- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
válasz Yutani #47369 üzenetére
Ezért is meglepő (és valamilyen szinten még rontja is az AMD megítélését), hogy az óriási 2080 Ti meghibásodási arány ellenére, a sorozat végére meg tudta fordítani a helyzetet, nem is kicsit.
Igazából nem is meglepő, mert volt egy alacsony számban eladott, nagy hibarátával rendelkező csúcskártyájuk, amit a többi kategória ellensúlyozott.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz Malibutomi #47879 üzenetére
Fejlesztenek rajta, hisz RT képes lesz az RDNA 2.
Egyébként ők hogy oldják meg az RT-t? Ha jól értelmezem az XBOX SOC-ot, akkor nem használnak külön magokat rá. -
FLATRONW
őstag
válasz Raymond #48882 üzenetére
Nem tudom, hogy ennek a 10 százalékos piacvesztésnek van e egyáltalán jelentősége. Évek óta ez a 10 százalék vándorol át egyik oldalról a másikra. A legutóbb is akkor szerzett plusz részesedést az AMD, amikor azt semmi sem indokolta. Most pedig elveszítették, pedig nem fogytak rosszul a Navik.
-
FLATRONW
őstag
Később elkészítették Pascalra is a DXR-t.
Ez azonban csak arra volt jó, hogy megmutassák, hogy mekkora hátrányt is jelent, ha nincs hardveresen gyorsítva. Lényegében hardveresen volt az is gyorsítva, csak nem a dedikált RT magokon (mivel a Pascalban olyan nincs), hanem az egyszerű CUDA magokon.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Akkor tisztázzuk a dolgokat.
Megpróbálom mégegyszer elmagyarázni, hátha sikerül megértened, ha már a PH-s cikk nem segített.
A Pascal tud RTX-et, csak nagyon rossz teljesítménnyel, mert nem dedikált hardvert használ a gyorsításra.
A sugárkövetésre létrehozott szabványnak az a neve, hogy DXR.
Az Nvidia erre a szabványra elkészítette a saját implementációját, aminek azt a nevet adták, hogy RTX. Ezzel egyidőben a 2xxx-es sorozatot elnevezték RTX-nek, hogy ezzel is utaljanak arra, hogy mire képes a hardver. Ők nem tervezték, hogy régebbi generációkra is elhozzák a sugárkövetést. De mivel nem fogytak jól az RTX sorozatú kártyák, igy kibővítették a DXR támogatását a Pascalokra is. Ezzel megmutatták azt, hogy dedikált hardver nélkül pocsék a teljesítmény, igy azok akik valamilyen szinten érdeklődtek a sugárkövetés iránt, azok kénytelenek voltak RTX sorozatú kártyát venni.Csak hogy érthetőbb legyen a dolog, hozok egy hasonlatot is.
A monitoroknál a váltakozó frissítésre ott van az adaptiv sync nevű szabvány. Az Nvidia megoldása a szabványra G-Sync néven fut, az AMD megoldása pedig Freesync név alatt.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz TESCO-Zsömle #49118 üzenetére
Az RTX nem csak a hardware neve, hanem az Nvidia DXR-es megoldásának a neve is.
Amikor valaki azt írja, hogy a Quake 2-ben bekapcsolta az RTX-et és csak 7 fps-re volt képes az 1070 Ti-je, akkor teljesen helytálló a kijelentése. Persze az is helytálló lenne, ha azt írná, hogy bekapcsolta a DXR-t. -
FLATRONW
őstag
válasz janos666 #57309 üzenetére
Depth of field •
Modify the game executable to disable depth of field[10]
Open <path-to-game>\DetroitBecomeHuman.exe in a hex editor (e.g. HxD).
Search for 41 C7 83 40 01 00 00 31 00 00 as hex.
Replace it with 7F C7 83 40 01 00 00 31 00 00
Save the changes.
Steam version executable needs to be unpacked with Steamless before modification. -
FLATRONW
őstag
válasz Hellwhatever #57501 üzenetére
Pl. a Wolfenstein New Order OGL 3.2, az menni fog. A SOMA OGL 3.3, az még pont jó. Viszont a SOMA fejlesztőinek legújabb játéka a 2020-as Amnesia Rebirth már 4.0-ás. Eléggé kínos lenne, ha egy ilyen új játék nem indulna el.
Szerintem ez a megkötés egészen biztos hülyeség. -
FLATRONW
őstag
Ezt meg tudom érteni, viszont itt más volt a helyzet. A Vega 64 egy teljes értékű, vágatlan, minden "jóval" megpakolt GPU volt, amiben + 15 hónap fejlesztési idő volt. Ez generációs különbség. Egy ilyen GPU-nak már megjelenéskor le kell hagynia az 1080 Ti -t.
Az ára pedig csak a rossz teljesítménye miatt lett az 1080-hoz igazítva. Még belegondolni is rossz, hogy mennyi lehetett ezen a generáción az AMD vesztesége.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz YellowFlash #58252 üzenetére
Nem, egyszerűen csak tényeket közlök.
Azon csodálkozom, hogy egyesek még mindig a homokba dugják a fejüket, ha RT-ről van szó. Nagyon sokakat érdekel. -
FLATRONW
őstag
válasz Callisto #58257 üzenetére
Nekem ez a 3 százalék nagyon hasraütés szerűnek tűnik, attól jóval többeket érdekel.
Yellowflesh: szerintem te vagy eltévedve nagyon. Nem tudom min idegesítetted fel ennyire magad. Közöltem egy egyszerű adatot, erre fel vagy háborodva. Mindenki eldönti, hogy mi érdekli. Engem ez is érdekel, és szerintem másokat is. Nem beszélve arról, hogy itt ténylegesen összehasonlítható a két gyártó,mert más nem nagyon derült ki.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz Callisto #58269 üzenetére
Nem feltétlenül kell ezt a szintet használni, még ott van a Balanced és Quality mód. Szép teljesítmény növekedést hoznak azok is, és ott már nehéz megmondani a különbséget.
Nekem 4k esetén még jó lenne a performance mód, de 1080p mellett már a Balanced is problémás.#58272Alogonomus: Részemről nincs semmiféle kétségbeesés és igazolási vágy. Akit nem érdekel az RT eredmény az majd ne vegye figyelembe azt. Jelenleg itt összehasonlítható a két gyártó.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz Callisto #58279 üzenetére
Elhiszem, ezzel nem is akarok vitatkozni. Viszont én már 4k performance móddal is elégedett vagyok.
#58280Pug: 4k quality mód, ebben semmi önigazolás nincs. Ezt látom én is, és a nevesebb yt oldalak is ezt látják (HU, DF).
#58282fatal`
Elhiszem, ott azért kell a nagyobb felbontás a jó minőséghez, szerintem ez nem is odavaló.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Ne haragudj, de miért terelsz?
Itt szó sincs az AD 102 gyártási költségéről. Arról van szó, hogy azt valaszoltad Davidnek az elégedetlenkedő megjegyzésére, hogy a Navi 31 nem az AD 102 ellen van tervezve, mert a Navi 31 csak fele akkora, mint az AD 102. És ez itt a lényeg, hogy ez egy hatalmas csúsztatás, mert nem számoltad bele a GPU méretébe az MCD-k méretét.
Igen, egy 300 mm2 körüli GPU tényleg nem ellenfele egy 600 mm2-esnek.
Viszont egy 530 mm2-es már igen. -
FLATRONW
őstag
Nem igazán van jelentősége ennek a 15 százalék körüli eltérésnek. Pl. a Vega 64 egy picivel nagyobb volt az 1080 Ti-nél, mégis jelentősen lassabb is volt. Tehát bőven versenytársak a Navi 31 és az AD102.
Arról nem is beszélve, hogy ilyen szempontból a 4080 jóval messzebb van a 7900xtx-től, mint az a 4090-től.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Csak az a baj, hogy továbbra sem a gyártási költségről beszélünk, hanem a chipméretről és arról, hogy hova lett tervezve. Azt hogy a tervezésből adódóan olcsóbban tudják így gyártani, attól még nem lesz kisebb a méret, és a teljesítménynek is ahhoz kéne igazodnia.
gV: igazából így még rosszabb a helyzet, mert ha az NV kijön egy 4090Ti-vel, akkor annak sem a mérete, sem a gyártási költsége nem lesz nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
-
FLATRONW
őstag
Tehát akkor az AMD-vel szemben nem elvárható az, hogy egy kisebb GPU-val megcélozzon egy valamivel nagyobbat?
Ez nem lehetetlen feladat, az NV-nek is sikerült.
Főleg most, hogy az RDNA 2 esetén is kisebb volt az AMD, mégis tudta az NV szintjét hozni.
Most úgy tűnik, hogy valamit elrontottak, mert ismét nyílik az olló, de ez majd hétfőn kiderül, hogy igaz-e. -
FLATRONW
őstag
Ahogy szerinted, úgy szerintem is egy nagyon jó sikerült architektúra az Ada. És az NV-nek egy 20 százaléknál nagyobb GPU méret különbséget sikerült ledolgoznia a 7900xtx-el szemben, szerintem egyértelműen architektúrából jön a különbség. Saját támogatott játékaikban sem szerepelnek igazán jól.
-
FLATRONW
őstag
válasz Alogonomus #59602 üzenetére
Itt szó sincs a tartalékok kihasználásáról a driver fejlesztéseknek köszönhetően.
Néhány százalékot, mindkét oldalon hoznak játékonként.
Amit látunk az említett játékoknál, az egyszerűen annak köszönhető, hogy jobban fekszenek az AMD-nek.
Mindkét oldalnak megvannak az ilyen játékai. Már az 5700XT megjelenésekor is volt olyan, hogy a sima 5700 30 százalékkal gyorsabb volt, mint a 2060 Super.
Például a 7900xt már a megjelenés napján COD-ban, Far Cry-ban megközelítették vagy meg is előzték a 4090-et, mindenféle driveres maszatolás nélkül.
Nagy átlagban elmondható, hogy a helyzet nem igazán változott 2019 óta. Az 5700 XT akkor is gyorsabb volt 10+ százalékkal a 2060 Supernél, és most is gyorsabb nála ennyivel.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs