- Milyen monitort vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
ph A 7.30-as verzióval a korábban bemutatott sötét mód is javult.
-
Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
it A napelemek, szélturbinák, hőszivattyúk és egyéb zöldtechnológiák 40 százalékát az EU-n belül kell majd gyártani.
-
Befutott a Destiny 2: The Final Shape premier előzetese
gp Néhány nap múlva befut a játék legújabb nagy DLC-je, amely pontot tesz egy hosszú évek óta tartó harc végére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pisti
őstag
Emosz [link], ez a probléma az Unreal engine + automata proci órajelállításnál általam is tapasztalt fajta lehet. Igaz az én rendszerem A64-el produkálta ezt.
Egész pontosan akkor tapasztaltam ezt, mikor még az A64-es rendszeremen be volt kapcsolva a CnQ, vagyis a proci csak terhelés alatt futott teljes sebességen és csak Unreal engines játékoknál (a Postal 2 is ilyen) jött elő ez probléma.
A játék a saját ''óráját'' valahogy a proci órajele alapján lövi be, ezt gondolom még akkor teszi mikor terhelés nélküli állapotban downclockolva megy, mikor játék alatt meg visszaáll alapórajelle (gyorsul a terhelés miatt) a proci, akkor a játék vele együtt gyorsul.
Erre nálam csak a CnQ kikapcsolása jelentett megoldást, és pont ebből következtettem arra, hogy a proci automatikus órajel állítása okozza a hibát, illetve inkább a játékengine ami nem veszi ezt észre...
[Szerkesztve] -
pisti
őstag
Ez egy abszolúte lényegtelen részletkérdés, szerintem.
Pipáld be, ha akarod aztán meglátod mi lesz az eredménye, nem kell minden ilyenre rákérdezni.
A másik, hogy próbálok nem kötözködni a helyesíráson, de ahogy te írod a kommenteket azt már olvasni is nehéz, annyi van bennük. Ezért sokszor már azon kapom magam, hogy átugrom amiket írsz mert nincs kedvem dekódolni... -
pisti
őstag
A VGAn a bios cserét a gyártók nem támogatják. Ez konkrétan annyit jelent, hogyha cserélsz, akkor ugrik a gari.
A Rabit nevű progi egyébként ATI kártyákhoz egy bios kezelő program, ha mégis tovább akarod erőltetni a témát.
A VRAM húzássa problémás volt eddig is, gondolom most is az. Nálam pl. low level módban csak 7 mhz-es lépésekben állítható a memória órajele, különben fagyi. Driver level-ben érdemes tuningolni ha minden igaz, és nem árt friss ATT se hozzá. -
pisti
őstag
Azt írtad, hogy fagy (persze azóta szerkesztettél a hsz-eden), márpedig ennél a szériánál sokszor előjött ez, ha nem bizonyos órajelre állítod a ramot, akkor kifagy a rendszer, attól függetlenül, hogy bírja-e még vagy sem azon az órajelen a vram a működést.
Rabittal meg megnyitod az onboard EEPROM tartalmát lemented, és megvan a mostani biosod.
Annyi a trükk, hogy nem az Open gombra kattintasz, hanem a jobbról hozzá kapcsolódó lefele nyílra, ott pedig ki tudod választani ezt az opciót.
Ezek a magok magas hőfokot bírnak, de ilyen magas hőmérsékleten (>100 C°) már nagyon jelentősen rövidül az élettartamuk. Szóval ha maxon se nagyon hallod, akkor érdemes úgy állítani, hogy ha játszol és rendesen terhelve van a VGA, akkor maxon menjen a venti, ehhez jól kell belőni a hőfok - venti ford.szám% párosokat.
[Szerkesztve] -
pisti
őstag
válasz horvathkrisz #359 üzenetére
Hogy jön ide a ddr2?
Egy kicsit gondolj bele abba, hogy szerinted szükség van-e egy képkockához a teljes textúraállomány kiolvasásához. Mert szerintem, ahogy írta Ollie ez játékfüggő és mindig törtrésze kell csak a teljes textúraállománynak egy képkockához. -
pisti
őstag
válasz horvathkrisz #386 üzenetére
Szerintem simán benézte az illető, én sose láttam ddr2-es X1950-et.
-
pisti
őstag
Tényleg felesleges erről vitázni. Ollienak van igaza.
Az a baj az elméleteddel, hogy a képernyő felület az nagyon nem egyenlő a textúra felületekkel amikből kiolvasásra kerül a szín információ. Igazából abszolúte nem befolyásolja ilyen szempontból a memória mérete az adott felbontásban elérhető sebességet. (Viszont vannak más szempontok is )
A 3D-s világot felépítő objektumokra való textúrák ugyanannyi helyet foglalnak a memóriában, attól teljesen függetlenül, hogy a renderelés mekkora felbontásban fog majd lezajlani.
[Szerkesztve] -
pisti
őstag
válasz beneszilo #1240 üzenetére
Ahm, csak mikor lassan a PC-s VGA-kon van 512 MB memória, akkor azaz 512 MB mindenre picit kevésnek tűnik a konzoloknál.
Vagy lesz jó sűrű töltögetés (optikai meghajtókról azis nagy öröm) vagy a grafikai részletességet kell csökkenteni erőteljesen.
Egyébként meg az oprendszer meg a háttérben futó programok egy normális PC-n párszáz MB-al megelégszenek, szóval bőven nem töltik ki a rést - 512 vs 2048MB. -
pisti
őstag
válasz spyduck #1357 üzenetére
Jó de mikor te annyit játszottál a játékkal, hogy legutóbb még indulni sem sikerült egy versenyen, akkor ne nyilatkozz légyszíves róla ilyen meggyőződéssel, hiszen szinte ki se próbáltad.
Az, hogy valami nem tetszik meg gagyi két teljesen különböző dolog, jó lenne nem keverni. -
pisti
őstag
válasz szab.tam #1489 üzenetére
Van minimum 3 progi, amivel tesztelhetsz teis, ha akarsz.
CoH demo, Lost Planet demo, X3 Rolling demo.
Meg valaki írta, hogy a NFS Most Wantedet demóval fogja mérni, úgyhogy akkor gondolom azis demóval lesz mérve.
Végülis így tud a legtöbb ember jönni mérni, ha demókkal tesztelünk. -
pisti
őstag
válasz #31757056 #1684 üzenetére
A STALKER az eleve igényli a kétmagos processzort, egy magon jóval gyengébben fut a játék. Én is ugyanezzel a gonddal állok szemben, nem is nagyon van kedvem igy nekilátni a STALKER-nek...
Már megbocsáss de ez most egész pontosan honnan vetted?
Mivel az igazság ennek éppen az ellenkezője. A legújabb patchban van már némi multicore optimalizáció, de semmi jelentős gyorsulást nem jelent.
Az eredetileg kiadott játék viszont semmit nem tudott kezdeni a többmagos procikkal. -
pisti
őstag
válasz TomBoy1986 #1689 üzenetére
Ami Stalkernél gyakorlatilag 0 plusz jelentene, mivel durván VGA limites! Persze Dynamic lighting, azaz DX9 módban.
-
pisti
őstag
Ahogy írtam az előbb, Stalkernél bizony csalódnál az új rendszeredben, mivel dynamic lighting mellett erősen VGA limites a játék.
Persze nembaj, ha van 1 olyan rendszered amibe rakhatsz nyugodtan erősebb VGA-t is és rendesen ki is hajtja majd, de Stalkerben ne várj csodákat a mostani VGA-ddal.
Nálam full dynamic lighting mellett 1024*768-ban, noAA noAF mellett a kezdőtáborban kb. 26fps van, mondjuk ez az egyik legkevesebb fps-t produkáló rész, a játék nagy részében ennél több fps-em van, szerencsére. Meghát a Sun Shadows sztem marha sokat szépít a kültéri grafikán, így arról nem akartam lemondani. Így még azt is elviselem, hogy nincsenek szűrők a képen, mert marha szép azok nélkül is (nameg az AA-t sehogy nem tudtam bekapcsolni, az a másik oka).
Mondjuk azis az igazsághoz tartozik, hogy a Stalker dynamic lighting mellett inkább szeret 2GB RAM-ot a gépben látni, mint 1-et.
Szóval nem akarlak lebeszélni a cseréről, csak felkészítelek, hogy ne legyenek irreálisak az elvárásaid.
[Szerkesztve] -
pisti
őstag
válasz #31757056 #1698 üzenetére
Az 1GB ram miatt szenvedsz vele.
Semmi köze a swaplaggnak ahhoz, hogy hány magos a rendszered, főleg hogy - elmondom akkor még1x - a Stalker nem tudja kihasználni.
Erre vess egy pillantást, nem kell sokáig nézni, hogy a lényeg kiderüljön:
[link]
Ami nemaz amit illusztrálni akartam mivel ebben nincsenek 1 magos procik, fákk.
[Szerkesztve] -
pisti
őstag
Amennyiből egy X2 6000+ köré épített rendszert meg tudsz venni, annyiból már egy C2D köré épülő is kitelik, amiben még ráadásul rengeteg plusz erő rejlik, ha tuningolod.
Szóval ezen a ponton már nem pénz kérdése, hogy megengedheted-e magadnak a tuningot.
Inkább azon múlik, hogy mennyire vagy képes józan fejjel mérlegelni a helyzetet. Persze ha szimplán az AMD felé húz a szíved, akkor nyugodtan vegyél azt, rosszul azzal se jár senki, de ugyanazon az áron az Intel most többet kínál, ezvan. -
pisti
őstag
válasz VR6-Fan #1816 üzenetére
Ez már volt téma.
Tessék itt kimérték, hogy mi merre mennyi egész pontosan:
[link]
65,7W, tápcsati meg a biztonság kedvéért van rajta.
Tomboy: Ph!n azért ilyesmit nem mérnek félre, sőt olyanra se emlékszem, hogy bármit is félremértek volna. Na nem mintha ez nem fordulhatna elő.
[Szerkesztve] -
pisti
őstag
Ez csak akkor igaz, ha a CPU játék-állapot számolása és a kép renderelése sorosan egymás után zajlik.
De szerintem - bár erről nincs semmi konkrét információm, ez csak az én elképzelésem - nyugodtan lehet párhuzamosítani is a kettőt és ez is a gyorsabb megoldás.
Amíg a VGA rendereli az aktuális képkockát, addig a CPU számolja a következő állapotát a játéknak, de a VGA hiába végez gyorsan a rendereléssel, amíg nincs kész a következő képkockához tartozó állapot, addig nem lehet elkezdeni a renderelést. -
pisti
őstag
válasz TomBoy1986 #1957 üzenetére
De, lehet pinmodolni a procit.
Én a D805-n kipróbáltam, működőképes a dolog. Csak aztán le is szedtem mert még durvábban melegedett ugye mint előtte. -
pisti
őstag
válasz Spiru86 #2033 üzenetére
Pont nemrég tárgyaltuk ki, hogy akár extra tápcsati nélkül is ki tudná elégíteni a pci-express aljzat a vga-d étvágyát, a tápcsati meg amolyan plusz biztonsági elemként van rajta, így szerintem nyugodtan használhatod akár 1 tápcsatit rádugva is.
Másik.
Nagyon nem mind1, hogy milyen márkájú tápokról, azon belül is milyen típusról beszélünk. Egy 350W-s FSP felér egy gagyi 550-600W-s címkézett táppal, teljesítményben, minőségben meg bőven felette van.
Tápok közül az FSP ami a legolcsóbb a jók között, abból egy 350-es kb. 7000 Ft, ami bőven elég a gépednek, mivel 2 db. 12V-s ágán majd 300W-t tud kipumpálni, a géped meg fele ennyit ha eszik. Ha van kicsit több pénzed, akkor a Greenpower 400W-s változat időtállóbb lehet és mivel jobb hatásfokkal dolgozik az előbb említett 350-esnél, hosszabb távon vmennyit vissza is hoz az extra ráfizetett pénzből (12k).
[Szerkesztve] -
pisti
őstag
válasz szab.tam #2040 üzenetére
Itt azért van 2, mert a vga-tápcsati -> molex átalakítónak 2 molex becsatlakozása van. Ami mondjuk egy X1950XT-nél már inkább jobban jön, hiába annak azért kb. 2x-s fogyasztása van az X1950pro-hoz képest. Az XTX-nek meg kb. 3x-os, és szerintem azokon is ugyanez a tápcsati van.
-
pisti
őstag
válasz Spiru86 #2041 üzenetére
Énis ilyet használok most, egy rossz szavam nincs rá. Mostani konfigommal nem is melegszik, hangja se nagyon van.
Még a D805-s procim amíg volt az X1950pro mellett, akkor kicsit melegebb volt, de mikor jobban beindult emiatt a ventije még akkor is szinte hangtalannak tűnt számomra (persze ez relatív lehet, de a lényeg hogy nem hangos).
6.5 - 7k körül meg kéne kapnod, meg elvileg 2 év garival, ennyire érdemes odafigyelni. -
pisti
őstag
válasz Spiru86 #2045 üzenetére
Tekintve, hogy moderált mértékben fogyaszt csak a konfigod, ezért szerintem - hacsak nem mutatja instabilitás jegyeit (főleg teljes terhelés alatt) - egy darabig még nem lesz gond a mostani tápoddal se.
Szóval vészhelyzet azért nincs, de érdemes a lehető leghamarabb egy jobb tápot a rendszered alá tenni, nem érdemes kockáztatni.
[Szerkesztve] -
pisti
őstag
válasz TomBoy1986 #2259 üzenetére
Egy játéknál az inputról kapott visszajelzés sebessége miatt is fontos az fps, pontosabban és gyorsabban lehet célozni több fps mellett. Legalábbis CS-ben énis csak stabil 100fps mellett tudom elképzelni a játékot, abban már a 80-ra esést is észreveszem.
Persze singleplayerben kevesebb is elég, ott nem olyan kiélezett a küzdelem. -
pisti
őstag
Codra 7900GS kell feltéve, hogy DX7-ben akar minél több fps-t kisajtolni. DX9-ben meg az X1950 a jobb.
Panaszkodtak már itt, hogy az X1950 nem csinált elég fps-t DX7-ben, bár ezt a 250-300 fps hajhászást már énse értem, dehát nemis az én problémám, CoD-dal én max single playerben játszok. -
pisti
őstag
válasz Rabbitf_24 #2288 üzenetére
Egyértelműen a procid miatt lassú a TDU, én végigmentem most egy D805-D930-E4300 soron, mindegyikkel kipróbáltam és egyre gyorsabb lett a játék, nem VGA limites beállítások mellett.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest