Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz mrcruiser #25901 üzenetére

    Igen, ezt én is láttam 99-ért. És akkor még nem is volt szénkefés. Hamar az lett.

    És ahogy mondod, ez az ambivalencia mindenkinek fel is tűnik.

    Kérdezte privatposta, hogy mi baja lehet? Jó helyre tapintott.

    Nos:
    Kétféleképpen lehet egy szénkefés gép szénkefés.
    - Nagyon sokat megy.
    - Huzamosan megerőltetik.

    Ha a faszi igazat mond, hogy keveset használt, akkor sokkal nagyobb is lehet a baj, mint ha hazudik. Mert az azt jelenti, hogy alaposan megerőltette, és jól bemelegedhetett a lakk a tekercselésen.
    Ha hazudik, akkor lehet, hogy csapágyakat is kell cserélni. Nagyon sokat mennek rendeltetésszerű használat mellett a mai szénkefék.
    Nem tudom fejből, hogy a TS 250 szénkeféje megbontás nélkül cserélhető-e? Ha igen, akkor könnyű megnézni az állapotát - 20 másodpercbe belefér.
    Ha az a baj, hogy felpörög a motor, de hangos és szikrázik, közben melegszik, az lehet attól is, hogy szorítja a csapágy, és ezmiatt erölködik - akkor is, ha a szénkefe jó.

    A csapágy és a szénkefe csere nem komoly pénz. Ha értesz hozzá, 5-6 ezerből mindkettőt megúszod.

    Nézzük a szarabbik esetet! Mi van, ha megégett a lakk?
    Akkor forgórészcsere, vagy komplett motorcsere. Ennek az árát megtudhatod, ha felhíjod telefonon a Noszlopy úti metibó szakszervizt. Elképzelhető, hogy ötvenezer magasságában is van akár az új motor - de nem tudom. Csak ismerem a matabó egyéb árait, és nem tudok még egy márkát, aki ennyire pofátlanul sokat kér szirszarokért. Talán a Makita. De ugye annak ide kell jönnie a tengeren túlról, míg a metebó amúgy is sűrűn járat fuvart ide.

    Szóval, hogy bele szabad-e ugrani ilyesmibe?
    Ha értesz annyira hozzá, hogy ki tudod mérni a helyszínen egy multiméterrel a tekercseket, és azoknak egyezik az ellenállása, akkor bele szabad ugrani nyugodtan. Ha a tekercs menetzárlatos, akkor utána kell nézni a javítás díjának.

    Mi baj lehet még? Üt a tengely, ami forgórész csere, kikopott a lap emelő szerkezet valamely eleme, amit szintén költséges javítani.

    Hogyan lehet ezeket ellenőrizni? (Ha egyáltalán megengedi az eladó, hogy műszerrel, szerszámmal a kezedben nézd meg.)
    Halk, egyenletes, csendes futás, állítókerék könnyű járása azt jelenti, hogy nincs nagy baj. Asztal síkját, épségét egy stabil egyenessel végigsimítod hosszára, keresztbe és átlósan. Ha nincs alatta sehol gödör, hézag, akkor jó az asztal. Fűrésztárcsa vávidiáit szemrevételezed. Ha látszik az él, akkor az életlen. Ha nem husotlan még a vidia, akkor élezhető, különben csere. Körbejárod, megnézed kívül-belül, nincs-e rajta valahol törés/repedés?

    De lehetséges olyan alternatíva is, hogy oké boy, itt a nyolcvan a kezemben. Most bevisszük ezt Nyíregyházára a Tóth kisgépszervizbe, mert ugye szénkefés. Ő megnézi, kicseréli, és átvizsgálja a gépet. A szénkefe cserét én fizetem, de ha egyéb javításra is szorul, azt te. Akár abból a nyolcvanból, ami itt van a zsebemben. Természetesen annyival csökkented az eladási árat, amit a szénkefén túl rá kell költeni.
    És a szervizben kérni kell egy teljeskörű átvizsgálást. Azt abban az esetben nem az eladó kontójára, ha a szénkefén kívül semmi baja - különben azt is az eladó fizeti.

    Így már kevés a rizikó.

    Egyébként nem rossz gép ez a TS 250 - ha jó. Nem tudom, hogy van-e benne hővédelem? Szerintem nincs.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák