- Milyen RAM-ot vegyek?
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
- OLED TV topic
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
Hirdetés
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Amennyire emléxem az itt elhangzottakból: hangos, és még a hőmérsékletet sem méri. Szerk: viszont nem a ''márka'' ellen beszélek, mivel nekem is GeCube karim van (csak éppen XT), hanem ez a Pro modell nem sikerült túl jól. Ha gyárilag csendeset akarsz, vegyél ASUS-t.
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
válasz szab.tam #279 üzenetére
1.4-es ramok vannak rajta, nem bántottam őket (gyárilag 1404-en mennek 3D-ben, közel tehát a végükhöz). A hűtő miatt meg izéljék meg (már elnézést). Illetve persze akik most vesznek annak jó, hogy normális (IceQ jellegű) hűtő lesz rajta, bár még mindig oda van írva, hogy TEC inside: na ez nagy hiba lenne. Eh mindegy. Amúgy is ebben a nagy melegben underclockolok picit, és legalább még így is csöndes marad a HR-03-mal (5V-os 12-es ventit fektettem rá ugye).
-
DigitXT
félisten
válasz eastsider #282 üzenetére
Ugyanazt linkelted. Mindkét kari X1950XT-AGP (X-series). (XTX-re hajazó GPU órajelekkel, ami gyárilag 648MHz, szóval nyilván direkt van egy kis megtévesztő áthallás.) szab.tam pont azt mondta (nagyon helyesen), hogy régen nem ilyen hűtő volt rajta, szóval ez most újítás. Ha érdekel pl. itt látszik, hogy milyen volt ''régen''. [link]
-
DigitXT
félisten
Mind az ATT mind az ATI Tool tud ilyet: ''Dump BIOS'' néven keresd... (Nekem az előbbi van fent, abban konkrétan a Tools&Opitons/Dump Video BIOS menüpont, aztán kiválaszthatod, hogy hova mentse.) Szerk: LOL, gyorsan megnéztem, erre beszólt, hogy ''Not supported on R5xx boards''. Anno az X800Pro-n használtam, persze az még R420-as volt. Mindenesetre akkor ez a része tárgytalan!
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
válasz szab.tam #290 üzenetére
Kb. annyit, amennyi a számbeli fölényükből adódik. (Annál többet viszont még elméletileg sem tudhat.) 48/36=1,33 És valóban, kb. 30%-kal veri az XT a Pro-t a tesztek szerint. A GTR2-t már próbáltuk, és adott beállításoknál nagyon csirke volt az eredményem, de mint kiderült nem teljesen világos, hogy miért. Lehet, hogy az új driverrel (felraktam a 7.7-et, mert kijött a CP-s verzió belőle az NGOHQ-n), ill. az X2 procival jobb lenne az eredmény, ill. lehet, hogy holnap cserélem a ramjaimat 2GB-ra, ami szintén segítene, de egyelőre erről nem tudok többet mondani. J.J.Andrástól természetesen tudsz rendelni (írta is), csak elég ritkán jut nethez (azt meg ne kérdezd, hogy Mo-ra milyen gyakran jár haza, mert azt meg végképp nem tudom), így kicsit tényleg lassú a dolog. Amúgy ha csak ki akarod próbálni, akkor akár meg is beszélhetjük (látom Bp-i vagy), hogy vmelyik nap elviszem a karimat, aztán hadd szóljon a teszt. A RAM-okat nem próbáltam húzni, és a karit sem, de a gyártó szerint pl. a GPU-nak 675-öt tuti bírnia kell. Ezen viszont nem lehet feszt állítani, mint a te XT-den (látszólag lehet, és még mintha az eredményét is láttam volna, de később utánaolvasva csak placebohatás lehetett). Ha érdekel ez a teszt dolog (láttam, hogy szeretsz tesztelgetni), akkor írj PÜ-t...
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
nem gépigényes játék soha nem is lesz az
LOL, azért próbáld csak ki Next Gen+AA-val: már 1024-ben is meg fogsz lepődni. Mod2Cayman: az X1950XT-t is gyilkolja, hát még a Pro-t. Mondjuk végigvittem, de egy-két helyen ki kellett kapcsolnom a ''next gen'' megjelenítést, amikor játszhatatlanra belassult: spyduck tuti ki sem próbálta (így - a HSZ-e alapján)...
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
ezt meg a az Angel of the darknessel kevertem
Oké, semmi gond. (Az mondjuk jóval régebbi.)
az őstag
Ha ezzel rám célzol, én csak a TRL tapasztalatomat osztottam meg, nehogy az maradjon meg, hogy ''na az aztán egyáltalán nem gépigényes'', mert bizonyhogy az... Viszont ha már tényleg tesztelni akartok: a TDU-nál az egymagos procik eléggé szenvedni fognak (tudom, mert részben emiatt váltottam X2-re). Oblivionnal sosem játszottam, de max. grafon valszeg a VGA-t fogja meg előbb. Carbont 6800GS-en vittem végig (olyan közepes grafikán, most újra fent van, és megy maxon frankón, csak nincs kedvem vele játszani, mert a fizikája pocsék), ez is frankón kihasználja a shadereket, ezért fut gyönyörűen az X1950-es karikon...
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
Jól teszed, hogy nem vagy ''kockafejű'', viszont hiányos ismeretek mellett kicsit kisebb lendülettel is tehetnél ''örökérvényű'' kinyilatkoztatásokat (''ez nem ilyen, és soha nem is lesz az''): én mondtam, hogy semmi gond, csak rávilágítottam, hogy az AOD, meg a TRL nem egészen ugyanazon grafikai színvonalat képviselik. Btw. nem mindig a megjelenés ideje számít, lásd TRA, ami hiába épül a TRL motorjára, és hiába nem rég jelent meg, meg sem közelíti a TRL ''next gen'' kinézetét: no persze ez nem véletlen, így sokkal több gépen fut normálisan. Feelingre viszont Larára jutott némi ''shader'' (a környezetre viszont néha nulla).
-
DigitXT
félisten
olyan átlag 28-30fps
Na ez az: 30 fpsnél ez a játék már elég jól élvezhető, viszont ha átlag 28-30, akkor kell lennie olyan részeknek, amikor jóval lassabb: próbálj mérni a városban, mindjárt kiderül a turpisság (nem tudom miért ott eszi meg annyira a procit, de tény). A 3700+ San Diegomat 2700-on járattam (ez mondjuk a P4-edhez képest 1GHz hátrány), és így is volt, hogy 22-25-re beesett, ami viszont már zavaró (szvsz). X2-vel ilyen nincs (átlag 40-50 megvan simán, a 30 már a ''beesés'' kategória). Amúgy ha jól sejtem (olvasom) épp ezt a procilimitet próbáljátok kimérni: hajrá. (Btw. egy gépen is lehet méréseket végezni frankón, pl. különböző felbontásokkal: amikor a felbontást csökkentve nem nő az FPS, meg is van a procilimit. Ennyi...) -
DigitXT
félisten
Egyébként pontosan hogyan gondoljátok ezt a közös tesztet? Egy játék, adott beállítás, egy pálya, átlag FPS? És akinek ez kisebb, annak fogja vissza a procija a VGA-t? Nade ugyanolyanok a tesztelt VGA-k? 256MB vs 512MB esetén: ugyanolyanok ekkor a procik (és a többi hardverkomponens)? Továbbmegyek: szoftverkörnyezet? Félre ne érts, én is szeretek tesztelni, és jópofa dolog összehasonlítani az eredményeket, de olyan baromi objektív sosem lesz. Ha egy hardveroldal (mint pl. a PH) tesztet csinál, biztosítja az azonos körülményeket: az ilyen tesztek szerintem mindenképpen jó irányadók. De ha tehetek egy javaslatot: mérjetek több felbontáson, és sokkal tisztább képet kaptok! (Extrém példa a TDU-val: ha a városban kóricálva TFT-s Pistike 20 FPS-t mér 1280x1024-ben a 3200+-os procijával X1950Pro-val, és mivel ezt kevésnek érzi elszalad 8800GTX-et venni, hogy majd azzal milyen jó lesz, de az eredmény továbbra is 20 FPS, akkor megszívta, uis kifizetődőbb lett volna lejjebb venni a felbontást, és... Voilá, továbbra is 20 FPS, tehát a kari még bőven bírja: inkább procit kellene venni/tuningolni, stb.)
-
DigitXT
félisten
válasz TomBoy1986 #689 üzenetére
ha be tudom lőni PRO szintűre a kártyám
És azt hogy? Elvágod a +4 pipe vezetékeit?
Viccen kívül, azért írtam én is az előző HSZ-em OFF-ban mert csak vendégként vagyok jelen, nem klubtagként. (Sokáig szerettem volna X1950Pro-AGP-t, de végül győzött a fanatizmus.) A tesztelőknek: mindenképpen vmi Excel táblába írjátok be az eredményeket, mert az összehasonlításnál úgysem lehet kikerülni (az adatsorokból viszont bármikor lehet ''színes-szagos'' grafikont gyártani). -
DigitXT
félisten
válasz szab.tam #690 üzenetére
Btw. te még nem írtál, hogy mikor lenne jó nálad a karimat tesztelni (hogy ne járj úgy, mint Pistike az épp aktuális problémáddal). Na az pl. igazi összehasonlítás lenne Pro és XT között: hardver/szoftverkörnyezet változatlan, csak a kari, ami változik, tadamm. (Holnap beszerzek memóriahűtőbordákat a kari hátuljára, mert nagyon tud melegedni, a csak úgy ráállított ZM-NB47J meg mégse vmi mobil/jó.)
-
DigitXT
félisten
Gondolom a legújabb teszt (''párválasztó'', vagy mi) fáj, ami oly sok vitát generált: valóban, régebben jobb/átfogóbb teszteket csináltak, ez van, ez így sikerült. Mindenesetre a kétmagos VS egyagos témában ''közismert'' (Safranek!), hogy azon játékok esetén, amelyek nem használják ki a második magot nem is igen profitálnak belőle. Azok meg, amelyek kihasználják, még viszonylag kevesen vannak: lehet keresni másmilyen teszteket netszerte, pl. az ominózus TDU-ról is találni 1 CPU/2 CPU összehasonlítást, stb.
-
DigitXT
félisten
válasz TomBoy1986 #694 üzenetére
Vagy inkább lejjebb veszem az órajelét?
Tudom, hogy erre gondoltál, csak azt hittem belátod, hogy nem lesz ugyanaz.
Mod2eastsider: na ez jól hangzik! (Tényleg!)
Mod:
hogyí megmutassuk, a prohardver tesztelőknek, hogy is kell csinálni
Nono, azért nem kell ''elszállni''...
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
ja igen, ATT is mutatja az fps-t
Viszont sokkal lassabban reagál, mint a FRAPS*. Ezenkívül a FRAPS-nak van ''benchmark'' lehetősége is, ami egy normális teszthez igen hasznos.
*: már rég szaggat a játék, mire látszik, hogy most leesett az FPS, legalább 1-2 másodperccel elcsúszik, biztos az átlagolás miatt, vagy mi. Mondjuk mostanában én sem szoktam FRAPS-olni, de tesztelgetéshez mindenképpen az a jobb proggi... -
DigitXT
félisten
A prohardveres linken csak a fórumtéma van, és külön kell az ''eredeti írás'' linkre kattintani eastsider írásának megtekintéséhez, míg a logoutos linken mindig ott van a fórumtéma fölött az eredeti írás. Amit mondasz akkor lenne igaz, ha ugyanúgy a fórumtémát linkeltétek volna a két domain alól, így viszont van különbség (1 katt).
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz morceaux #952 üzenetére
aztán nagyot ugrik, és már a tömegbaleset kellős közepén vagyok
Nem lehet, hogy ''VPU Recover''-ezik ilyenkor? (Csak erről a tömegbalesetből asszociálok, mert nekem amikor ilyen gondom volt - kvázi túlmelegedett a kari -, akkor volt, hogy full beakadt - mintha lefagyott volna -, monitor kikapcs, majd vissza, és soxor elég érdekes helyre kerültem közben, sőt, a civilek is ''begajdultak'', de még a gépi ellenfelek is.) Mondjuk monitorkikapcsolást nem írtál, így csak tippeltem. -
-
DigitXT
félisten
válasz spyduck #1133 üzenetére
Majdnem tökéletes, csak most a ramok estek abba a hibába, amibe eddig a proci. (Gyárilag DDR436-os RAM uis tuti nincs.) Kihagytad a ''@''-ot. Ezt úgy ejtjük, hogy ''et'', és így angolból ''-on, -en, -ön''-t is jelenthet, tehát DDR400@436 jelentése, a DDR400-as RAM-okat 436-on hajtod. Jelenthet még ''-nál, -nél''-t is, így pl. egy e-mail címben logikusnak hangzik, hogy az adott felhasználó az adott szolgáltatónál. Csak a magyarok ''kukac''-ozni szoktak, ugye, az meg tényleg vicces lenne, hogy DDR400kukac436, LOL.
a HT-t nem lehet visszavenni 1,2 v-on működik és ennél kissebbre nem lehet venni!
Félreértés! Amikor a HT-t akarod ''visszavenni'', nem a feszültségét kell csökkenteni! A szorzóját! Szerk: most nézem, hogy írtál a ''klubba'' is kvázi-régen: nem, nem a feszt kell levenni, sőt, egyes lapokon (mint pl. az enyém) a tuningoláshoz még növelni is kell azt - logikátlan (mivel a kisebb szorzó miatt még kisebb frekin is jár), de tény (volt).
Hát ennél alapból 1000MHz
Igen, mert ez a lap S939-es procikhoz való: ott ez az alap, nem a lapod tuningol.
(S754-nél volt 800MHz.)
így asszem 1090Mhz! Inkább ne húzzam?
Na ez az, valszeg - szinte biztos - ez fogja vissza a tuningodat, mivel ezt nem túlhajtásra találták ki, ráadásul teljesen felesleges is ezzel próbálkozni, mert egymagos proci esetén 600MHz fölött az égvilágon semmi különbséget nem fogsz tapasztalni, mert nincs kihasználva az áteresztőképessége. Ha visszaosztottad (1000MHz beállítás - amit 5x szorzóval is jelölnek - helyett mondjuk 800MHz - ill. 4x szorzó), akkor tovább próbálkozhatsz, de ha megint elakadsz, még mindig ott van a másik korlátozó tényező: a RAM-ok sem biztos, hogy szeretik 436 fölött (bár elképzelhető, ld. a konfigomnál, RAM-ja válogatja): ha már azokat is visszaosztottad, és ismét elakadsz, akkor lehet, hogy megvan a proci vége, de az is lehet, hogy a lap végét találtad meg: na ekkor ha a procit is visszaosztod (a 11x-es szorzót pl. 8x-osra állítod a BIOS-ban), akkor pl. 275-ig el kell(ene) tudnod jutni: ha nem sikerült, akkor menetközben meg fogod találni a lap végét... Na ezért kell ezzel kezdeni, hogy a kiinduláskor egyértelműek legyenek a korlátok. (Ld. A64-esek klubja, tuning leírás, stb. [link] Ha próbálsz állítgatni, ide írd majd!)
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
válasz spyduck #1183 üzenetére
de a 16xAFnek nem sok értelme van!
Ó, hogyne lenne... Vagy kizárólag közelre szoktál nézni egy játékban?
szerintem a 2xAA is elég!
Neked. Szerintem meg a 2xAA kb. annyit ér, mint halottnak a csók.
Ha minőségi beállítást akarsz, akkor 4xAA + 16x(HQ)AF, pont. Illetve (ahogy brd is megemlíti) az ATI féle 6xAA is szuper, csak sajna nagyon be tud terhelni (ellenben pl. a 16xAF és a 8xAF között már nincs olyan nagy terhelésbeli különbség). Én pl. csak olyan játékoknál használok 6xAA-t, amik még úgy is procilimitesek (pl. nincs olyan hűdedurva grafikájuk, hogy izzadjon a kari: akkor legalább legyen full recementes az a graf, ld. LFS) Egyébként látványban nincs nagyon nagy különbség a 4xAA és a 6xAA között (ellenben ugye a teljesítményigénnyel), ezért nem is igen erőltetik, de ha a kompromisszummentes képminőségre vágysz: használd egészséggel. (Ja és természetesen akkor már az átlátszó textúrák élsimítását se vegyük ki a buliból! - Ld. Adaptive AA.)
ps:
1280x1024 az oké
Hát akinek ez a natív felbontás, annak egyenesen kötelező. -
DigitXT
félisten
válasz 9 danos tatu #1215 üzenetére
1280x1024 pedig akár AA nélkül is szebb
Ha TFT-d van, ezen mit csodálkozol? CRT-n viszont eleve értelmetlen az 1280x1024 (ha utánaszámolsz nem egészen 4:3 képarány, hanem 5:4), másrészt ha választanom kell, hogy 1280x960 és 0xAA, vagy 1024x768 4xAA, akkor természetesen az utóbbit választom, mert a felbontás növelésével ugyan kisebb lesz a recézettség (állóképnél pl. egyre kevésbé zavaró), viszont az egész cucc mozgás közbeni ''lebegése'' már baromi zavaró tud lenni. Persze játékja válogatja, hogy mennyire tűnik fel (van pl. olyan játék is, ami nem támogatja az AA-t: puff).
ízlés és pénztárca kérdése
Nem egészen értünk egyet, inkább csak ízlés kérdése (mert ugyebár attól még minőségi beálíttás marad a 4xAA+16xAF, hogy az adott játékos költ-e VGA-ra annyit, hogy (ki)használhassa ezeket). Mellesleg ha megfigyeled: nem egészen a belépőszinítű VGA-k topikjába vagyunk, régen aki 30-40K körül költött VGA-ra, már elég fanatikusnak számított. Szóval adva van egy X1950Pro: gyenge? Nem. Ki tud köhögni magából képminőségjavító eljárásokat? Igen. Akkor miről vitatkozunk?
valóságosnál tisztább
Gúnyolódj csak, de jobb, ha tudod, hogy 8xAF-nél még maszatol a távolban, 16xAF-nél meg nem. Egyébként engem aztán marhára nem érdekel: nyugodtan játszhatsz AF nélkül is, ha neked az úgy teszik (pl. egy új generációs konzolon, ami ezt nem támogatja), én meg fixre bekapcsolom a 16xAF-et, és kész. Peace. Nem mellékesen az AF nélküli textúraleképezés, egy olyan hihetetlen csalás (persze gyorsnak gyors), ami a témában jártasakat durván elborzasztja: Számítógépes grafika előadáson volt rá egyszerű példa, és hát hogymondjam: nem csak az elmosódottság számít, hanem a torzítás... -
DigitXT
félisten
válasz 9 danos tatu #1217 üzenetére
Jól elvitatkozol magaddal...
A 3dMark ''a benchmark''!
Na ez pont mellé ment. (És szerintem még sok más ''topiklakó''-nál is, mondjuk én csak vendég vagyok itt.) De pl. tudom, hogy mit mi miatt cserélek.
Be..opatták a jónépet a DX10-es kártyákkal is, igaz?
Ebben a topikban is marhasok DX10-es kártyatulajt láthatsz: jól be..opattak minket. -
DigitXT
félisten
Ez komoly?
Nem - teljesen. De azért van benne vmi: nekem [link] ez a ''Custom Adaptive'' eléggé maszatolásnak tűnik. Biztos tud vmit, csak kérdés, ki állítja be azt az ''irreleváns'' level-t (mert, hogy nem a játékos, az szinte biztos): fejlesztőék meg...
A saját szemeddel láttad?
Ez viszont tény: ''fukarboltban'' kiállított Xbox360-on vmi motoros játék ment, ami messziről még elég pofás volt, de mikor én is karikáztam vele egyet, tehát már kb. két méterre megközelítettem az elépakolt LCD TV-t, néztem nagyokat, hogy vazz, miért pont ezzel ''reklámozzák''? Uis. az aszfalt felfestései olyan elkentek voltak a motortól pár (virtuális) méterre, hogy öröm volt nézni. Komolyan mondom, még Bartátnőmnek is mutattam, hogy látod: villog itt a HDR, nem semmi, de AF-et már nem voltak képesek belerakni. Mondjuk Őt ez nagyon nem hatotta meg.
Az AA-val hogyan állnak a konzolok?
Elvileg már azt is tudja. A hivatkozott motoros gammában viszont azt sem láttam. Csak a HDR. (Arról nem is beszélve, hogy annyira árkád volt, hogy már fájt.)
Egyébként szvsz fejlesztik őket (nem akarok itt flame-elni), de közel sem vagyok a jelenlegi helyzettel elégedett, tehát bennem fel sem merül, hogy konzol kéne inkább. Btw. egyszer láttam így vmi boxolós játékot is: hát nem volt rossz grafja! -
DigitXT
félisten
válasz 9 danos tatu #1242 üzenetére
Hehe: szövegértelmezés. Engem az nem érdekel, hogy te milyen beállításokat preferálsz (adott esetben mivel kínzod magad), mivel ezen véleményedtől (ízlésedtől) függetlenül én tisztában vagyok a ''képminőségjavító'' eljárások jelentőségével/hatásaival, így meg tudom választani, hogy számomra milyen beállítás a megfelelő. A HSZ-eid viszont kicsit olyan beleavilágba-flame-nek tűntek (főleg egymás után), ezért gondoltam pontosítok, mivel ha már X1950Pro-d van, és részt veszel a most zajló tesztekben is, nem árt ha nem azok táborába tartozol, akik pl. parasztvakításnak (!) titulálják az AA/AF-et: láttam már ilyet is...
-
DigitXT
félisten
válasz 9 danos tatu #1257 üzenetére
a véleményem
Nem egészen. Az nem érdekel, hogy ha 1280x1024-ben 0xAA+?xAF mellett játszol: tedd azt! De attól még nem kell beszólni annak, aki tudja (látja) mi a különbség a 8xAF és a 16xAF között, illetve aki tudja (tapasztalta), hogy mozgásban sokkal jobban néz ki egy játék 1024x768-ban 4xAA mellett, mint 1280x960-ban 0xAA-val. Az meg megint más kérdés, hogy ha TFT-n nyomod, akkor nem túl sok lehetőséged van a natív felbontástól eltérni (pontosabban van, de úgy is fog kinézni): ez van.
én részt veszek a tesztekben
Ha itt arra célzol, hogy én miért nem tesztelek, egyértelmű: nincs X1950Prom. (Nameg a tesztelendő játékok nagy része sincs meg persze.)
ez látszik a reakcióidból
Kíváncsi lennék, hogy mit olvasol ki a ''reakcióimból''. Én úgy vélem szakmai szemmel nézem a dolgokat, te pedig flame-szagúan indítottál, szóval akkor mi van? -
DigitXT
félisten
válasz 9 danos tatu #1265 üzenetére
Milyen tekintély elvet? Minden rendben van odaát?
megmondod hogy mi a jó, oszt kész
Ha nem tűnt volna fel az egész ''vita'' abból indult ki, hogy spyduck azt írta ''nem sok értelme van'' a 16xAF-nek, és szerinte a 2xAA is elég. Erre én írtam, hogy márpedig van értelme, és persze lehet, hogy neki elég a 2xAA, de attól még nem kell belekötni abba, hogy minőségi beállításokeról beszélve 4xAA+16xAF-et kell tesztelni: láss csodát a tesztelésnél nem is kötött bele (nem mellékesen az egyik legszorgosabb tesztelő eddig), ott vannak a mérési eredmények frankón a másik topikban (amiből egyébként mondjuk a Carbon esetén világosan látszik, hogy ha 1024-ben játszik, akkor elbírja a kártya: miért ne használná?). Ja, hogy nem 1024-ben játszik? Az más kérdés, ott már tényleg köthet kompromisszumot: ki mondta, hogy nem? Ha nem bírja a kari, nem kell erőltetni. Nekem sem olyan régóta van (ismét - igaz, előző generációs, de) csúcsközeli karim: naná, hogy én sem toltam mindent AA-val, sőt, szinte semmit, amíg nem bírta. De most hogy bírja, nem kell megpróbálni lebeszélni róla... (Úgysem sikerül.)
Jó pap holtig tanul.
Csak nehogy azt hidd, hogy tegnap hallottam először az AA/AF témáról.
Az eredményeket akarom látni a saját kivörösödött szememmel!
Ha kivörösödött a szemed, pihenj egy picit. A tesztekből csak FPS értékeket fogsz látni, képminőségbeli különbséget nem igazán, azt hozzá kell képzelned (vagy mint ahogy nagyon helyesen teszed, magad is részt vehetsz a tesztben, és akkor élő az eredmény). Ha meg csak úgy mellékesen vagy kíváncsi a különböző beállítások közti képminőségbeli különbségre, és nem akarod kipróbálni, keress összehasonlító teszteket: elég régóta fellelhetőek a neten. (Én is tudok neked küldeni pár összehasonlító screenshotot, ha érdekel.) Ja, amúgy nem csak AA/AF-fel szoktam kísérletezni, mivel ha a kari nem bírja az adott játékot maxon (vagy számomra nem kielégítő sebességgel), akkor a játék beállításai között is körül lehet nézni, elég nagy különbségek érhetők el egy akár jelentéktelennek látszó változtatással is.
gondoltam, ha 1950pro topic, biztos neked is az van
Azt szerettem volna, de sokáig nem tudtam hozzájutni, aztán lett ez az XT. -
DigitXT
félisten
válasz 9 danos tatu #1278 üzenetére
A hangnem
Ez jó kis képzavar egy alapvetően írásos médiumnál. Egyébként pont ezért próbálom értelemszerűen () használni ezeket a nyavajás smiley-kat, hogy legalább nagyjából átmenjen, hogy milyen hangnemben mondanám. spyduck kollegának meg már egy-két dologban segítettem az elmúlt egy-két napban, tehát nem hiszem, hogy sértőnek találta volna (többekközt figyelembe véve a hangulatjeleket is).
De mostmár hallgatok, mint a sír!
Ne tedd, nem ez volt a cél. Attól fórum a fórum, hogy megvitassuk a véleménykülönbségeket. Különben nem lenne semmi interakció.
Ezennel letettem a kardot.
Én elő sem vettem, inkább értetlenkedve olvastam a témában nyitó HSZ-eid.
Egyébként 16xAA szerintem van kétkártyás rendszereknél, más kérdés, hogy annak van-e értelme. (És végszóként megérkezik vki, aki megmondja a frankót: hát hogyne lenne!) -
DigitXT
félisten
válasz szkorhetz #1356 üzenetére
elég az a 30 fps
Ha konstans megvan annyi, akkor igen. De amikor egy futamon többen indultak eléggé belekarcolt a 20-asokba, pedig nem vmi gyenge gépen próbáltam (szvsz). Jó, azért kivittem. Egyébként mit értesz azalatt, hogy ''Dirt típusú'' játék? Szerk #1358-ra: igen, ilyesmire céloztam, de nem úgy általában PC esetében, hanem egy belépőszintű egymagos proci esetén, ráadásul pont egy olyan ''optimalizálatlan'' játéknál, mint a Dirt. Szerk #1357 szerkre (): a Carbon és a TDU teljesen ''más világ''. Mindkettő játékot lehet utálni, és szeretni is, mindkettőnek megvan a jó és a rossz oldala, de ami a legfontosabb, nehezen összehasonlíthatók.
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
válasz szkorhetz #1364 üzenetére
Oké, így már világos: akkor ebben egyszerűen nem értünk egyet. Speciel a DiRT-nél a Motion Blur menti meg a dolgot, kevésbé érzed a szaggatást (mint a moziban): vhol olvastam olyat, hogy ki kell kapcsolni, mert FPS-zabáló, csak azt elfelejtették, hogy az kikapolásával elért eléggé kicsi nyereséghez képest a ''tiszta képpel'' kapott 30 FPS körüli érték mennyivel zavaróbbá teszi a megjelenítést. Egyébként érdekes, hogy még a TDU a másik, amit már egész jól el lehet játszogatni ilyen 30 FPS körül (inkább fölött azért), de sok más korábban megjelent autós játékban ez felejtős - már csak azért is, mert van olyan, amiben a fizika minősége is függ az aktuális képsebességtől, ami már végképp nem mindegy...
Szerk #1363: NFS-nél nincs jobb? Sebaj, ''majd kinövöd''. Egyébként természetesen jogod van szeretni (és ugyebár én se játsznék vele, ha nem szeretném), de vannak dolgok, amiben eléggé el lehet ítélni a sorozatot. Anno az első rész tényleg nagy durranás volt, de pl. már a másodikra is mondják rókabőr-effekt (ebben az az érdekes, hogy azzal anno nem is játszottam). Szerintem a 3 volt nagy előrelépés, ahogy igazán 3D-be ment át az egész, a 4 meg annak a ''rókabőrje'' volt, de legalább volt benne újdonság is (elnyerni az ellenfél kocsiját). Az 5 kilóg a sorból, ott kapott a cucc egy kicsit komolyabb fizikát, és sokan nagyon szerették - Porsche. A 6 visszahozta a 3 világát (HP vs HP2), nagyon ütős volt a grafikája, de amúgy semmi extra. A 7-et csak ''kölcsönbe'' kaptam meg, de bejövős volt (ellenben az elődjéhez képest teljesen másra helyezte a hangsúlyt! - tuningolás, Underground, full éjszaka), erre megvettem a 8-at (U2), és szerettem is nagyon (mai napig fent van, persze mostanra már kicsit uncsi), holott erre is azt modták, hogy az Underground után rókabőr, és hogy nagyon unalmas. Megvettem a Most Wanted-et is (9), és tetszett is, de az állandó kifagyásaival az őrületbe kergetett, és az EA reakciója, hogy ''ja, tudunk a hibáról, de már nem javítjuk ki, hanem majd a következő játékunkban nem követjük el'' kiverte a biztit... A Carbont (10) tehát nem vettem meg, és a mai napig ''felemásak'' vele az érzéseim. Kihagytam vmit? Ellenben a Pro Streetet (11) eléggé várom: rá fog férni a vérfrissítés a sorozatra! Aztán, hogy milyen gép kell majd hozzá...
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
válasz szab.tam #1375 üzenetére
Nekem sincs már fent, ugyan kivittem, de aztán ''érzékeny búcsút'' mondtam neki. Igen, ki lehetett külön is kapcsolni. A ''belőve vezetnél'' azért túlzás (a Carbonban van ilyen hatása inkább), ebben egész jól megcsinálták, maszatolt egy picit (de szerencsére nem nagy csinnadrattával, hogy azt nézd és zavarjon) és emiatt folyamatosabbnak nézett ki (a mozival arra céloztam, hogy ott sem 24 tűéles fényképet vetítenek neked egymás után, hanem a technológiából adódóan némileg elmosottat, és ez így van jól, mert ettől látod - még ilyen kevés FPS mellett is - folyamatosnak). A látványvilága amúgy bejövős volt, HDR, minden: tetszett!
-
DigitXT
félisten
válasz szab.tam #2114 üzenetére
Azt nem tartod furcsának, hogy a 8800GTS 4xPCI-E-n sokkal rosszabbul teljesít, mint az X1900XTX? Szerintem nagyon is az. Mit csinál ez a Cod2 nVidián? Quake4-nél viszont minden oké, nolám, nolám. Amúgy #2107-et mintha már olvastam volna korábban (vö. ''attól még, hogy sokat mondogatunk valamit, még nem lesz igaz''), a #2109 meg tényleg egy nagy baromság (full rossz irányból közelít). Szvsz nem az a baj, ha vki nem igazán vágja az adott témát, hanem az, ha ezt teljes mellszélességgel teszi (pl. a procis megállapítás, meg sem nézve, hogy egy épp egy 6000+-os - 3GHz - X2-vel rendelkező kollegának ír, stb. Nem beszélve, hogy C2D-hez is van AGP-s alaplap, persze ''ki venne olyat''; de attól még van. Mindegy, OFF off.)
-
DigitXT
félisten
válasz spyduck #2236 üzenetére
és 1680x1050re raktam
És ezt hogyan csináltad? Eleve fura lenne, hogy egy MM-ban hagyják piszkálni a kiállított gép beállításait, de az előbb még 1280x1024-ről beszéltél, ami a kommersz TFT-k tipikus natív felbontása (4:5), és ennél nagyobbat nem lehet beállítani rajtuk, pláne nem egy ilyen 16:10-eset (wide TFT). Vagy hagyták, hogy monitort is cserélj?
Btw. nem kéne Speed(R)-rel kötekedned: szakmailag eléggé ott van a szeren, hidd el. Az egy dolog, hogy ha elragadtatja magát a stílusa kritizálható, de semmi okod arra, hogy ezt kiprovokáld. Pl. miért feltételezed, hogy hasból mondja, hogy 1680x1050-ben jól megy a DiRT? Érdekes, én pl. ezt a modatát olvasva egészen biztos voltam benne, hogy játszott a játékkal (vagy van wide TFT-je, vagy ismer vkit, akinél van, mint kiderült, utóbbi), te meg azt mondod neki, hogy ''inkább menj és próbáld ki!''... Ja és nem ''veszekedni'' kezdett, hanem csak felhívta a figyelmed, hogy azon a gépen, amiről a tapasztalataidat (? - na ez kötekedés, bocs) beírtad valószínűleg vmi nem volt jól beállítva, mert ha valóban ilyen konfig volt, akkor a tapasztalat szerint tökéletesen futtatja az adott játékot még az általad írtnál nagyobb felbontásban is.
Egyébként milyen proci a ''Core4dou''? Nem lehet, hogy ez volt a baj a géppel?
Az OFF topik HSZ-t meg tessék OFF-ba tenni, nem viccből van ott az a kapcsoló!
juhi07-nek meg már többen szóltunk, hogy elég gáz, hogy következetesen (egyszer azzal indokolta, hogy gyorsan gépel...) ''aszt'' és ''eszt'' ír (jajj, de csúnya): ha ezen továbbra sem változtat, magát égeti le, nem kell aggódnod (#2241).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen