMD-é, de az NV már korábban mondta, hogy ez egy rétegigény.
[link] - Ebben a cikkben szándékosan kértünk az AMD-től egy módosított fájlt, hogy meg tudjuk mutatni a különbséget. Sima negatív LOD mellett nem lenne ennyire jó az eredmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #3390 üzenetére
Mert alapvetően egy negatív LOD eltolás, csak speckó rutinokkal. DX9-re és DX10+-ra is különböző rutinok vannak.
Az AMD fullscene jittered grid alapút használ.
Az NV a TrSSAA-hoz sparse gridet, és a 3rd party programok is erre építenek a fullscene opcióknál.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 13.11 béta 9.4 utáni Catalystok javítják a memória által okozott gondot.
(#3378) N.Ferry: Azért kell a magas órajel, mert a DX kódok alatt ez elérhető. A Mantle meg úgyis hatékonyan bánik az erőforrásokkal, így ott nem szükséges a magasabb órajel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GPU-Z azért mutat 99%-ot, mert annyit jelez vissza a driver. A miért pedig egyszerű. Van a parancsprocesszor, ami minden órajelben fogad egy parancsot. Ha megvan, akkor cool, ha nincs meg, akkor csökken a kihasználtság. Nyilván nem kizárt, hogy 1000 órajelenként egy üres ciklust fut a parancsprocesszor, tehát már nem írhat rá 100%-ot. Aztán, hogy belül hogy van kihasználva a hardver ... elképzelhető, hogy csak a feldolgozók fele működik, de ettől még a parancsprocesszor bőszen fogadja a parancsokat és jelzi vissza, hogy minden fasza.
A Mantle asszinkron API, tehát nem sorban küldi a parancsokat, hanem párhuzamosan több parancslistából. Ettől a hardver párhuzamosan számolhat mondjuk TressFX-et és shadow mapot.
Természetesen ez nagyobb terhelés, tehát alacsonyabb lesz a magórajel.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Beta 9.5-tel javították a memóriát. Ennél többet nem raknak hozzá, mert csak beparaméterezték a PowerTune-t az Elpidára is. Volt pár időzítési paraméter, ami a Hynix-nak jó volt, de az Elpidának nem.
Ha így is BS-t kapsz, akkor az nem a memória miatt van, vissza lehet vinni, hogy nem megy ... garban cserélik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amelyiknek az Elpida paraméterezése volt a gond ott megoldotta. Erre jött a javítás. Ha nem javította meg, akkor nem a memória volt a ludas. Ezernyi más oka lehet még annak, ha egy kártya nem ad képet. Persze lehet, hogy még mindig túl agresszív az időzítés, de a gyártók tesztjei alapján a biztosan gonddal küszködő beazonosított kártyák 100%-a megjavult. Ezért adták ki a drivert. Azt nem tudom, hogy más hibát detektáltak-e.
Az a baj, hogy rossz a black screen elnevezés, mert kb. ezernyi különböző hibából, mindegyik fekete képernyőben teljesedik ki. Ha rákeresel a Google-ben a black screen-re bármilyen VGA-val, akkor milliós találatot kapsz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha rosszak, akkor menjenek. Erre való a garancia. De egyébként tudok róla, hogy eleve olyan reportokat küld a userek 70%-a, hogy beleírja mennyit emelt a kártya órajelén, hogy úgy teszteljék. Ez érthető módon helyből DEL.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle mellett a tuning az mindegy. Vissza fogja venni a kártya az órajelet. Sőt, az első tesztek alapján tuning nélkül gyorsabb a Mantle, illetve a legapróbb tuninggal is fagyhat a kód, szóval majd erre felhívja az AMD a figyelmet, hogy ehhez minden tuningot érdemes leszedni, vissza kell rakni az alap BIOS-t, ha valaki módosított, illetve minden 3rd Party tuningprogramot le kell szedni, mert nem szabad lecserélni a gyári PowerTune-t. A tuningprogramon custom PowerTune-ja nem biztos, hogy instabil lesz, de az első tesztek alapján, ha fent van az AB, akkor legalább 10%-ot veszít a kártya Mantle-lel nyerhető sebességből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen