Hirdetés
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz #45997568 #37951 üzenetére
Akkora marhasagot irt a kollega hogy az alapotol kellene kezdeni az egeszet. Kb olyasmi mintha valaki azt allitana neked hogy nem tudsz a reggelidhez tejet inni mert negy tehen fer be a haloszobadba hogy azt a 12 liter ami kell elerheto legyen szamodra. Mert gondolom nem egyenesen a tehenbol iszol, nem 12 litert es nem a haloszobaban. Es ez meg csak nagy vonalakban.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#45997568
törölt tag
válasz Raymond #37952 üzenetére
Engem erdekelt volna, nem ertek hozza, szeretek tanulni. Amikor egy kulturalt, szakmai parbeszed folyik, arra szerintem sokan kivancsiak lennenek, am ez elmarad.
Felremagyarazasbol jeles, a tobbit meg ugorjuk.
Szeretek csalodni, meg van remeny hogy elmagyarazod.
ps: Inkabb ugy mondom, megtisztelhetnel minket
[ Szerkesztve ]
-
-
->Raizen<-
veterán
Sziasztok váltottam egy nagyon olcsó rx 480 xfx gtr kártyára. Bányász csákány volt. Akkor kezdődtek a bonyodalmak amikor a gépbe raktam. Rögtön csíkozódó és pöttyöző kép fogadott. Nem adtam fel, gtx 970-ről váltottam erre a fix 60 fps reményében 4k ultrán a forza 7 miatt. Szóval elinditottam a doom vulcan-t és terheléskor mikor bejött volna a kép játék betöltés után se szó se beszéd, lekapcsolt a gépem. Mondom wtf. Miért is lenne egyszerű a váltás. Előtte ddu val csökkentett módban letöröltem az nv drivert. És mégsem volt jó így. Közben rájöttem hogy nem volt ütközésig betolva a kártya a foglalatba, ezen kívül két ágról kapja már a delejt a 2x6-8 pines átalakítóval elsőnek egy ágról 8 pinről kapta a delejt. Szóval így eljutottam odáig hogy wattmanban tudtam nézni mi a helyzet meg unigine valley-el. Szóval az volt a nagy büdös helyzet hogy hirtelen és nagyon gyorsan ment fel a hőmérséklet 92-93 foknál lekapcsolt a gép. Na jól van akkor pasztázzuk újra szegény sokat látott amd kártyát. Volt még nálam egy pár éves tubusos fehér paszta ami máig nem száradt ki. Szétkapom a kártyát és már nem volt a gyári takony paszta a helyén, szét volt folyva és meg volt kövesedve. Jó hogy túlmelegedett. 2 évet ment bányába. Újrapasztáztam, aztán összeraktam a gépet, és elkezdtem tesztelni. Hát jó lett és megjavult. A 4k tvmmel rájöttem hogy a csíkozódást hogy lehet megszüntetni kijelzőnél a képpontformátumot kelett átállítani 4:2:0 pixelformátumra és így jó lett. És a 21 fps es laggoló forza 7 gtx 970 után 60 fps el megy 4k-n élsimítással rx 480-on. Abszolút megérte a csere.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hokuszpk #37954 üzenetére
Nagyon röviden arról van szó, hogy a textúrákat bizonyos formátumban szállítják a játékokban. Ezek például a DXT-k (BC, azaz Block Compression néven is futnak). Sokféle van, különböző textúratípusokra. A lényeg az, hogy ezek veszteséges tömörítési formátumok, amelyek formátumtól függően valami:1 arányú tömörítést kínálnak. Leginkább 4:1, de vannak eltérők is.
Tehát amikor tömörítetlen formátumról beszélünk, akkor ott a nyers textúráról van szó, ami készül, és utána lehet gondolkodni, hogy milyen formátumban érdemes a komponenseket szállítani az adott motorban. Ez leginkább attól függ, hogy milyen minőséget akarsz látni. Magának a tömörítésnek a hátránya a veszteség, ami esetenként eléggé látható, tehát ezekre a problémákra lehet valami kerülőutat keresni, stb.A lényeg igazából az, hogy ha PBR pipeline-ról van szó, akkor fémhez mondjuk szükséged elég sok komponensre. Más felületekre, mondjuk kőnél nem igazán fontos a fémes hatás, tehát ott egy komponens mínusz, és ez itt a lényeg. A felület függvényében változó, hogy a PBR mennyi komponenst igényel. Viszont még ha tömörítesz is, és általában tömörítesz, akkor is ott van az a probléma, hogy már nem csak egy diffúz textúra kerül a felületre, hanem esetleg AO, normal, specular, height, edge, metallic, stb. Tehát a PBR rendkívül memóriazabáló, mert sokkal több textúrából kell megoldani azt, amihez régen relatíve kevés textúra is elég volt. Persze sokkal jobban is néz ki a program. Tipikus módszer, hogy a fontosabb modellek kapnak nagyobb részletességű textúrát, míg a nem túl fontos felületekre marad a kisebb részletességű, hiszen a hardveren nincs végtelen memória.
Jelenleg úgy 4K a maximum textúrafelbontás, ameddig elmegy egy játék, mert nincs igazán szükséged a 8K-ra, ha nincs ehhez optimális felbontása a kijelzőknek. Ez egyelőre ilyen úri hóbort, kipróbálni ki lehet, de sok haszna még nincs, viszont borzalmasan zabálja a memóriát. Az, hogy mennyire függ a tömörítés minőségétől. Egy hétkomponenses 8K-s fémpadlót le lehet húzni kb. 300 MB-ra, de kérdés, hogy megéri-e bukni annyi minőséget vele. Itt olyanra kell gondolni, mint amikor az ATI behozta a 3Dc-t. Az például sokkal jobban bánt a normal mapokkal, mint az S3TC. Több minőséget adott vissza. A DirectX-nél is készül egyfajta reform, hiszen már nagyon időszerű az ASTC megjelenése, ami veszettül jó megoldásokat kínál ám egy rakás aktuális problémára. A hardverek is kezdik támogatni (AMD Vega, Intel Gen9), csak a Microsoft vár még.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
válasz proci985 #37946 üzenetére
"a far cry 2 hangulata nekem a mai napig kedvencem"
+1
Nagyon örülök, hogy rajtam kívül akad más is, aki így gondolja.A növényzet, szél, szép god rays együtt valami leírhatatlanul jó atmoszférát teremtettek a játéknak, és emiatt az én szememben a FC2 oda-vissza verte a Crysis-t.
Emlékszem, hogy sokszor autózás/buszozás helyett egyszerűen csak sétáltam, mert a táj annyira észbontóan szép volt, amit addig még soha nem láttam. Az első Dunia Engine szerintem egy technikai csoda volt. Egy 64 bites Radeon 5470-en úgy ment, mint az álom és már Medium részletességen eszméletlen jól nézett ki a game.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PeTeR_33
tag
Szia!
Bármilyen friss információd nincs egész véletlenül az RTX kártyák totális elhullásával kapcsolatban?
A 2080ti k úgy hullanak mint a legyek.
A 2080 és a 2070 elhullásáról is szép számmal talalni eseteket.Előző generációkhoz képest kirívóan magas ennek a sorozatnak a meghibásodása.
A 2080ti k pár hetet max 1 hónapot bírnak.
A 2080 és a 2070 esetében ugyanez a hiba jelen van.
Lehet azok pár hónap után kezdenek majd hullani.De a hiba jellege ugyanaz.Több fórumtársam sem mer semmilyen RTX et venni mert bármelyik lehet időzített bomba.
Rendben h ott a gar de senki nem akar egy több százezres kártyánál garral szórakozni.Az NV hozzáállása roppant visszataszitó.
Ha elismerné h elkúrtak valamit de dolgoznak rajta sokkal pozitívabb lenne a hangulat.De ez a hírzárlat teljesen elbizonytalanítja a lehetséges vevőket.Egy dolgot látunk.A sorozatos kártya hibákat...
Bármilyen infod,hozzáfűzni valód van ezzel kapcsolatban?
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz PeTeR_33 #37958 üzenetére
Semmi nincs. Mindenki marhára kussol erről, még a kereskedők is. Ha lenne valami új dolog, akkor megírnám, de jelenleg az van, hogy vagy nem ír vissza valaki a kérdésre, vagy leírja, hogy "minden fasza, kéremkapcsójaki".
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
válasz #45997568 #37953 üzenetére
A kollega belinkelt egy csomagot. Van benne par map:
Diffuse
Displacement
Normal
Roughness
Occlusion
Specular
BumpEz eleve tul sok. Vagy A Bump kell vagy a Roughness attol fuggoen milyen a shader/workflow (Metalness vagy Specular). Az Occlusion nemigen van hasznalva de tegyuk fel hogy kell neki valamilyen UE4-es fellalashoz. Van ott egy teljesen szurke (ergo felesleges) displacement map is. Egyebkent nehez eldonteni mire is lenne jo az egesz csomag mert nemigen ul az osszeallitas semmihez, talan valami fura UE4 felallas. Vagy tul sok a map vagy keves vagy nincs benne erdemi info (displacement).
A formatum pedig PNG, raadasul 16bit per channel, ez eleve marhasag. A single channel map-ek (a fekete-feherek) 8bit kene hogy legyen eleve, nemigen van eset hogy tobb lennek ezek. Talan a displacement ha nagyon fifikas akarna az ember lenni, de ez is eleve nem jellemzo es itt meg vegkepp mert nulla informacio van a map-ben.
Tehat van itt 1.1GB csomag amibol:
596MB = 5x 16bit -> 8bit = 298MB
290MB = 1x 48bit -> 24bit = 145MB (Diffuse)
240MB = 1x 48bit -> 24bit = 120MB (Normal)Az utobbi egyebkent nem ritka hogy csak 2 channel mert a harmadikat kiszamolod betolteskor/hasznalatkor, de itt legyen 3.
Ez elve fele meret, de egyebkent se igy vannak hasznalva mert a VRAM-ban vagy uncompressed vagy valamelyik hardveresen tamogatott formatumba vannak komprimalva (DXT) ami 1:4 es 1:6 tomoritest ad.
A problema viszont inkabb az hogy az "egy textura" nem ugy van ahogy Abu itt illusztralta es ha nem ertesz hozza akkor termeszetesen fals kep keletkezik a fejedben. Ahogy a kollega irja a #37914-ben:
"Hát azért egy tippre 8k/méter textúrasűrűség talán egy SW mozifilmbe is fölösleges."
Amire gondol az az hogy az Abu csomagjaban lathato fem padlolap a valosagban olyan 1x1m (vagy ha en jol szamolom a recek alapjan akkor talan csak 50x50cm) es erre nem fogsz egy 8K felbonmtasu texturat pazarolni. Azt hiszem az lenne az utolso napod a meloban vagy minimum megkerdeznek hogy minden OK, nem akarsz egy szabadnapot hogy osszeszedd magad?
A texturak egy jatekban ugy vannak meretezve (az olyan aprosagokrol mint a texture memory budget a projektben eltekintve) hogy mennyi helyet foglalnak el alltalaban a kepernyon. Nagyon ritka hogy egy textura egy objektumnal mondjuk 4K felbontasu lenne mert nem sok ertelme van ugyanis nem tolt ki annyi pixel a vegso kepen. Ennek a map-nek amit Abu mutatott olyan 256x256 vagy ha nagyon akarod akkor 512x512 meretben van ertelme, mert kb. max annyit foglal el a kepernyon es jol nez ki meg gugolaskor is Ez a masik dolog - nem mindegy hogy milyen jatekrol van szo, mert azerint hogy milyen aszerint jon ki mi a maximum texel to pixel ratio, hogy mennyi pixelt foglalhat el max a textura a kepernyon. Pl. egy 1080p felbontasban egy FPS jateknal ha az 1x1m texturad 1024x1024 akkor ha teljesen a falnak mesz akkor hasznalod ki a maximumot. Egy madarnezetu RTS-ben a max talan ennek a tizede. A TPS meg valahoz kozotte van, az FPS duplaja vagy fele, attol fuggoen a ratiot vagy a felbontast veszed. Ehhez jon meg az hogy szep ha 1:1 a texel:pixel arany, csak alltalaban pazarlas. Tobb ertelme van kisebb felbontasu (mondjuk 512x512 vagy 256x256) es tiling mert alltalaban senki nem bamulja 2 centirol.
