- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- E-book olvasók
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
Nem tudom, hogy betette-e már valaki ezt a hírt vagy sem, ezért belinkelem:
GameStar.de
A lényeg röviden:
Az év elején az AMD vezérigazgatója, Dirk Meyer bejelentette, hogy még ebben az évben frissítésre kerülnek az 5000-es Radeonok. A Donaminhaber emberei szerint (ilyen információkat kaptak állítólag) a következő széria egy teljesen új architektúrára fog épülni, ami elvileg 2011-re volt tervezve, ám mégis megjelennének ez évben. Természetesen megerősítés és részletek nem ismertek, tehát ez egy pletyka.Személyes véleményem, hogy biztos, hogy idén nem új architektúrát kapunk, hanem egy frissített Evergreen szériát, ahogy Dirk Meyer mondta, ugyanis az AMD-nek most egyáltalán nem kell kapkodnia.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
A SemiAccurate szerint az ATI már dolgozik a Southern Island kódnevű chipen, ami egy hybrid megoldás lesz továbbra is 40nm-en, ahol a Northern Island és a Cypress-nél használt Stream processzorok kerülnek ötvözésre.
A megjelenés még erre az évre van tervezve. Állítólag a Tape-Out már készen van. Természetesen ezek az információk még csak pletykák, semmilyen megerősítést sem kaptak.A forrás ezen a linken tekinthető meg:
Southern Island információkÉn nagyon kíváncsian és szeretettel várom!
A Semi Accurate mennyire szokott jól tippelni?[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
További (nagyon érdekes) információk láttak napvilágot az AMD "Southern Island" kódnevű grafikus chipjéről:
A pletykák szerint, amelyek az XbitLabs háza tájáról érkeztek, a grafikus chip-ek olyan memóriavezérlőt, gyorsítótárat, valamint egyéb részegységeket(köztük egy "Ultra Threading Engine" nevű fejlesztés is) tartalmaz majd, amelyeket az azutáni generációhoz fejlesztettek ki a mérnökök. Az alapja viszont a Cypress lesz, ami az 5870-es szíve.
Azt, hogy milyen előnyei lesznek/vannak ennek a hibrid megoldásnak, még nem tudni. Az XbitLabs értesülései szerint a következő 12 hónapban legalább 4, legfeljebb pedig 12 fajta Southern Island kártya fog megjelenni leváltva az Evergreen szériát.
Természetesen hivatalosan semmiféle megerősítés nem érkezett, így ez is "csak" pletyka, találgatás.
Forrás: GameStar.de
Remélem azért bőven nem kell 12 hónapot várni!
Az XbitLabs is jól szokott informálódni ilyen ügyekben?[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Újabb információk:
A SemiAccurate szerint a Southern Island kódnevű GPU Tape Out-ja kész van és akár meg is lehetne kezdeni a tömeggyártást. A TSMC állítólag az előkészületeken már dolgozik.
Ha minden jól megy, a júniusban, Taiwan-ban megrendezett Computex-en az AMD leránthatja a leplet az jövevényekről. a Southern Island, ahogy azt már korábban is tudni lehetett, a jelenlegi, Evergreen széria frissítése lesz, ám ezekből több részegységet fel fognak használni a Northern Island fejlesztésénél.
Ha ezek az információk stimmelnek, az AMD idén ősszel útjára indíthatja a 6800-as szériát.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Abu, te mennyire tartod reálisnak a 4306-os hozzászólásban szereplő adatokat?
Ezt csak azért kérdem, mert pár szót említettél az XDR2 memóriák létjogosultságáról. Mennyivel drágább ezeknek a lapkáknak az alkalmazása, mint az eddig alkalmazott GDDR5-nek?
Gondolom mivel a GCN architektúrát úgyis a high-end (magyar földi halandó számára megfizethetetlen és elérhetetlen) árkategóriába szánja az AMD, akkor ott már talán nem akarnak a memórialapkákon spórolni. Na persze lehet, hogy rosszul látom a dolgot. Mi a véleményed? Szerinted mennyi ideig elégítheti ki a GDDR5 az újabbnál újabb VGA-kat, mennyi tartalékot látsz még bennük?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
3 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória 5,5 GHz-en 384 bit széles buszon? Nem rossz, de én arra számítottam, hogy legalább a GDDR5 lapkák effektív órajele majd eléri a 6 GHz-et.
Ami viszont tényleg brutális, az a 3 Wattnál kisebb üresjárati fogyasztás![ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
A sávszélesség így is nagyon szép, de nem erre gondoltam. Én arra számítottam, hogy 1,5 év után előrelepés történik memória lapka téren is, de ehelyett - amennyiben igazak a linkelt adatok - nem történt előrelépés. Szerintem nem túlzás elvárni 1,5 év után, hogy gyorsabb lapkákat rakjanak a felső kategóriás kártyákra.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz schwartz #5044 üzenetére
Erre nem tudok neked sajnos felelni, csak annyit tudok hozzáfűzni a dologhoz, hogy a Donanimhaber megerősítette a kiszivárgott információkat, ugyanis úgy tűnik, hogy a hivatalos bemutató dia képei is kiszivárogtak.
A linkelt információk alapján PCI-Express 3.0 és DirectX 11.1 támogatást is kapott a GCN.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Hoppácska, a konkurens termékek mai startja megtette hatását:
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
OCUK raktárában majdnem 1000 darab (480-as) várja gazdáját, amcsiban is 25-ször akkora a készlet, mint a GTX1080 esetében. A világ minden tájáról érkeznek a visszajelzések, hogy az ellátmány bőséges.
Ez kőkemény hard launch lesz!Már tűkön ülve várom a teszteket!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz schawo #22485 üzenetére
Ők csak egy a sok európai bolt közül, nyilván nem ők fogják ellátni az egész kontinenst! Ne légy már nevetséges! Egy boltnál ez szép mennyiség. Az 1000-es GTX-ekből egész kontinensen nincs 1000 darab nemhogy egy boltnál!
Panzika: Légyszi ne spammelj!
Pepeeeee: Az ilyen videók a legteljesebb mértékben hiteltelenek, egy új VGA témához beraknak egy PS4 gameplay-t, bravó! Az ilyen videók mind szemét.
#22491: A hsz-ed alapján arra is könnyen lehet következtetni, hogy arra céloztál, mert szerinted egy darab boltnak túl kevés az 1000 darab. Ez nevetséges. Miért lenne kevés, mennyinek kéne lennie? Attól, hogy népszerű millió számra kéne raktáron tartaniuk őket, vagy mi? Nem értem miből szűrted le, hogy az 1000 darab EGY boltnál az semmi.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
-
huskydog17
addikt
válasz #00137984 #23662 üzenetére
"Középkategóriás kártya az R9 380 volt, amit az RX 470 4GB hivatott leváltani. Az RX 480 egy kicsivel feljebb, az R9 390 és GTX 970 videókártya helyére érkezett több-kevesebb sikerel."
Öh...nem.
Launch prizes:
AMD Radeon R9 380 -> 199$
Radeon RX 480 (4GB) -> 199$Radeon R9 380X -> 229$
Radeon RX 480 (8GB) -> 239$Radeon R9 390 -> 329$
Geforce GTX 970 -> 329$Ez a lényeg. Ugye így már látod, hogy nem lehet a 480 és a 390 egy kategóriában? Az egy dolog, hogy a 480 megközelíti a 390-et, de NEM annak az utódja, mert a 480-as kártyák egyértelműen (még a hülye is látja, csak az nem aki nem akarja látni) a két 380-as utódja (Tonga)!
A PCI-E blamát és a kritikán aluli referencia hűtőt leszámítva, a 480-asok nagyon jól sikerültek, a Tonga-hoz képest (mert EZ a lényeg) nagy az ugrás mind teljesítményben, mind technológiában.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz Malibutomi #23830 üzenetére
A Prey-t és a Shadow Warrior 2-t rögtön törölheted is a listáról, nem tudom honnan szedted, hogy ezekhez valaha is lesz DX12 leképző, ez rendkívül valószínűtlen figyelembe véve a fejlesztők technológiáját.
Ha a Prey-hez valaha is jön explicit API support, akkor az Vulkan lesz (tech6 motor). A Road Hog Engine-ben egyelőre még támogat explicit API-kat, de a FWH nem szereti szopatni a saját felhasználóit, így ők is Vulkan felé húznának. Egyikhez sincs semmilyen infó még e téren.
Csak olyan címeket sorolj fel, amikhez hivatalos megerősítés is van!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz myckey #24352 üzenetére
Nem is fogod látni a PCGH általad linkelt tesztjét, mert az az októberi nyomtatott kiadásban fog szerepelni, ami szeptember elején jelenik meg.
Amúgy a linkelt oldalon a második, szűk ö perces videóban lehet látni a Black Edition-t működés közben, Witcher 3 alatt nézték meg, terhelés alatt 70 fokon tartotta a GPU-t, de nem éppen halkan.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz myckey #24355 üzenetére
Akkor miért linkelted? Gondolom a 6 szereplős custom tesztre vagy ott kíváncsi, de amint mondtam, azt hiába várod, legalábbis a weboldalon.
#24363 guftabi96: Csak olyan kb. 15.000 Ft-al fogott vastagabban az a bizonyos ceruza, mint kellene.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz #00137984 #24401 üzenetére
"RX460 jó lett volna egy felezett (1024 shader, 16 CU és 16 ROP) RX470-nek."
Pontosan ez történt, ezt felesleges volt leírnod.
#24405: "GTX 1050 videókártyával boritékolható a jobb játékélmény és ezért inkább többet kifizetnek érte."
Jaj ne már, ilyen kártya még csak pletyka szinten sem létezik, ezt is felesleges volt leírnod.#24408: "R9 390X 8GB és a Fury-k voltak az előrelépés. Az R9 380 4GB a kedvezőbb árazású FullHD-ra megfelelő teljesitményszintet elérő videókártyát kereső játékosok igényeinek készült. Minden más csak átnevezések és a visszafogottságra jellemző alacsonyabb játékélményt nyújtó videókártyák térhóditását hozta el."
LOL! Szerinted a 390 széria mi volt? Átnevezés! Azok átnevezett 290-esek! A 380-as volt előrelépés architektúrában, az legalább NEM átnevezés volt! Nézzél kicsit utána a dolgoknak mielőtt leírsz valamit, mert jelenleg csak össze-vissza irkálsz marhaságokat és saját magadnak mondasz ellent.
#24418: "R9 380 (idle 40, terhelve 70fok alatt és aránylag normál hangerővel játszható) képest javulást vártam ilyen téren is. Tényleg elfogadható érveket fogalmaztam meg, mert elvárható ettől a Polaris 10-től, hogy ennél jobb müködési feltételeknek tudjon megfelelni."
Az RX470 és 480 20-30%-al gyorsabb, mint a 380-as úgy, hogy kevesebbet fogyasztanak, ezen felül frissebb architektúra és multimédia fronton is brutális fejlődés történt. Miről beszélsz, milyen jobb működési feltételek?
Mondok még jobbat: A 470-es és 480-as 2x, azaz kétszer gyorsabb, mint a 7870-es akarom mondani az R9 270X, akarom mondani az R9 370 és mindezt 200 dollárért! Szóval nem tudom miről beszélsz!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz #00137984 #24429 üzenetére
"RX 470 és 480 hőmérséklete magas, pedig a fogyasztása elvileg alacsonyabb."
Csak a 480 referencia változatnak és 1-2 custom design-nak volt túl magas a hőmérséklete. Jó néhány custom design kiválóan hűti (pl.: MSI Gaming 66 fok terhelés alatt) őket. A 470-nél az állításod pláne nem igaz, ugyanis itt még referencia változat sem volt, a customok többsége pedig jól hűt.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz #00137984 #24457 üzenetére
MSI Gaming 470-esnél a Guru3d és Notebookcheck 66 fokot mért terhelés alatt, míg a Kitguru 65 fokot. Ezt mindezt teszi úgy a TW VI, hogy messze a leghalkabb hűtő az egész mezőnyben.
A 93 fokos VRM azért viszont eléggé aggasztó. Ez vajon milyen hatással van a VGA élettartamára?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Köszi szépen mindenkinek a válaszokat!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Az AMD mikor lesz végre hajlandó normális UVD mód alatti fogyasztást megcélozni? Azt látjuk, hogy a cég eddig magasról letojta a videó-dekódolás alatti energiahatékonyságot, brutális lemaradásban van, hiszen többször annyit zabál, mint a Pascal pedig a Polaris-ban is fixfunkciós egységek vannak erre. GCN-nél 4 generáció alatt miért nem tudták ezt megoldani? Miért nem számít a cégnek ez a terület? Jelenleg ugye dekódolásnál a VRAM-ok maximális, míg a GPU alaposan megemelt, de nem 3D órajeleken jár, ami bizony több tíz Wattal megnöveli a fogyasztást totál feleslegesen. Minek akkor a fixfunkciós egység? Miért kell az UVD-nek magas órajel és a Pascal miért képes idle órajeleken 1 Wattból dekódolni a full Blu-Ray lemezeket?
Másképpen (egyszerűbben) fogalmazva: Mikor lesz képes a GCN idle órajeleken dekódolni a videókat?
Említetted az új memóriamodellt. Az segíteni fog ezen a problémán? Vagy ott majd jön az új kifogás, miszerint "a GCN5 úgyis a high-performance szegmensbe jön, ott úgysem számít az energiahatékonyság"?
Csak az a gáz, hogy a kisebb Polaris-t alapból notikba szánták, kapott is egy exkluzív, "energia-hatékony" feature-t (fejlettebb power gating a Compute Unit-okra), ami kb. semmit nem ér (nem ad semmilyen előnyt fogyasztás téren), de az UVD órajeleket nem javították, hadd zabáljon csak, miközben a GTX1060-as a töredékét eszi.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz stratova #24839 üzenetére
Több topic-ban is megpróbáltam visszakeresni, de nem találom.
A javulás a csíkszélesség-váltásnak köszönhető leginkább, de a probléma gyökere ugyanaz: túl magas órajelek UVD használata esetén. Arra sajnos nem találtam sehol választ - külföldi oldalakon sem -, hogy GCN-nél, főleg a 4. generációnál miért van erre szükség és a konkurencia miért oldja meg idle órajeleken 1 Watt-ból.
A GPU és VRAM órajeleket kéne függetleníteni az UVD motortól és akkor probléma letudva akármelyik tesztoldalt nézzük.
Gondoltam az Abu által említett memóriamodell lehet talán a ludas (csak tipp részemről), ezért kérdeztem rá. Szeretném megérteni ezt a jelenséget, de eddig sehol nem találtam még magyarázatot.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
"Milliószor leírtam, hogy a Radeon meghajtókban van egy rakás kikapcsolhatatlan post-process erre a feladatra."
Na akkor megvan a bűnös, köszi! Ez még viccnek is rossz, mármint az, hogy nem lehet őket kikapcsolni.
Ez egy végtelenül ostoba döntés volt az AMD részéről.Úgy könnyű gyorsítani a Crimsonon, hogy egy teljes szekciót kiherélnek, mert a hülye user-nek az nem kell. A gond csak ott van, hogy sokan azért vettek Radeon-t, mert teljes kontrollt kaptak a videóbeállítások felett. Az AMD most (Crimson bevezetésével) az összes videó beállítást száműzte, hogy a usereknek még csak esélye sem legyen saját ízlésük szerint testre szabni ezeket, még azoknak sem, akik igényelték és már jelezték is a driver team-nek, de persze ők magasról tesznek az egészre.
Miért nem lehetett egyszerűen egy kapcsolót rakni a filterek mellé, ahogy mindig is volt a Catalyst-okban? Alapértelmezetten ott is be voltak kapcsolva. A hülye user úgysem nyúl a driver-hez, nekik továbbra is szép lesz, a hozzáértőbbek pedig továbbra is megkapnák a részletes beállításokat, vagyis win-win lenne mindkét fél számára. E helyett teljesen száműzték a videó beállításokat ezzel jó sok Radeon tulajt felmérgesítve és elzavarva a zöld oldalhoz (linkelt fórum).
E mellett sok filmezős user TV-re köti a gépet, ott meg pláne semmi értelme a post process-nek.
Az "alázás" extrém mértékű túlzás. Egy végtelenül agyontömörített videónál talán az éle szeműek kiszúrnak valamit, ha képkockáról képkockára léptetik az anyagot. Most néztem meg több 1080p videót (Blu-Ray forrás) és érdekes módon semmilyen különbséget nem, látok még akkor se ha egy képkockát hosszú ideig nézek. Még az a szerencse, hogy a Catalyst-ban ezeket a szarokat ki lehet kapcsolni (15.11.1).
#24854: Nevetségesek ezek a képek! Az elsőn látszik, hogy agyon van tömörítve, fogadni mernék, hogy nem Blu-Ray a forrás! Elérhetőek ezek a minták valahol publikusan, hogy mindenki ámulatba essen tőlük?
"Az a baj, hogy az átlag mukinak halvány fingja nincs arról, hogy mi az a MadVR. Ők annyit tudnak, hogy hol a Windows médialejátszója. Ezek a vásárlók teszik ki a cég vásárlóbázisának a 90%-át."
A maradék 10%-ot pedig el kell zavarni, mi? Ez aztán logika!
"Emiatt lett a driver egyszerűsítve, mert 10-ből 9 ember a régi rendszert nem tudta használni."
Fentebb kifejtettem, de a butítás itt jobb szó lett volna.#24859: 90%-ből hirtelen 99,9 lett?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
"Nem igazán számít. Még 4K-ban sem annyira. Ott is elég a 4 GB."
De, igenis számít! Ha az ember abszolút maximális részletesség mellett szeretné tolni, akkor nem elegendő a 4GB VRAM, ezt nem csak a Guru3D, de a PCGH is megerősítette.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Köszi az infókat, de hiába ismét csak az elmélet, ha a gyakorlatban nem működik. A PCGH és CB egyértelműen leírta, hogy 4 GB mellett nem olyan jól megy a játék, mint 8 GB mellett. Ez különböző formákban testesül meg, olvasd el a PCGH és CB tesztjét elé egyértelműen leírják a problémákat.
Amúgy abban igazad van, hogy valóban nem lehet egész pontosan lemérni a VRAM fogyasztást, mert akármennyi van a VGA-n, a játék azt teletölti.
"Wie viel Speicher der First-Person-Shooter genau benötigt, ist unklar – denn das Spiel belegt immer so viel VRAM wie vorhanden ist."A különbség annyi, hogy míg te az elméleti résszel jössz, addig ők a gyakorlati részt mutatják be. Amúgy nem is kell értenünk a mély technikai működést ahhoz, hogy értelmezni tudjuk a gyakorlati eredményeket, melyek úgyis eltérnek az elmélettől.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz Jack@l #25459 üzenetére
Erről sem született hír:
PS4 Pro Suffering Widespread TV Connection FailuresGameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
"A Tianhe-1A névre keresztelt megoldás az Intel Xeon processzorokkal és Radeon GPU-kkal szerelt Tianhe-1-et váltja, ami már „csak” a hetedik leggyorsabb rendszernek számít. Az új nagyvasba 14 336 Xeon processzor került, és ezek mellett 7168 darab NVIDIA Tesla M2050-es cGPU dolgozik." (2010.10.28.)
[link]
"Sokan várták már az NVIDIA Kepler architektúrájára épülő termékeket. Nos, a várakozás a mai napon véget ér, már ami a GK104-es kódnevű cGPU-t illeti, mely a GeForce GTX 680-as kártya alapja lett." (2012.03.12.)Ti is cGPU-ként hivatkoztatok az NV Fermi és Kepler alapú GPU-kra. Akkor még nem volt problémád a megnevezéssel. Akkor miért lehetett és most miért nem lehet?
"A legelfogadottabb definíció azonban az Intelé még a Larrabee időszakából."
Ki szerint és hol van ez leírva?[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
"Nem feladatom eldönteni, hogy kinek a definíciója helytálló."
Pontosan. Mindkét oldalnál nyugodtan oda lehet írni a cGPU szócskát.
cain69: Nem én kezdtem.
#25657 Abu85: Tehát mégiscsak eldöntöd. Értem én.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
"A Turbo Vsync igazából egy szoftveres megoldás. Nem sokban különbözik a Vsynctől. Azt csinálja, hogy ha mondjuk 60 Hz-es a kijelződ és 60 fölött van az fps, akkor aktiválja a Vsyncet, ha meg alatta van, akkor nincs Vsync. Ennyit tud, se többet, se kevesebbet."
Helló Adaptive Vsync
5 évvel a zöldek után a pirosak is bevetik, jobb későn mint soha.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz dergander #28174 üzenetére
Nem. A Far Cry 2-nél a DX10.1-et kukázták, mert a zöldeknek nem volt ahhoz az API-hoz hardverjük, így DX10.0 került bele ami viszont sajnos bugos.
DX10.1 a Stalker Clear Sky-ban volt például. Azon kívül is volt még néhány 10.1-es cím, de rendkívül kevés.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Teljesen mindegy, mert AMD alatt is ugyanolyan használhatatlan és bugos a FC2 DX10 leképzője, mint NV alatt. E mellett abszolút nulla a képminőségbeli különbség DX9 és DX10 leképzője között. A helyett, hogy a szemnek láthatatlan változtatást raktak bele, inkább a rondán agresszív shadow LOD-ot kellett volna rendbe rakni, mert az sajnos nagyon csúnya, de nem akarok panaszkodni egy 9 éves játékra.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz #45185024 #35781 üzenetére
"Fallout 76 idTech 6 motorral ?"
Biztosan nem, nézz utána!
#35788: "Gamebryo a régi motor de a Starfield meg a ES6 már azt beszélik az újjal lesz"
Ki beszéli ezt és hol? Linket légyszi, köszi!#35797 Abu85: "A WCCFtech meg hasonlókkal ne foglalkozzatok. Iszonyat baromságokat írnak, az AMD konkrétan röhög a mai "exkluzív" cikkükön is."
Hm....ez a kijelentésed megmosolyogtató ennek fényében. Ahhoz képest, hogy iszonyat baromságokat írnak, elég sok cikket leközöltetek rájuk hivatkozva forrásként. Tehát akkor a PH is baromságokat ír?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
"A másik probléma a Polarisszal, hogy nincs benne rapid packed math, ami az egyik leginkább nyomott fícsőr a játékfejlesztők oldalán. Az Ubisoft (Dunia, Snowdrop), a Bethesda (ID tech), az EA (Frostbite), a Rebellion (ASURA), a Croteam (Serious Engine), a Flying Wild Hog (Road Hog Engine) támogatja, illetve támogatni fogja."
Ez érdekes, amit írsz, ugyanis a Croteam és a FWH pont olyan stúdiók, akik kizárólag szabványos technológiákat alkalmaznak, nem vetnek be gyártóspecifikus megoldásokat, vagyis egyik gyártót sem részesíti előnyben, ezt korábban ők maguk mondták. Továbbá sehol nem találtam tőlük olyan kijelentést, ami alátámasztaná az állításod, de lehet csak lemaradtam róla.
Szóval légyszi linkeld be a forrást, nagyon érdekelne, köszi! Tehát még egyszer: kizárólag a Croteam és FWH hivatalos álláspontja érdekelne, a többiről már tudok, köszi!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Tehát nincs hivatalos infó, kizárólag a szeretetcsomag miatt következtettél erre.
Szerintem teória gyártás helyett inkább akkor beszéljünk erről, ha már a gyakorlatban is működni (konkrét játékban az adott stúdióktól).#36048 Petykemano: Abu erre gondolt és ebből következtette le azt, hogy ők is RPM-et fognak alkalmazni, miközben a fejlesztők erről sehol nem beszéltek.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Croteam-nél még megértem, hiszen ők 100.000-es nagyságrendben akarnak kirajzolni ellenfeleket egyszerre egy pályán és oda gondolom minden gyorsítás jól jön.
A FWH esetében viszont semmit nem tudni, főleg azért is kérdéses náluk, mert Krzysztof Narkowicz idén januárban lelépett az Epic-hez, így a RoadHog Engine jövője is kérdéses. 2 éve semmit nem hallani felőlük.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz Raymond #36140 üzenetére
Így van. Külföldön már helyre álltak az árak a felső és felső-közép kategóriában.
Most nézem, hogy Geforce GTX 1070-et már 386 euróért el lehet vinni, ami a jelenlegi középárfolyammal (322 Ft) számolva 124k
Itthon ennyiért "csak" egy 1060-at kapsz.GTX 1080 kint már 469 euróért is vihető, ami átszámolva 151k
A 6 GB-os GTX 1060-asok pedig már 269 euróért vihetők, ami kb. 86k forintban.
Érdekesség, hogy az egyik legdrágább fajta 1060, az MSi Gaming verzió kint 307 euróért vihető, ami átszámítva kb. 99k, vagyis éppen hogy befér 100k alá, míg itthon ugyanez a kártya 111k
AMD oldalon az RX580 sorozat pontosan ugyanolyan árban van, mint a 6 GB-os GTX 1060-as kártyák.
Pl.: Powercolor Red Dragon és XFX GTS XXX is 269 euró, ami ugye forintban 86k.Az egyik legnagyobb pofátlanság itthon az RX570-nél található.
Kint már 208 euróért vihető a Sapphire Pulse verzió. Ez átszámítva kb. 67k, igen 67.000 Forint, miközben itthon a legolcsóbb ajánlat 86k, ami szűk 20.000-el több!Ne feledjük továbbá, hogy az euró árfolyama rengeteg romlott az elmúlt bő évben.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Monster Hunter World magas CPU igény témához a fejlesztők is hozzászóltak:
"To eliminate interstitial loading during active gameplay, MHW loads the entire level into memory. In addition to managing assets loaded into memory, it keeps track of monster interactions, health status, environment/object changes, manages LOD & object culling, calculates collision detection and physics simulation, and tons of other background telemetry stuff that you don't see yet requires CPU cycle. This is in addition to supporting any GPU rendering tasks.
While the MT Framework engine has been around for ages, it does a good job in distributing CPU cycles and load-balancing tasks across all available cores and threads. The engine itself is optimized for x86 CPU instruction set, is highly scalable, and loosely speaking, is platform agnostic regardless of PC or console platform so as long as it conforms to the x86 instruction set."
Forrás: [link]
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
PowerColor Radeon RX 590 Red Devil
3 slot cooler, atyaég! Ezek szerint egy agyon OC-zott Polaris lesz. Nem elég, hogy az RX500-as széria sokat rontott a performance/watt mutatón, most ezt még tovább akarják rontani? Van egy ilyen megérzésem sajnos.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
válasz lezso6 #37223 üzenetére
"The average frame rate of the GTX 980 was boosted by 20fps, that's 36% more performance. The GTX 780 saw a 36% increase in average frame rate which was much needed going from just 36fps at 1080p to a much smoother 49fps."
Kepler és Maxwell pontosan ugyanannyit gyorsul ha kikapcsoljuk a Hairworks-öt: 36%, szóval ezzel a méréssel pont gbors kollégát igazoltad: a Kepler semmivel nem kap nagyobb teljesítmény büntit a Gameworks-től, mint a Maxwell.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Azt hiszem a találgatásoknak itt vége van:
279 dollár az ajánlott nettó ár, vagyis nálunk min. 300 euró lesz, szinte kizárt, hogy 100k alatt kapható lesz, vagyis drágább lesz, mint a GTX1060. Nem látom versenyképesnek ezt a terméket (sem).
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Nem ártana néha utánajárni dolgoknak mielőtt beírsz valamit
szóval ne írj lécci hülyeségeket!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- E-roller topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- iPhone topik
- Mobil flották
- Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen