Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kereplő

    csendes újonc

    válasz Shodan #37837 üzenetére

    Igen, teljesen valid, ma már nem cserzetten érkeznek a bőrök, hanem pigmentbevonattal (az, hogy mennyiben is tekinthető egy "bőr" egyáltalán tényleges bőrnek és nem darálékból készített bőrkészítménynek, azt most hagyjuk :-) )

    A dolog ott fogható meg, hogy amikor egy bőrfelülethez érünk, nem tudjuk megállapítani szemre, hogy van-e és ha igen, milyen minőségű bevonat rajta.
    Mennyire kopott, esetleg akár foltokban hiányzik a bevonat, vagy már semmit nem véd?

    Ezért némi óvatossággal kell a bőrhöz közelíteni - egy enyhe APC-s vagy egyéb tisztítószeres áttörléssel gond nem lehet, ha kijön minden, akkor a bevonat működik, ha meg marad valami, akkor jöhetnek a speciálisabb bőrkezelő szerek, tehát tényleg nem érdemes rögtön a drága dolgokkal kezdeni. :K

  • Formaster

    Topikgazda

    válasz Shodan #37837 üzenetére

    Nekem a következő a véleményem a bőrről. Először is, vannak jó és rossz bőr belsők, láttam olyan, hogy bármit csinálsz vele hullanak (Volvo, bocs Ferrari1 ;] ) illetve olyat is, pont a családban, hogy most 11 éves az autó, végig csillag garázsban állt, 1 éves kora óta a gazdájánál van, sosem ápolta, sosem tisztította mégis olyan mint az új (E280, perforált változat). Én mégis úgy gondolom, hogy alapvető higéniai kérdés, hogy legyen tiszta amin ülünk, de ezt nem kell túlzásba vinni, ha viszonylag tisztán is tartjul. Tehát évente 1x max 2x legyen a bőr kitisztítva, viszont az ápolás megfelelő szerekkel nem árt 3-4 havonta, legkésőbb fél évente. Oké, hogy festett, oké hogy darált, oké hogy bevonatozva van, de ha a darált bőr is szárad, zsugorodik, majd repedezik. Szerintem egy tisztességes ápolóval és tisztítóval nem árt az ember, ha nem minden hónapban használja.

Új hozzászólás Aktív témák