Lenne meg, de mar semmi kedvem, megyek enni
Szerk: sokaig irtam, latom a kollega is kozben utannanezett, mondjuk volt ra par napja.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#45185024
törölt tag
válasz PeTeR_33 #37958 üzenetére
"Előző generációkhoz képest kirívóan magas ennek a sorozatnak a meghibásodása."
Eksönli pont itt mondták nemrég hogy valami 7.3% volt az 1080 meghibásodási aránya
ami szerintem elképesztő volt már akkor is.
Egy legó kocka legyártott millió darab esetén 1 hibánál felvonja a gyártásfelelős a szemöldökét ketténél behivatják hogy mi a probléma.. és ezt szó szerint vedd.
"Egy dolgot látunk.A sorozatos kártya hibákat.."
Megkérdezhetem hogy melyik bolt ahol sorozatban látjátok a hibákat ?
Tehát ugye ez a mennyiből mennyi miatt érdekes...[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Nem volt mit ertelmezni mert egyszeruen marhasagot irtal. Egy friss pelda:
"Egy hétkomponenses 8K-s fémpadlót le lehet húzni kb. 300 MB-ra, de kérdés, hogy megéri-e bukni annyi minőséget vele."
Ha meg ezt csinalod hetvegenkent akkor pedig git gud!
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #37963 üzenetére
Minden egyes képtömörítésnél (lényegében a textúráknál is erről van szó) az a kérdés, hogy a tömörítéssel vesztett minőséget megéri-e elbukni a tömörítésből származó előnyért cserébe. És itt azért nincs egzakt érték, mert projektfüggő, hogy ez konkrétan mit jelent a gyakorlatban. Minden esetben, minden projekt igényeit felmérve lehet találni egy olyan köztes pontot, ami a minőség és a tömörítés szintje szempontjából még éppen megfelelő az adott felbontásokra vonatkozóan.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#04430080
törölt tag
Mi a PBR nagy előnye a többihez képest, hogy megéri ezt a hatalmas erőforrás igényt (pazarlást)?
-
huskydog17
addikt
Resident Evil 2 Remake Demo: Xbox/X/PS4/Pro/PC - All Versions Tested!
DX11 Wins (again).
"Just do not run the game in DirectX12 at all at the moment".
Talán majd launch-ra javítják, bár kétlem, hogy a jelenlegi gigantikus performance különbséget el tudják tüntetni, ugyanis a DX11-nek jelenleg túl nagy sebességelőnye van.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Locutus
veterán
válasz huskydog17 #37957 üzenetére
Nekem is a kedvencem volt Jobban szerettem mint az 1-et.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
-
HSM
félisten
válasz huskydog17 #37967 üzenetére
Arra azért kíváncsi lennék, a DX11 verzió hány képkockával előre renderelve fut. Merthogy Abu írta, hogy a DX12-nél cél volt a régi motor 7 képkockáját 1 előre renderelt képkockára levinni, és ez bizony önmagában magyarázhatja a nagy FPS difit.
[ Szerkesztve ]
-
PeTeR_33
tag
Locutus
Nézz már be kérlek a 2080ti topikba...
Gyakorlatilag másról sem szól a topik csak arról kinek milyen szépen döglik a kártyája.
Olvasni több példát a neten h valakinek a harmadik negyedik kártyáját cserélik
2080al szintén gondok vannak.
És ne gyere most azzal h a PH nem mérvadó.Hemzseg a net az RTX kártyák hibájától.
Ne legyenek már itt páran tipikus NV fanboyok h itt mindig minden fasza mindig minden szuper.Holott ott a nyilvánvaló hiba előttetek.
Ádibá írt tegnap a 2080ti topikba egy érdekes posztot.Érdemes visszakeresni visszaolvasni.
Itt valami alapjaiban lett elrontva az egész RTX család szintjén.Hallgathat erről az Nvidia,homokba dughatja a fejét,tűzzel vassal védhetik a fanboyok.De előbb utóbb ki fog bukni a turpisság.
És akkor lesz botrány és részvény visszaesés.
Szerinted az egyébként is megrogyott NV részvényeknek mennyire tenne jót ha vissza kellene hívni az RTX család egyik modelljét;teszem azt mindegyiket??
[ Szerkesztve ]
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
-
válasz #45185024 #37975 üzenetére
Egyelőre az összes RTX-et viszik, mint a cukrot, szval nem lehet panaszuk a kereslethiányra - sőt, a Pascaloknak is inkább emelkedett az ára, ami azt jelenti, hogy meg is veszik őket.
Ilyen szituban pálfordulást hozna egy hivatalos visszahívás. Sajnos mivel nem biztonságról van szó, semmi sem kötelezi őket globális visszahívásra, mint pl a samut kötelezték a robbanós note7-ek eltüntetésére a piacról.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Hajdi
senior tag
"The Man Who Sold the World"
-
Televan74
nagyúr
Én az első helyen lévőre szavazta,a jelenlegi grafikus kártyájának teljesítménye tényleg elég egy darabig mindenre. A második eredménye tényleg meglepő,bár még nem láttunk PH -s tesztet róla,ezért nem szabad leírni.
Amúgy a kérdés feltevése hibás,mert az egyik az egy komplett család,aminek a megítélése tényleg nem valami fényes,inkább csak erős közepes.A másik az első desktop 7nm -es kártya lesz,amire azért sokan kíváncsiak.Ki így,ki úgy.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Raymond #37960 üzenetére
na ezt mar konkret. koszonom.
de szvsz nem cafolja meg ABU azon allitasat, hogy a PBR nagykanallal eszi a memoriat.
oke, picit tulmeretes es a szuksegesnel lehet tobb mapbol allo csomaggal probalta bizonyitani, de ettol meg lehet benne racio, jozan paraszti esszel kilogikazva a kozzetett csomagbol egyszerubben lehet a kivanatos kisebb meretu es minosegu texturakat osszehozni, mint esetleg egy kozepes minosegu 256x256 -ot felskalazni 512x512 jominosegure.[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Pug
veterán
-
Locutus
veterán
válasz PeTeR_33 #37971 üzenetére
A statisztika hol van, amire hivatkozol?
Fórumokon mindenki azt ir amit akar, plusz eleve csak azok fognak oda irni, akinek gond van, akinek meg nincs az nem. Onnan nem lehet közel sem reprezentatív statisztikát készíteni. De ez is már számtalanszor ki lett tárgyalva.
Pár sértett vadkan miatt még egyáltalán nem kiemelkedőbb a meghibásodási arány, mint más újonnan bevezett technológiánál/hardvernél.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Egon
nagyúr
válasz Locutus #37996 üzenetére
Hát igen, a Steam statisztikát lefikázzák, de a fórumokból kimazsolázott meghibásodási "statisztika", az szentírás...
Nyilván nem reprezentatív, de megnéztem az Ipon statisztikát, vagy 10 2080Ti modell vonatkozásában. Egyetlen 2080Ti-nél van 9%-os meghibásodási arány (az egyik Asus modell), míg a többinél (2 másik Asus, Giga, Palit, Inno, Gainward) ez az arány 0,0% - valóban hullanak, mint a "fostos galamb"...Azt hittem, egy szintnél nem lesz lejjebb a vörös szemüvegeseknek, de a jelek szerint tévedtem... Hiába, nagggyon savanyú az a bizonyos szőlő...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen